UKENS SPØRSMÅL

Herlighet, så fort ukene går.. Jeg er veldig takknemlig for det egentlig nå som jeg bare går og venter på mensen og neste egginnsett. Men blir likevel litt skremt når jeg tenker på alt jeg skulle ha gjort og rukket som jeg forskyver hele tiden. Jaja. bedre lykke neste uke.. Hehe! På morgen i dag satt jeg forresten sprøyten med Gonapeptyl i magen, så da er jeg offisielt i gang med fjerde forsøk. Hurra for det og over til ukens spørsmål:

Hva heter fargen på veggen i stuen din?

– Den heter “Oslo” og er kjøpt på Flügger Farve her på Vinderen (ikke sponset). Du ser fargen godt på disse bildene som ble tatt i stuen i går.

Hvorfor har du fått reklame i hvert eneste innlegg?

Jeg vet at det har vært mye rot på bloggen de siste ukene. Store bilder, små bilder, rar skrift, reklamer midt i innleggene og så videre. Nettavisen holder som sagt på å fornye alle partnerbloggene sine og dette har dessverre tatt mer tid enn planlagt. I tillegg så har det blitt litt kluss på veien. Flere steder har det blant annet poppet opp kommersielt innhold som linker inn mot Side 2 midt i et blogginnlegg. Jeg synes at dette er like frustrerende og ikke minst forstyrrende som dere, bare så det er sagt. Men nå er vi heldigvis snart i mål og jeg tror det blir veldig bra til slutt. Takk for at dere er tålmodige!

Siden du har funnet ut at du sliter med fertilitet, er det da nødvendig å begynne på prevensjon igjen etter gravditiet? Eller vil du heller la være og heller være heldig med et eventuelt barn til på naturlig måte?

– Jeg kommer aldri til å begynne på p-piller eller benytte noen annen form for prevensjon igjen. Her tar vi i mot de barna vi får.

Har du vurdert å skrive blogginnleggene som omhandler prøveperioden på engelsk for å nå ut til flere?

– Nei, jeg har ikke vurdert å blogge på engelsk. Men jeg synes det er en fin tanke i forhold til å hjelpe flere med åpenheten til Ulrik og meg. Derfor skal jeg ha det i bakhodet til eventuelle andre prosjekter.

Kan du oppsummere hele prøveperioden fra start til der dere er nå?

– Det kommer en oppsummering etterhvert. Jeg jobber med saken.

Hva tenker du om andre gravide?

– Jeg har ikke noe problem med å se eller glede meg over andre gravide. Nå skal det sies at ingen i familien min eller nære venner av meg er gravide akkurat nå, men jeg tror at jeg hadde taklet det fint om det skulle skje. Jeg har jo aldri slitt med å unne mennesker jeg er glad i å ha det bra eller bedre enn meg. Det vet jeg at alle som kjenner meg er enige i. Jeg er ikke av den misunnelige typen.

I løpet av den siste måneden har du hatt fire annonseinnlegg. Jeg forstår veldig godt at du må annonsere for ulike ting da dette er levebrødet ditt, men desverre så gjør det at du blir som mange av de andre toppbloggerne som annonserer til ting ”bare” for å tjene gode penger. Du hadde vel ikke brukt disse produktene om du ikke hadde fått penger for å annonsere for det?

Jeg takker kun ja til å markedsføre produkter jeg bruker og liker eller har lyst til å teste ut fordi jeg har troen på produktet. Fire annonser på en måned må du som leser denne bloggen faktisk tåle. Dersom du ikke er interessert i å lese reklameinnleggene mine så kan du jo bare skrolle deg videre? Jeg ser virkelig ikke problemet. Alternativet blir jo betalingsløsninger på bloggen. Er du interessert i å kjøpe “Julianne+”, som i “VG+”? Jeg fikk forslaget/sammenligningen av Ida Wulff.

Er det noe riv ruskende galt med deg siden du tar med deg Ramp (hunden din) inn på et spisested?

En bitteliten hund som sitter på fanget til mamma.. Jeg forstår ikke hva som er galt med det? Dessuten fikk jeg lov av de ansatte.

Hvordan fungerer det å dele Stella med en annen jente?

– Det fungerer veldig bra. Jeg har skrevet mer om situasjonen her.

Hvorfor har  Ulrik sognebunad når han er fra Måløy?

– Ulrik valgte bunaden til herre fra Sogn fordi han liker den best. Sist jeg sjekka lå Måløy i Sogn og Fjordane fylke. Gjør det ikke det lenger?

Jeg er fra Fredrikstad som ligger i Østfold. Der har vi valget mellom løken- og østfoldbunaden. Personlig liker jeg løkenbunaden best og derfor valgte jeg den.

Synes det er trist at du sier at det ikke finnes alternativer på 17 Mai, og at du ville følt deg utenfor uten bunad. Jeg vil si at for dem si leser dette og ønsker seg bunad men ikke har råd, vil jo føle seg enda mer utenfor etter å ha lest dette innlegget. Du kunne formulert deg på en helt annen måte! For jo da, det finnes masse fine klær/ festdrakter eller hva det måtte være for dem som ikke har mulighet eller ønsker bunad. Jeg kjenner at en slik uttalelse fra en såpass profilert person som deg burde vært formulert annerledes. 17 mai er en festdag som alle skal føle seg vel og ha det bra, og IKKE føle seg utenfor selv om man ikke har bunad!

– Det stemmer at det ikke finnes noe alternativ til bunad på 17. mai for meg. Akersposten var interessert i min mening, ikke hva som er best for deg eller noen andre. Men det betyr ikke at jeg ikke respekterer andre meninger om dette. Selvfølgelig er det mange som mener noe annet enn meg.

Når det er sagt så var jeg selv den siste i jentegjengen min som fikk bunad fordi vi ikke hadde råd til å bruke så mye penger på klær da jeg var yngre, og har selv opplevd å føle meg litt “utenfor” på grunn av nettopp det. Jeg sier ikke at det er bra eller at det er slik samfunnet vårt bør være. Jeg forteller bare hvordan jeg føler det etter de erfaringene jeg har gjort meg gjennom livet og hvordan jeg tror at andre føler det i dag, kanskje spesielt her på vestkanten i Oslo som denne saken faktisk dreide seg om.

Hvorfor lar du nett-trollene slippe til i kommentafreltet?

Jeg har bare alltid vært opptatt av at alle skal få si hva de mener i kommentarfeltet mitt (til en viss grense), for at kommunikasjonen skal gå begge veier. I tillegg så føler jeg at det blir litt feigt av meg å slette alt som er negativt.

Jeg har hørt det meste og tåler derfor veldig mye. De “verste” kommentarene jeg får i dag ser jeg faktisk på som en slags underholdning.  

Hvor er den gule jakken din fra som du brukte på bildene i gårsdagens blogginnlegg?

– Den er fra B-Young i Måløy 🙂

Nå er det bursdag neste. Fortsatt god helg til deg som leser!

 

58 kommentarer
    1. Den gule jakken er heeeeeelt grusom…..og farven kler deg heller ikke….har du gått oppi vekt ?? Du er jo blidt trill rund i ansiktet…sikkert alle hormonene som er årsaken til at man eser ut..

    2. Jane: Shame shame on you! Er du midtlivskrisematrone eller fjortiskrise? Ingen unnskyldning, høflig skal man være. Hold de skitne meningene dine for deg selv!

    3. Du forstår ikke hva som er galt med å ta med seg en en hund inn på spisested? Altså, det fins andre mennesker enn deg i verden. Det kan være folk som er kjempe allergisk mot hunder og dessuten så er det uhygienisk å ha med seg kjæledyret sitt inn på spisested så sant du ikke er avhengig av den som feks Blindehund. Jeg elsker hunder, har hatt hund hele livet men kunne aldri falt meg inn å vært så egoistisk som deg bare fordi “det er en liten hund”…

    4. Ja, Måløy er i Sogn og Fjordane. Men Måløy er i Nordfjord, ikke Sogn. Så vi fra Nordfjord har Nordfjordbunad og folk fra Sunnfjord har Sunnfjordbunad. Vi er Nordfjordinger og Sunnfjordinger, ikke Sogninger!

    5. Jane: herregud, har du det ikke helt bra med deg selv siden du kommenterer stygt om andre? Unødvendig og barnslig

    6. Herregud les hva dere skriver??? Har dere vørt utenfor landets grenser? Dvs lengre enn Svinesund??
      I andre land så er høyst normalt å ha med fido på restaurant og er kun i Norge hvor folk skriker om hyper allergi så fort se ser en hund!! Ta dere sammen!!

    7. Fått med deg artikkelen hos VG (http://www.vg.no/nyheter/innenriks/bunad/2016-ble-et-toppaar-for-bunadsklager/a/23992728/) som omhandler bunader, og hvor det fremkommer at Norske Bunader er en værsting når det gjelder å få klager på seg? Tenkte siden du er sponset av dem, og har reklamert for dem flere ganger. Skjønner at du og Ullrik ønsket dere nye bunader, men å reklamere for et firma som har såpass mange klager på seg er skremmende.
      Til Jane over her: slike kommentarer kan du spare deg for! Om Julianne svinger i forhold til vekt så er det ikke rart! Hun er jo tross alt inne i en prøverørsprossess med en mengde hormoner ol, og det er klart det går utover kroppen! OG; hva oppnår du med å slenge dritt om noens utseende?!

    8. Heihei! Ville bare legge igjen litt positive ord til deg, du e fantastisk! Du e åpen, æli, tøff, å du e ikke redd for i si d du mene eller å vise nedturer me diverse ting.
      Syns d e fælt at du får så mye tullete kommentarer om filleting, håpe virkeli de som får til å legge igjen negative kommentara e perfekt her i livet sjøl.
      Du e en stor inspirasjon. Ønske dæ all lykke framover, å ha en fin helg vidre 😊

    9. Det hadde jo kanskje vært bedre å reklamere for, samt fremme, gode norske håndverkstradisjoner ved å kjøpe en bunad fra Husfliden, og ikke maskinbroderte bunader fra Ghana og Kina?
      Fra artikkelen:
      “? Det er virkelig ikke noe som er flottere enn menn og kvinner som stolt bærer bunader fra det fylket de faktisk kommer fra, sier Julianne. ”
      Personlig synes jeg det ikke er noe som er flottere enn kvinner og menn som bærer bunader som er sydd i Norge, og som er med på å bidra til å opprettholde en lang og god håndverkstradisjon i landet vårt.

    10. Slutter vel aldri og bli overrasket folks negative kommentarer. De må ha det vondt innvending som irriterer seg og skriver slikt som de gjør.
      Men det jeg egentlig skulle si er at den gule jakken er knallfin. Og du kler den veldig godt synes jeg. Antrekket med kjolen, jakken og de gule skoene var lekkert 🙂
      Og trill rund i ansiktet som en skrev er du overhodet ikke! Ansiktsform er ulikt på alle og man ser godt at du ikke er “rund” pga vekt. Du ser fin og sunn ut etter min mening 🙂

    11. hei hie. du er utrolig søt. skjønner at det er frustrerende å få negative kommentarer på bloggen, men syntes du har blitt ganske tøff i kantene. Da mener jeg at du har blitt ganske så frekk når det kommer til skrivemåten din..

    12. Hvorfor svarer du frekt på et helt vanlig spørsmål? F. eks dette: Ulrik valgte bunaden til herre fra Sogn fordi han liker den best. Sist jeg sjekka lå Måløy i Sogn og Fjordane fylke. Gjør det ikke det lenger?

    13. Altså, jeg bruker aldri å kommentere på ting, men er altså blitt en fast leser av deg! Følger deg både på instagram og snap! Er så spennende å følge dere, og sitter spent hele tiden når det gjelder oppdateringer ang prøvingen! Men kjenner jeg blir provosert å sint når jeg leser kommentarene til folk! Herrefred, hva foregår oppi hodet?? Har du ikke noe fint å si, så ikke si noe!
      Uansett, dere er fantastiske og jeg håper virkelig babydrømmen deres går i oppfyllelse snart- fortjener dere virkelig! ❤ Enn det å faktisk få lese senere hvor ønsket det var og hvor mye foreldrene jobbet for å få deg!
      Stå på videre, med bloggingen, drømmen og å være deg selv!
      Klem fra fast leser som virkelig unner dere det beste! ❤

    14. Hei Julianne!
      Jeg leser bloggen din ofte, og synes du har en fin holdning til det meste, slik virker du for meg i alle fall.
      Jeg er noen år eldre enn deg, og tror du gjør mange godt med åpenheten din om veien til å få barn ❤️
      Jeg har også fulgt litt med på det du skrev om “drama” for en liten stund siden… du har jo blitt litt kritisert for at du svarte spydig til en leser som spurte om hva du het på snap…
      Ofte så er det slik at det skrevne ord kommer uten tonefall og ansiktsutrykk – så det kan fremstå feil, begge veier 🙂
      Nå i dag så la jeg merke til at når du svarer leseren som spør om bunaden til mannen din, så legger du på mer i svaret ditt enn hva hun faktisk spør om.
      Som om du vil “dumme” ut spørsmålet, eller være nedlatende for at hun eventuelt ikke vet fylke / sted / bunad som hører til.
      Har du tenkt på at leseren faktisk kanskje ikke har denne kunnskapen? Og i så fall må jo det være greit 🙂
      Og hva om hun faktisk vet, men likevel lurer på bakgrunnen av valget for akkurat den bunaden.
      Det er lett å tolke svaret ditt som om du biter hodet av leseren, spesielt ved at du svarer; sist jeg sjekket … eller gjør det ikke?! ” …. altså; virker som du blir irritert på spørsmålet og således “dummer” henne med at hun ikke har samme kunnskap om geografi / sted / bunad …
      kanskje mener du ikke svaret ditt som negativt – kanskje svarer du til og med med Glimt i øyet – men uten et smiletegn eller blunketegn, så er det lett å bli litt satt ut av måten du svarer på.
      Du er ei smart, reflektert og oppegående jente – jeg liker både deg og bloggen. Alle er ikke ute etter å “ta deg “, så et tips er å svare hyggelig – selv om du synes enkelte spørsmål er “bak mål” 🙂

    15. til Cecilie som skriver om hvor bunadene blir sydd: Husfliden syr også i Kina og andre steder i verden. Sjekk det opp 🙂

    16. Tusen takk for at du er så åpen om IVF-prosessen. Jeg holder selv på med mitt andre forsøk og kan si at ingen som ikke har prøvd det selv vet hvor altoppslukende det kan være og hvor mange følelser som er involvert. Du er tøffere enn folk forstår som er åpen om dette! Jeg beundrer deg. Og den gule jakken din gjør meg glad! 🙂

    17. Du er så sykt spydig i svarene dine… folk spør fordi de lurer, er det noe poeng i å svare som en bitch?

    18. Ville absolutt ikke kalt det for en ekte bunad hvis den er produsert i utlandet….. Da er det en kopi.

    19. Jeg synes det er fryktelig morsomt at Julianne skriver at negative kommentarer ikke påvirker henne lenger, og at “verstingene” blir litt som underholdning – og FORTSATT er det noen som absolutt BARE MÅ skrive så mye unødvendig og stygt. Blir dere ikke flaue over dere selv? Eier dere virkelig ikke skam?
      Noe jeg alltid har lurt på, er hva dere nett-troll tenker og føler om artikler og blogginnlegg om nettopp slik opptreden på nettet. Hva rører seg i hodene deres? Hva prøver dere å oppnå? Hvordan reagerer dere når bloggens eier skriver gode motsvar som vi andre applauderer? Kryper dere ned i jorda eller skriver dere bare enda mer stygt for å overgå?
      Stå på, Julianne, jeg synes du er helt rå! 🙂

    20. Jeg har bunad fra samme produsent som Julianne. Og den blir sydd i Norge men broderingen gjøres i utlandet. Husfliden gjør mye av det samme.

    21. Til dere som “angriper” Julianne for å ha kjøpt bunad på Norske Bunader. Firmaet som er omtalt i VGs artikkel heter Norsk Bunad AS. Dette er ikke det samme som Norske Bunader som ligger på Smestad her i Oslo.

    22. Wow for et kommentarfelt! Her var det mye rart drops 😉
      Liker at du er så åpen og ærlig Julianne. Du svarer bra på spørsmålene og tør å være deg selv om mange høner her synser og hytter med fingeren. At du kjører din greie samme hva er beundringsverdig og en god kvalitet alle bør ha 😉 Ikke mist troen på deg selv for du er råflott. Stå stolt oppreist i deg selv ❤

    23. Sogn og fjordane er delt i tre; Nordfjord, Sunnfjord og Sogn. Måløy ligg i nordfjord som har nordfjordbunaden 🙂 det er kommunane rundt Sognefjorden som ligg i Sogn, og der brukar dei sognebunaden 🙂
      Litt geografi ein lørdagskveld, hehe:-)

    24. Huff. Først så glefser du til den som spør angående bunaden. Så blar jeg videre til kommentarfeltet og det første som møter meg er en kommentar som gir meg bakoversveis, rett og slett. Hva med å være hyggelig? Jeg er godt voksen, oppdratt under fanen; har du ikke noe pent å si – hold kjeft.
      Stakkars menneske som skrev den første kommentaren, du må virkelig ha det vondt med deg selv når du kan skrive sånt. Det er jo kun for å såre, ingenting annet, eller muligens så ble dagen din kanskje litt bedre når du fikk slengt fra deg litt?
      Julianne, du stråler. Selv etter det du har vært gjennom og går gjennom nå. Du stråler. Den gule jakka er flott, du kler den. Du har et nydelig antrekk på deg, det passet perfekt. Håper du får en flott kveld.

    25. Fine deg, ikke ha kommentarer åpne. Så mange der ute med behov for å spre egen dritt. Handler ikke om dere, handler bare om at de ser et snitt til å rakke ned på noen. Heier på deg og kavaleren!

    26. Jeg har lest bloggen din dann og vann, og vil berømme deg for åpenheten rundt ufrivillig barnløshet og forsøkene deres. Når det er sagt, så synes jeg den tonen du har når du svarer på lesernes spørsmål er frekk, her hvor jeg bor ville du blitt betegnet som nebbete. Jeg skulle ønske du kunne svare leserne dine på en skikkelig måte. Derfor takker jeg nå av som leser. Ønsker dere lykke til med forsøk nr. 4, dere fortjener virkelig å lykkes!

    27. Hei på deg.
      Som utflytta nordfjording blir jeg nesten fornermet når noen kaller meg sogningen. He, he. Men som nordfjoring er jeg så hardhaus at jeg tåler det, hehe
      Skal sant sier så synes jeg at herrebunaden fra Nordfjord er KJEMPEFLOTT. Men om Ulrikk har lyst å være sogning er det helt greit for meg…..
      Er artig at du også kan handle klær på steder som Måløy og ikke bare i Oslo. Selv om utvalg av butikker av i Oslo er bedre.

    28. For noen kommentarer! Misunnelse og nett-hat. Skulle gjerne visst hvem disse er og hvorfor de skriver så utrolig mye stygt? Håper virkelig dette er noe som preller av deg. De som heier på deg og leser bloggen din av fryd og glede, er definitivt i flertall!
      Synes du er et godt og sunt forbilde! Du skriver ting som det er, både om det positive og negative. Heier på dere i den prosessen dere er i nå og håper det går deres vei snart, det må være tøft å stå i noe sånt som par.
      Alt godt til dere og ha en fin søndag i et regntungt Oslo!

    29. Jakken er superfin, og du er ikke tjukk i det hele tatt. Nettroll som Jane har som regel ikke noe bedre å gjøre, og finner det nødvendig å rakke ned på andre for å bedre sin egen usikkerhet. Du har all rett til å mene at bunad på 17.mai er det eneste alternativet for deg. Å krangle om hvor en bunad kommer fra i forhold til eieren, er bare trist. For noen så er selvfølgelig dette en viktig tradisjon, men please godta andres valg. Det at du bryr deg om det nok til å slenge en drittkommentar, vil ikke kunne påvirke noe som helst og det eneste som står igjen etter meningen din, er tomt hat som blir skumlest én gang. Og deretter glemt.
      Stå på og fortsett med en superbra blogg, Julianne!!

    30. Kjære Julianne, vil bare fortelle deg ar jeg krysser fingrene for at dere lykkes nå på dette fjerde forsøket! Jeg er selv prøverørsbarn, og å lese dine tanker og følelser er så hjerteskjærende, og minner så om når jeg første gang fikk lese mammas dagbok fra når de prøvde å få meg!
      Mamma gav egentlig opp, og hadde fått ja på adopsjonssøknad når hun fant ut av at siste egginnsettet hadde fungert! Hun tror at det var kroppen som endelig slapp alt stresset hun følte, som gjorde at det endelig fungerte. Etter meg har dun fått ikke mindre enn 2 overrasskelsesbarn på naturlig måte. Det er masse håp for deg også, dere klarer dette❤
      Lykke til, før du vet ordet av det sitter du der med babyen i armene, og da vil all prøvingen og slitet være glemt!❤❤

    31. Jeanette, det er feil! Den originale husenfliden som heter norskflid, der syes de forskjellige bundadene av lokale spesialister i Norge… Akkurat som med Marius genseren som også originalt kun kommer fra norskflid.
      Så Julianne, jeg tror du kan tjene på å svare leserene dine bedre. Mulig du skriver det med glimt, men når det leses oppfattes det bare som surmaga frekkhet.
      Skinnjakka var råflott, men usikker på om kanskje du burde gå til en som er god på farger, for du velger mange farger på klær som gjør det blass og kanskje ikke er helt riktig for din hår og hudfarge…. Velsig lyse mennesker er sjeldent heldig med fargen knallgul….

    32. Den gule jakken din er skikkelig fin. Jeg elsker farger! Du har en spennende klesstil. Selv om jeg ikke er enig i alt du sier, så har jeg sansen for deg. Jeg synes det er flott at du gir rom for både positive og negative kommentarer i kommentarfeltet. Noen blogger har stengt kommentarfeltet og det synes jeg er feigt.
      Jeg har fulgt bloggen din en stund og det vil jeg fortsette med. Beundrer din styre og åpenhet. Stå på videre 😊 Jeg krysser fingrene for at 4.forsøk blir vellykket 😊

    33. Hei, skjønne du. Vil bare legge igjen en kommentar for å si at jeg synes du er så ufattelig modig og sterk – både i privatlivet med alt som skjer med prøverørsperioden, men akkurat nå tenkte jeg mer på at du står sterk og rak i stormen av negative kommentarer fra nettroll. Jeg har aldri skjønt hvorfor noen ønsker og/eller har behov for å være så negative og personlige som en del er. Jeg vet, av erfaring, hvor vanskelig det kan være å stå sterk i stormen, men vit at vi er så MANGE som heier på deg.
      Kos deg på 17.mai i den nye, nydelige bunaden din! <3 😀

    34. Jane: Håper du skjemmes. Men i og med at du er i stand til å skrive og publisere en slik kommentar, så tviler jeg sterkt på det. Julianne er en vakker jente, og jeg ser forøvrig ikke hvor hun eventuelt skal ha lagt på seg.

    35. Jeg leser bloggen din fordi IVF-prosessen berører meg og jeg synes det er interessant å følge deres reise. Men jeg må si at jeg synes det er ubehagelig å lese bloggen når du tar den frekke tonen. Jeg blir flau på dine vegne over at du kan være så umoden i svarene dine. Hvorfor kan du ikke telle til 10 før du svarer og heller velge å være profesjonell og voksen i det du har valgt som yrke. Ja, det er noen idioter som går langt over streken i kommentarfeltet, og slik vil det alltid være. Det vil alltid være noen som ønsker å provosere, men du har alt å vinne på å svare høflig. Klarer du ikke å svare høflig, så la vær å svare. Når det blir ubehagelig å klikke seg inn her, så velger jeg heller å la være….

    36. Du som svarte meg 0959: min venninne jobber på tidligere husfliden, norsk flid og det er feil det du sier. De sender ut sv landet. Enkelt og greit

    37. Kopiert fra norsk flid sine sider : Oppbevaring og vedlikehold
      Alle våre 145 bunader er tilgjengelig for bestilling, prøving og henting i alle våre butikker. Du bestiller, tar mål til- og henter din bunaden i den butikken som passer deg best. Produksjonen av hver enkelt bunad gjøres i den lokale systua som er spesialist på den bunaden du velger.
      Du kan også bestille prøving til din nye bunad her på nett eller kontakte nærmeste butikk for spørsmål.

    38. Synes du svarer veldig godt på spørsmålene!!! Du ser veldig flott ut i bunaden din, men tvinger da ingen andre til å bruke bunad på 17. mai! Og Ulrik kan trygt bruke den bunaden han liker best fra hjemfylket sitt! Og den gule jakken er kjempetøff til deg!

    39. Tror dessverre du mister noen lesere grunnet den frekke tonen du har gjennom innlegget ditt. Føler at jeg beveger meg innenfor noens komfortsone og at det er jeg som gjør noe “ulovlig” med å klikke meg inn på bloggen. Husk, det er oss du tjener penger på, så ingen grunn til å svare spydig på spørsmål som folk faktisk lurer på. Sist jeg sjekket var det også du som har bestemt at denne spalten skal være ukentlig.. er dette et innlegg du misliker, dropp det

    40. Så koselig å kunne ha med Ramp <3 Chihuahua snuppa vår er og blir kun 1,2 kilo, men har ikke turt eller kommer til å tørre å ta med henne på et spisested 🙂 Vi ble kastet ut av IKEA når vi hadde henne på armen der.

    41. Har forresten også bunad fra norske bunader, kunne ikke vært mer fornøyd med Hardangerbunaden min derfra 🙂 Men siden jeg er 28 uker på vei, passet ikke bunaden i år, så i år blir det kjole 🙂 du ser helt smashing ut i den jakken btw, utrolig fin til deg!

    42. Er det virkelig nødvendig å svare leserne dine så frekt? Eksempelvis svaret ditt hvor du spør om ikke Måløy “fortsatt ligger i Sogn og Fjordane?”
      Det finnes to steder med navnet Måløy her til lands, relativt nært hverandre. Den Måløy du sikter til som er i Nordfjord, og den Måløy mange andre gjerne tenker på som ligger i Møre.
      Er du opptatt av tilhørighet angående bunader slik du påstår at dere er, Så er det langt mer nærliggende at en fra Måløy ikke velger en sognebunad, men en Nordfjordbunad.

    43. du har helt rett i at måløy ligger i sogn og fjordane fylke. Men det ligger i nordfjord – ikke i sogn.

    44. Julianne- STÅ PÅ og hev deg over kommentarene! Du er rå! Til dere som bare sprer dårlig stemning her i kommentarfeltet, har dere tenktnover at Julianne ikke er problemet, men DERE??? Vi har blitt så hårsåre her i Norge at jeg skjemmes. Ingen tåler å høre noen ting lenger og alt tolkes på verst tenkelige måte. HVA SÅ om Ulrik er fra Måløy og har Sognebunaden? HVA SÅ om Julianne tok med bikkja inn på restaurant når hun fikk lov av de ansatte??? Og hvem bryr seg om at en gul jakke ikke kler lyse personer? Og hvorfor bryr dere dere om hvor bunaden er produsert???? Hvorfor leser dere bloggen hvis dere bare skal kritisere alt Julianne sier og gjør? Gå litt inn i dere selv! Er dere alle mennesker som lever etter “boka” og aldri gjør noe galt? Det tviler jeg sterkt på!
      Herregud Julianne, jeg fatter ikke hvordan du klarer å være så sterk. Hadde jeg vært blogger hadde jeg strekt nettrolla en etter en!

    45. Oda satte ord på tankene mine, hvorfor gidder dere å bruke energi på å kverulere og diskutere spørsmål og saker når Julianne har redegjort godt i svarene sine?
      Hun fikk lov av de ansatte til å ha med Ramp inn på restauranten – de hadde ikke sagt ja dersom de hadde trodd det var farlig for eventuelle allergikere.
      (Synes for øvrig også det var gøy at spørsmålsstiller følte det var nødvendig å presisere i parentes at Ramp er hunden din i spørsmålet)
      Og folkens, man er vel ikke pålagt å bruke den bunaden som tilhører akkurat den delen i et fylke man er ifra?
      Flott for Sogn og Fjordane som har to (om ikke flere?) bunader man kan velge mellom. Og til de litt lengre opp i kommentarfeltet her; hvordan beriker det livet deres å sitte å kommentere at bunadsvalget til Ulik er feil? Det er da vel ikke dere som skal gå med bunaden?
      Er enig i det du sier, Julianne, i den artikkelen om at det er viktig å føle en tilhørighet til bunaden sin – jeg kommer fra Trøndelag og har selv blå trønderbunad. Elsker den, bunad er kanskje favorittantrekket mitt! Ønsker deg en kjempefin 17. mai-feiring og masse lykke til med det fjerde forsøket!

    46. Jeg syns det er tøft av deg å dele reisen mot baby, og har derfor fulgt bloggen din dn stund. Fordi jeg fant trøst i det da det gikk en del måneder før jeg og ble gravid til slutt.
      Men merket at jeg ikke syns deg er like hyggelig å klikke meg innom bloggen din lenger da jeg er enig med flere over. Nemlig det at du har begynt å svare leserne dine på en måte som oppfattes som mindre hyggelig. Og da på spørsmål som jeg selv iallefall ikke oppfatter som at er skrevet for å provosere på noen måte… håper bloggen din går tilbake til å være litt mer positiv på den biten etterhvert, ellers så syns jeg rett og slett det blir litt for sårt å lese på vegne av dem som stiller helt reale spørsmål….

    47. Festlig at du gang på gang presiserer at du ikke lar negative kommentarer gå inn på deg, og at du ser på det som underholdning. Allikevel skinner det så tydelig gjennom at du går rett i forsvar når du svarer på enkelte spørsmål.. er jo helt tudelig at du blir fornærma når du svarer på den måten du gjør.
      Enig med flere over her. Følger bloggen din pga prøverørsprosessen, og håper det snart lykkes for dere. Men ellers syns jeg det har blitt mye annonseinnlegg, reklame og anna overfladisk dilldall. I tillegg til innlegg hvor du svarer på den måten du gjør her. Hev deg over andres lave nivå dersom du virkelig ikke tar deg nær av det de skriver. Du vil tjene på det👍🏻

    48. Kan du fortelle litt om hvordan jobben til Ulrik fungerer? Er det et par dager/uker med jobb og litt fler dager/uker fri, eller hvordan fungerer det? Du skrev tidligere i kveld at han var på “standby” – vil du utdype?
      Tidligere har du skrevet at han som oftest også sover hjemme selv om han jobber, det er et stykke fra gardermoen til Vinderen da?

    49. Jeg liker ikke bunaden fra hjemfylket mitt, så jeg har begynt å kikke på bunader fra andre fylker! Og jeg synes at Ulrik kler mye bedre Sognebunaden som har rød vest og lys jakke enn Nordfjordbunaden som har grønn vest og lang svart jakke.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg