ET BILDEDRYSS FRA 17. MAI

Inneholder sponsede produkter

Jeg hadde ikke trodd at jeg skulle orke eller være i form til å legge ut dette innlegget i kveld. Jeg er skikkelig trøtt og Ulrik sover allerede, men jeg får faktisk ikke sove. Derfor vil jeg vise dere litt bilder fra denne dagen før jeg også rømmer vekk i drømmeland.. Og først og fremst: se så fine venninner jeg har!





Må bare nevne at lemonaden over er helt sinnsykt god. Den er sponset, MEN det er av storesøster, så det teller vel ikke? Hehe! Joda, men hun driver et vinimportørfirma som nylig har fått denne herligheten inn på vinmonopolet i Norge og jeg må rett og slett bare anbefale den til dere som vil ha et godt alternativ til alkoholfri drikke fordi den smaker helt fantastisk. Mmmmm!

Ballongene er sponset fra ballongbuketten.no. Bare så ingen skal ta meg på det. I tillegg er bunadene til Ulrik og meg er som sagt også sponset fra Norske Bunader. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg trenger å nevne det med bunadene våre (skal sjekke opp i reglene), men jeg er livredd for å bli tatt for snusk, så derfor sier jeg det heller en gang for mye enn en gang for lite. Jeg merker nemlig ALL reklame 🙂

P.s. Ulrik har ikke godkjent det siste bildet. Grugleder meg til han våkner i morgen, men tenker at han må tåle såpass. Hehe! Hevnen blir sikkert søt..
 

42 kommentarer
    1. Du kledde virkelig ikke den bunaden… Men siden du heldigvis for deg ikke har betalt for den nevner jeg det bare. Så kjipt, men men…

    2. Må si meg helt enig med den lemonaden fra Lærdal. Den er vanvittig godt. Kjøpte den på Teatro i Bergen men nå skal jeg virkelig løpe på vinmonopolet og kjøpe inn til helgen. Takk for tipset 😊👍

    3. Er utrolig glad for at dere bloggere må merke alt som er sponset. Jeg kjøper nemlig aldri fra de firmaene som sponser topp bloggere ☺ mye fordi dere har mer enn nok penger til og kjøpe dette. Men får det gratis for at vi middels klassen skal gå og kjøpe det. Skjer ikke her ihvertfall. Nei er ikke misunnelig men syntes det er feil og få dyre varer for at andre med mindre god økonomi skal få lyst på det samme og kjøper det. På meg fungerer det stikk motsatt.

    4. Tror du hadde kledd en bunad i blå eller sort bedre:( ikke kritikk.. men synes du ble veldig gul…og fargeløs:( Nå vet ikke jeg om du fikk bestemme hvilke bunad du ville ha.. men synes desverre ikke du kledde den fargen:(

    5. Du er blitt så jævla spydig i måten du uttaler deg på at det er helt kvalmt! Ja, all reklame skal merkes, uansett! Og du trenger ikke skrive “så ingen skal ta meg på d” , for den skal merkes, sånn er det bare. Æsj du er så ekkel i væremåten din altså…

    6. Skal aldri kjøpe noe fra norske bunader, som jeg trodde var en seriøs bedrift. Er helt utrolig at folk er så naive å kjøper det bloggere får gratis. Håper dette snar snur i en negativ retning for dere bloggere. Tidenes mest useriøse og fjollete samfunnsytere noen sinne !

    7. Hei! Dette så ut som en hyggelig 17 mai feiring, og for et morsomt bilde av Ulrik. Haha 😀
      Valget av bunad gjør imidlertidig at du blir helt uten kontrast noe som gjør at ditt utseende og drakten bokstavelig talt blekner.
      Vil anbefale folk å styre unna kinabunadene til Norske Bunader. Min svigermor har sydd bunader i 35 år og sier at halvparten av oppdragene de senere årene er å fikse kinabunader for knuste jenter på gråten som føler seg snytt etter å ha kjøpt en «Made In China» bunad.
      Drakten hadde sikkert vært kjempefin på ei mørk jente, men du burde virkelig valgt en mørkere farge.
      Huff dette hørtes sikkert kjempe negativt ut, men mener det som et
      godt råd.
      Ha en fantastisk dag videre 😀

    8. N. Helt enig. Som jeg skrev lenger opp. Fungerer stikk motsatt her og☺ lurer på hva en bedrift hadde sagt hvis jeg en helt vanlig borger med vanlig jobb hadde spurt om jeg kunne fått et produkt gratis eller til havs pris siden de kan gi det gratis til de rike og kjente😜 se bare på Caroline berg Eriksen. Får jo til og med oppussing gratis. Stor garderobe som er sponset osv. Nei takk. Blir kvalm av hvordan disse firmaene opererer.

    9. Her var det da mange sure og selvrettferdige kommentarer.
      En kan jo lure på hvor behovet for å snakke negativt om andre kommer fra. Noen burde definitivt finne på noe positivt for seg sjøl i stedet for å lese blogger!

    10. Man kan begynne og lure på hva slags oppdragelse folk har fått hjemme i barndommen når man leser gjennom kommentarfeltet her inne. Ikke kan de føle seg spesielt bra heller,alle disse som legger igjen kommentarer som åpenbart er for og såre. Dere burde skamme dere, alle og enhver.
      Jeg tenker på deg, Julianne og håper det snart går deres vei ❤️

    11. Jeg må berømme deg for god merking! Du oppleves som jevnt over mye bedre enn en del andre toppbloggere!

    12. Som flere andre her synes jeg også at den “hvite” Løkenbunaden gjør at du blir litt blek/tander/kontrastløs. Rart den kalles “hvit”, for den er da vitterlig mer vaniljefarget? Når det er sagt vil jeg berømme deg for merking av spons samt at du ikke har valgt hvit skjorte til den gulaktige bunaden – det har jeg sett på andre og det er virkelig ikke pent.

    13. Jeg håper du ikke tar deg nær av de tullete kommentarene om bunaden din. Jeg syntes du var helt nydelig i den, og at du kledde den veldig godt!

    14. Hei!
      Jeg kommenterer aldri blogger. Vanligvis fordi jeg tenker ting det ikke er noe vits å si høyt, men i denne sammenhengen klarer jeg rett og slett ikke å la være!
      Hva skjer med å bruke heliumballonger? Et begrenset grunnstoff(som vil si at vi ikke kan lage mer av det) som benyttes i blant annet kreftbehandling og i bildediagnostikk. Hadde det ikke vært veldig kjipt hvis noen av dine nærmeste trengte slik behandling, men så har vi brukt opp ressursen i form av ballonger på en dag som mer enn alt handler om det norske flagg?
      Jeg sier ikke at det er din skyld at det blir mindre og mindre helium på jorda, noe jeg håper jeg ikke trenger å nevne siden det er så selvsagt, men det handler om alle. Du har et åpent kommentarfelt, det har ikke han som hadde kjøpt en høytflyvende enhjørning til datteren sin som jeg så i toget i går.
      Ta ansvar. Alt hjelper. Og i hvert fall når det er snakk om noe så unødvendig som ballonger …

    15. Misunnelse kan være stygt. Det ser vi flere eksempler på her. Dere som har så stort behov for å uttale dere så negativt og stygt om et annet menneske, bør virkelig gå i dere selv og tenke litt over hvordan dere ville taklet å få så stygge tilbakemeldinger. Jeg er en eldre dame og prøver å lære mine barnebarn at: har du ikke noe pent å si, så la heller være. Lurer litt på hva deres foreldre har lært dere.
      Kjære Julianne, håper du klarer å heve deg over det. Du er en nydelig jente.

    16. Jeg syns dere var kjempefine i går!! Matchet skikkelig bra, og festen ser kjempekoselig ut! Når det gjelder alle som kommenterer negativt om bunaden; hvor mange av dere gikk bort til fremmede på gaten i går og fortalte dem at de ikke var pent kledd?? Eller at klærne de hadde valgt for anledningen ikke passet dem? Syns overhode ikke at det er greit å skrive det på bloggen til noen heller. Alle har ulik smak og det er nettopp det som er så fint på dager som 17.-mai; alle glitrer i ulike klær som DE SELV føler seg fine og vel i!
      Julianne, du strålte i går, og det var lett å se at du følte deg fin i din nye bunad! Jeg blir glad av å se på bildene dine, og tenker at du gjør en god jobb med å spre glede og positivitet. Du kan jobben din og gjør den bra! Heia heia!!

    17. Dere så virkelig flotte ut og bunadene var virkelig fine. Virker som et firma som syr flotte bunader. Ja, forstår at det er mer vanlig med sort eller blå Løken bunad, men synes den du valgte var kjempefin og Ulrik var veldig stilig. Dere kledde virkelig hverandre.
      Jeg ser at mange skriver at de ikke ville valgt å kjøpe fra et firma som sponser bloggere. Det er jo et standpunkt som er helt merkelig. Her sitter de inne å leser bloggen gratis og forstår ikke at reklame er endel av din inntektskilde og som gjør at du kan blogge på heltid. Mange er vel ikke klar over at du må skatte at det du får sponset, så ingenting er ” gratis”

    18. Hvorfor går dere som ikke liker hva Julianne skriver inn på bloggen hennes og leser? Jeg følger kun med på bloggen hennes for øyeblikket, og jeg er i hvert fall ikke på blogger som jeg ikke liker. Hvis dere har store problemer med hvordan bloggere tjener penger så tenk over at dere bidrar til lønna hennes ved å klikke dere inn på siden hennes. Det er ikke dere som betaler lønna, men uten besøkende på bloggen så blir det heller ingen blogg og lønn. Nå høres det sikkert ut som at jeg ikke ønsker lesere på siden, men det gjør jeg. Tror bloggen klarer seg fint uten dere som bare måå kritisere et eller annet.
      Håper alt går bra med deg Julianne. Prøverørstiden kan være tøff med mange hinder på veien. Hold fokus på målet, den dagen du sitter med den lille i armene så er det verdt alt strevet. Barnet er heldig som får komme til verden og være så ønsket.

    19. Jeg leser denne bloggen nesten hver dag, men har aldri kommentert før nå. Rett og slett fordi jeg gremmes over hvor mye lavpannede, frekke naut som sitter der og gjemmer seg bak et tastatur – og aldri hadde turt si noe av det de skriver ansikt til ansikt. Det er feigt, det er stygt, det er vulgært. Og når det gjelder dette med sponsede produkter som bloggere får “gratis”, så har folk tydeligvis ikke satt seg inn i hvordan det fungerer. Bloggere får produktene som BETALING, altså LØNN for å reklamere for de enkelte selskapene. Dette er INNTEKT som bloggerne må betale skatt av, på lik linje som om de hadde fått betalt et beløp istedet. Når de reklamerer for produkter, er det vel ett fett for oss andre om de tar ut lønna si i cash eller om de tar den ut i andre produkter. Istedet for å ta imot penger som lønn, og SÅ kjøpe f.eks. bunad, så er jo det mye enklere å ta betalt i produkter. Det er nesten morsomt å lese sånne lavpannede kommentarer fra folk som rett og slett dummer seg ut og ikke har peiling. Stakkars ynkelige mennesker.

    20. Til Bente. Jeg er fult klar over at man må skatte av sponsede produkter. Men jeg har fortsatt lov til og si min mening om firmaene uten at du trenger og bli personlig mot oss som ikke følger saue flokken. Bææ. 😜
      Merkelig hvordan dere SNILLE mennesker kan si så mye dritt til oss som kommer med en mening som faktisk ikke var personlig mot Julianne som dette med sponsorer. Ja dere som kaller oss ynkelige og stakkarslig og lavpannene osv. Ja dere er virkelig førsteklasses borgere. ( eller skal jeg si sauer ) 😉

    21. Kritikk er en del av bloggvirksomhet, men det er ganske respektløst å sitte anonymt å skrive negativt ladede kommentarer.
      Hvorvidt din bunad kler deg eller ikke er kun et subjektivt synspunkt. Så lenge du liker den, er det det eneste som betyr noe 🙂

    22. Så fine bilder 🙂
      Jeg lurer på hvilken foundation du bruker og hvilken farge du har i den? Jeg har også lys hud, men sliter med å finne en som ikke blir orange eller for mørk

    23. Hei!
      Så fantastisk flott dere ser ut i de nye bunadene deres 🙂 Du har ikke tilfeldigvis rabattkode for oss som ønsker å bestille oss bunader nå slik at vi har til neste 17.mai?? 🙂

    24. Hei, bundaden var kjempefin men du har nok vært mye finere i en annen farge. Ulrik kledde sin meget bra.

    25. Så vakre dere er! Det så ut til å være en flott feiring, selv om jeg har forstått at du ikke har det så greit akkurat nå. Sender deg en god klem – neste 17 mai har du hendene fulle, og ditt største problem er å finne ut hvordan du skal kunne amme i bunaden, skal du se <3

    26. Bente: Er du blogger ? Det forundrer meg ikke ! Syns i grunn du er et ynkelig menneske jeg ! Du kan vri og vende på det, men produktene får de gratis og skal prakke på oss andre disse produktene. Shai barbering, scholl fotsåleplaster, dr. greve, løsvipper, neglebehandlinger, dyre hårbehandliger, botox, fillere og nå bunader. Alt dette får bloggere gratis også skal vi ruinere oss på noe de får sponset og som egentlig ikke er kvalitet eller værst av alt ikke fungerer ! Utseendefiksering, penger og glamour etser gjennom dagens samfunn uavhegig om man klikker seg inn på en blogg eller ikke. Vi får det til og med servert ufrivillig på vg, så nå har jeg sluttet å abonnere på grunn av fotballfrue, pilotfrue og slikkmegoppirævafrue. Det er så falskt og patetisk at jeg går tom for ord.

    27. Kjære vene – jeg får helt vondt inni meg av å lese kommentarene her inne! 🙁
      Ser ut som at du hadde en flott feiring, og det er vel unt! Flotte venninner du har, og du og Ulrik er et fint par! Ønsker dere alt godt, og krysser fingrene for at det går deres vei! 🙂
      (og til de som kommer med surt oppgulp i kommentarfeltet så vil jeg minne dere på det kloke Trampe i disneyklassikeren Bambi sa; “Hvis du ikke kan si noe pent, skal du ikke si noen ting”)

    28. Herlighet for en gjeng med idioter som skriver sånne ting til deg. Blir så forbanna!!! Jævla mobbere nesten hele gjengen!!!!!

    29. Bunaden din er kjempelekker, jeg elsker den. Har aldri sett den før. Og du kler den veldig godt. Bildet av Ulrik nederst er bare helt herlig. Midt i blinken 🙂

    30. I alle dager! Det er ikke rart det blir krig i verden, så mye rart folk skal kritisere og henge seg opp i. Bunad er flott, du var flott i bunaden, og om du så fikk den sponset; javel! Så fint for deg at du har muligheten til å gjøre bloggen til et levebrød. Noen surpomper der ute som er bittelitt sjalu kanskje? Dere som synes det er så fælt, la vær å lese da vel… det er helt frivillig, så vidt jeg vet. Gratulerer med overstått 17.mai feiring 🙂

    31. Hei!
      Jeg er ikke en jente som leser blogger. Gikk inn her av ren tilfeldighet, skrollet derfor ned og gjennom innlegg og kommentarer. Gjett om jeg fikk en overraskelse, virkelig ikke greit hvordan enkelte kommenterer innleggene dine. Du virker som en hyggelig og sterk jente, stå på videre!
      Til alle dere som kommenterer, tenk to ganger før dere kommenterer. Husk at det er et menneske bak skjermen, som faktisk leser hva som blir skrevet.

    32. N: Jeg er ikke blogger nei, jeg er faktisk sykepleier. Og jeg skjønner virkelig ikke problemet med at bloggere tjener penger på å reklamere for ulike produkter – dette er jo JOBBEN deres. Det er da vitterlig frivillig om folk vil lese blogger, og i aller høyeste grad frivillig om man velger kjøpe noen av produktene det reklameres for. Vi bombarderes av reklame på tv, i magasiner og på nett hele tiden, men er da frie mennesker med en fri vilje. Og nei – bloggere får ikke produktene gratis – de må som sagt SKATTE av dem – akkurat som alle andre må av inntekta si. Det er vel ikke jeg som vrir og vrenger på ting her. Og en ting er å komme med en meningsytring, men MÅTEN det blir gjort på her i kommentarfeltet er direkte SJIKANE av Julianne. Sånt skal man ikke ta lett på, og sånne mennesker fortjener å få smake sin egen medisin. At du, N, eventuelt ikke greier styre kjøpelysten din og legger skylden på bloggere – får stå for din egen regning.
      Anonym 13.03: Det er en fordel å lese alle kommentarene, før du breker. At noen kritiserer firmaene har jeg overhodet ikke kommentert. Jeg har adressert de stygge kommentarene som går på Julianne og bloggere som blir hetset fordi de tjener lønna si på å reklamere for ulike produkter.

    33. Jeg håper du som nå ser hvor mye hjelp du trenger fra helsevesenet sier nei til videre sponsing av Heliumballonger. Det er som hun over sier, svært begrenset tilgang på helium i verden.
      Helium brukes bla til å kjøle ned MR maskiner, og mye annet i helsevesenet. Ved å bruke disse ballongene og annet fjas er utrolig synd!
      Jeg håper at alle bloggere tar ansvar om dette, og leser seg opp, og ikke minst deler!
      Jeg vet iallfall hva jeg ville valgt om valget var kreftbehandling eller ballong hver 17 mai til mine barn!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg