TERMIN I JANUAR 2018?

Husker dere at jeg ble spådd av en hyggelig dame i fjor og skrev om det her på bloggen? Det er faktisk nøyaktig et år siden at jeg ble spådd nå i mai. Derfor kom jeg til å tenke på noen av de tingene jeg ble fortalt på timen min og kanskje spesielt en av tingene. En ting som jeg har prøvd å glemme, men som dukker opp i hjernen min før hvert nye egginnsett..

Jeg er i utgangspunktet verken overtroisk eller noe alternativ av meg, men jeg fikk det for meg at jeg skulle bestille denne timen for litt over et år siden og betalte mange hundre kroner for å få vite ting om fremtiden min som jeg ikke en gang visste om jeg kom til å tro på. Nå som det har gått over ett år og jeg ser tilbake på det hun fortalte meg, så må jeg bare innrømme at alt hun sa faktisk har stemt.

Jeg fortalte dere ikke så mye detaljer om hva som ble sagt og det var fordi det handlet både om venner og familie. Men to av de tingene hun sa om Ulrik og meg kan jeg fortelle dere nå i ettertid. Det ene var at vi kom til å få et problem sammen. Hun mente at vi hadde en vanskelig og tung tid foran oss. Hun kunne ikke si nøyaktig hva som skulle bli vanskelig, men ordet “helse” kom opp som et faresignal eller noe sånt. Dette var før vi hadde vært på konsultasjonen i Trondheim og derfor før vi visste noe om mine lave verdier. Sykt?

Det andre jeg vil fortelle kan også bli ganske sykt, men det får tiden vise: “Jeg ser ikke barn før i januar 2018“, sa hun. Jeg husker at jeg tenkte at det var veldig lenge til og at jeg nesten håpet at hun tok feil. Men nå som måendene har gått og vi har lagt hele tre forsøk bak oss så er ting annerledes. Nå håper jeg virkelig at det hun da så faktisk stemmer. For vet dere hva det betyr? Det betyr at forsøk nummer fire, alstå det forsøket vi er i gang med NÅ vil gå vår vei.

Dersom det blir egginnsett i starten av juni som er den nåværende planen og forsøket blir vellykket, så vil termindatoen bli en gang i januar da de teller graviditeten fra første dag i siste menstruasjon som forhåpentligvis kommer nå denne uken. Mai, juni, juli, august, septemper, oktober, november, desember, JANUAR. Det ER 9 måneder det. Sykt? Jeg får rett og slett frysninger på hele kroppen og håper så inderlig at det ligger noe i dette. Overtroisk eller ei, jeg krysser fingrene <3

Bildet ble tatt på spåtimen min i mai 2016

 

62 kommentarer
    1. Håpar dette forsøket vert vellukka! Eit svangerskap varer 40 veker frå første dag i siste menstruasjon, for fin del vil terminen ev bli mot slutten av februar i tilfelle. Lykke til 😊

    2. Det blir ikke helt rett at du har termin da i januar. Jeg ble gravid i midten av april , å fikk termin 22 januar, frøkna kom 18 januar i år 🙂

    3. Med siste mens feks i dag 15.mai så blir terminen 22.februar. Man plusser på 9 mnd og en uke fra siste mens.
      Lykke til, hilsen jordmor 😀

    4. Jeg ble spådd for mange år siden etter ett vondt brudd. Hun sa jeg ville finne drømme mannen, men han var ikke norsk. Og sammen ville vi få tvillinger, men dog med store problemer.. i dag er jeg lykkelig med min nederlandske mann på 18ende året og våre tvilling jenter på 10 år, laget via IVF. Så dette skal du tro på 😃 (eneste hun bommet på var kjønnet til tvillingene. Hun sa gutter og vi fikk to jenter) men det gjorde ingenting 😂
      Masse lykke til 😃

    5. Håper virkelig det stemmer, men ikke ha for store forhåpninger da blir du bare mer skuffet.
      For noen ganger kan spådamene også ta feil. Jeg ble spådd i 2015 at jeg vil ikke kunne ha barn før i 2020. Men her sitter jeg sammen med verdens fineste jenta på 4mnd <3 så ikke tru så mye. Heller håp å se hvordan det går. Håper inderlig det går deres veg denne gangen. Ha en fin kveld <3

    6. Når man regner fra første dag i siste mens er man gravid i 10 mnd. Altså 40 uker. Jeg håper du blir gravid nå, men trur du blir gravid januar 18 ikke føder da ♡♡♡♡ Masse lykke til

    7. Husk at man sier man er gravid i 9 måneder men egentlig er gravid i 40 uker regnet fra siste mens. Altså hvis du får mens neste uke vil du ikke ha termin før i starten av mars/ slutten av februar
      Uansett så ønsker jeg dere lykke til, når tiden er inne er det deres tur ❤

    8. Du får ikke termin i januar om du ikke allerede er gravid! Termin blir mer i slutten av februar eller begynnelsen av mars! Men du kan jo føde litt for tidlig da evt😊

    9. Oi, så spennende! Jeg er heller ikke overtroisk, men når man får tegn etter tegn så er det vanskelig å ikke tro at det kan være noe mer mellom himmel og jord enn det man ser. Håper det går deres vei tilslutt, dere kommer absolutt til å bli gode foreldre, det er jeg sikker på, spesielt også siden barnet er så etterlengtet 🙂 <3 Jeg har en sønn på 6 år, selv er jeg 30 og etter jeg begynte å lese bloggen din for et halvt års tid siden, følte jeg på en sterk takknemlighet for at ting gikk så lett for meg på det planet.
      Er innom bloggen din så og si hver dag og det er vel den eneste bloggen jeg bryr meg med å lese 🙂 Du virker som et flott menneske, blid og positiv og jeg kan tenke meg at det kan være en utfordring iblant å være så åpen om alt, men jeg synes du gjør en bra jobb!
      Lykke til videre og ha en flott 17mai!
      Hilsen meg 🙂

    10. Jeg ble gravid i mars, i følge mens, og har termin i desember. Så tror nok ikke du vil ha termin i januar, desverre :/

    11. Håper inderlig at det vil funke for dere denne gangen!
      Been there, done that og alt det der..
      Men hvis innsettingen er i juni, så vil nok termin bli i februar.. satte selv inn 2.mai for 3 år siden, hadde da termin i slutten av januar, men ikke mist Håpet!
      Om du har en baby i januar 2018 eller om du faktisk er gravid da spiller ingen rolle.
      Jeg har troen på dette forsøket, så krysser virkelig alt jeg har for dere at det skal funke denne gangen..
      Og så lenge fryst har virket hos deg før, så skal du se at det er det som er tingen for deg 💖
      Lykke til!

    12. Nå tror jeg du regner litt feil her. Mensen i mai, da blir det juni-juli-august, osv, med termin februar 2018. Først mnd fra mensen og en mnd fram, altså juni.

    13. Mener Pilotfrue har skrevet noe med at man regner ut termin litt annerledes med IVF-behandling? Ble spådd av ei for mange år siden jeg også, som sa jeg kom til å få mitt første barn når jeg var 21-22 år. Ble dog gravid når jeg var 22 og fikk etter jeg hadde fylt 23 år. Tror selv dette er mer tilfeldig, men krysser fingrene for at det går deres vei nå! 😊

    14. Telte visst litt feil jeg også. Termin blir vel i februar som noen her oppe med tidligere IVF-behandling har skrevet? Anyways, lykke til! Satser på at det kommer en baby i 2018 😊

    15. Du vet at spåkoner/horoskop o.l. snakker veldig generelt om ting slik at alle kan lese hva de vil inn i det og få det til å stemme. Dette kalles “Barnum”-effekten. Hilsen ei som har studert psykologi

    16. Spåkone, termin, rett eller galt, håper det sitter denne gangen. Virkelig. Tro på det du, tro kan flytte fjell. Lykke til. 🙂

    17. Jo det stemmer nok at du har termin i januar! Jeg hadde prøverøresbehansling og satt inn egg i midten av juni og dattera mi er født i midten av februar. Så om pilotfrue setter inn egget nå i mai vil barnet komme i januar!!! Dermed basta! Jeg var også til en synsk og hun sa jeg kom til og få 2 barn en gutt og ei jente! 5 år etter dette fikk jeg en gutt og deretter ei jente! Så dette tror jeg så absolutt på! Begge var IVF!!!

    18. Hva er navnet til denne spåkonen? Har veldig lyst til å bli spådd, men er så mange shady “lesere” der ute!

    19. Men om ei hadde innsett i midten av juni og termin i midten av februar, da vil vel Pilotfrue som har innsett i starten av juni få termin i starten av februar?😜 Masse lykke til 😊

    20. Spåkoner er spennende…
      Jeg gikk til ei da jeg var 19 år, før jeg fikk barn… Hun spådde at jeg ville få to barn… Jeg sa jeg ønsket meg 3 barn. Ja sa hun, men du vil bare få to. Og drømmemannen din er høy og mørk.
      Dette var i 1992… Jeg ble mamma i 1994 og 2000 💙💙, har siden mistet en v prevensjon, og ett tungt valg av abort.
      Så det har stemt… At jeg ville bare få to barn. Dette har jeg tenkt mye på…
      Jeg møtte Drømmemannen, han var høy og mørk.. Men mistet han etter kjent han i 2 mnd i en fæl trafikkulykke i 2015… 😢❤
      Men, har funnet ut jeg har det greit aleina og… ❤
      Kanskje jeg burde gå til spådde igjen, bare for å se ❤❤❤
      Lykke til med nytt innsett 🌸

    21. Ta f.eks første dag i siste mens er i dag, altså 16.05.2017 med en sykluslengde på 28 dager vil termin bli 22.02.2018. Nå har ikke jeg kontroll på fruens mens men dette var bare ett eksempel som sagt…

    22. Hei,
      Mange som påpeker utregningen her. Jeg ble gravid i juni, hadde termin i mars, og fødte i februar.. Er ikke kjempenøye disse datoene, barna kommer når de selv ønsker 😉
      lykke til med ny runde!!

    23. Nå er det sikkert 20-30 stk. som skriver hun har regnet feil. Trur hun sikkert har fått det med seg nå. Men uansett, håper det skjer noe snart for dere 😊

    24. Jeg ble gravid 16.mars 2011 og fikk termin 10.desember. Fødte en gutt 02.desember 2011😊 Så om du blir gravid nå i juni vil du få termin i mars, ikke januar. Men det kan jo hende man regner ut termindato annerledes når det gjelder IVF, da egget som blir satt rett inn i livmoren allerede er befruktet?

    25. håper for dere at det går riktig vei <3
      men husk at hun også kan ha sett barn i januar 2018, som at det ikke sitter før i 2018

    26. Får håpe drømmer også er sanne. Har drømt at du var gravid med gutt, også så jegdette innlegget og tenkte at dette er hyggelig! Viste seg at du ikke ergravid ennå, men jeg trodde dette leeenge Hahah:) lykke til med neste forsøk!

    27. Jeg har trua på at dere lykkes nå <3 og som noen andre påpeker, kanskje du føder før tiden, dvs i slutten av januar 😀
      Krysser fingrene for dere 🙂

    28. Hei og god formiddag! Kanskje dette betyr at du ser 2 streker i jan18 og at det er da dette blir virkelig? Jeg heier på dere. Tvi tvi:)

    29. Det ingen over her tenker på er at lille spiren kan komme før tiden. 4 uker før, er helt kurant. Hold fast ved tanken om baby i januar. Jeg tror dette går deres vei 👍😊
      Moro!

    30. Jeg er heller ikke noe overtroisk av meg. Men mamma ble spådd i sin tidlig ungdom at hun kom til å møte sin livs kjærlighet veldig ung (hun var 15 da hun møtte pappa, og nå er hun 54 og de er fortsatt gift og oppfører seg som forelskete tenåringer). Hun ble også spådd at hun skulle få 3 barn. Først 2 rimelig tette gutter, også en jente litt senere. Brødrene mine er 31 og 30, og jeg (jente) er 25. Så om det var tilfeldig gjetting med vanvittig flaks, eller at dama faktisk kunne se hva som lå i mamma’s kort, det vet man jo ikke. Men jeg håper i såfall at din spådame viser seg å være så spot on som mamma’s spådame var.

    31. Spennede 🙂 Håper det stemmer. Jeg er usikker på hva jeg mener om folk som spår, men mamma har prøvd det og omtrent alt stemte for henne. Jeg ble spådd av samme dame, og da stemte noe (fortid) men ikke fremtid. Men hun sa det var vanskelig å spå meg. Jeg ble også spådd av en som leste hånden min engang, og da stemte ganske mye, både fortid og fremtid. Er jo uansett gøy og høre og se om ting stemmer.
      Bare lurer på en ting. Hva tenker du om disse mer eller mindre velmente rådene om at du ikke skal ha for høye forhåpninger fordi da blir du bare ekstra skuffet om det ikke skulle gå? Jeg skjønner at folk kanskje mener det godt, men jeg leser de samme kommentarene i hvert eneste innlegg du har om prøvetiden deres, og jeg syns det er litt trist å lese. Tenker at du er en voksen person, og klarer å regulerer dette med håp og ønsker selv ut i fra hva som er best for deg, uten at alle andre må fortelle deg hvordan håpet ditt skal være for hvert forsøk.

    32. Jeg kjenner at jeg blir litt provosert av at andre skal være så kvass og kverrulere på alt. All ære til deg som står oppreist med hodet hevet og må stå ut med dette. Stå på og fortsett som du gjør. Synes du fortjener ros for den gode jobben du gjør. Klem ♡

    33. Jeg hadde siste mens fra starten av juni i fjor og fikk barn i midten av mars (født til termin), så du har nok ikke tenkt helt riktig når du sier januar.

    34. Februar må det bli da, ikke januar. 9 mnd fra nå blir februar 🙂 Du kan jo ikke telle med hele mai 😉

    35. Håper det går veien for dere denne gangen! Jeg har fått hjelp av fertilitetsklinikken i porsgrunn, og er nå i min aller første rugeperiode. Er så spennende og nervepirrende! Dersom jeg ble gravid på dette forsøket (for to dager siden), så skal jeg ha termin rundt 7. feb.
      Et svangerskap regnet fra første dag i siste mens varer i 40 uker og tre dager (fastsatt av verdens helseorganisasjon). Regner man fra unnfangelse blir termin etter 38 uker og tre dager.
      Uansett om det ikke blir januarbaby, så krysser jeg fingre og tær for at det klaffer for dere denne gang. Lykke til ❤️

    36. Ikke for å være frekk men tror du tenker for mye på det å bli gravid .Skjønner det kan være vanskelig når det eneste som betyr noe er en evt.gravidtet. Prøv å senk skuldrene og pust med magen så kommer det en baby når tiden er inne .
      Unner dere en baby,det er så mye lykke med disse små 💕

    37. Hei Julianne! Jeg har gjort fryserforsøk nå, og er gravid med termin 20 januar, og jeg hadde innsett i slutten av april… Så terminen din blir i februar tror jeg 🙂

    38. Jeg håper virkelig det går deres vei <3 men litt utenfor tema, som jeg gjerne vil høre ditt synspunkt fra!
      Det er veldig mye snakk om kroppspress blant jenter generelt i dagens samfunn. Og folk (jenter) klikket i vinkler over modeller som ikke var innenfor ideal (hva nå det enn er), derav kom plus size modeller. MEN, hva tenker du om at absolutt ingen av disse såkalte feministene bryr seg om at det bare er slanke/veltrente gutter som promoterer klær. For har du noen gang sett en lubben/overvektig gutt reklamere for dressmann f.eks? Nei. Men med en gang de ser ei litt for tynn jente i deres øyne promotere noe fra bikbok, DA er det ramaskrik.
      Haha jeg henger meg kanskje oppi mye rart, men jeg er så forbanna lei av denne jentebølgen at vi til slutt ikke kjemper for guttene heller. Ordet feminist har mistet sin betydning og jeg syns det er synd at det bare er masse mas og bråk om å "løfte jenter opp/girlpower". Likt skal Være likt, klager vi over slanke jente-modeller, skal vi da vel også ta for oss guttene og

    39. Så spennende! 💖 Har fulgt med på bloggen nå en stund og krysser alle lem for dere!!! Det jeg ser ingen har skrevet her er at disse bebisene kan komme før tiden og 🙂 er det ikke fra uke 38 eller uke 39 fødselen kan starte da..? Kan Såklart starte før,men fra uke 38/39 er de ikke lenger prematur.
      Jeg fikk spådd ei jente 13. Januar da jeg fikk vite at jeg var gravid 18.mai 2016. Fikk termindato 1 februar, også fikk jeg ei jente 13 februar (kl04:13) i år 🙂 Ingenting er umulig Julianne 💖 Med positivitet, kjærlighet og håp kommer dere til og komme langt. Jeg heier på dere!

    40. Så spennende,min erfaring med den type spå er at det er vanskelig å si eksakt tid. Så januar kan være februar..noen uker der eller her er ikke så godt å være helt konkret på har jeg hørt.

    41. Ser det er mange som kommenterer at termin vil bli senere enn i januar, og dette sier jeg ikke for å være slem, men jeg har en tendens til å tenke dypt på ting… Tenk om termin blir i februar/mars som mange sier, men det skjer noe galt og bebien kommer januar istedenfor og må ligge i kuvøse?

    42. Ja nå tror jeg hun har oppfattet at hun har regnet feil! Synes det er komisk at folk må påpeke at hun har regnet feil rett etter at 40 andre også har sagt det. Hva er poenget med det egentlig? Skal dere gni det inn? Fremheve dere selv? Dere er så flinke til å påpeke hver gang Julianne kan oppfattes frekk, men pass nå på dere selv! Lykke til med neste forsøk og ha en fantastisk 17. Mai, Julianne!

    43. Krysser fingrene for deg!
      Jeg må bare fortelle at min mor ble spådd i starten av 20 årene. Hun trodde ikke på den første, og dro til enda ei ”spåkone” kun to uker etterpå. Begge sa det samme: at hun om mange år fra da, ville gifte seg med en skotsk mann og få en datter. Dette stemte på en prikk, for jeg ble ikke født før hun var 37 år, og hun har bare meg sammen med min far som er skotsk.
      Lykke til!
      Klem

    44. Hei Julianne 😊
      Jeg er en fast leser av deg, er ikke så veldig flink til å kommentere men har skrevet til deg før både på snapchat ogbloggen din. Jeg vil bare si at jeg tenker mye på dere å håper dere holder ut i denne vanskelige tiden men ser på det som en test på hvor tålmodige dere er og om dere fortsatt holder sammen. Jeg kan se for meg at dere blir noen kjempe fine foreldre å dere er så søte sammen. Jeg synes dere er så gode støttespillere for hverandre å det er sånn det skal være. Når dere får deres første barn så kommer all denne tiden til å være verdt ventingen. Lykke til å jeg ønsker dere det aller beste, magefølelsen min sier også at dere kommer til å få en gladnyhet de neste månedene 🙂 klem ❤️

    45. Nei, nå må du gi deg. Du kommer stadig med nye årsaker til at du blir eller er gravid. Enten så er du dårlig, du har symptomer på graviditet og nå har du vært hos dn spåkone som sier at du blir gravid i mai? Nå må du gi deg. Virkelig. Dette kan umulig være sunt for deg. Jeg har sagt det siden dag én du begynte med dette: Hvis det hadde vært en av mine venninner, min søster, kone, datter eller hvem som helst jeg hadde et forhold til, som holdt på sånn så hadde jeg stoppet henne for lenge siden. Det er bekymringsverdig at de som er glade i deg lar deg holde på sånn.
      Gi deg. Jeg har troen på at du en dag blir gravid, men nå må du gi deg med alt dette tullpratet!
      Når det er sagt så håper jeg virkelig at dette får deres vei. Jeg unner ingen å være i dine sko. Masse, masse lykke til!

    46. Jei. Spennende med spådommer. Ble spådd selv en gang, mye har stemt. Samtidig er det slik at du har det i bakhode hele tiden, og ledes ubevisst mot det du har fått vite fordi man synes det er spennende og ønsker å tro på at spådommen skal stemme. Ikke alt man kan bestemme selv, som en graviditet. Men hvis man har prøvd å bli gravid i forkant, er kroppen stresset. Du får vite at du skal ha barn i 2018, og kroppen slapper mer av å er mottakelig for en slik endring. Er litt alternativ av meg, men jeg passer på at jeg beholder beina på bakken. Det ble sagt dæ jeg ble spådd at jeg skulle sånn og sånn i fremtiden, men siden jeg er bevisst dette kunne jeg velge å endre kurs slik at spådommen ikke helt stemte. Lykke til med baby 😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg