DEN DÅRLIGE NYHETEN

Jeg ser og regner med at de aller fleste har fått med seg den dårlige nyheten som Ulrik og jeg la ut på Instagram (@mrulriknygaard @pilotfrue) tidligere i dag. Det gikk altså ikke slik vi håpet og trodde denne gangen heller. Jeg er dessverre ikke gravid og har visst det nå i to uker. Disse to ukene har vært tøffe, men også fine fordi jeg merker hvor sterke Ulrik og jeg har blitt sammen i løpet av tre runder med prøverør. Nå har vi opplevd to mislykkede ferskforsøk og et vellykket fryseforsøk som endte i en spontanabort. Hva blir det neste?

Heldigvis har vi som sagt fire egg som ligger på frys og venter på oss i Trondheim. Forhåpentligvis gir minst ett av disse eggene oss Lykke eller Severin. Jeg har fortsatt troen. Inntill videre får vi kose oss med de to gledessprederne vi har her hjemme, Stella og Ramp. Det var absolutt meningen at lille Ramp skulle komme inn i livet vårt nå, som Ulrik først så fint sa det. Han har muntret opp både Ulrik og meg masse på dager hvor stemningen her hjemme har vært veldig dårlig. Med dårlig stemning så mener jeg ikke krangling eller noe slikt, kun to triste sjeler som så gjerne skulle ønske at drømmen om å bli foreldre snart blir virkelig ♥



 

104 kommentarer
    1. Åh, jeg var sikker på at det skulle bli deres tur denne gangen 🙁 Føler så inderlig med dere, og håper det klaffer snart! Masse lykke til videre 😊

    2. For oss gikk det endelig bra på femte ferskforsøk. Det er ikke uvanlig at det tar en del omganger, og for oss som er relativt friske (har PSO) kommer det til syvende og sist ned til flaks/uflaks. Men når det er sagt; på det forsøket som var vellykket så tok jeg akupunktur i to måneder før innsett, samt rett etter innsett. Kanskje verdt å prøve? Det er uansett godt å føle at man gjør noe aktivt i situasjonen (i tillegg til å ta dritthormonene selvsagt😖). Uansett: masse lykke til! Det er tungt når det står på, men det er en lærerik fase i livet. Stor klem!

    3. Nå vet dere hvertfall at det går. Ivfhjem på Instagram fikk det til på fjerde forsøk, så gi ikke opp 🙂
      Hvordan funker det egentlig når du har innsett egentlig? Hvis mensen kommer etter fjorten dager er man ikke gravid? Skal du starte på nytt forsøk med engang?
      Fy søren så sterke dere er. Syns oppriktig synd med alle som hr gratulert deg her på bloggen Osv. Det må ha vært utrolig tøft.
      Du er helt rå.

    4. Så trist det ikke satt denne gangen! Heier på dere. Men det positive er at dere VET at dere faktisk kan bli gravide:) det er håp! Hold ut <3 det er verdt det når man sitter der med premien i armene

    5. Så trist å høre. 💔 Jeg hadde også en spontanabort på andre forsøk – hos meg satt endelig den lille spiren på femte forsøk 👶 Du må undersøke om klinikken tilbyr schratching, det kan anbefales. Masse lykke til videre. ❤️

    6. Så trist å høre… Ikke gi opp! Er helt sikker på at ett av eggene er Lykke eller Severin <3
      Stor varm klem til dere begge <3

    7. Det finnes fortsatt håp for dere! 😍 Og så bra at dere har lille Ramp i tillegg til Stella i livene deres nå, det er alltid godt på tunge dager❤ Har en chi her selv som skal sleike tårene når en gråter.
      Det vil klaffe for dere også ❤

    8. Veldig forståelig at dette har vært tunge dager og uker, og jeg syns det er veldig trist at det ikke gikk denne gangen. Men som flere sier, dere vet at dere kan bli gravide, så nå gjelder det å holde seg positiv. Det er du veldig flink på, og det beundrer jeg deg for. Tror ikke at jeg selv hadde klart å holde masken. Heier på dere, som alltid og håper virkelig at det går på neste forsøk! Dere er sterke begge to! Klem

    9. kjempestore klemmer! synes dere er så flinke som tross alt klarer være så åpne og offentlige, tror det gir mange som sliter med prøving ett ansikt utad om at ting ikke alltid er en dans på roser, men at også det å lage barn hos legen er en påkjenning <3

    10. Så trist og leit… bit tennene sammen – dere vil til slutt lykkes 😀 har selv vært igjennom mange ivf og nå egg donasjon… et lite tips er kanskje er å rette blikket til utlandet. Der har de kommet veldig mye lenger 😊

    11. Så leit å høre 😢 Ikke mist håpet! Jeg anbefaler virkelig akupunktur. Jeg begynte etter et negativt forsøk og tok det en gang i uken frem til innsett, og så har de et eget “opplegg” som de gjør før og etter innsett. Da satt det her! Kan selvvalgt være tilfeldig men det skader i alle fall ikke å prøve 😊Lykke til videre i prosessen, krysser fingrene for 4 forsøk!

    12. Sender en god klem💗Så trist at det ikke ble deres tur denne gangen heller. Men gi ikke opp, det blir deres tur snart. Har hatt to forsøk hvor vi ikke lykktes vi også, så vet hvor tøft det er. Skal i gang med tredje forsøk nå, så krysser alt for at det skal gå bra med både oss og dere🍀🍀Ta godt vare på hverandre😊

    13. Jeg ville også sett til utlandet.. vi er virkelig et u-land på dette.. Georgia er lengre fremme enn oss liksom..
      Bare i Danmark er de bedre.
      Ellers er Kypros et alternativ. Her har jeg en bekjent som fikk full klaff på førTe forsøk etter syv i Norge. I Kypros kan du også velge kjønn, forresten .
      http://www.cyprusivfcentre.com/
      Ellers er det bare slik at enkelte par av en eller annen grunn ikke matcher biologisk. Har dere vurdert å gå fra hverandre ? Du kan jo bli gravid med andre (beklager spørsmålet.. hvis det føles frekt) . Ang- verdien Sier ganske lite om fertilitet. Du får jo ut masse egg og kvaliteten er god. Så dette har jo ikke noe med dette å gjøre. Jeg har lavere verdi enn deg og har tre barn.

    14. Så trist at det ikke gikk denne gangen! Må bare fortelle deg at jeg har gjennomgått 4 IVF forsøk. 4 egguttak og 6 egginnsett. Nå venter jeg en liten gutt i slutten av juni 🙂 Det var utrolig tøft mens det sto på! På slutten ga jeg nesten opp, og var utrolig langt nede! Jeg tror det er viktig å se på prøverørsprosessem som en tidkrevende prosess. Selv om man selvfølgelig bør være positiv, er det nok også lurt å ha den innstillingen at det er ikke sikkert det går denne gangen, men at det går til slutt! Jeg ser ingen grunn til at du ikke skal bli gravid! Du har tydeligvis mye bedre eggkvalitet enn meg! Jeg fikk aldri så mange egg på frys! Og du er ung! Den gangen jeg lyktes prøvde jeg akupunktur på forhånd og drakk hvetegress. Vet ikke om det var dette som gjorde at det gikk, men tenkte det var greit å tipse deg om det 🙂

    15. Veldig trist å høre at det ikke gikk veien med dette forsøket. Jeg har hørt om flere par som har lykkes med å få barn etter flere prøverørsforsøk, så jeg håper at dette kan bidra til å styrke håpet deres <3 Ønsker dere alt godt i tiden fremover<3

    16. Ånei, så trist :'( Håper så inderlig det går deres vei snart! Det barnet kommer iallfall til å bli verdens heldigste som er så inderlig ønsket og som har to så flotte mennesker som foreldre <3 Heier på dere! På det fjerde skal det skje! <3

    17. Så trist å høre. Jeg håper inderlig dere lykkes neste forsøk. Dere er sterke sammen og jeg beundrer deres mot.

    18. Vil bare sende dere en klem❤ Dere er utrolig sterke og det er godt å lese at dere er sterke sammen, lenge leve kjærligheten❤ Når dagen kommer dere blir foreldre, vil dere se tilbake på denne tiden, å tenke hvor sterke dette gjorde dere, å det ga et sterkt grunnlag med mye kjærlighet i deres familie, som babyen er så heldig å bli en del av❤ Når babyen kommer vil dere nok føle at det var dette barnet dere skulle få, det var dette forsøke som skulle lykkes og det var verdt all ventetid og alle forsøk❤ Lykke til videre! I mellomtiden nyt de små gledene i hverdagen sammen❤

    19. Jeg ble kjempeskuffet selv, kjenner jo ikke dere, men det er jo klart man kan håpe og heie for det, ønsker dere all lykke til videre med nye forsøk 🙂

    20. Varm klem til dere❤️ Det var utrolig trist å høre, hadde virkelig troen på at du var gravid nå! Men en dag er det deres tur, Julianne og Ulrik, og DA er all ventingen verdt det. Ta godt vare på hverandre✨

    21. Veldig lei meg på deres vegne! Beundrer den positive innstillingen deres, og er sikker på at dere lykkes snart 🙂
      Til Mari: spørsmålet ditt føles ikke frekt, det ER frekt! Helt utrolig at du kan stille et så ufølsomt spørsmål, jeg er rystet.

    22. Dette var utrolig trist, Julianne! Trodde virkelig det skulle gå veien for dere nå! Dere er sterke sammen, og passer på at dere har det bra opp i det hele! Det er veldig viktig, husk det..
      Er selv midt i IVF prosessen nå, skal ha uttak i disse dager, vår største frykt til IVF-ere er å ende med en negativ graviditets test, har vært igjennom det tidligere i prosessen, og skjønner veldig godt hvordan dere har det nå! Og det gjør virkelig vondt! Skjønner så inderlig hvorfor dere ville fordøye dette og vente med å dele. Man må få kunne sørge før man deler det offentlig, skjønner virkelig ikke hvordan folk kan mase å bli sure for at dere har ventet! Mange av de aaner virkelig ikke hvordan det er!
      Må bare spørre om dere har noen sjanser for å bli gravide på egenhånd med lav AMH? Du har færre egg, men du har vel eggløsning til det er “tomt” du også, om jeg ikke tar helt feil? Hadde vært så gøy om dere hadde blitt gravide før dere hadde rukket å komme i gang med runde nr 4 🙂
      Vi er uforklarlige barnløse (finner ingen feil) så vi har alltid et håp om å klare det selv i mellom IVF rundene!
      Mange gode klemmer til deg❤️ Håper så inderlig at dere får oppfylt drømmen snart! Det er jeg ganske så sikker på!

    23. Første gang jeg kommenter en blogg noen gang. Er nesten innom bloggen din hver eneste dag. Ble gravid samtidig som du ble det sist. Så følte med deg deg du hadde spontan abort. Håper det snart går veien og masse lykke til fra en fast leser. 😘

    24. Hei Julianne og Ulrik!! Veldig trist å lese, jeg har sjekket innom her og Instagram hver dag flere ganger om dagen for har vært så spent! Sender dere mange varme klemmer og jeg er helt sikker på at det en dag går deres vei ❤❤
      Jeg håper det er MANGE personer her som har dårlig samvittighet og føler seg dumme nå !! Som skrev at du sikkert var gravid fordi du reklamerte for den oljen! Får helt vondt av deg/dere!! Ønsker dere masse lykke til videre ❤💙

    25. Dette var trist å høre, hadde virkelig håpet at det var deres tur denne ganen og ble oppriktig lei meg på deres vegne! Jeg syns det er utrolig sterkt av deg å dele reisen deres med oss – dere er en stor inspirasjon. Håper at fjerde forsøk sitter!😀

    26. Så utrolig trist å høre.. Hadde virkelig håpet oppe om at det var deres tur nå! Masse lykke til med hva dere enn gjør videre, dere er sterke <3

    27. Dette var veldig trist å høre. Ble skikkelig lei meg på deres vegne da jeg så nyheten på Instagram. Men jeg er sikker på at det blir deres tur også snart 🙂 <3
      Og til dere som gratulerte dem på forhånd: håper dette var en lærepenge om at man ikke skal gratulere noen med en graviditet når man ikke vet om det stemmer. Jeg kan tenke meg at det må være kjipt at det strømmer på meg gratulasjoner når man sitter og er lei seg fordi det ikke stemmer.
      Heier på dere <3

    28. Så trist å lese i dag.. Hadde oppriktig håpet og trodd at det var deres tur denne gangen! Men det er vel gjerne fordi jeg heier så inderlig på dere <3 Hold motet oppe, det SKAL bli deres tur en gang. I mellomtiden er dere gode forbilder og inspirasjon for andre, både "prøvere" og ikke 🙂

    29. Severin og Lykke, hvordan kom dere frem til disse navnene? De er jo ikke så vanlige, så lurer på historien bak disse 🙂

    30. Dette var trist, men som mange har skrevet før meg, det kommer til å bli deres tur! Og når dere sitter med Lykke eller Severin i armene deres vil denne vanskelige prøveperioden raskt være glemt❤
      Mari: At det går an, skam deg!

    31. Dette var virkelig trist å høre. Både mamma og jeg følger med på prosessen deres, og håper på det beste. Dere er sterke som står i dette, og tørr å være så åpne rundt teamet, og jeg håper dere vet at det hjelper mange rundt dere.

    32. Varme tanker til dere!;-) Jeg pleier ikke å kommentere på blogger, er mye eldre enn deg, men synes du er knalltøff som deler av denne prosessen..! Du har ennå tid på deg, vet det ikke føles sånn nå, men du er ung… Og det er mange som sier at denne prosessen er så stressende i seg selv, at det virker negativt inn på fertiliteten, det tror jeg faktisk av av egen erfaring. Det er bra dere har hverandre, og tror dere lykkes etter hvert.;-)

    33. Åh så leit, hadde virkelig troa på dette forsøket 😢 Fantastisk at dette ikke ødelegger dere i mellom men heller gjør dere sterkere. Utrolig beundringsverdig! Heier videre på dere jeg da ❤

    34. Her måtte det 10 innsett til for at vi skulle lykkes, dette var vårt siste forsøk, det siste embryoet, var sikker på at det kom til å bli mislykket og hadde bare lyst til å gi opp alt! 3 uttak icsi. Gravid 2 ganger, men ente i sa. I august blir det søsken forsøk! Lykke lykke til! Vet hvor tøft det er både fysisk og psykisk 🌸 ikke gi opp! Deres tur kommer nok snart🌸

    35. Heia Julianne og Ulrik! Jeg håper så inderlig at dere lykkes. Julianne.. du er forresten over gjennomsnittet tøff! <3

    36. Kjenner på den endeløse sorgen❤️ Håper dere tar vare på hverandre.
      Når det gjelder kommentar til Mari:Jeg har et ivf barn som er et fantastisk menneske.Hun er sterk,verdens gladeste barn,sta og deiligste jente som en objektiv mor kan mene noe om.Hun ble til i et labrotorie fordi mor hadde noen tette kanaler pga klamydia smittet av en ex.Det hadde ingenting på grunn av kombinasjon mellom mor og far til dette barnet.Det er dermed viktig å akte sine ord du ikke har noen medisinsk bakgrunn for å si noe om.Det er snakk om mennesker og deres følelser.

    37. Jeg beundrer hvor sterke der er sammen når dere møter motgang, men først og fremst beundrer jeg hvor ærlig og åpen du har vært i denne prosessen. Det er utrolig modig og beundringsverdig, virkelig.

    38. Til Mari.
      Det stemmer at enkelte par ikke kan lage et barn sammen, men det er så mange andre ting man kan forsøke uten å måtte gå fra hverandre. Syns ikke det var noe fint å spørre om til et par som har vært igjennom en stor sorg akkurat nå.
      Andre alternativer kan være: Vaksine laget av mannens blod (de gjør det i Hellas og Mexico blant annet), sperm donor, surrogati eller adopsjon.
      Finnes så mange andre alternativer, og jeg syns helt ærlig at ditt forslag var litt korttenkt. Det var sikkert ikke ment slik, men det er ikke noe man sier til noen som er i sin dypeste sorg eller i denne prosessen generelt.

    39. Uff dette er trist. Men hold motet oppe. Jeg hadde en død fødsel i uke 34 for en del år siden. Fikk da beskjed om at jeg hadde pcos og at jeg hadde små sjanser for og bli gravid. Vel jeg har vært gravid 3 ganger etter den beskjeden og vi har nå et nydelig bart som kom naturlig. Jeg bestemte meg for at hvis jeg ikke ville bli gravid naturlig. Vel da var det ikke meningen at jeg skulle bli mamma. Nå prøver vi på et søsken så vi får se hva det blir til. Det jeg ville frem til er at jeg tror du vil bli gravid naturlig etter dere har fått et barn med prøverør for da vil dere slappe mye mer av. Kroppen vår er et merkelig fenomen og noen ganger går det motsatt av ens innerste ønske. Hos meg som ønsket barn så inderlig kom det ikke før jeg sa ” greit fuck it. Blir jeg ikke gravid så får jeg ha 5 hunder da” og pang der satt spira hehe. Lykke til videre på ferden.

    40. Det smerter meg virkelig å lese dette, jeg hadde sånn trua på at denne gangen skulle gullegget sitte.
      Vet så altfor godt hvordan dere har det, vi har selv 4 mislykka forsøk bak oss, og skal nå igang med det femte. Første forsøket vårt så festet det seg faktisk, men dessverre så endte det med en SA i uke 9. Så problemet vårt er at egget rett og slett ikke vil feste seg, uten at de vet hvorfor. Jeg er litt spent denne gangen, for jeg skal på ultralyd på dag 20 for å bekrefte eggløsning, og da skal det utføres en endo-skratch, dvs de lager noen risper inni livmoren. Dette skal vistnok bedre sjansen for at egget fester seg. Jeg ble også satt på melantonin for å optimere kvaliteten på eggene.
      Krysser virkelig fingrene og ber for dere om at det skal gå bra på neste runde. Klem

    41. Kjære Julianne og Ulrik, må si jeg felte en tåre da innlegget deres kom ut på Instagram i går…jeg unner dere virkelig å få deres Lykke eller Severin💕 “På det fjerde skal det skje”💫🌱 krysser fingrer,tær og det som kan krysses for deres neste forsøk. (Kos dere med flotte Stella og tøffe Ramp i mellomtiden 😍)

    42. Håper dere snart lykkes. Og så vil jeg gjerne berømme deg (dere) for å sette fokus på dette vanskelige temaet!

    43. Du må huske det fru Nygård det er ingen menneskerett å få barn …innse at du har en kropp som ikke klarer å bære frem ett barn…det sparer deg for mye psykisk stress…kan du ikke åpne kennel istedet da ????

    44. Det var trist å høre. Men det går til slutt. Mine foreldre var igjennom tre ivf, klarte det da på egenhånd rett før fjerde forsøk. Mye fordi de nesten hadde gitt opp og kroppen og hodet slappet mer av. Lykke til. Det som ikke tar livet av en gjør en bare sterkere.
      Men jeg blir fullstendig sjokka og flau på vegne av andre mennesker og hva de får seg til å spre av kvalme fordi de er forholdsvis amonyme. Herlighet. Mari: skam deg!
      Monja: ingen menneskerett å få barn? Vi er nå utstyrt med ett forplantningssystem av en grunn, nettopp for å få barn og det ligger da såklart i de flestes natur å ønske seg ett barn. Derimot er det i alle fall ingen menneskerett å spre så mye stygge, kvalme ord og meninger om ett annet menneske. Ytringsfrihet handler ikke om å være direkte frekk og eller trekke noen ned eller drive nettmobbing. Skam deg du å.
      Har man ikke noe fint å si så holderhold man heller kjeft og holder den meningen for seg selv. Jeg har fire barn og ønsker ikke at slike kommentarer og omtalelse om andre skal være det de vokser opp med, som er vanlig eller det de risikerer å få slengt etter seg når de blir større. Alle må ta huet ut av egen ræv og tenke over hva man sier/skriver

    45. Dette er naturens måte å fortelle dere at dere ikke bør få barn sammen. Hallo, prøv å forstå det.

    46. så utrolig trist å høre. Jeg har sjekket bloggen og instagram mange ganger for dagen, for jeg hadde en følelse av at det var deres tur nå. Men slenger meg på kommentarene du allerede har fått, jeg tror også du kan vli gravid uten hjelp etter hvert. Jeg har ei fra tidligere forhold, så møtte jeg han jeg er sammen med nå og vi holdt på i 4 år før det klaffet. Var igjennom lapraskopi operasjon for å sjekke om jeg var ok, mannen leverte skvetten sin og vi tok utallige blodprøver. Da vi først skulle få hjelp på fertilitetsklinikken gikk det, og det tror jeg hadde med at vi ønsket det så fælt, men når vi visste at vi fikk hjelp så slappet vi mere av. Jeg fikk også beskjed om at ettersom jeg hadde mistet så mange ganger mellom uke 10-14, så var sjansen liten for at jeg fikk flere barn. Tok kun fire mnd etter fødselen så var jeg gravid igjen. Så som mange her sier, når man først har fått det til, så kan det hende man klarer det selv etterpå 😊 Jeg heier på dere, og håper virkelig at det sitter snart.

    47. Så kjedelig😔 Selv prøvde vi i to år, på naturlig vis da, hadde nesten gitt opp men ble gravid da jeg trodde det som minst. Har en venninne som forsøkte i flere år uten og lykkes, hun prøvde laser behandling et par ganger og ble gravid på første forsøk etter behandlingen. Laserklinikk tilbyr behandling nettopp for dette, så kanskje det kan være verdt et forsøk😀. Lykke til!!

    48. Dette var leit :-/ heier sånn på dere! Spira sitter nok på neste forsøk 🙂 godt dere har noen på frys så slipper dere hele prosessen på nytt.
      Hørt mange som tar akupunktur for å hjelpe forholdene i livmoren. Kanskje verdt ett forsøk å prøve det før neste innsett? 🙂
      Snart er det nok deres tur det føler jeg på meg 🙂

    49. Jeg ser at noen har nevnt at noen mennesker rett og slett ikke kan få barn med hverandre, er dette noe dere har tenkt på?
      Har ei venninne som ikke ble gravid med sin daværende kjæreste, Men da hun fikk ny noen år senere klaffet det på første forsøk

    50. Monja: Du er ikke en bra person, tenk på hva du gjør og skriver, det kommer en dag og biter deg i rompa..

    51. Veldig trist å høre at det ikke gikk veien denne gangen. Heier på dere! Håper virkelig at dere klarer å ta til dere alle de hyggelige meldingene fra de som vil dere vel, og overse alle de hjerteløse tullingene som bare lirer av seg dritt.
      Og apropos menneske i siste kategori – Mari : Vet du hvorfor klinikker i utlandet har så godt rykte? De norske parene som drar dit har med seg journalen fra alle forsøk i Norge, og dermed kan de krysse av mange metoder som allerede er prøvd, og fortsetter på lista. Så, det er ikke det at Norge ikke henger med i timen, men altså at norske sykehus og klinikker allerede har gjort mye av jobben for dem. Og til dine andre uttalelser – du burde skamme deg!

    52. Å jeg var så sikker på at det skulle gå den her gangen <3
      Håper å tror det blir å gå bra neste gang.
      Her prøvde vi i 4 år før det endelig skjedde noe, å nå har vi ei frisk å fin lita snelle på 5 mnd.
      Jeg sluttet å tenke på det, slappet mer av å lot kroppen få styre seg selv, jeg sluttet å stresse. Jeg tenkte alltid '' nå blir jeg gravid'' å stresset rundt for å få tak i tester så jeg kunne få ett positivt svar, men når jeg fant ut at jeg kanskje heller skulle starte på skole, søkte meg inn på det, å samtidig ventet på at mensen skulle komme så jeg kunne starte på p-piller rakk jeg ingen av delene for da var jeg blitt gravid, å det til tross for at jeg aldri har brukt prevensjon på de årene jeg å min samboer har vært sammen, å vi hadde konkludert med hver andre at jeg tydeligvis ikke kunne bli gravid, så når vi slo oss til ro med at jeg skulle starte på utdannelse å bare leve livet, så skjedde det lille miraklet at vi ble gravide.
      Så kanskje vist du prøver å ikke tenke så mye på det å bli gravid, ikke stresse osv, så kanskje det går bedre neste gang 🙂
      Selv om du ikke føler deg stresset så kan kroppen være stresset 🙂
      Masse lykke til videre <3 Sender en stor varm klem til dere begge 🙂

    53. Kjære tøffe deg! Jeg har en enorm respekt for at dere deler et så vanskelig og privat tema.
      Det er tilfeldigheter som teller inn om det går eller ikke. Gjør som noen over sier: prøv akupunktur. Ikke la noe slikt være uprøvd. Og deretter fokuser på neste gang. Plutselig er dere gravide. Masse lykke til!

    54. Jeg sender en stor klem, prøverørsprosessen er ikke lett <3. Jeg og samboeren er midt inne i den selv, uten hell så langt. Godt å høre at dere opplever at forholdet blir sterkere, så kommer det på en måte noe godt ut av dette og. Det skal gå til slutt! Jeg tipper en av de fire i fryseren (eller kanskje to) blir til Lykke og/eller Severin 🙂

    55. Kjære Julianne, jeg kommenterer sjelden (aldri 😂) på blogger men jeg føler du fortjener en liten kommentar!
      Jeg har ikke de samme utfordringene som deg og blir lett gravid! Mistet i uke 11 nå i mars og det var tredje gang. Men likevel vil jeg tro vi har litt til felles hva gjelder tanker og følelser! Ville bare si at jeg er så glad for at du tør å stå i dette og snakke om det! Jeg har følt meg veldig alene gjennom de gangene jeg har mistet. Det snakkes altfor lite om sorgen og smerten ved å ikke klare å bli gravid/å miste og jeg ville bare takke for at du bryter tabu! ❤️
      Alle gode ting er tre sier folk, men på det fjerde skal det skje sier jeg (og krysser alt jeg har for oss begge!)

    56. Hei.
      Eg håper at desse som skriv stygge kommentarer går i seg sjølv og forstår kor slemt det er. Eg beklaga på menneskehetens vegne.
      Du og Ulrik kjem til å få baby ein eller anna gong, på einlana måte. De e ufatteleg sterke, spesielt med så mange som spør og graver og kjem med ufine kommentarer. At de greier å vera så opne om alt dette viser berre alt de har styrke til å tåle. Kanskje det tar to forsøk til, kanskje det går på neste. Om de vil holde det meir privat, så gjer det. Me andre er her uansett om du skriv om det eine eller det andre.
      Håper lørdagen din blir fin, og at du nyter eit glas rosé eller tre.
      Stor klem.

    57. Veldig fine bilder som “forteller” litt det dere går gjennom. Har dere brukt stativ og selvutløser eller har dere fotografhjelp.Lag gjerne et innlegg hvordan du/dere tar fotos med litt tips. Ellers må jeg selfølgelig si jeg er lei meg med dere og håper på alt godt fremover for dere på alle måter 🙂 Utrolig søt liten hund og håper han får være med masse bilder fremover.

    58. Dere er tøffe. Aldri gi opp babydrømmen. Masse lykke til med neste forsøk❤ Jeg heier på dere!😘

    59. Så trist at det ikke gikk som dere håpet 💜 😢 Ikke gi opp håpet 💜💜 Sender over en klem 💜

    60. Blir helt paff at det faktisk tikker inn fæle kommentarer på et sånn her innlegg. Atle, Mari og et par andre, dere burde virkelig skjemmes. Skummelt at noen av dere påpeker at dere selv har barn.

    61. Kjære Julianne og Ulrik, hadde virkelig troen på dette forsøket. Sender bare positive tanker og masse klemmer <3 Neste gang blir det deres tur! så det i "full fart" på instagram, men var ikke før nå man hadde tid til å sjekke bloggen i full fart på jobb.. Dumt gjort da man griner med dere av dårlig nytt :/
      Håper ikke dere tar til dere de stygge kommentarene, synes det er fælt at enkelte ikke har filter i det hele tatt.

    62. Stå på, en vakker dag er det deres tur😊❤❤❤ beundre åpenheten deres, Lykke til med et nytt forsøk.

    63. Mari, Atle og Monja! Se og klapp igjen kjeften på dere! Patetisk. . Sitter vel å godter dere når dere får liret litt dritt ut av dere hva? Naturen prøver ikke si noe som helst. Alle mennesker må og skal ta ansvar for sitt eget liv. Å jobbe for å oppnå drømmen om barn er det mange som må, og når de først lykkes så har de skapt sin egen lykke. Vi tar valg hele livet og de fører oss dit vi vil. Er dere så følelseskalde at dere tror det er bare å bytte mann dersom ting ikke fungerer? Dette er mennesker som elsker hverandre. Dere har tydeligvis ikke blitt utstyrt med noe som heter empati og om det er noe som kan læres er et annet spm. Men hør hvertfall etter når folk forteller dere at spm deres er og blir frekt og ufølsomt! Takk for meg! Og masse lykke til Julianne og Ulrik. Det mest verdifulle dere har er hverandre, og det har dere skjønt 🙂

    64. Vel.. om mitt største ønske i verden var å bli mamma hadde ingen mann i verden kunnet stå i veien for det.. det er jo veldig tabu å snakke om sånt. Men det ER faktisk slik at mange går fra hverandre etter en lang prøveprosess. Enjeg kjenner fikk tvillinger som nesten 40 åring. Etter å ha kjent sin nåværende mann noen få mnd. Da hadde hun forsøkt i 15 år (!!!!) med mann nr en. De adopterte en sønn og ventet på et søsken på tredje året. Ingen ting galt med noen av dem. Så fant hun ut at han var utro. Og de ble skilt. Mannen har nå barn med en annen, og hun har altså tvillinger med ny mann. Det var rett og slett de som ikke klaffet. Jeg hadde sldri tatt sjansen på å holde på med en og samme mann i årevis til jeg hadde passert 30 uten å få det til hvertall. Så kan dere kalde meg følelsesløs. Men menn vokser på trær, og det gjør ikke barn – for alle. Amh verdier er virkelig noe utspekulerte greier fertilitetsklinikker spekulerer i. I juliannes tilfelle får hun jo ut masse egg, og kvaliteten er god. Amh sier ingenTing om kvaliteten, og det er det som gjelder!

    65. Må være ufatteligt tungt og slitsomt å gå gjennom dette, men som andre har sagt og sier- det er ingen menneskerett å få barn slik som mange tror. Hadde selv icsi forsøk,og klaffet på første forsøk + et søsken på ett fryseegg. Jeg skjønner bare ikke hvordan dere orker dette runde på runde. I og med at ullrik begynner å nerme seg 40år og mange adopsjonsbyråer har aldersgrense rundt 40års alderen ville jeg begynt å tenkt i de baner , for det er et årevis langt opplegg,det å bli adoptivforeldre. Med det sagt ønsker jeg dere masse lykke til videre. Utrolig vond situasjon!

    66. Snart er det deres tur ❤️ Å jeg gleder meg så inderlig mye til å kunne følge veien deres videre til lille Lykke eller Severin kommer til verden! Jeg tenker mye på dere!

    67. Jeg sitter på andre siden av verden og følger dere!! Sender gode håp til dere videre<3 syns det er sykt trist at Karmaen ikke var med dere denne gangen, men den fjerde vil det skje 😁<3

    68. Mari:
      Det virker som om du har misforstått en del. For mange kvinner (og menn) så handler ikke dette med å få barn om å reprodusere seg, men om å danne en familie med en man elsker høyt. Da er det uaktuelt å gå ut av et forhold (eller ekteskap, i Julianne og Ulriks tilfelle) bare for å anskaffe seg et barn. Jeg tror at et barn har det beste utgangspunkt i to mennesker som elsker og respekterer hverandre, ikke to mennesker som tilfeldigvis passer bra sammen biologisk sett. Slik var det kanskje for tusenvis av år siden, men heldigvis har vi utviklet oss siden da.
      Nei, Julianne og Ulrik virker å ha det beste utgangspunktet for å oppdra et barn. De er stabile, har det greit økonomisk og ikke minst ønsker de seg dette barnet av hele sitt hjerte. Å få barn får de til på en eller annen måte, enten det er ‘in natura’, ved IVF, surrogati eller adopsjon.
      Bare synd at de må høre så mye bitterhet og korttenkte kommentarer på veien.
      Ha en fin dag 🙂

    69. hei
      pilotfrue
      utrolig trist å høre at dere ikke ble gravide sammen på dette forsøket også
      men ikke gi opp dere kan fortsatt bli gravide 😊
      kanskje det går på 4 eller 7 forsøk, dere er utrolig flotte sammen du og Ulrik
      eg har prøvd å bli gravid sammen med kjæresten min og det var ikke vellykket men har ikke prøvd så mange ganger
      dere er utrolig heldige som har to flotte hunder som er veldig glad i dere og og dere er sikkert veldig glad i de og
      lykke til så mye med prøvingen av å bli foreldre sammen, aldri gi opp det finnes altid håp
      kanskje dere kan adoptere eller bli fosterforeldre
      det er mange barn som har det vanskelig på forskjellige måter og trenger gode foreldre som kan være stabile og
      være der altid for de
      husk dere er gull verdt og kjempefine folk som folk setter pris på masse
      tenker masse på dere og sender en god bamseklem til dere begge to
      gud er glad i dere gud velsigne dere 😊❤️
      pilotfrue du er veldig vakker, fin utstråling og kler deg kjempefint
      og kjæresten din er veldig fin mann
      eg heier på dere uansett hva som skjer
      eg har lest igjennom så mange kommentarer her på bloggen din og du og Ulrik har så mange som er så gode og omsorgsfulle mennsker mot dere to
      alle heier på dere

    70. Leit og skuffende når det ikke går, men heldigvis er de gode odds for dere i rett alder og ingenting “feil” så lenge det er egg. Hos oss gikk det den gangen jeg ga mer F både før og etter forsøket, tok meg en skikkelig fest to dager før innsett av fer, og trente kjempehardt med intervaller og blodsmak.. Ikke lette jeg etter symptomer heller.. Og sannelig satt den ikke likevel. Jeg tror at min innstilling, og lave stressnivå var en av (såklart) flere suksessfaktorer. Finn på noe gøy rundt neste forsøk! Dra på ferie, eller finn et eller annet oppslukende prosjekt som kan hjelpe. Iallefall, masse lykke til!!

    71. Synd det ikke gikk denne gangen heller 🙁 krysser fingrene får at det går neste gang!
      Men en ting jeg syntes dere burde ta hensyn til er å ikke ta med hunden overalt. Greit at den er liten og dere holder den, men å dra den med inn i butikker, frisør, neglebehandling osv osv, er utrolig tankeløst. Det finnes barn og voksne som er hyper allergiske som reagerer bare de er i nærheten av folk som har vært i kontakt med hund, og da kan du vel tenke deg hvordan de reagerer når du går rundt å bærer på hunden inni butikker og steder hvor hunder ikke skal være. Vær så snill å ta hensyn. Ikke bruk hunden som en et tilbehør til outfiten din……

    72. Det var trist å høre Julianne, men håpet om graviditet for dere må dere aldri miste. En dag kommer det til å gå bra, en dag kommer det til å sitt ei lita jente eller en gutt i deres fange <3
      Ikke bry deg om dei andre kommentarene som er stygge, ikke alle mennesker har sjel virker det ut som..
      Heier på dere hver gang 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg