10 SPØRSMÅL OG SVAR FRA KOMMENTARFELTET

Savner deg her i kommentarfeltet. Bloggen din blir bedre dersom kommunikasjonen går begge veier. Eventuelt kan du samle opp spørsmål i eget innlegg. Mange som lurer på noe knyttet til de innleggene du publiseres. Klem fra en fast leser“.

Hei, til deg som skrev denne kommentaren. Først og fremst vil jeg sende deg en stor klem tilbake. Det er utrolig hyggelig å bli savnet og ikke minst at du legger igjen en slik kommentar på en hyggelig og ordentlig måte, så tusen takk. Og ja, jeg er enig i at bloggen blir bedre når kommunikasjonen går begge veier. Det er derfor jeg har åpent kommentarfelt under alle innleggene mine. Over til det du spør om: Klart jeg kan samle opp litt spørsmål i blant og svare på de i et eget innlegg, spesielt i perioder hvor jeg er litt off i kommentarfeltet som nå..

1. Hvorfor svarer du ikke i kommentarfeltet? Utrolig frekt.

– Frekt? Jeg er ikke pliktet til å svare på alle kommentarene jeg får på bloggen. Det er jeg som bestemmer hva jeg vil svare på og hva jeg ikke vil svare på. De gangene jeg har spørsmålsrunder svarer jeg på alle spørsmålene som kommer inn, med mindre de er veldig nedlatende eller useriøse.

2. Er Ramp husren og sover han hele natten eller må dere stå opp?

– Han er ikke helt stueren ennå, men sover heldigvis hele natten.

3. Hadde du og Ulrik snakket om å få en ny hund eller handlet du like spontant som du gir uttrykk for?

– Ulrik og jeg hadde ikke snakket om å skaffe oss en hund til nei. Valget ble tatt veldig spontant mens jeg fikset neglene mine. Jeg ba Ulrik om å komme inn i salongen og hilse på siden han likevel skulle hente meg, også var det gjort. “Stryk alle de andre bursdagsønskene mine, elskling. Jeg ønsker meg han her”, sa jeg. Hehe!  Et av de mest spontane og beste valgene jeg har gjort, tror jeg.

4. Hvorfor valgte dere ikke et hundenavn som passer bedre til “Stella”. Det finnes jo så mange fine navn.

– Vi synes at navnet “Ramp” passer godt til navnet “Stella”. Men valgte det først og fremst fordi det noe uhøytidelige navnet passer godt til personligheten hans, for han er jo en liten ramp og det ser det ut som om Stella er helt enig i. Hehe!

5. Har dere noen “backup-navn” i tilfelle dere skulle få tvillinger av samme kjønn? Vil den ene tvillingen få et av navnene (Lykke/Severin) dere har bestemt, eller vil beggge få helt “nye” navn?

– Vi har ingen backup-navn foreløpig dersom vi skulle få to gutter eller to jenter. Nå ser jeg ikke på valg av navn som noe problem. Problemet er jo at vi sliter med å få barn. Det du spør om her må være tidenes luksusproblem. Jeg ser på meg selv som heldig dersom jeg kommer i denne situasjonen.

6. Hei! Kunne du fortalt litt/ lagd en liste over symptomene du har?

– Jeg har som sagt mye hodepine om dagen og er nesten trøtt hele tiden. I tillegg har jeg kjent litt på kvalmen, hatt halsbrann i to dager, vært tett i nesten og følt meg forkjølet, noe som visstnok også kan være et symptom på graviditet. Det sies jo at mange har trodd at de hadde en “evigvarende” forkjølelse da de oppdaget at de var gravide.

7. Jeg observerer at mannen din sin instagram blir lukket når det skal skje noe. Som nå da du sier at resultat av test blir offentliggjort der først. Hvorfor?

– Han vil vel ikke at folk som bare snoker uten å følge han skal få lov til det da vel? Jeg ser ikke problemet. Kan du ikke bare følge han om du er nysgjerrig på livet hans og vårt? Det er jo veldig hyggelig for både han og meg å vite hvor mange som faktisk følger med og bryr seg. Jeg følger i hvert fall de jeg er nysgjerrige på i sosiale medier og trykker “liker” på de bildene og oppdateringene som underholder meg. Blir så oppgitt av at “alle” skal være så anonyme og kostbare i sosiale medier. Dersom du går inn på en nettprofil flere ganger i uken så bør du etter min mening gi personen litt creds ved å følge og gi likes, noe annet er bare sært.

8. Kan jeg spørre hvilke medisiner du går på etter innsett?

– Jeg går på Cyclogest. Det er en vagitorie jeg tar på morgenen og om kvelden. Selve behandlingen jeg skal fortsette med i hele rugeperioden og yttligere 2-3 uker dersom jeg blir gravid.

9. Kommer dere til å fortelle om du er gravid like tidlig som forrige gang?

– Her i huset tar vi en dag av gangen og gjør det som føles rett der og da, ofte litt spontant. Derfor har jeg ikke noe godt svar på dette spørsmålet akkurat nå. Vi må bare se ann magefølelsen og bli enige når vi vet noe mer. Første oppdatering kommer som sagt på Ulriks eller min Instagram (@mrulriknygaard @pilotfrue). Følg oss HVIS DU VIL <3

10. Har du noen tips til motivasjon når man skal jobbe med ting man virkelig ikke brenner for? Hadde du noen form for strategi da du studerte, eller var du også (som meg) skippertaksmenneske som gjorde alt i siste liten?

– Selv om jeg liker å ha god tid når jeg skal skrive noe eller forberede meg til noe, så jobber jeg nok aller best under press. Jeg har dessverre ikke noen gode tips til hvordan man kan jobbe med ting man overhodet ikke brenner for, for det har jeg ikke gjort siden videregående og det begynner å bli en stund siden. Da jeg studerte journalistikk var motivasjonen min heldigvis tilstedet hele veien. Ja, det var dager jeg var mindre motivert til å produsere tekster og følge med i timen enn andre, men studievalget var såpass riktig og viktig for meg at jeg klarte å komme meg gjennom det kjedelige ved å minne meg selv på hvor sterkt jeg ønsket å mestre studiet. Hva med å gjøre studiekveldene mest mulig hyggelig med noe godt å tygge i? Det funket nesten alltid for meg.


 

God helg, folkens!

35 kommentarer
    1. Hei igjen:) Jeg legger merke til at du svarte på alle spørsmålene unntatt mitt spørsmål. Jeg håper ikke at du tok det som kritikk, det var ikke ment som kritikk hvertfall. Jeg spurte av ren nyskjerrighet. Som veterinær er jeg veldig opptatt av at man velger friske hunder når man først skal avle på det, og at man ikke avler på hunder med sykdommer. Det var derfor jeg lurte på PL status på foreldrene.
      Det er jo godt for deg å vite at foreldrene er PL fri og friske også, derfor jeg regnet med at du hadde undersøkt det. Men var ikke ment som kritikk, Ramp er en nydelig valp og han er i gode hender:) Skulle han være uheldig å få PL så vet jeg at dere har økonomi til å operere han (ofte dekker forsikringen det og )
      Men hadde vært fint å høre at foreldrene er PL fri- fokus på dette gjør kanskje at flere tester hundene sine :):) 🙂

    2. Herlighet for noen spørsmål du får til tider!! Men du svarer så bra, tror du er en meget smart og oppegående jente! Jeg tror du er gravid nå, synes jeg ser det på ansiktet ditt. Ihvertfall masse lykke til og god klem til dere begge 🌸

    3. Ååh, nå gjorde du meg skikkelig glad og rørt, Julianne 🙂 Jeg har fulgt deg i over to år, og synes du virker som en fornuftig og ærlig blogger. Ønsker dere all mulig lykke i tiden fremover. Klem fra meg som skrev den kommentaren som ledet til dette innlegget 🙂

    4. Syntes det er så koselig at dere har utvidet familien med lille Ramp. Veldig koselig navn også☺. Etter min 3 MA tok også jeg en særdeles spontan avgjørelse og kjørte til nord Norge og hentet hund nr 3. Mannen var vel litt i tvil men hadde vel ikke hjerte til å si nei heller stakkar😂 Men er den beste avgjørelsen jeg har tatt, og han har vært den beste følgesvennen og trøsten i babydrøm prosessen og er nå også verdens beste venn med vår etterlengta datter💖 Kose deg med den lille valpen din💖

    5. Er du grinete og dagen også? Jeg ble i skikkelig bitchmode første ukene, skjønte ikke hvorfor jeg var så sint hele tiden:p synes du virker litt småknapp på svarene dine! Håper virkelig dere får positive nyheter over helen:)

    6. Et spørsmål som går igjen og som foreløpig er ubesvart er om dere noen gang vurderer å sette inn to egg? 🙂
      Ønsker deg en fin dag og takk for alt du deler <3

    7. Folk skal alltid finne ting å kritisere,
      Håper du (og andre) klarer å la det prelle helt av <3
      Heier på dere! Vi er kanskje i samme situasjon som dere er i nå snart selv. Vurderer litt Spiren basert på erfaringene du har delt, men det blir kanskje noe nærmere Østlandet...
      <3 Heier på

    8. Hei! Stemmer at mange opplever å føle seg “forkjølet” under graviditeten. Slimhinnene hovner faktisk litt opp når man blir gravid. Vi har jo slimhinner i nesen og dermed vil nesen føles litt tett. Jeg har dette problemet konstant (uke 16) og høres ut som en hvalross innimellom med den slitsomme pustinga mi, hahah. Veninna mi prøvde å berolige med at dette vil avta så fort en føder….
      Krysser fingrer for dere!!!

    9. Hei! Jeg vet hund og graviditet tar opp veldig mye v tankene dine om dagen, men jeg lnsker meg så noen antrekksbilder, som ikke er åpenbare “kjøp denne”-poster, litt interiør, tips og triks? Littegran annet, jeg begynte å følge deg under bryllupet, og da og det jeg har lest før det var mer meninger om generelle ting, mer tanker osv!

    10. Haha, det er så jævlig kynisk at Ulrik stenger IG-profilen sin hver gang dere skal annonsere noe. Den er åpen ellers, men idet dere skal ta graviditetstest, lukker han den. Kun for å få flere følgere. Det er så kynisk og spekulativt, at jeg håper dere aldri får barn. For når man ser hvordan dere prøver å tjene mest mulig penger på et barn som ikke engang er unnfanget ennå, kan man jo bare tenke seg hvordan det blir den dagen dere evt. (og dessverre) får barn.

    11. Max: Man tjener ikke penger på antall følgere på Instagram, og det er helt frivillig om du vil følge oss der eller ikke. Det jeg tjener penger på er at du klikker deg inn her ofte for å skrive stygge kommentarer.

    12. Jeg kan godt følge mannen din, det handler ikke om at jeg ikke vil det. Men spørsmålet mitt var egentlig hvorfor han stenger profilen sin før begivenheter når den stort sett er åpen ellers. Det svarte du ikke på. 🙂
      Og jeg håper dere får positiv test.

    13. Max: At det går ann å skrive sånt til andre! Greit at du irriterer deg over at Instagram profilen er lukket, men du vet at det er gratis å følge folk eller? Hvis du er så innmari nysgjerrig mener jeg, man ønsker ikke andre så vondt pga en lukket Instagram profil! Voks opp og bli voksen!!

    14. Det har jeg ikke fått med meg Tone. Vil noen svare på det? Jeg er i samme situasjon selv. På forhånd tusen takk

    15. Beklager, jeg fant svaret nå. Gikk litt fort i svingen når jeg leste det innlegget tydeligvis. Takk som har delt det, er en stor avgjørelse det med antall egg.
      Håper egget dere har satt inn utvikler seg til en velskapt liten baby <3

    16. Halo. Man sier ikke sånt til et par som prøver å få barn! Hva får deg til å tro at det er greit? Er det så utrolig provoserende for deg at Ulrik stenger Instagram profilen sin så får du enten følge han eller drite i det, ikke legge igjen stygge kommentarer.
      Julianne – jeg ønsker deg alt godt og at du snart får babydrømmen oppfylt <3

    17. Folk har virkelig et behov for drittslenging på sosiale medier- tydeligvis noe de ikke får utløp for ellers….
      Men, jeg må si meg enig i at det virker veldig rart å stenge og åpne IG profilen på den måten… Hva er grunnen til det? Og du verden hva man skal bruke tid på…

    18. Hei søte du <3
      Har du tenkt noe med på akupunkturbehandling? Selvom du nå er gravid (håper virkelig det) akupunkturbehandling kan hjelpe med stress og styrke energi 🙂 Pluss mye mer. Håper du har en kjempefin helg <3 Ramp og Stella er nydelige 🙂

    19. Flink du, Julianne ❤ Stå på og aldri føl deg forplikyet til å forsvare deg på tullete “krav” fra lesere. Jeg pleier å slå av mobilen på kvelden feks, jeg MÅ ikke svare på meldinger eller messenger før det passer. Ingen må det. Fatter ikke at samfunnet har kommet til at det “forventes” at man alltid er på og tilgjengelig.

    20. Jeg må sukke oppgitt over enkelte av spørsmålene her altså, uffameg. Men; du takler dem i alle fall veldig fint 🙂 Krysser fingrene for dere denne gangen også <3

    21. Herregud Max, det var da litt overdramatisk og i overkant frekt. “Det er så kynisk og spekulativt, at jeg håper dere aldri får barn.” Du håper altså at de aldri får barn, du ønsker ikke at de skal få oppfylt et så stort og altoppslukende ønske, fordi Ulrik stenger Instagram kontoen sin av og til. Jeg tror du trenger å finne deg en hobby, for man blir ikke så intenst påvirket av at noen stenger sin sosiale medier profil i perioder, at man direkte ønsker de smerte og sorg. Drøyt.

    22. Små barn burte beskyttes for negativ energi fordi de har svakt energibeskyttelse. Derfor skal man bare si at man er gravid til de nærmeste som ønsker en godt. Ihvertfall de 4 første månedene

    23. Ja, før i tiden, hos noen folkeslag pleide de å skjule egentlige navnet til barnet og alle kalte baby for styggen, osv. ( for å få bort misunnelse hos andre) Det er for at ingen skal snakke om barnet og sende negativ energi. ( negativ energi kan også være misunnelse)Så det er best å beskytte baby før den har blitt litt større)

    24. Hei !! jeg synes bloggen din er veldig inspirerende og mye gøy lesestoff !! har vært tanken inne lenge på å starte selv! faktisk i over 2 år , men har full jobb og travel hverdag med kids osv.. lurer på hvor mye du tjener på bloggen og om det er verdt så mye arbeid om man ikke tjener så mye ? og hvor mange lesere lønner seg ? og hvordan få mange lesere ?
      Tusen takk på forhånd 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg