EN UFRIVILLIG PAUSE

Takk igjen for all den støtten dere gir oss. Ulrik og jeg er heldige som er omringet av så mange mennesker som virkelig bryr seg og det setter vi utrolig stor pris på. Det varmer at dere heier på oss og ikke minst at dere har troen på at vi en gang skal lykkes. For det har virkelig vi også, selv om det har tatt lang tid og kanskje tar mye lenger tid enn hva vi tror og håper.

Nå blir det som nevnt en liten pause i prøvingen, noe jeg tror vi har godt av begge to. Når det er sagt så er pausen ufrivillig og vi hadde aldri stoppet opp om det ikke hadde vært for denne uventede graviditeten. Men nå er det altså slik at jeg er nødt til å vente på at jeg får en ny blødning og med vår “flaks” treffer nok blødningen i fellesferien, noe som betyr at vi må vente på enda en ny blødning fordi klinikken har ferie, og at vi da ikke kommer i gang med et nytt forsøk før i slutten av juli. Neste innsett blir derfor i starten av august en gang om alt går som planlagt.

Det er kjipt at vi må vente lenger enn nødvendig på grunn av ferietider nå som vi føler oss så klare. Men det kan jo tenkes at kroppen min trenger denne pausen etter alt den har blitt utsatt for av stress og hormoner. Spesielt godt er det å vite at vi har hele fire “eskimoer” som ligger og venter på oss i Trondheim. Det gjør meg heldigvis mindre stresset av tiden som nå går bort.

På mandag skal jeg som sagt ta nye blodprøver for å følge opp HCG nivået og sjekke at det har sunket. Jeg holder dere oppdatert om veien videre så fort jeg vet noe mer. Men akkurat nå vet jeg like mye/lite som dere siden alt har stoppet litt opp..


Kom akkurat hjem fra en lang gåtur med disse to. Vi prøver å lære Ramp å gå i bånd. Det går bedre og bedre for hver gang, men han trenger fortsatt endel trening. Stella er forresten hos den andre moren sin i helgen, så nå blir det litt kvalitetstid på hver av vofsene i noen dager før de møtes igjen. Ønsker dere en fortsatt god helg! Vi snakkes i morgen <3

20 kommentarer
    1. Da er det bare å senke skuldrene og slappe av i sommer, så er det mulig det skjer noe av seg selv også😉

    2. Dere er så sterke mennesker begge 2😊 Å dere støtter hverandre, tar vare på hverandre og er der for hverandre. Og det er viktig. Dere fortjener begge å være lykkelig. Å på det fjerde forsøket kommer dere til å klare det😊 jeg har troa på dere. Og du og Ulrik fortjener dette så utrolig mye😊 Å dere 2 kommer til å bli fantastiske foreldre for det barnet dere kommer til å få. Barnet deres kommer til å få så masse omsorg, kjærlighet og så utrolig fine minner med dere😊 Å Julianne, husk å bruk litt tid på deg selv også! For du skal faktisk ha det bra du også, for hvis det er noen som fortjener det så er det du😊 Husk å sette deg selv litt foran andre, så du ikke blir for sliten. Du trenger hvile du også. Å du fortjener så inderlig å være lykkelig😊 Jeg heier på deg og Ulrik på det fjerde forsøket. Å denne gangen kommer du til å få en liten baby😊 Stå på fremover, for dette klarer dere😊 Og dere har støtte fra familie, venner og dine lesere😊 Å vi er der for å støtte dere uansett hva som skjer😊 Stor klem til deg❤️

    3. Jeg føler så med dere, spesielt når vi har vært gjennom prøveperioder selv. Men tålmodigheten fører til seier, og når dere får deres lille baby etterhvert, har det vært verdt alt (uansett hvor meningsløst det føles akkurat nå), for da forstår dere meningen med at akkurat h*n skulle komme i deres liv! Prøv å fokuser på at dere er så heldige å ha hverandre og to nydelige små hunder nå, så vil familien Nygård vokse etterhvert. Jeg heier på dere! Og takk for at dere har mot til å stå i dette med å være offentlige og dele et viktig tema, som så mange flere strever med enn hva folk tror💗

    4. Jeg håper det går bra for dere tilslutt og at juli blir måneden for dere <3 Jeg har nylig hatt mitt 1. innsett gjennom CFC og skal ta test den 27... Veldig nervepirrende..

    5. Det kommer til og bli en veldig fin sommer 🙂 Det og “slippe” og tenke på “gjør jeg noe galt hvis jeg …” kan være en fin ting i ventetiden. Få litt kvalitetstid og bare kose seg med et glass vin eller en øl eller gjøre andre ting som man automatisk ikke ville gjort i en prøvetid. Kroppen kommer relativt fort tilbake i gjenge igjen når blødningen er over, det er rart hvordan det maskineriet fungerer. Kos dere masse med dyrene og med hverandre og venner og familie. Det er veldig godt og være åpne i denne prosessen husker jeg, da kunne man forklare hvorfor man er nedfor en dag eller at tårene kommer uforbredt. Sender dere en god klem 🙂

    6. Vet du Julianne, jeg tror du har veldig godt av en prøvepause nå, selv om det er en kjip årsak til at du tar pause.
      Vi er i gang med samme prosess selv, har hatt fire forsøk (blitt gravid på det ene, men mistet). Skulle egentlig i gang med runde nr 5 nå, men vi bestemte oss for å pause til etter sommerferien. Rett og slett for å få senket skuldrene og hanket oss litt inn igjen. Nyte ferien, reise bort, kose oss. Det er en voldsom tøff prosess, både mentalt og fysisk (for oss kvinner). Kroppen blir jo faktisk pushet til det ytterste når det gjelder hormonene vi sprøyter inn i oss.
      Om det ikke blir før etter fellesferien så bare nyt den sammen. Tenk på at denne ferien sikkert er den siste dere har sammen bare dere to 🙂 Til neste sommer så er dere nok tre 🙂 Eller fem da, med de to firbeinte.

    7. Dette var leit å høre. Jeg føler med dere, har ingen gode råd å komme med fordi jeg kan for lite om dette. Men vit at jeg føler og er lei meg sammen med dere. Jeg heier på din positivitet Juliane. Å være positiv betyr alt. Kos dere i sommer, det kan hende dere trenger denne pausen….hva vet jeg, men jeg heier og heier, krysser fingre og tær. Vet det går bra til slutt😍😍

    8. Dere har gode odds! Det er helt sikkert…mange av oss prøvere har vært igjennom mange runder og aldri hatt positiv test. Veldig frustrerende..så det vil gå en dag! Kos dere og nyt sommeren.

    9. Da kan dere bruke tiden på valpetrening heller for fullt, både på å være alene litt, og ellers vanlige “lydighetsting” dra gjerne på valpekurs, sosialt og kjekt ❤
      Så går tiden og vips så er det tid for eskimo innsett ❤ før du vet ordet av det…

    10. Uff, jeg føler så med dere i denne tiden.. <3 Det er i alle fall godt at dere har Ramp. En liten valp tar mye tid, og er i alle fall en liten distraksjon 🙂 Klem <3

    11. Hei. Vil først starte med å fortelle at jeg har 2 nydelige jenter som ble laget ved hjelp av medicus i trondheim , meget dyktige vil jeg si. Første jenta vår ble til med første fryseforsøk og 2 jenta ble til ved 10 forsøket. Å Gud jeg har vært igjennom mye. 2 spontanaborter, 3 positive tester men kjemisk, en ultralyd der vi trodde spiren satt men ikke nå hjerte som slo. Tøffe tak, ville gi opp men æ visst vi kontor å klar det og det vil du også. Vi tok en pause før sommern og ble gravid. No sitt æ her sammen med våre 2små :k) du kan les historien vår: lille mirakel medicus.

    12. Hei Julianne 😊 spennende og tøffe tider for dere om dagen. Min samboer og jeg skal hente oss en valp om 5 mnd. Har du noen gode tips til “valpeliste?”. Skulle tro du var dreven som har ikke bare én voff, men velsignet med 2. 😁 du har vel noen gode råd til meg håper jeg? Vi skal dog ha en toller retriever , selvom det er en totalt annen rase, skulle en tro mye av lydighet og generelt tips var ganske likt? Håper du svarer. God søndag til deg og dine 💙

    13. Dere har muligheter til å bli spontant gravid også, det regner jeg med at dere vet. Din AMH verdi indikerer bare at eggreservene blir tomme litt før enn vanlig, om noe i det hele tatt. Grunnen til at dere gjør IVF er vel at du er redd at eggene snart tar slutt? I mellomtiden har dere fulle muligheter til å bli gravid på egenhånd, om det da ikke er andre tilleggs diagnoser vi ikke vet om.
      Lykke til og ha en avslappende, deilig sommer 😊😊💕💕

    14. Ønsker dere til lykke videre, Julianne! Hvis det nå blir ventetid på dere så kan jeg trøste med at det er kjempefint å få baby da på våren hvis du blir gravid sensommers/høst og deretter ha hele sommeren med en liten baby, tenk på det! Det blir bra!!!! Tvi tvi og kos dere nå fremover med sol sommer og hverandre!!!

    15. Hei Julianne 😊 Trist å høre at det har vært en lang vei med mange opp og nedoverbakker for å bli gravid, jeg kan forstå at det er veldig tungt både psykisk og fysisk. Er selv gravid med en liten gutt som kommer i august og lykken er komplett 😊
      I allefall, jeg ønsker å tipse deg om ett program på NRK nett-TV som heter “gravid med teknologi”, hvis du ikke har sett den fra før så gjør det 😃 Det handler bla om noen leger i Spania har forsket på dette med IVF-behandling og tilbakesetting av embryoer på ett helt spesielt tidspunkt i løpet av syklusen, i tilegg til at de tar prøver at kvinnene for å gi en så “personlig” behandling og medisinering i forkant som mulig!
      Jeg tenkte på dere når jeg så programmet 😊👍🏼
      MASSE lykke til videre❤️

    16. Lilly: tror de er klar over hvilke muligheter de har. Grunnen til at de oppsøkte hjelp i første omgang var jo fordi Julianne ikke hadde fått positiv test til tross for flere mnd med prøving og EL-tester. Hadde det kun vært frykt for at eggene skulle ta slutt hadde de nok bare tatt ut og fryst, og fortsatt å prøve å bli gravid på egenhånd 😉

    17. Til anonym kl 1836. Jeg hadde ikke fått med meg at hun har sjeldne eggløsninger også. Trodde det bare var lav AMH.

    18. Kanskje en tullete ting å legge merke til, men hva synes du om shorts uten ankelsokker som Ulrik fremmer her? Har nemlig hatt en pågende ting med kjæresten min om at det ikke ser like fint ut me sokker oppover leggene og short :’)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg