TIDLIGE TEGN I GRAVIDITETEN

På morgen i dag våknet jeg med skikkelig halsbrann. Det føltes som om jeg begynte å bli syk egentlig. En utrolig vond og uggen følelse, men samtidig ga denne følelsen meg et stort håp. Jeg er mye bedre nå heldigvis, men kjenner fortsatt at det stikker litt i halsen. Halsbrann er noe jeg egentlig aldri får. Mange sliter med det etter en dag med fest og alkohol foreksempel, eller får det lett ved inntak av enkelte matvarer. Men jeg har bare hatt det en gang før som jeg kan huske og det var forrige gang jeg ruget. Da googlet jeg akkurat det jeg sitter å googler nå, “halsbrann gravid”. Hehe! Det er nemlig mange som påstår at det kan være et tidlig tegn i graviditeten, noe det forhåpentligvis er for meg. Det stemte i hvert fall forrige gang jeg fikk en positiv graviditetstest og jeg hadde ikke halsbrann ved første innsett som ble mislykket.

Nå sitter jeg derfor godt plassert i godstolen “min” her på Geilo og har ingen planer om å lette på rumpa med det første. Planen er å forsette med søkingen etter alle disse kroppslige tegnene tidlig i graviditeten og lese litt rundt. Vi prøvere blir egentlig rådet til å holde oss unna forumer og diverse søking på nett for ikke å bli hysteriske, men jeg klarer ikke la være. Dette er altfor gøy og spennende! Og jeg er jo allerede desperat etter å bli gravid. Derfor tror jeg ikke googlingen gjør noe mer skade. I mitt tilfelle er det for sent å skjerme meg fra fakta.

I tillegg til denne halsbrannen har jeg som sagt vært ekstremt trøtt i det siste, hatt hodepine og en morgen med kvalme.. Hvilke tidlige tegn hadde du i graviditeten?

Ulrik og jeg kom oss forresten en liten tur på ski tidligere i dag også, etterfulgt av en runde bowling med familien. Derfor har jeg ikke akkurat dårlig samvittighet her jeg sitter og koser meg med smågodt den siste feriedagen i påsken. Aktivitetsnivået i dag har vært mer enn godt nok for meg.

I morgen går turen hjem til Oslo igjen. Det er litt trist at påsken er over allerede, men jeg gleder meg veldig til play date med Stella og minsten, og krysser fingrene for at de skal gå overens. Jeg lover å fortelle dere om første møte!

110 kommentarer
    1. Jeg tror du er gravid 😊 Hadde halsbrann før positiv test alle 4 gangene 😉 håper at spiren holder seg denne gang, jeg krysser fingrene. 🙂

    2. Med første var jeg kvalm før forventet mens. Trodde jeg hadde omgangssyke, men fikk positiv test to dager før ikm. Med nummer to hadde jeg vondt i ryggen, men ingen andre plager, så jeg fant ikke ut at jeg var gravid før i uke ti. Begynte da å få mage :). Men i begge svangerskapene hadde jeg bekkenløsning og halsbrann fra ca uke 12. Og svettet mye. Og kvalmen kom og gikk hele tiden. Og veldig trøtt.

    3. Jeg fikk tiiidlig en strekkende følelse i lysken 😉 (det dro litt der.. vanskelig å forklare) bare èn gang, men da visste jeg!

    4. Var enormt kvalm denne gangen.. Men trodde bare det var omgangssyken som hang igjen for den herjet her når egget festet seg 😂 Men spyingen og kvalmen kom av noe helt annet enn ett virus ❤️

    5. Jeg er gravid i uke fem med nummer tre og kjenner meg godt igjen i halsbrann! Jeg tror du er gravid! Lykke til <3

    6. Jeg har aldri hatt halsbrann før jeg ble gravid. Hadde også prøverørsforsøk. Men tror jeg var litt lenger ut i graviditeten før jeg fikk det. Det eneste symptomet jeg hadde så tidlig og rundt testing var at jeg var litt ekstra trøtt og at det kjentes ut som mensen var like om hjørnet;) Vondt nederst i magen og at jeg måtte tisse oftere på natta:)

    7. Ekstreme magesmerter og svimmelhet var mine første symptomer. Og hodepine!
      Hadde voldsomme mensensmerter så jeg var sikker på at papiret var fullt i blod hver gang jeg var på do!
      Etter dette kom ømme bryster. Så vonde at det var vont når dusjstrålen traff puppene! (Og vi har en svak rainshower dusj!)
      Krysser fingrene for positiv test for dere 🙂

    8. Hei. 🙂
      Hvor langt er du på vei når du har innsett? Jeg lurer på hvor langt embryoet er når det settes inn?
      Håper det går rette veien. 🙂
      Jeg merket det tidlig på puppene.

    9. Tidlige tegn for meg var kvalme, ømme bryster, murring nederst i magen og et behov for å sove mesteparten av døgnet. Husk å høre på kroppen din!
      Masse masse lykke til 🙂 Heier på deg!

    10. Jeg hadde veldig ømme og “hovne” bryster fra jeg var ca 2 uker på vei. Jeg slet også veldig med å ta vitaminene om morgenen for da bare brakk jeg meg.. krysser fingrene for at dere er gravide ❤

    11. Jeg testet positivt fem dager etter innsett av blastocyst:D første tegn her var kvalme, så ille at jeg ikke kunne ligge å sove. Masse lykke til med rugingen, håper to streker lyser mot dere snart:-)

    12. Nå er mine to barn 22 og snart 17 år, jeg merket mest ømme pupper veldig tidlig… Kunne ikke ligge på magen engang.. Og så begynte lysten på alt mulig rart.. Heldigvis ikke slitt med kvalme ❤ med første mann kunne jeg spise en pose med gulerøtter 🙈 for dagen… Spesielt på slutten, ikke rart han var oransje når han kom ut 😂 de trodde han hadde fått gulsott 🙈
      Med minsten var det paprika chips som var greien, og peanøtter/nonstop… (spiste det i smug siden jeg ville fremstå som en sunn mamma 😀 på slutten der fikk jeg mye halsbrann, det sa de var for babyen hadde mye hår da han ble født.. ❤
      Kos deg med de små tegnene… Håper det vil gå kjempebra denne gang ❤
      Jeg er så heldig og skal bli tante igjen i juli, til enda en prinsesse 👸 første tantebarn var jeg med på fødselen ❤ så Hu betyr litt spesielt i tante hjertet ❤

    13. Jeg hadde høyere hvilepuls i alle mine tre svangerskap. Slik jeg mistenkte at jeg var gravid alle tre gangene., Ellers ingen plager, sprek og fin i 9 x 3 mnd. Lykke til!

    14. Det eneste tegnet jeg hadde var merkelige drømmer, aldri drømt så mye rart som jeg har gjort nå som gravid 🙂

    15. Du kan jo ta en test i morgen tidlig 😊 kommer helt sikkert opp en svak strek dær😊 skjønner ikke hvorfor du venter så lenge med å teste 🙈 jeg startet å teste 4 dager etter innsett😉 tok ikke mange dager før det var en strek dær altså😊😁lykke til!

    16. Så spennende dette er, en graviditet er litt av en opplevelse, jeg håper virkelig det går denne gangen for dere <3 Jeg fikk ekstremt ømme pupper helt i begynnelsen. Jeg måtte holde på de når jeg gikk med trappa for det var så vondt, haha! Masse lykke til!!!

    17. Jeg er litt over fem uker nå, og merket først og fremst på de usannsynlig ømme puppene, og på at nesa tetter seg.
      Gikk også plutselig opp ett nummer i sko, det gjorde jeg før positiv test sist gang også. Lykke til, jeg vet denne blir positiv for deg!! 💛

    18. Hadde halsbrann veldig tidlig denne gangen. 5-6 uker på vei. Har visst med hormonene å gjøre. Nå er jeg på 3 uka med morgenkvalme (som varer heeeele døgnet rundt) nå i uke 9… så slitsomt å føle seg fyllesyk i ukesvis. Men det er jo et godt tegn da 😂 så det får bare være… lykke til. Klem fra meg

    19. Oioi, så spennende 🙂 første tegn er ofte nesetetthet, trøtthet og “tranghet@ nedentil. Hehe en jordmor fortalte meg at det ALLTID stemte og er første symptom

    20. Jeg hadde store “luftsmerter” i magen. Faktisk så ille at jeg måtte på sykehuset. De fant store vanncyster (helt ufarlige) og jeg fikk se hjertet slå i uke 6. Men disse magesmertene kom TIDLIG altså.. Jeg ble også utrolig trett! Sånn, NÅ MÅ JEG SOVE.

    21. Kvalme fra uke 6 i alle tre svangerskap, ingen tidligere tegn. Du gjennomgår jo veldig tøff hormonell behandling, jeg vil tro at tegnene du kjenner er på grunn av det. Jeg hadde plagsom halsbrann fra midten av svangerskapet med nr 2 og svært plagsom halsbrann fra uke 10/12 (gikk MANGE esker med gaviscon!!) i svangerskapet med nr 3.

    22. Første symptomene jeg hadde (snuppemor her er 3 1/2), var:
      – veldig ømme bryster
      – plutselig avsmak på fetaost (som jeg i ettertid fant ut at jeg ikke burde spise)
      – takla ikke sånn iskaffe mocca fra Tine, og det var noe av det beste jeg kunne drikke før… (Er fortsatt ikke like godt den dag i dag.)
      – trøtt
      – måtte tisse hele tiden
      – kvalme fra og med uke 5, og kasta opp fra uke 8-9 til og med uke 35, kvalm resten fram til jeg fødte…
      – Nedpress de siste ukene…
      Men tilbake til spm ditt… Det var det at jeg var øm i puppene og ikke likte diverse mat lengre, og at jeg bare hadde det på følelsen, som jeg skjønte at jeg var gravid, og testen var positiv da.
      Jeg ønsker deg masse lykke til, og håper at det går rette veien denne gangen 🙂

    23. Jeg er gravid i uke 9 nå, og har/har hatt flere symptomer. Første jeg merket, før jeg skulle få mensen, var at jeg hadde voldsomme mareritt. Det var forferdelig travelt og jeg sov sykt dårlig siste uken før forventet mens.. Så når tiden rundt mensen skulle komme hadde jeg heletiden mensensmerter, så jeg ventet på mensen i en uke før jeg tok en test. Var helt bombesikker på at mensen var på vei så skulle bare utelukke det for sikkerhetsskyld. Så var testen positiv. Trodde jeg skulle besvime! Det var ikke planlagt for å si det slik. I uke 6 fikk jeg smerter nederst i korsryggen, og i tillegg kom kvalmen og trettheten, og det er rett og slett jævlig. Superkvalm hele dagen, kommer hjem fra jobb, sovner klokken 17 og sover til klokken ni før samboeren min vekker meg og sier jeg må legge meg i sengen. Går på badet, pusser tenner, kaster opp, pusser tenner, kaster opp, pusser tenner, legger meg i sengen, sovner til dagen etter. Fordi jeg er så kvalm frister ingen type mat, og jeg bruker sikkert 30 minutt bare på å spise en brødskive, så vekten går litt nedover. Heldigvis (håper jeg) vil kvalmen gå over etter uke 12 så jeg gleder meg utrolig mye til det. Jeg håper jeg får tilbake livet mitt, hehe.. PS: det er faktisk litt din “skyld” at jeg er gravid enda. Jeg hadde egentlig tenkt å ta abort, men jeg har fulgt deg og din historie siden dere giftet dere. Jeg kom frem til at det aldri kommer til å passe helt å få barn uansett hvor mye jeg forbereder meg, og jeg vet ikke hvor mange egg jeg har eller hva som skjer meg i fremtiden. Så slik det ser ut nå kommer jeg til å bli mor rett etter fylte 24 år 🙂 vi har så smått begynt å glede oss. Så tusen takk til deg Julianne, hehe. Jeg gleder meg sånn til det klaffer for dere også, det blir spennende å følge med. Lykke til! <3

    24. Hver gang før mensen brukte jeg å få ømme pupper og siden jeg prøvde å bli gravid håpa jeg det var et tegn, så en mnd fikk jeg ikke ømme pupper å var gravid. Hadde igrunn aldri ømme pupper da jeg var gravid, så det var kanskje første tegnet 🙂

    25. PS: jeg glemte å også nevne at i slutten av uke 6 begynte brystene mine å bli litt hovne og svært vonde. Brystvortene mine har også forandret seg litt, og alt “strutter” litt mer utover. Uansett er det veldig vondt å komme borti brystene, klarer heller ikke bruke BH med spiler og går helst kun med t-skjorte (jeg har små bryster så derfor deilig uten BH).. Håper det også går over 🙂
      Ha en fin kveld!

    26. Jeg kjente kribling eller bobling i livmora bare et par dager etter EL. Puppene vokste fort og jeg var sikker allerede etter noen dager.

    27. Jeg hadde en følelse,vi var inne på 3 mnd samtale etter og ha mistet. Fikk se et lite prikk på størelsen med et blåbær. Var ca 2?3 uker da og posetiv test ved ca 6 uker etter og testet mange ganger selv om vi egentlig viste det før det.
      Kvalm, uvel og slapp
      Håper det går bra for dere <3 dere virker som fantastiske foreldre

    28. Så spennende! Håper virkelig det går veien denne gangen ☺️ Jeg har ALDRI halsbrann selv, faktisk ikke hatt det en eneste gang utenom i begge svangerskapene mine. Da fikk jeg plutselig halsbrann i lang tid. Så tror absolutt fet kan bære et tegn. Med første mann var jeg også helt vanvittig trøtt de første ukene, jeg og mannen var i Spania da, og det var så vist jeg greide å holde øynenene åpne under middagen, og lam meg senest 20:00. Og jeg som vanligvis har lakenskrekk… i det andre svangerskapet var jeg heldigvis mer våken 😅 Utenom det hadde jeg faktisk veldig få symptomer, utenom litt kvalme med andre mann. Og bekkenløsning! Og det er grusomt, så om du ikke gjør det fra før, så tren mye stabilitet og bekken evt. gravidyoga 👌

    29. Mine tidlige graviditetstegn var stikking i nedre del av magen, humørsvingninger og ømme bryster. Niplene ble også lilla-aktige i fargen. Krysser fingrene for at du er gravid!

    30. Halsbrann er jo egentlig bare et symptom når livmoren begynner å vokse og legger press mot magesekken, noe som ikke akkurat skjer i løpet av de første ukene etter innsett så vidt meg bekjent…

    31. Hei Julianne, vet du, jeg har skikkelig trua på at det går veien denne gangen! Jeg har fulgt deg siden i sommer, har prøvd å bli gravid siden da, og tilfeldigvis har jeg helt lik syklusen som deg. Dette har gjort at jeg har fått samme skuffelsen omtrent samme dag hver mnd som deg. Altså har det blitt veldig naturlig å følge deg gjennom din historie. Men vet du hva? Idag fikk jeg en positiv graviditetstest!! Så nå har jeg på følelsen av at det samme skjer deg om ett par dager. Og jeg har også hatt halsbrann denne uken, første gang på flere år. En dag med kvalme og litt trøtt. Gleder meg til å også følge deg gjennom graviditeten nå:-)

    32. Merket ingenting før i uke 6-7 ca. Da våknet jeg på morgenen av at det boblet i magen…aldri før kjent noe lignende. Dette skjedde flere dager i strekk. Jeg var så heldig at jeg slapp unna kvalmen. Håper du lykkes denne gangen 🙂

    33. Jeg var ikke klar over at jeg var gravid før jeg var i uke 6, da jeg var gravid med jenta vår. Så da jeg tok meg et glass vin (før jeg viste jeg var gravid) ble jeg oppblåst og veldig uggen. Dagen etter ble jeg helt ekstremt fyllesyk selv om jeg bare hadde hatt ét glass vin. Så da var ikke alkohol særlig interessant lenger, heldigvis. Eller ble jeg helt ufattelig utmattet, ikke søvnig, men en sånn “påkjørt av en veivalser” sliten. Ømme bryter hadde jeg en god stund, og jeg ble veldig emosjonell. Det var vell slik jeg fant ut at jeg var gravid. Jeg satt å hulket til værmeldingen :p
      Håper spiren din sitter som et skudd <3

    34. Hei i kvelden.
      Ã? sååååå spenende å få følge dere nå.Jeg krysser alt for at dere skal lykkes denne gangen.
      Jeg var i så fin form dem tre første mnd hadde bare litt blødninger et par dagr.Festeblødning blei det kaldt.
      Men når nyttårsaften kom var vi på fjellet med vener å dem skålte og lo det nye året inn,mes jeg jeg sto på andre siden av hytta å spydde det nye året inn hehehe vi lo godt av det.Ã? da var det i gang jeg spydde i6,5 mnd t.o.m under fødselen hehe.Men det var så verdt det.
      Masse lykke ønsker til dere.
      Varme klemmer sendes deres vei

    35. Jeg er inne i min første graviditet nå, 9 uker på vei. Det første symptomet var synlige blodårer på brystene, i tillegg til ømhet. Dette var en uke etter positiv test tatt dagen da jeg vanligvis får mensen. Deretter fikk jeg en sterk avsmak til kaffe. Samboerens kaffegrut lukter tobakk.. Jeg har veldig lyst på mat jeg vanligvis ikke liker, som bla hvetebakst, ulike typer oster og godterier av alle slag. Jeg var innom tanken på å ta abort for en uke siden, men slo det raskt fra meg. Jeg har vært sammen med min samboer i 9 år og vi gleder oss 🙂 Jeg sover også gjerne en time midt på dagen og må opp for å tisse flere ganger på nettene. Klem fra meg

    36. Første symptom på graviditet var at jeg var kvalm ca 2 timer per dag i ei uke, men det var kun den uka hele svangerskapet jeg var kvalm. Jeg var konstant sulten og fikk enormt lyst på kjøtt. Gikk på butikken fordi at jeg måtte ha kjøtt 😊
      Lykke til, håper du er gravid nå 😊

    37. Jeg følte meg veldig rar. Svimmel og uggen, og som jeg ikke hadde helt kontroll over egen kropp. Og magevondt/menssmerter og nysing mange ganger per dag. Også var jeg plutselig helt desperat etter sjokolade og salte ting. Kvalmen gikk over etter noen dager, men kom tilbake igjen for fullt i uke 7.

    38. p.s. glemte å nevne at jeg drømte ganske mange syke drømmer… sånn som at en hund plutselig er baby, at man plutselig får to når man kun går med en… så andre nevnte det, og kom på at det skjedde meg og… og veldig hormonell, tok lett til tårene… men fikk generelt mye luft i kroppen 😛

    39. 1 svangerskap
      Mensensmerter før pos test
      Ømme bryster før test og hele svangerskap
      Hyppig vannlating før pos test
      Perfekt jente
      2 svangerskap
      Ingen symptomer før test
      Kvalme og oppkast fra uke 6
      Sliten og bekkenløsning resten av svangerskap
      Div plager og symptomer fra uke 15
      Perfekte tvillingjenter

    40. Hei! Krysser fingra for dere! Jeg kjente tegn tidlig, allerede noen dager etter el. Jeg kjente stikkinger og strekninger i magen og i eggstokkene/livmor. Fikk også veldig ømme pupper. Etter hvert ble det mer stikkinger og jeg fikk også en følelse av å være støl i magen. Kjente liksom på meg at kroppen forandrer seg:) håper den sitter til dere og nå!!

    41. Svangerskapskvalme inntreffer som regel ikke før 5-6 uke, så dette er ikke et pålitelig tegn. Min første var ikke planlagt så der vet jeg ikke hvilke tegn som var tilstede, men nr 2 var planlagt, og et par dager etter unnfangelsen var jeg veldig tissetrengt, og hadde en grad høyere kroppstemperatur enn vanlig, uten å føle meg syk. Håper så inderlig at spiren deres sitter denne gangen! Gleder meg til å følge deg i graviditeten 🙂

    42. Så moro! Håper så inderlig at dette går bra for dere. Jeg har virkelig troa 🙂
      Jeg har også halsbrann, og er i uke 6 nå. I tillegg har jeg hatt utrolig vondt i magen. Et trykk nederst i magen, stikkinger og ubehag som flyttet seg rundt i hele magepartiet.
      Lykke til, dette kommer til å gå bra 🙂

    43. Jeg hadde nesten ingen tidlige tegn på at jeg var gravid.
      Var sikker på at det ikke gikk denne gangen heller, så
      Ble temmelig overrasket når det kom to streker på testen for
      Å si det sånn!;p men det eneste som skilte seg ut var at jeg ble
      Veldig trett dagen etter det jeg tror var unnfangelsesdagen, bare
      MÅTTE sove! Merke også at når jeg satt på huk så føltes det litt annerledes ut,
      Som om det var noe inni der. Fikk også litt hodepine en uke før jeg testet positivt.
      Håper virkelig at det nå er din tur!! Sender deg masse babylykke-støv<3

    44. Jeg er i uke 7 nå, etter ferskforsøk. Jeg var veldig slapp, og hadde ømme pupper ca 5dg etter innsett. De forsvant, ca på rugedag 10,og jeg fikk en liiten blødning og mensenkramper. Følte egentlig jeg kom til å få mensen. Bestemte meg for å teste på rugedag 12, fordi jeg synes jeg var så humørsyk, og gjerne ville slutte på lutinus(hadde lurt meg til å få ekstra tabletter, skulle egentlig slutte 14dg etter uttak). Natten før test drømte jeg at jeg testet positivt, og jammen gjorde jeg det også. 😊 Krysser fingrene for dere!!

    45. Går inn i veke 11 no 💜 tegn før positiv test var at eg var irritabel, reagerte på ting eg til vanlig ikkje reagerer på. Samme dag som positiv test vart eg brått kvalm og holdt på å spy, gjekk raskt over 😊
      Lykketil! Satser på att no sitter spira 👌 alle gode ting er tre, virker som det stemmer på meg iallefall 😊

    46. orket ikke lese alle kommentarene, så sikkert noen som har sagt det før…, men siden jeg gjespet og gjespet fra kl 1900 hver kveld i en uke, så sa søstra mi at du er gravid 🙂
      Fant det ut dagen etter, og det viste seg at henne trodde vi at vi skulle få laget på klinikken som storesøsteren….Kaller henne overaskelsen <3
      24 år siden nå, lykke til 🙂

    47. Hei, Julianne.
      Dette er mine erfaringer:
      Hadde veldig mye stikking i eggstokkene.
      Konstant hodepine (noe jeg aldri har).
      Følte at jeg ofte ble veldig varm som om jeg skulle hatt feber. Hadde veldig mye utflod.
      Fikk ikke vonde og ømme bryster som jeg alltid får 8 dager før mensen og var ofte svimmel.
      Nå er jeg 9 uker på vei og plages litt med morgenkvalme, vondt i korsryggen, får ekstreme mensensmerter 2-3 ganger i løpet av døgnet og sover utrolig dårlig.
      Har stor tro på at du er gravid. Jeg var desperat etter å bli gravid og ble det, men hadde en SA i desember. Hver eneste mnd hadde jeg stor tro på at jeg skulle få positiv test, men denne gangen ble jeg ikke overrasket engang når jeg så testen i mars for jeg bare visste det og kjente det på hele kroppen. Jeg vet at mange sier at du ikke kan ha så mange symptomer, men det er bare en løgn. Alle reagerer forskjellig og har forskjellige symptomer så bare lytt til kroppen din 🙂

    48. Mitt aller første tegn på graviditet var dagen jeg ventet mensen, hadde mensensmerter på morgenen og skulle gå på do, forventet å få mensen, men det kom ikke noe mensen gitt 🙂 nå er jeg 22 uker på vei og sliter med ekstremt halsbrann + bekkenløsning..
      Krysser fingrene for deg og Ulrik og jeg tror det går bra for dere denne gangen! 🙂

    49. Hadde halsbrann gjennom heeele graviditeten! Verst på morningen og kvelden.. noen ganger mitt på natten også! Så er nok et tidlig tegn ja😃

    50. Hei. Jeg testet positivt etter 3. Ivf forsøk for en uke siden, og har egentlig hatt lite symptomer. I etterkant husker jeg at jeg fikk mageknip 5. Og 6. Dag etter innsett, og tror det kan ha vært festesmerter. Ellers har jeg kjent litt stikninger nederst i magen og i brystene, men mindre de siste dagene. Skulle egentlig ønske jeg hadde mer symptomer for å virkelig få bekreftelsen igjen, men er visst like vanlig å ha lite som mye symptomer, så får forsøke å ikke bekymre seg. Lykke til 🙂

    51. Hei hei. 🙂
      Det kan jo virkelig høres ut som du er gravid, men så finner man jo de symptomene man ønsker og. I know. 😛 hehe. Men håper virkelig at det går veien for dere denne gangen. Det er så urettferdig hvordan noen bare blir gravide av å se på hverandre (kan hvertfall virke slik), mens andre trenger rett og slett hjelp. Så håper bare disse tegnene du kjenner kommer fra en liten baby inni der. <3
      I begge mine svangerskap har kvalmen meldt ankomst rundt uke 6. Og den varte de første to trimesterene. Men dabbet sakte til et greit plan. Så hadde jeg en fin og sprek slutt. Kunne gjerne vært høygravid mer!! <3 så var jeg sinnssyk trøtt fra uke fire, til ca uke ti. Kunne sovne stående. 😛 Også med andremann fikk jeg en så intens hodeverk! Det var grusomt. Ville jo ikke ta for mye tabletter. Men med et barn på halvanne uten barnehageplass eller gjenerell barnepass og en mann som brakk nakken noen dager etter vi fikk positiv test, så ble smertestillende løsningen i et par måneder for å fungere. Og det syns jeg ikke var greit, men så ikke annen utvei for oss alle fire. :/ Så håper du slipper hodeverken. Den kombinert med kvalme og tretthet er ikke greit. Haha. 😛
      Men men. Jeg sender mange gode lykkeønskninger deres vei!! :*

    52. Og du Julianne. Kjøp valpen! Når er den rette tiden egentlig, det vil aldri passe inn. Er du gravid nå så man bare ta seg i sammen om man blir dårlig. Akkurat som om du skulle ventet barn nr to, så må man skjerpe seg for det barnet man alt har. Også er det bare en valp. Han dør ikke om drt tar en eller to måneder ekstra å bli stueren. Men vil tippe det passer bedre å få valp nå enn rett rundt termin, da man ikke vet helt hvordan barnet blir. Så kjør på med en hund til nå. 🙂 Jeg tror dere vil takke det fint!! 🙂

    53. Mine tidlige tegn var faktisk okstehunger😬Jeg spiste mine to brødskiver til lunsj. Hjalp ingenting. Kjøpte meg en DIGER baguett og spiste hele, men var fremdeles skrubbsulten. Kun flauhet stoppet meg fra å spise mer. Da jeg kom hjem etter jobb, hadde jeg bare en rar følelse i kroppen. Pga mensensmerter tenkte jeg at jeg kom til å få mensen, men satte meg foran pcen og leste på ulike graviditetsforum. Fikk plutselig en følelse av at jeg MÅTTE ta en test. Gjorde dette, og var gravid! Har i dag en vakker og god jente❤️
      Halsbrann fikk jeg på slutten av graviditeten, og den var ubeskrivelig fæl. Spydde hver natt pga dette.
      Unner deg virkelig at det denne gang går hele veien inn til mål!

    54. Jeg hadde ingen tidlige tegn, i alle fall ikke så tidlig. Men jeg viste med en gang jeg ble gravid at jeg ble gravid. Var en følelse jeg fikk i kroppen, og tanken “nå ble jeg gravid” slo ned i meg. Har vært gravid 3 ganger, og alle 3 gangene skjedde det samme. Skikkelig merkelig, men moren min fortalte at hun også hadde det på samme måte da hun ble gravid.

    55. Første gang hadde jeg ikke annet tegn enn at jeg følte meg dårlig, dro til legen å han spurte om jeg hadde tatt en test, og ja sa jo nei. Tok test å den var positiv.
      Nå er jeg gravid med nr 2 og tok en test fordi jeg hadde så vondt i korsryggen/bekken, noe som viste seg kom av lille spiren vi planla:) Slet med bekken i forrige sv.skap og nå kom det så tidlig som rundt uke 4-6:-o Men vi er evig takknemlig<3
      Jeg har fulgt deg en stund nå, og må si jeg blir mer og mer fasinert over hvor flotte dere er, ønsker dere all hell og lykke med denne spiren, og gleder meg til og følge deg videre i svangerskapet;)

    56. også må jeg jo føye til resten:
      puppene ble fort ømme, trøtt jeg sov 12t om natten å 2-4t om dagen, hodepine, slapp, null sexlyst.

    57. Hei!
      Jeg hadde absolutt ingen graviditetssymptomer før etter uke 6. Faktisk så lite at jeg ikke klarte å tro på at jeg var gravid og måtte ta veldig tidlig ultralyd for å få det bekreftet.
      En litt annen sak, du burde ikke sitte med macen på fanget og på magen. Ha helle macen ved siden av deg, på en pute eller helst på et bord med god avstand fra magen og fanget ditt. Det er mye stråling i både PC og mobil. Jeg prøver å være flink på dette selv, men det er fort gjort å glemme.
      Lykke til!
      Jeg vet at dere kommer i mål 🙂

    58. Første gang fikk jeg en festeblødning/bittelitt brunt blod i trusa, ømme bryster og begynte å blø i tannkjøttet når jeg pusset tennene to dager før jeg tok en test. Med de to minste hadde jeg ingen tegn før test. Første uka etter positiv test hadde jeg med alle ømme bryster, stikninger i lysken, lette menssmerter som kom og gikk. Ganske fort slo også kvalmen inn. Lykke til, håper det går veien for deg nå! (Og husk at du fint kan være gravid uten å ha så mange tegn også, kjenner to som fant ut at de var gravide halvvegs i svangerskapet ;))

    59. Du er vel teknisk sett gravid nå? Du har jo et befruktet egg inni deg. Spørsmålet er vel om du forblir gravid. Det krysser jeg fingrene for!
      Mine første tegn var hyppig tissing og ekstremt ømme pupper ( mye mer enn vanlig pms). Er i uke 27 nå og tror jeg har begynt å få halsbrann nå, men fet er jo veldig individuelt.
      Masse lykke til!

    60. Er gravid i uke 8 nå. Første tegn(før positiv test), var ømme bryst, halsbrann og at jeg var veldig trøtt. Håper dere lykkes nå ❤

    61. Jeg hadde ingen symptom før i uke 6, da hade jeg mensenmurringer og synlige blodårer på brystene, i uke 7-8 kom kvalmen for fult, er nå straks i uke 14 og kvalmen begynner sakte å sikkert å gi seg 😄
      Krysser fingrene for dere 🙂

    62. Jeg fikk positiv test nå påskeaften, faktisk. Har hatt mensmurringer og plutselige “lyn” i brystene innimellom, samt mensmurrringer og stikk nederst i magen på venstre side. Nå er jeg bare 3+4 og med to SA i sekken så er jeg livredd denne gangen, nå som vi har prøvd i snart ett år. Jeg håper du får to streker på testen du skal ta, kjære deg! Og at vi begge er heldige og får barn i årsskiftet ☺️🙏🏽

    63. Merket ingenting før positiv test 10-11 dager etter eggløsning. Men samme dag som jeg testet svak positiv og dagen etter hadde jeg kjempe magesmerter. Ellers kom kvalmen etter 2 1/2 uke etter det igjen. Heier på dere og krysser fingre og tær!!:)

    64. Tidlige tegn var at jeg var kvalm på kveldene, og stuptrøtt hele tiden! Var på denne tiden i fjor jeg fant ut at jeg var gravid ❤ Krysser fingrene for dere ❤😀

    65. Når du ønsker å være gravid så for du gravid symtomer, har hvert der selv og søk på alt mulig. Du blir “syk” i hode av å søke rundt på forumer og det som er. Alle graviditeter er forskjellige og alle har forskjellige symptomer. Jeg følte meg kvalm og trett og det som var, men ingen posetiv test. Så neste måned når mensen var forsinket i 3 dager tok jeg en test hadde ingen andre symptomer og da var testen positiv. Er nå 21 uker på vei med ei lita jente. Håper det går deres vei denne gangen, det å kjenne liv i magen er bare helt fantastisk❤️ Lykke til og kos deg i rugetiden, håper testen blir posetiv og at du ikke mister denne gangen❤️❤️

    66. Jeg krysser fingrene for dere! Jeg fikk veldig ømme pupper, nesten en sånn stikkende følelse som kom og gikk i brystvortene. Akkurat som at du kjente at de vokste. Jeg får vanligvis ikke ømme pupper før mensen. I tillegg så luktet urinen mye sterkere enn vanlig, og så fikk jeg i blant litt stikninger i livmoren. Var ikke i tvil da jeg tok graviditetstest begge gangene. Jeg fikk også liten blødning/spotting et par dager før jeg skulle ha fått mensen. Håper hellet er med dere! Alle gode ting er tre 😀

    67. Er det ikke sånn at man må vente 16 dager etter innsett med å teste? For de vaginaltablettene du går på for at embryoet skal feste seg kan gi deg en falsk positiv-test.

    68. Jeg er ca uke 6 nå og er ofte kvalm med halsbrann. Supersvimmel, sliten og trøtt. Ekstremt ømme pupper, oppblåst og øm mage og stikkinger nederst i magen..

    69. Jeg var øm i slimhinnene nedentil, det var ubehagelig å ha sex.
      Så tok jeg en test og var 3+4 uker på vei, så testet tidlig positivt her.
      Kvalmen kom allerede i uke 4 og fra uke 6 spydde jeg hver dag i 5 måneder, oh joy!
      Krysser fingrene for deg <3

    70. Jeg hadde masse halsbrann ved mine to svangerskap. Det var til tider fryktelig,og jeg vet ikke hvor mange Rød Link jeg spiste. Var det eneste som hjalp.
      Men er veldig usikker på hvor langt på vei jeg var når dette startet.
      Håper virkelig dere er gravide denne gangen

    71. Kveldskvalm og vond i lysken?uff. Det var helt grusomt. Myeee utflod. Testet 5 dager før mens, ble positiv mens jeg tissa 😛

    72. Så spennende å du kan vel snart få positiv test:) Jeg hadde murringer fra EL som ikke gav seg, mye lotion aktig utflod, veldig trøtt fra 6dpo. Jeg tempen og hadde temdip 6dpo. Testet positivt alt 8/9 dpo, positiv med digital 10 dpo. Nå er jeg inne i uke 19 med min 4 graviditet, men første barn for samboeren min❤ Venter i spenning med dere og håper spiren klorer seg fast i 9 mnd denne gangen❤

    73. Hei!
      Første gangen jeg ble gravid, fant jeg det ut ved at jeg produserte mengder med spytt i munnen 🙈 Var et rart symptom, hehe og vet ikke helt hvorfor jeg reagerte på det, fordi det var faktisk ikke planlagt. var egentlig innstilt på at trengte hjelp til å bli gravid ettersom at jeg hadde vært hos gynekologen som sa at jeg hadde et ekstra fettvev rundt eggstokkene mine. Men var kjempe heldig som ble gravid i en periode hvor vi ikke prøvde å få barn, for da var det heller ikke så mye tenking og fokus på det å bli gravid! 😊 Håper dere lykkes med graviditet, krysser fingrene for dere. Og må virkelig si at du er en inspirasjon som tørr å skrive så åpent om både spontanabort og prøveperioden ❤️

    74. Så spennende! 🙂 Jeg hadde også halsbrann, var utrolig hormonell (gråt av ingenting, og lo av like lite) og ekstreeeeeemt trøtt og sliten. Jeg sov 18 timer i døgnet den første tiden, HAHA.

    75. Med førstemann som vi prøvde i neste 4 år på merket jeg det egentlig med en gang, rar følelse og frøys uten å fryse (må nesten oppleves), løpeturen min var også plutselig mye tyngre og pulsen høyere, og sinnsykt ømme bryster! med de to neste har jeg overraskende nok blitt gravid med en gang (nr 2 uten uten mensen til og med ;), i tillegge til å fryse uten å fryse (mitt sikreste tegn) har jeg ikke fått ømme pupper som jeg alltid får før mensen! Jeg tror og håper du er gravid :)! Må også bare si at jeg synes dere er utrolig tøff som deler denne prosessen med oss, og belyser er tema som er så tøft og sårt for mange! Ønsker dere masse lykke til og krysser det som krysses kan for dere!

    76. Uke 3 tiisset mer og var sykt trøtt å mye luft i magen uke 5 var jeg sykt kvalm på morgen uke 6 fikk jeg ekstrem svangerskapskvalme som.varte til uke 18 eller 19

    77. Tidlige tegn var metallsmak i munnen, ømme pupper, ekstrem trøtthet som plutselig kom kastende på meg og en slags “tyngdefølelse” nederst i magen.
      Lykke til!! Alle gode ting er tre sa legen til meg, og han fikk rett😊Håper på det samme for dere🌸

    78. Jeg gikk på prevensjon, så var ikke forventet! Men hadde alltid ømme bryster før mensen, men det fikk jeg ikke da, i tillegg var jeg veldig kvalm og fikk rett og slett en følelse på det! Tok 4 tester to dager før forventet mens, to streker på to av de, et kryss på den tredje og 2-3 uker på den fjerde 🙂 Er nå 24 uker på vei, og venter en prins i august <3

    79. Jeg fant ut at jeg var gravid når jeg var ca 2 uker på vei, og jeg hadde sinnsykt halsbrann! Det var da jeg skjønte at det måtte være no, for jeg er ellers aldri plaga av det. Hadde i tillegg litt ømme pupper og hadde vært på hyppigere toalettbesøk enn vanlig. Jeg krysser fingrene for dere og har virkelig troen på dere denne gangen💙💜

    80. Hei! Jeg har kanskje et lite “kjerringtips” som jeg hadde gjort om jeg ruget på et prøverørsegg. Jeg har hørt mye om at pc på fanget kan gi stråle på livmor og eggstokker, så om jeg hadde ruget hadde jeg unngått det, selv om det ikke er bevist at pc på fanget kan være en negativ ting! 🙂

    81. Håper den lille spiren sitter denne gangen! Krysser fingrene for dere! Vet alt om hvordan det er å prøve og prøve uten å få det til. Snart er det deres tur 🙂
      Tidlige graviditetstegn hos meg var: kvalme, halsbrann, avsmak på kaffi og allergisk mot kjøleskapslukt 😉 tålte heller ikke lukten av hvitløk. Hadde også ofte menslignende smerter 🙂

    82. Mine tidlige symptomer : svimmel , sterke magesmerter, menssmerter , veldig sint for ingenting, ømme bryster og plutselig cracings på lakris som jeg egentlig ikke liker😂
      Håper det sitter denne gangen , det fortjener dere 🙂
      Masse lykke til.

    83. Symptomene kan komme ganske tidlig. Min test slo ut en uke før ikm og var kjempe sterk på streken. Her startet det med halsbrann og trøtthet 🙂

    84. Jeg håper dette går din vei!
      Jeg har vært gravid hele åtte ganger, men har tre barn (mistet seks ganger og født enling og deretter tvillinger). Mye erfaring i å lete etter, og oppleve, svangerskapsaymptomer, haha.
      Mine veldig tidlige symptomer var:
      Veldig frossen, nesten som å ha feber.
      Ble rørt av alt, gråt av det meste på TV og i avisen
      Stikninger i livmorområdet
      Ingen pms-uren hud
      Mensmurringer
      Ikke trøtt eller spesielt ømme pupper. Med twinsa fikk jeg positiv test 10 dager etter egguttaket.
      Lykke til!

    85. Jeg fikk ømme pupper og festeblødning, men jeg trodde det var mensen så jeg skjønte det ikke før i ettertid(det var bare litt blod og var borte neste gang jeg var på do). Ellers var det ikke før etter jeg tok testen at jeg fikk noen tydelige tegn. Ble kvalm uka etter og klarte ingen lukter av spicy mat og lignende.
      Masse lykke til! 🙂

    86. Jeg får vanligvis ømme bryster før menstruasjonen. Men alle tre gangene jeg har blitt gravid har de ikke vært øm dagene før IKM. Pluss denne gangen drømte jeg mye før jeg fikk positiv test, drømmer fortsatt mye (er 11+3 nå), mye hormoner på gang vettu xD

    87. Jeg har periodevis halsbrann fra før, om dette var en slik periode eller om det var pga graviditet er jeg usikker på… Andre tegn var kjempe sliten HELE TIDEN. Uteblitt mensen. Ømme bryst. Drømmer om baby/gravid. Rakk å kjenne så vidt på kvalmen før spontanabort (Faktisk bare noen dager før deg <3 )

    88. Hadde ingen tegn egentlig. Helt til en dag da jeg plutselig ble kjempesvimmel. Tok en test, og var gravid 🙂

    89. Jeg gikk med “klump/rusk” i halsen. Følelsen av forkjølelse eller influensa.
      Kvalm om morgen og ingen matlyst.
      Oppblåst og frøs en hel del!
      Krysse fingrene for dere <3

    90. Åh! Halsbrann! Det hadde jeg nesten glemt. Jeg hadde halsbrann da jeg var gravid. Og kun da. Så det er et godt tegn.
      Krysser fingrene for dere 😊

    91. Jeg var svært trøtt å sliten , å puppene forandret seg før positiv test. Testet positivt 5 dager fm. Krysser fingrene for dere 🙂

    92. Jeg tror kvalme er realiseringen om at det er feil med ett barn som er halvparten en Du innerst inne ikke kjenner, eller som er feil underbevisst.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg