TULLETE SYKLUS

Jeg blør fortsatt og vi vet ikke den nøyaktige årsaken til disse blødningene, men legen min kaller det for en “tullesyklus”, noe som visstnok ikke trenger å ødelegge for forsøket Ulrik og jeg har foran oss. Eggstokkene mine så bra ut og det var ingen cyster å se. Livmorsslimhinnen derimot var veldig tynn, men det var visst ikke noe problem siden jeg skal begynne på progynova når mensen kommer som gjør den tykkere. Vi holder oss derfor til planen med at jeg skal sette sprøyten i magen med Gonapeptyl i morgen, og legen min mener at jeg kan forvente mensen om en liten uke. Derfor er jeg utrolig lettet og glad her jeg sitter. Jeg fryktet jo at jeg ville få beskjed om å ta meg en pause fra prøvingen tidligere i dag, som jeg ser at flere også har foreslått i kommentarfeltet under forrige innlegg. En pause er det siste jeg ønsker akkurat nå, og med mindre legene råder meg til det vil jeg aldri stoppe opp.

Nå skal jeg legge meg i sofaen, se på Skam og ta livet helt med ro. Ulrik er på stopp i hele helgen, så her hjemme er det bare meg og hundene. I morgen skal jeg i bursdag til en god venninne og på søndag skal jeg være sammen med familie i Halden. Dette blir heldigvis en fin helg til tross for en ubehagelig start. Dere trenger altså ikke bekymre dere mer for meg. Jeg har det fint og smilet er tilbake <3



 

19 kommentarer
    1. Puhh! (puster letter ut..) Og hurraaa! 🙌 Utrolig glad på dine vegne. Dette var jo gode nyheter, tross alt. Veldig bra at dere kan fortsette som planlagt. Masse lykke til og god helg. 😘

    2. Glad for å høre at du slipper å vente enda lenger, vet hvordan det er å ønske seg barn! Håper du får en fin helg. Også vil jeg bare si at jeg er enormt imponert over optimismen og positiviteten din 🙂 heia heia!

    3. Jeg er en ganske ny leser hos deg, vært med sidens startet det 2 forsøket. Veldig interessant og spennende å få være med på dette sammen med dere, og du skal ha mye ros for å føre dette frem i lyset. Håper virkelig det klaffer for dere snart! Er 22 år og har en datter på 2 år, og føler meg utrolig heldig da mine sjanser for å bli gravid er minimale. Dette er ikke ment som noe for å gni det inn at du ikke har barn! Vil bare at dere skal holde motet oppe, og at jeg kan forstå mye av frustrasjonen og sorgen over å vite at man ikke har like store sjnser som alle andre. En ting jeg lurte på, er om hvorfor du ikke svarer på kommentarer? Dette er mm første kommentar, men har hatt mange ting jeg kune tenkt å spørre om, men føler ikke det blir så mye vits når man ikke får respons. Tror det hadde vært lurt for deg å svare i forhold til å beholde blogglesere 🙂

    4. Godt å høre! Hold motet oppe:) jeg er sikker på at dere klarer dette;)det er så nydelig å se at noen ønsker så sterkt et barn. Tenk så ønsket dette barnet er! Det er rørende<3

    5. Innse det at du aldri vil bli mor…det er ikke alle som har den privilegien…..du er langt oppi 20årene og er på nivå med en fjortiss i topplokket….dette hadde du aldri takla..tenkt på neglene og utseende får du ik tid å pleie da..nei den oppgaven passer du ikke til ..og det har nok gud fra oven fått med seg…innse det no og heller vær fornøyd med at du er frisk..

    6. Milla: What da F***? Du er bra tøff i trynet bak en skjerm heh? Enten du er midtlivskrisematrone eller fjortiskrise, så burde du skamme deg noe voldsomt. Tar vel noen århundrer før vi får slutt på nettmobbing, men det er jo like slemt og provoserende uansett. Men kan dere bruke en datamaskin, så kan dere bruke huet også, så det er ingen unnskyldning der altså! 😉 😉 Hilsen en som kommer til å bekjempe drittsekker og rævhåll resten av min levetid (og jeg er bare 30;-)

    7. Hvorfor la nettroll som Milla slippe til? Det er bare å akseptere at det finnes mennesker som sier ting, bare for å trolle. Hev deg over slike og slett kommentarene! Da vil de snart slutte, for hva er da poenget?
      “Shake it off girl”. Ha en strålende dag!

    8. Masse lykke til Julianne🌷også til Ulrik😄
      Jeg er en voksen dame som følger med bloggen din.
      Blir trist når jeg ser de negative og sårende kommentarene, heldigvis er det fåtall av de.
      Så herlig det er med positivtet og framsnakking!
      💕The sign of a good person
      is that they always see good & beauty in others
      Ønsker dere alt godt
      Klem fra Kristin

    9. Milla? Ein sparker ikkje nokon som ligger nede! For ein fæl kommentar!
      Nokon sliter med å bli gravid, det er ikkje eit tegn det er fakta. Mange som ikkje skulla blitt foreldre blir foreldre utan å prøve eingong.
      Sikker på du blir ei god mor når den tid kjem Julianne ☺

    10. Forstår så inderlig godt hvordan du føler det rundt det å få gjennomført et forsøk nå, uten at noe skal komme i veien. Man samler seg og legger så utrolig mye fokus og energi i hvert forsøk at det føles mye tyngre med avbrutte forsøk enn forsøk som ender negativt.
      Likevel, kroppen prøver å fortelle deg noe og det kan være viktig at du lytter nå. ‘Tullesyklus’ gjorde for min del at jeg fikk mensen bare dager etter vi hadde hatt forsøk, fordi lutealfasen med hormonkrøll ble på bare noen dager. Det ødela sjansen for at egget skulle feste seg. Jeg ønsker absolutt ikke å ‘legge meg oppi’ hva du velger å gjøre, kun dele erfaring. Det gjør vondt i hjertet å se noen gå igjennom akkurat det samme vonde som man har gått gjennom selv. Hadde gjort hva som helst for å kortet ned på nedturene og kommet i mål raskere, selvom det føles som man kaster bort dyrbar tid med å vente litt. I know all to well 😊 Leger gir piller for ditt og sprøyter for datt, mens ofte så trenger man det egentlig ikke. Medisinene kan også påvirke deg lenge etter at du har blitt gravid og fått barn, det turer mer på enn man tror og ofte merker man det ikke før man er kommet i mål og tør å senke skuldrene.
      Dere er sterke, og du kommer nok til å bli gravid å få barn, men lytt til kroppen underveis.

    11. syntes først og fremst du er veldig sterk og tøff som tør og stå frem med dette, men du tar ikke litt raske beslutninger nå? når det ikke har gått på 3.forsøket så er det ikke lurt med en pause. du har fortsatt år igjen på å bli gravid. du virker nesten litt for opphengt i dette så kroppen ikke klarer og ta dette til segmentet jeg trur kanskje at hvis du hadde hvilet litt og latt det “ligge” litt. så trur jeg kanskje sjansen hadde vært litt a større?
      nei jeg vet ikke, men som sagt veldig tøft av deg og stå frem med dette og masse lykke til i fremtiden. håper dere har hellet med dere.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg