DET DU TRENGER TIL 17. MAI FRISYRENE

Annonse

Hei, dere! Nå nærmer det seg den store dagen, og med den store dagen så mener jeg selvfølgelig nasjonaldagen vår! Jeg regner med at det ikke bare er jeg som gleder meg til å feire? 17. mai er seriøst den beste dagen i året etter min mening og i år som jeg har splitter ny bunad er jeg nødt til å legge litt ekstra flid i håret mitt også, synes jeg. Det fortjener den fine bunaden min. Hehe! Derfor har jeg lyst til å vise dere tre forskjellige bunadsfrisyrer som jeg har testet ut, og i den sammenheng vil jeg gi dere 20 % rabatt på all styling og hårpleie i både butikkene på vinterbro, nordbysenteret og nettsiden Lyko.no. Her får du tak i alt du trenger til årets 17. mai frisyrer og mye mer!

Først og fremst vil jeg anbefale dere disse hårstrikkene. De er geniale til alle typer frisyrer og får hele looken til å se mer proff og elegant ut, uten at du nødvendigvis er så flink med hår. Jeg har som dere ser brukt disse strikkene både i fletten min og i hestehalen min.

I tillegg er selvfølgelig “lusespenner” et must for oppsett eller å holde småhårene på plass/borte. Jeg bruker disse fra Lyko sitt eget merke som er ment for blondt hår. De har også 30- pack med sorte hårnåler på lager for dere med mørkere hår.

Til alle frisyrene har jeg brukt min beste venn på badet, nemlig denne rettetangen fra Remington. Den er kjempegod til både å rette, vippe, bølge og krølle på grunn av de fleksible bladene. Tangen blir fort varm og har en justerbar temperatur fra 160-230°C. Jeg anbefaler alle uansett hår å bruke en god varmebeskyttende før du styler håret med slike varmetenger. Min favoritt er denne oljen fra Kerastase. Den kan påføres i tørt eller vått hår og er perfekt til bruk i lengdene av håret.

Sist, men ikke minst så er det en ting vi IKKE overlever uten en hel 17. mai og det er en god hårspray med hold. Jeg bruker denne fantastiske hårsprayen fra Kerastase. Sprayen blir ikke stiv, men holder utrolig godt på frisyren og lukter amazing! Det som er så fint med hårproduktene fra Kerastase er at de behandler håret mens du bruker de og tilfører håret masse fuktighet.

To ekstra tips:

♥ Har du rett eller frizzy hår som meg? Da anbefaler jeg denne utglattende og varmebeskyttende sprayen for frizzy hår. Sprayen skal påføres i vått hår. Jeg sprayer alltid lett over hele hodet når håret er håndkletørt.

♥ Vil du ha et tips til en rask og enkel frisyre? Da anbefaler jeg at du bruker denne ferdige fletten i håret som “hårbånd”, slik som jeg har gjort til en hestehale eller i utslått hår. Du finner den samme fletten til brunt hår i nettbutikken til lyko.no.

Det eneste som gjenstår av forberedelser her hjemme nå er å stryke bunadsskjorta og pynte bord til frokost, så er vi klare! Er du klar til 17. mai? Dersom du bestiller styling eller hårpleie fra Lyko.no i dag får du det levert i god tid før 17. mai 🙂 

 

19 kommentarer
    1. Løkenbunaden er virkelig helt nydelig i hvit! Jeg turte rett og slett ikke velge hvit da jeg stod konfirmant, så det ble svart på meg 🙂 Gratulerer med ny bunad 🙂

    2. Så bra du liker 17.mai:) Vi slet med barnløshet i 8 år, og jeg synes 17.mai var den værste dagen i året før jeg fikk barn..:( Lå som regel hjemme i sengen og gråt:) Jeg forbandt det så med barnas dag og syns det var skikkelig vanskelig og gå ut den dagen.. Men tilslutt ordnet det seg etter 9 runder med IVF:) Det kommer det til og gjøre for dere også.💕

    3. Hei. Jeg synes bloggen din er kjempefin og det er så flott at du tar opp viktige tema som desverres kan oppfattes som tabu i dagen samfunn.
      Jeg vet at jeg kanskje går litt på dypt vann her da jeg frivillig klikker meg inn her og på egen vilje leser bloggen din, men tenkte bare å komme med litt konstruktiv kritikk.
      I løpet av den siste måneden har du hatt fire (?) annonseinnlegg. Jeg forstår veldig godt at du må annonsere for ulike ting da dette er levebrødet ditt, men desverre så gjør det at du blir som mange av de andre toppbloggerne som annonserer til ting ”bare” for å tjene gode penger. Du hadde vel ikke brukt disse produktene om du ikke hadde fått penger for å annonsere for det? Desverre synes jeg det blir litt upersonlig.
      Jeg likte veldig godt å lese bloggen din før da det nesten bare var personlige innlegg og ikke så mye reklame.
      Skjønner at dette kan virke som en frekk kommentar, noe det ikke er ment som.
      Hilsen Mari

    4. Veldig fin 💕
      Jeg har arvet oldemor sin blå Nordlandsbunad 💕 er så stolt av,og gla i den…
      Men iår blir det uniform og jobbe 17 mai. 👍
      Men bruke bunaden i dåp til nye tantebarn mitt 💕
      Dere er superfint begge to i bunadene… Må jo kjøpe bunad til Ramp og Stella og ❤ syns det e kjempesøtt 😍 med hundebunad..

    5. Håret ditt har alltid vært nydelig, men nå for tiden ser det ordentlig sterkt og sunt ut. Du er flott 🙂

    6. Jeg synes virkelig ikke den fargen på bunaden passet til ansiktet ditt.. du forsvant 😳
      Synd for du er en vakker jente, som hadde kledd blått eller sort så mye bedre.
      Men fin bunad var det 😊

    7. Det er så fint med sånn bunad kyse! Hadde selv lyst på en til min nordlandsbunad, men syns formen på den minnet mer om en kyse til et spedbarn, og det likte jeg ikke helt.

    8. Vil bare gi deg et lite tips! Fest vesken med en sikkerhetsnål på baksiden i selve bunaden. Så er det lettere å kjenne hvis noen prøver å dra den til seg eller hvis den løsner i toppen, så henger den fast og du slipper å miste den 🙂 Kjempe flott bunad, du kler den virkelig!

    9. Du la ikke til noe rabattkode?? Tenkte og bestille noe derifra men du har bare skrevet at vi får 20% uten rabatt kode?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg