PÅ DET FJERDE SKAL DET SKJE

Jeg har lyst til å fortelle dere litt mer om denne fjerde runden med egginnsett som er like rundt hjørnet. En runde som både jeg, Ulrik og de som jobber på Spiren i Trondheim har stor tro på. Nå SKAL jeg bli gravid og om vi lykkes så går jeg sommeren i møte lykkeligere enn noen gang!

Allerede til helgen begynner forberedelsene. Jeg skal som sagt ta en engangssprøyte som heter “Gonapeptyl” for at ikke eggløsningen skal inntreffe for tidlig. Gonapeptyl brukes nemlig for å nedregulere og forebygge for tidlig stigning av LH, som kan føre til blant annet for tidlig frigjøring av egg. Noe vi ikke vil at skal skje da det reduserer sjansene mine for å bli gravid. 

Når mensen først kommer som jeg vil tro er i løpet av neste uke en gang eller uken etter, så skal jeg starte med Progynova (hormoner). Grunnen til at jeg skal gå på disse pillene er fordi gynekologen min ikke stoler på at jeg produserer nok østrogen selv. Kroppen min gir nemlig signaler på at den trenger litt hjelp fordi jeg har/har hatt mellomblødninger, som gynekologen min kaller for en “tullesyklus” hvor kroppen lurer meg.

Mens vi venter på ultralyd skal Ulrik og jeg på en etterlangtet ferie, og når vi kommer hjem igjen viser forhåpentligvis ultralyden at alt ser bra ut “der nede” slik at vi kan reise opp til Trondheim for å sette inn en av de fire eskimonene våre. Vi setter altså bare inn ett egg denne gangen også, da fryste egg visstnok har større sansynlighet for å dele seg og bli til tvillinger. Jeg skulle gjerne satt inn både to og tre egg jeg som drømmer om tvillinger, men jeg hører selvfølgelig på de rådene klinikken gir oss i forhold til komplikasjoner som kan oppstå og så videre.

Neste innsett blir altså i starten av juni med forbehold om at alt går bra og at mensen ikke blir veldig forsinket.. En-to-tre! På det fjerde skal det skje.


 

55 kommentarer
    1. Ja, det blir spennende for dere å se da. Om det blir på fjerde. Ingen garantier men det er lov å håpe 🙂

    2. Jeg er takknemlig for at jeg blir gravid fort. Det er sikkert 🙂 Jeg skal ha nå til sommeren. Så det blir min aller lykkeligste periode i livet. Og ser frem til ny graviditet noen år etter på søsken. Lykke til videre:)

    3. Jeg har lest bloggen din i ca 1 år og med vårt første barn ble jeg gravid på første forsøk. Men nå.. det gikk flere måneder med negativ test, og et par positive men at egget ikke var festet seg godt nok så noen dager senere kom mensen.
      Det var en periode jeg følte jeg måtte slutte å lese bloggen din, for jeg ble bekymret om det var noe “galt” med meg også..
      Men endelig da jeg sluttet å tenke så mye på det ble jeg gravid 🙂

    4. Åååå, så spennende for dere!:)
      Du/dere hjelper veldig mange med at dere er så åpne om dette temaet og det gir mange et håp!
      Jeg krysser alt jeg har for at det skal klaffe for dere nå.
      Jeg/vi skal begynne behandling nå til høsten ❤

    5. Jeg kommer ikke over hvor heldig deres fremtidige barn kommer til å være! Tenk å kunne gå inn å lese hvor ønsket man var, og hvor hardt dere prøvde! Hvert eneste forsøk lommer til å være så verdt det den dagen du blir mamma <3

    6. På det fjerde skal det skje! Krysser alle fingrer og tær for at det skal gå deres vei nå. Dette skal dere klare, hold ut! Alt blir verdt det når dere endelig lykkes! 🙂
      Og til alle som faktisk klarer å kommentere noe som helst negativt til henne, jeg spyr av dere! Synes synd på de som ikke har lært seg noe som helst innen empati og medfølelse.

    7. Vi lyktes på fjerde innsett, på akkurat denne tiden i fjor 🙂 nå sitter jeg og ser på en sovende baby på babycallen. Håper du sitter slik som jeg gjør om ett års tid!

    8. Er det noen spesiell grunn til at det vil skje 4 forsøk? Er det noe ekstra de på spiren gjør i forbindelse innsette som øker sjansene ytterligere denne gang? Eller tolket jeg litt feil? Off håper håper håper de kan hjelpe dere denne gang!! <3

    9. Håper så inderlig! Det er veldig spennende å følge dere, og det er utrolig flott av dere å åpne dørene sånn for fremmede mennesker. Dere blottlegger ikke bare noe som er veldig personlig, og deres egen sårbarhet, men du tørr å snakke om noe som tidligere har vært tabu grunnet en følelse av skam kvinner bar på. Du gjør noe viktig!

    10. Det er helt utrolig til hun ene som har kommentert lenger opp om andres kommentarer som menes er negative og uten mangel av empati. Jeg lurer på om du er voksen i hodet selv? Folk har ytringsfrihet og ikke alt skal tolkes negativt. Det er helt utrolig at du setter standard for det andre skriver. Du er et fordømmende menneske selv. Det skal du vite. Prøverør eller ei, men folk skal få lov å uttrykke det de vil! Så kan andre tolke det sånn eller sånn. En gjeng med hormonelle høns her inne. Det er helt sikkert. Kvinnfolk altså! Verre enn mine hormoner i uke 33.

    11. Så utrolig flott du var på det bildet 🙂 Veldig fin på håret, og nydelig sminket! Masse lykke til videre, og kos dere på ferie.

    12. lykke til❤️Så glad for at jeg blir gravid naturlig. Men jeg syntes jeg husker at jeg leste at du tok en abort når du var 20, angrere du på det nå? Tanke på hvor mye du sliter med å bli gravid ??

    13. Jeg bare lurer? Har dere vurdert å ta en pause, bare en kort en, f.eks. over sommeren? Jeg skjønner godt at du vil “videre” men hadde det ikke vært kjekt med et par måneder hvor du bare kunne koble helt ut? Eskimoene er jo der, på frys uansett og selv om det er en floksel kanskje så er du jo forholdsvis ung. Og er det helt uaktuelt at dere kan “klare det” selv? Bare lurer, ikke kritikk:-)

    14. Dere fortjener virkelig og lykkes denne gangen! Håper virkelig det går deres vei på det 4.forsøket 😊

    15. Så spennende☺️ Masse lykke til❤️ Vi skal selv igang med fryseforsøk nå i slutten av mai. Har allerede et ivf mirakel på 1 år, men ønsker søsken 😍 Krysser fingre for oss begge ❤️

    16. Sender dere masse styrke og kjærlighet <3 Håper det går deres vei denne gangen! Jeg synes dere er så utrolig tøffe som deler denne perioden med andre. Det er dessvere et tabubelagt tema som trengs og snakkes mer om. Dere er store forbilder for andre ufrivillig barnløse <3 Jeg føler man hører om alle de som "bare brukte 10 minutter en lørdagskveld", men alt for lite om de som ikke får det helt til med en gang.
      Lykke til <3

    17. Håper virkelig dere lykkes! På den annen side så tenker jeg på forskning i Norge på dette. Så vidt jeg vet finnes det ikke noe. Ikke i USA heller, der er det ingen. Blir det fulgt opp med statistikker? Tross alt tunge hormonelle behandlinger som kan ha innvirkning senere i livet. Ble du fortalt noe om det? Ihvertfall virker legene i Norge fornuftige, sånn at de ikke tar risiko med OHSS etc. Ville være interessant om du kunne fortelle noe om dette.

    18. Skjønner godt at du går i gang med nytt forsøk. Når man ønsker noe så stort, er det mer enn nok med venting ellers i prosessen!
      Ja, hun er “ung”, men det har ikke noe å si når ønsket er så stort.
      Jeg har selv hørt det fra leger opptil flere ganger, og det er en av kommentarene som bare irriterer. Det har ikke noe å si på alder når ønsket om barn er der!
      Krysser fingrene for at det skjer ved neste forsøk 🙂
      Nyt ferien, litt vin, ost og spekemat!

    19. Krysser alt for dere og det er flott å se at dere er så sterke sammen selv etter 3 misslykkede forsøk. Vet ikke om mange par som hadde hatt denne styrken som dere viser med et så sensitivt tema. Dere er så gode not hverandre og fortjener virkelig å få dette ønsket oppfylt! Sender dere lykkeønskninger videre.

    20. Hei 🙂 det hadde vært hyggelig om du svarte på spørsmål som har med de sponsede behandlingene du reklamerer for 🙂

    21. Krysser fingrene for at denne gangen skal det skje! Og tenk når dere sitter der med en baby, som var ment for dere! Og dere kan da tenke hvor glade dere var for at det var akkurat DET egget som satt! Masse lykke til!

    22. Så utrolig flott og rørende å se hvordan dere ikke gir opp, holder hodet hevet og ikke mister håpet. Jeg håper inderlig at det denne gangen skal skje for dere 🙂 Jeg synes du er utrolig flott og sterk, jeg kan tenke meg kroppen din har gått igjennom litt av hvert under denne prosessen. Synes det er flott at du velger å dele opplevelsene deres med oss. LYKKE til, dere 🙂

    23. Krysser fingrene for dere!<3
      Men har dere vurdert adopsjon? Det er jo så mange barn i verden som trenger en familie. vi har selv biologiske barn men har funnet ut at nå vil vi bidra til at barn i verden som er født med dårlige odds får en sjanse i livet, tenk så stort og fantastisk <3 Skjønner at det ikke er for alle, men familie handler ikke bare om egg celler og blod.. dere har Jo virkelig økonomi, plass og kjærlighet til å ta i mot et etterlengtet barn eller fler 🙂 uansett håper jeg dere blir den famlien dere ønsker en dag 🙂

    24. Det er sikkert lurt å være positiv til prøvingen, men jeg blir litt bekymret når du er “innstilt” på at på det fjerde skal det skje. Desverre kan det gå flere år før du blir gravid. Det er flere eksempler på par som har prøvd fra 1 til 9 år!. Sier ikke dette for å være slem, men tenker på at kanskje du skulle hatt et mer avslappet forhold til prøvingen og ta det som positivt når det er meningen at det skal skje <3 Heier på dere å sier ikke dette for å være slem, tenker bare at det hadde vært lettere for dere å tenkt litt mindre på det med prøving, å ta det som det kommer 🙂

    25. Jeg hadde en drøm inatt der du var blitt gravid 🙂 så jeg har stor tro denne gangen! Lykke til 🙂 det skjer når det er meningen ❤️

    26. Masse lykke til❤. E selv skal i juni men ikke før slutten, og det blir mitt første forsøk:). Så spent på resultate☺

    27. Hei! Ikke bli fornærmet, men liker deg mye bedre med kortere hår.
      Ønsker dere masse lykke til på veien videre, håper dere lykkes❤

    28. Hvis du ikke har vært plaget av mellomblødninger og syklustull tidligere, så er det veldig vanlig konsekvens av prøverørsmedisinene og stress. Etter tre mislykkede IVF var syklusen min helt ødelagt, men veldig kort lutealfase (tiden fra El til mens). Vi valgte å ta to måneder pause for å gi kroppen tid til å komme seg igjen. Det var tøft å vente, men jeg måtte lytte til kroppen og gjøre det som var best for den. Gikk regelmessig til akupunktur (mange har ikke trua, men jeg er overbevist om at det hjelper, hvis man finner en akupunktur som kan detre med punkter ift IVF) og syklusen og hormonene kom tilbake i balanse! Siste forsøk tok vi i naturlig syklus, etter eget valg, og jeg ble gravid! Tok Lutinus og blodfortynnende etterpå. Vanskelig å lytte til sin indre stemme/intuisjonen når man ønsker seg noe så mye som dette og alt man vil er å kjøre på med nytt forsøk..Heier på dere og unner dere virkelig å oppleve å bli foreldre! 💕

    29. Lykke til videre! Livet er ikke alltid som forventet, men jeg håper dere snart får oppfyllt denne drømmen deres som dere så inderlig ønsker 🙂 Håper det skjer denne fjerde gangen, og om ikke – føler det på meg at i løpet av året går det rett vei for dere! Du er jo fortsatt så ung og har et flott liv ellers, så nyt det uansett hva som skjer og kos dere på ferie! 🙂

    30. Svært sjelden kan de som ikke selv har vært igjennom flere prøverørsforsøk sette seg inn i samme situasjon. Det er ikke “bare bare” å forsøke å koble av, ta seg en pause, og tenke på andre ting.
      Ekstremt provoserende når forståsegpåere mener en må være mer avslappet til prøvingen, og ikke tenke så mye på det. Det er så godt som umulig.
      Jeg heier på dere Julianne, og håper det blir deres tur denne gangen.

    31. Jeg heier på dere!! Etter at jeg startet å lese bloggen din har jeg selv blitt mer takknemlig og ydmyk over at jeg selv har to barn, og jeg føler meg utrolig heldig! Det er virkelig ikke en selvfølge å kunne få barn, og jeg håper dere også får oppleve den gleden 🙂 Krysser fingre og alt som krysses kan for at det klaffer på det fjerde forsøket <3 Lykke til!

    32. Kjære Julianne. Jeg kom til å tenke på deg her jeg sitter i min litt rare situasjon. Jeg har en baby på 8 mnd, og er gravid på nytt. Uønsket. Et barn er selvfølgelig ønsket, men jeg har bestilt time til forundersøkelse for abort i morgen. Jeg er 22 år gammel, så det passet bare litt dårlig med tanke på livssituasjon/foreldrepenger/NAV. Men så tenker jeg på deg. Som sliter med å få barn. Jeg sier ikke at jeg burde beholde fordi det finnes folk som sliter med å få barn, jeg vet jo at du har vært i denne (abort) situasjonen selv. Men så tenker jeg på deg da. Jeg har alltid ønsket meg to tette, men ikke såå tette som 16 mnd. Men så tenker jeg på deg igjen. Og jeg tror jeg har bestemt meg for å beholde. Fordi jeg er utrolig takknemmelig og heldig som har fått sønnen min, og i tillegg har så lett for å bli gravid når jeg faktisk ønsker meg barn. Ville bare gi deg noen ord og sende deg en klem❤️

    33. At du valgte en lys bunad er heeelt ubegripelig….du ser veldig fargeløs ut i den…som er så lys i håret.

    34. Å, jeg ønsker dere masse lykke til! Håper denne gangen går bra og at du kan være en lykkelig, gravid mamma i sommer. Sender mange gode og varme tanker <3

    35. Dere som går gjennom alt dette fortjener virkelig å få barn. Ønsker det veldig for dere. Jeg tror uansett at det er godt du forteller om det her, de aller fleste vil jo dere vel, uansett hva som skjer….
      Det er spennende å følge dere, og vi er mange som heier

    36. Trist å lese at det ikke gikk denne gangen 🙁 Håper virkelig at du får positiv test på neste runde! Ønsker dere begge masse lykke til! 🙂

    37. Jeg hadde en utrolig klar drøm om at du er/blir gravid i natt, så klar at jeg faktisk måtte inn å sjekke morges! Jeg drømte at jeg så innlegg av deg på side2 hvor du sa du var gravid.
      Jeg har virkelig troa denne gangen:-)

    38. Jeg har også eggløsning om ca 2 uker, kanskje vi er så heldige at vi begge blir gravide nå, og får termin nesten likt, hadde vært gøy. Fingers crossed🙏🙅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg