UKENS SPØRSMÅL

Jeg prøver meg igjen og krysser fingrene for mindre drama denne uken.. Hehe!

Har du prøvd akupunktur?

– Nei, jeg har ikke prøvd det. Det er mange som har tipset meg om at akupunktur kan hjelpe meg med å slappe av mer i prøveperioden og at det kan ha en positiv effekt for å bli gravid, men jeg har ikke helt troen. Jeg tror at det bare vil bli en ekstra greie jeg føler at jeg må “følge opp” og som stresser meg mer enn det beroliger meg.

Men massasje er jeg tilhenger av! Derfor gleder jeg meg skikkelig til å starte uken med hudpleie og massasje i morgen formiddag etter at vi har vært og hentet hjem de nye bunadene våre. Åh! I morgen blir slettes ingen blå mandag <3

Har du og Ulrik vurdert å gå fra hverandre i prøveperioden?

– Heldigvis ikke. Men jeg skal innrømme at vi har hatt noen av våre tøffeste dager sammen etter at vi begynte prøvingen for alvor. På den andre siden har vi også hatt noen av våre beste dager sammen i denne perioden og nedturene har gjort forholdet utrolig sterkt.

Hvor studerte Ulrik til å bli pilot?

Ulrik var i USA gjennom luftfartskolen i Daytona beach Florida.

Hva heter du på Snapchat?

Hehehe! Jeg måtte bare ta med dette spørsmålet denne uken også fordi det fortsatt er mange som spør. Jeg tipper at de fleste som har spurt meg om dette denne uken har ment spørsmålet som en spøk, men i tilfellet noen faktisk lurer så heter jeg @pilotfrue på Snapchat og Instagram. Ulrik heter @mrulriknygaard

P.s. JEG ER IKKE SUR 🙂

Tåler du aldringstegn på kroppen?

Både ja og nei. Jeg tåler å bli eldre og jeg har ingen problem med å innse at jeg er for gammel for enkelte plagg og stiler. Men jeg gjør likevel alt jeg kan for å holde meg ung og fresh med produkter, trening, sunn mat og behandlinger. Utseendet kommer alltid til å være i fokus hos meg, men det blir nok mindre viktig i perioder, som når jeg forhåpentligvis blir småbarnsmor.


 

Kommer dere til å bruke barnet deres for alt det er verdt for å tjene penger?

Barnet vårt kommer til å vokse opp med en mamma som blogger og tar bilder av hverdagen som h*n blir en del av. Noe annet ville vært unaturlig. Hva andre kaller denne type eksponering eller mener om saken er ikke så viktig for meg. Det som er viktig for meg er å sette grenser sammen i familien slik at vi hele tiden er enige om hva som deles og hva som holdes privat under oppveksten. Ikke for å skryte, men Ulrik og jeg er to fornuftige mennesker så jeg er sikker på at dette kommer til å gå veldig bra.

Og som noen så fint skrev i kommentarfeltet mitt denne uken: “Et barn er en utgift og kommer dessverre ikke med kredittkort“. Man får ikke barn for å tjene penger, heller ikke jeg. Men det er klart at jeg kommer til å takke ja til gratis barnevogner, utstyr, klær og leker. Har barnet vondt av det?

Kommer du til å bli mer jordnær og mindre overfladisk fremover eller vil barnet deres vokse opp i et hjem hvor mamma bare bruker penger på dilldall?

– Hvis du mener at det å bruke penger på klær, vesker, sko og interiør er “overfladisk dilldall” så er svaret nei. Jeg kommer alltid til å bruke pengene mine akkurat slik jeg vil. Men det er ikke et godt nok argument i mine øyne til å bekrive meg som om jeg ikke har beina godt plantet på jorda. De som kjenner meg vet at jeg er en jordnær jente.

Hvordan funker det egentlig når du har innsett? Er det slik at hvis mensen kommer etter fjorten dager så er man ikke gravid?

Det er litt forskjellig fra person til person og fra innsett til innsett. Men for min del har jeg fått mensen før testdato ved begge forsøkene som ble mislykket.

Skal du starte på nytt forsøk med en gang?

Ja, vi starter med vårt fjerde forsøk veldig snart. Jeg skal fortelle om planen videre til uken <3


 

Jeg hadde forresten min første treningsøkt på lenge i dag.. Eller, min andre økt denne uken egentlig. Men jeg teller ikke med den første da jeg bare surret og måtte dra hjem fordi jeg var skikkelig lei meg av alt som har skjedd/ikke skjedd. Det var som dere skjønner hardt å komme i gang med treningen igjen, men nå føles det veldig bra.

Middag neste.. På menyen står “Juliannes spesial”. Dere finner oppskriften her!

 

42 kommentarer
    1. Litt for sent spørsmål rundt, men prøver uansett. Kunne du fortalt litt mere om prøveperiode totalt sett? Hvor mye det nå hat kostet? Og prosessene dere har gått gjennom totalt? Et lite bilde om hva 3 forsøk innebærer?
      Et spørsmål fra ei som har vurdert å starte privat behandling.

    2. Hei Julianne, dette er første gang jeg kommentere her, men jeg har fulgt med deg siden du startet prøvingen. Du får garantert en milliard tips, det blir ikke bedre den dagen du har fått bebis 🙂 men det jeg ville si er at jeg har en 5mnd gammel sønn som jeg måtte ha hjelp for å få. Etter 2 mislykkede forsøk prøvde jeg akupunktur på anbefaling fra klinikken. Og jaggu ble jeg gravid den gangen. Det var absolutt ikke stress, og jeg er veeeeldig sikker på at det bidrog til at jeg ble gravid.
      Jeg ville bare si det, selvom du sikkert har hørt det samme fra andre. Men jeg følte jeg måtte slå et lite slag for akupunktur 🙂
      Masse lykke til! Krysser fingre og tær for dere.

    3. Så spennende at dere får ta med bunadene hjem i morgen, også er det aldri feil med massasje. Men du har tatt støttepreperater i forbindelse med dette forsøket? I såfall har jeg som har vært i den båt fått beskjed om at man da må hoppe over en syklus? Altså blødningen som er nå er en slik blødning og du kan ikke begynne på minst neste?
      Nå går jeg og ruger selv, og er veldig spent! De er flinke på spiren!

    4. Klikket inn på dette innlegget fordi dette er innlegg jeg vanligvis trives med å lese, slik ble det absolutt ikke denne gangen.
      Jeg blir overrasket over hva voksne mennesker syns det er greit å spørre om! “Kommer du til å bli mer jordnær? og kommer dere til å bruke barnet deres? ” Si meg, hvem er dere som syns dette er greit?
      Julianne er som resten av oss ett menneske. Akkurat nå er hun et menneske i en av de mest krevende situasjonene man kan komme borti, med et sterkt ønske om barn og gjentatte mislykkede prøverørsforsøk. Det hun trenger da er ikke dette! Hvorfor kan vi ikke vise henne den kjærligheten og støtten hun fortjener? Har dere ikke hørt om ordtaket “du skal gjøre mot andre som du vil de skal gjøre mot deg”.. Tenk om andre hadde kommentert deres liv i denne graden, jeg vet hvertfall selv at jeg hadde hatt mange våkennetter der mange tårer hadde falt.
      Og kjære Julianne, du er fantastisk! Du står i det til tross for mye hard medfart. Ja, du kunne formulert det annerledes ved spørsmålet etter snapchat, men som sakt, vi gjør alle feil. Du står allikevel på og driver bloggen som aldri før, tenk at det finnes mennesker så modige som deg! Når det kommer en Lykke eller Severin kommer det barnet til å være et av de heldigste som får en så flott mamma som deg! Husk at; for hver som skriver noe negativt er vi 100 som slår ring om deg, takk for at du deler og keep up the good work! <3

    5. Vil anbefale deg Refleksolog .. en super dyktig en som også holder til på Geilo..(dr.holms) men Oslo har sikkert flere flinke:).. skjønner at det kan bli mye gode råd fra alle kanter, men håper du leser om hva dette er i hvertfall:)

    6. hei hva heter fargen på veggen i stuen din? den er rålekker skal male min stue nå men sliter med og finne riktig farge flott blogg du inspirerer ha en fin kveld

    7. Haha, svaret ditt på snapchatspørsmålet!
      og herregud SÅ irriterende med reklame midt i innlegget…. jesus, jeg føler jeg blir spammet ned når jeg besøker en blogg.

    8. Jeg liker deg skikkelig godt jeg! Altså- det du mener, det skriver du. Om jeg alltid er enig eller ikke spiller mindre rolle, jeg liker måten du skriver på! ❤️

    9. Synes du er tøff jeg, Julianne! Et ord som slår meg når jeg tenker på deg er at du er real. Du pynter ikke på sannheten og tør å mene det du vil. I tillegg synes jeg du viser at du har respekt for andres, og synes du fortjener mer respekt tilbake selv enn du får av enkelte. Det er også fint å se at det går an å være både opptatt av utseende og å ta vare på deg selv, men at du gjør det fordi du selv har lyst og ikke nødvendigvis fordi du må fremstå på en viss måte overfor andres (eller samfunnets) forventninger og krav. Det er ihvertfall sånn jeg oppfatter deg, i motsetning til mange som til enhver tid vil fremstå som perfekte på alle måter. Du er “perfekt”, men viser også masse sårbarhet, noe jeg ser på som en stor styrke.
      Jeg har også et spørsmål, kanskje litt rart, men har tenkt på det en stund. Kanskje du ikke har tenkt over det selv heller. Men; siden du har funnet ut at du sliter med fertilitet, er det da nødvendig å begynne på prevensjon igjen etter gravditiet? Eller vil du heller la være og heller være heldig med et eventuelt barn til på naturlig måte?
      Lykke til, jeg har stor tro på at dere lykkes!

    10. Hvorfor vurderer ikke klinikken en annen vaginal støtte etter innsett??? Dette syns jeg er litt rart de ikke har gjort etter 3 ganger…

    11. Det er veldig flott gjort at du skriver om hele IVF behandlingen du går gjennom. Jeg har faktisk googlet om dette både på norsk og engelsk for å få finne ut mer, men det finnes jo knapt noen ting. Bare noen få og ufullstendige blogger etc. Du, på den annen side, er detaljorientert og gir mye viktig informasjon. Om du blogget på engelsk om dette, så tror jeg du ville få masse tilhengere, ikke bare i Norge. – (Caroline Berg Eriksen skriver ofte på engelsk f.eks.)
      Bare en tanke, men du ser ut til å ville hjelpe andre, så hvorfor ikke rekke ut til flest mulig? Tror mange i din situasjon mangler relevant info og er usikre.

    12. Anbefaler deg sterkt og prøve Zoneterapi før neste forsøk!!! Ta noen få behandlinger, så skal du se det blir resultater:) Google “gravid med Zoneterapi” og se!!!

    13. Heii! Jeg har fulgt bloggen din en stund. Jeg synes du virker som ei jordnær, ordentlig og sprudlende dame! Hver gang jeg leser innleggene dine har jeg begynt å gå inn på kommentarene, bare for å se hva voksne personer klarer å skrive til deg! 🙁 Jeg synes det er utrolig tøft av deg å være så åpen med prøverørsforsøkene. Noe som i deres tilfelle har bydd på mange nedturer og tårer. Personer som blir fort gravide vet ikke hvor heldige de er, og jeg tror du gjør en STOR forskjell for de som må ha hjelp til akkurat dette. Jeg vet mange føler seg mislykket og alene om dette, og det at dere velger å la oss bli med på prosessen gjør nok en større forskjell for enkelte enn dere aner. At du har blitt en slags målskive for anonyme nettmobbere er helt kvalmt om jeg skal si det selv, og det er alt annet en du fortjener!! Selv om de barnslige og negative kommentarene ofte setter store spor, så håper jeg at du ikke tar det til deg. De fleste av dine lesere ønsker deg det beste, og holder pusten, krysser fingre og tær for at dere skal få deres største ønske oppfylt! Du er mer enn bra nok<3 En stor klem fra meg til deg

    14. Jeg har selv vært og er igjen igjennom ny runde med IVF. Vi har to nydelige barn nå, men ønske om flere barn er UBESRIVELIG stort. Da vi prøvde å få nr 2 hadde jeg det vanvittig tøft og følte meg mislykket fordi jeg ikke ble gravid. Det gikk ut over alt, inklusiv arbeid. Det var vanskelig å forklare smerten for andre, fordi vi hadde fått et barn. Kommentarer som: “Dere må jo være glad for at dere har et barn”, “hvis du slutter å tenke på det, så går det nok bra. Jeg vet om noen som adopterte, så ble de gravid” “nå er det vel på tide med barn??” Prøv ditt, prøv datt, gjør sånn, ikke gjør sånn. Halleluja.
      Vi var veldig glad for barnet vi hadde. For all del. Vanvittig glad, men ønske om å få til et søsken var stort. Og skuffelsen enda større hver gang testene var negativ. Jeg ble anbefalt å prate med familieterapeut Tone Bråten. Hun har selv vært ufrivillig barnløs. Hun er rå og så flink til det hun gjør. Hun mange gode forklaringer på tanker og følelser som dukker opp. Hun var min reddende engel. Til og med mannen var med på samtale og følte seg forstått. For ofte kan jo mannfolka sine følelser oppi dette bli glemt/gjemt. De vil jo bare være sterke for oss. Absolutt verdt å sjekke henne ut, dersom det blir for tøft.
      Nå er jeg her igjen, på ny runde med IVF. Søskenforsøk funket ikke. Første runde med nytt uttak og innsett festet seg, men endte i spontanabort på vei til timen til tidlig ultralyd. Nå har jeg to egg på frys, men vet jo at det kan gå galt når de tines eller ikke fester seg.
      “Kommentaren” min er ikke for å gni inn at jeg har vært heldig å få barn. Den er for å dele, og gi deg håp ❤️ krysser fingre og alt for dere og alle andre som ikke får til disse nydelige små, like lett som andre.
      Du er tøff som deler og må ta i mot mye rart, særlig i en sånn sårbar situasjon. Stå på 😊

    15. Vil bare tipse om denne siden (som dessverre ikke vil produsere nye innlegg fremover), men innleggene som ligger i arkivet er SVÆRT GODE og skrevet av de som jobber med prøverørsbehandling i Norge. Les her : http://www.proveroret.no
      Klemmer og masse lykke til <3

    16. Hei.vi har vørt/ er i samme situasjon. Bare at når sønnen vår var 3 mnd ble jeg syk. Kan du ta deg to minutter og lese om min familie på spleis.no og evt skrive noe om det på bloggen? For dere er det kanskje ikke så viktig når dere ikke kjenner oss, men for oss er det kjempe stort. Vi har så lyst på drømmehuset som er på 170 kvadrat. Så kan dere hjelpe oss litt på vei? Mvh Frida Williksen og Sindre Williksen

    17. Kan du skrive et innlegg om den dagen testen ble negativ som hva gjorde du og Ulrik, hvordan var dagen, hva sa venner og familie, ble dere veldig sjokkerte? Det er bare et spørsmål, forstår hvis du ikke vil <3. Kan ikke tror at det er 4-5 mnd siden dere begynte prøverørprosessen...Håper og tror at det en dag blir deres tur, dere komme til å bli fantastiske foreldre <3
      PS. Vet du har mye å tenke på, men kommer housetouren snart ? 🙂 Hadde vært gøy med flere videoblogger 🙂

    18. Jeg må også slå et slag for akupunktur. Og det er virkelig ikke stress. Du blir faktisk veldig avslappet av det, og det øker sirkulasjonen i livmoren. Jeg ble gravid på fryseforsøk med akupunktur før og etter innsett. Lykke til med neste forsøk ❤️

    19. Hei! Ny leser her, kom over deg tidligere i dag. Har prøvd å bla litt tilbake for å finne ut hvem du er og hvordan prosessen med å bli gravid har vært. Men det er spredd over veldig mange måneder, og finner ingen innlegg om hvem du er (bakgrunn, alder, utdanning, når du møtte Ulrik osv.). Kunne du ha laget et oppsummeringsinnlegg for nye lesere? 😀 Er også veldig interessert i svangerskap og graviditet da jeg studerer medisin og gjerne kunne tenke meg en karriere innen dette feltet. Så om du kunne oppsummert hvordan månedene med prøving har vært (når dere startet, hvor lenge dere prøvde alene, hvorfor dere ikke klarte det/hva som var “galt”, når dere kom i kontakt med klinikk, antall forsøk osv.). Virker som en veldig fin blogg! Heier på deg og håper dere LYKKEs i prosessen 🙂

    20. Hei, jeg er 26 år og skal igjennom mitt første prøverørforsøk nå i mai. Jeg går på nesespray og skal begynne med sprøyter til søndag. Har du bare gått på sprøyter eller gikk du på flere medisiner?
      Kjenner jeg gruer meg, begynte å følge bloggen din i høst for å få et innblikk i hvordan prøverør fungerer. Dere er utrolig gode til å holde motet oppe!
      Jeg merker jeg gruer meg til den smerten som kommer hvis man ikke klarer det på første forsøk.
      Jeg er den eneste i venninnegjengen som ikke kan få, så vanskelig å få forståelse.
      Ønsker dere masse lykke til med nytt forsøk! Heier på dere!

    21. Til Katja: leste du virkelig gjennom saken til Frida på Spleis.no?? Om du gjorde det? Og likevel kommer med denne kommentaren?! Da eier du ikke empati!!!!

    22. Hei! Det finnes flere akupunktører som har spesialisert seg på kvinneproblemer, da gjerne infertilitet. Akupunktur kan åpne opp blokkeringer i energibanene i kroppen, disse blokkeringene viser seg som sykdom/plager. Jeg kjenner et par akupunktører som driver med dette og mener det fungerer. Jeg ville gitt det et forsøk, bare vær obs på at akupunktøren du velger har relevant utdanning, siden det ikke er en beskyttet tittel. Lykke til videre, dere er sterke.

    23. Hei! Trist å lese at det ikke fungerte denne gangen, håper neste forsøk er det som skal til<3 leste for en stund siden at du hadde en del vondt ved mensen, har du tenkt på endometriose? da kan det hjelpe med prednisolon under ivf-forsøk siden betennelsenreakajonen i kroppen (pga endometriose) vil gjøre det vanskeligere for egget å feste seg.. lykke til med neste forsøk, snart sitter nok spiren:)

    24. Hei Julianne!
      Har lest bloggen din ei lita stund nå, og elsker hvor åpen og jordnær du virker gjennom skjermen. Følger spent med på prøveperioden deres, og krysser alle fingre lg r for at det fjerde forsøket er gullegget deres❤️ Lykke til!

    25. Hei 🙂
      Ang akupunktur så ville jeg bare gi deg en sterk anbefaling om å prøve det. Jeg har tidligere jobbet på en klinikk i Oslo, der det mer eller mindre månedlig kom pasienter tilbake som ved hjelp av akupunktur hadde klart å bli gravide etter lang tid med prøving og feiling. Ville anbefalt deg å ta kontakt med akupunktør Kjersti Haagaas, hun er utrolig dyktig, og jeg er sikker på at hun kan hjelpe deg selvom du er skeptisk til tanken.
      nettsidene til klinikken: http://www.ooak.no
      klem fra meg

    26. ” Både ja og nei. Jeg tåler å bli eldre og jeg har ingen problem med å innse at jeg er for gammel for enkelte plagg og stiler.”
      Man skulle tro du var 45 og ikke 26 år.

    27. Jeg har et spørsmål som jeg lurer veldig på, og det er fordi jeg selv er gravid og har noen inne i familien som ikke kan bli gravid/har vansker med og bli gravid… Så mitt spørsmål er: Hva tenker du som folk som er gravide? Trekker du deg unna de?
      Her opplever jeg at hun som har vansker med å få barn har kuttet ALL kontakt med meg, enda vi var utrolig nære hverandre… Og det gjør så vondt at hun skal trekke seg unna meg fordi jeg er gravid 🙁

    28. Spørsmål til neste spørsmålsrunde:
      Heisann,
      Hva er bakgrunnen for navnet på bloggen? Skjønner at du har en flink mann du er stolt av, og det er bra. Men føler du at du på noen måte undergraver deg selv som person, når du identifiserer deg gjennom yrket til din mann? Du har jo en heftig leserskare som liker deg, og de liker deg garantert for hvem DU er, ikke fordi din mann er pilot 🙂
      Jeg er bare nysgjerrig rundt hva du tenker om dette.

    29. Til Katja.
      Hus og barn kan absolutt ikke likestilles, men når du først gjør det så nei, det er ikke en menneskerett og få barn, men det er fader meg en menneskerett og få prøve.

    30. Dumt å lese at det ikke lykkes denne gangen, men bare ett lite råd:Nyt hverandre og sommeren.Ikke bli så opphengt i at dere prøver(lett å si tenker du gjerne men jeg har vært der selv). Vi fant ut at vi skulle nyte sommeren og hverandre. Finne på masse gøy sammen. Vi snakket veldig godt igjennom dette på forhånd. Vi ble også ening om at hvis ingenting hadde skjedd innen 1 år var det mange barn der ute som trenger en mamma og pappa 😀 vi hadde en fantastisk sommer og høst sammen😍 Så en dag i november var prøven positive og lykken var stor😀Nyt sommeren og hverandre er mitt lille råd 😀hilsen mamma til 3 😀😀😀

    31. Hei! Jeg lurte på om du kunne få Ulrik til å skrive et innlegg om hvordan det var å bli pilot. Som utdanningen hans, prosessen, hvor mange det tok år osv.. hadde vært veeeldig interessant!!

    32. Se på/til Blondinbella når det gjelder eksponering av barn. En av Sveriges aller største bloggere og hun har aldri vist ansiktene til barna sine. Hun burde være en foregangsfigur for alle som absolutt skal eksponere barna sine via blogg.

    33. Velger du ut negative spørsmål, eller kom det rett og slett mest negative spørsmål fra leserne? Jeg, som mange andre, har oppdaget at flere og flere bloggere skaper seg lesere ved å la intriger og veldig negativt ladet innhold få dominere. Jeg syns det er oppriktig dumt hvis du går den samme veien som disse typiske tabloid bloggerne, da jeg heller syns du hører hjemme i kategorien med Caroline Berg Eriksen. Hold deg for god for slikt tull, og fortsett som du gjorde før.

    34. Det var där min man pluggade till pilot också. Vilka år var Ulrik där? Vet inte om du såg min förra fråga, men hur tjock var endometrium vid ägglossing? Vet att det kan ha betydelse för om ägget fastnar eller inte. Men det har du säkert koll på!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg