EN EVIG OPTIMIST

Hei, igjen! Takk for alle de gode rådene jeg fikk angående den lille valpen i går. Vi gleder oss veldig til å møte han igjen sammen med Stella og er optimistiske i forhold til å integrere han i familien vår. Jeg ser det er mange som har hengt seg opp i at jeg skrev “rase”. Jeg skrev jo også at han var en blanding av chihuahua og pomeranian, så skjønner ikke helt hvorfor noen hisset seg opp i en liten slurvefeilen i formuleringen min. Jeg liker jo blandingshunder kjempegodt. Stella (hunden vår i dag) er også en blanding av to raser, chihuahua og yorkshire terrier. Vi har heldigvis hatt veldig lite helseproblemer med henne. Det eneste er denne tannhygienen, men vi pusser tennene hennes hver dag, gir henne gode tyggebein og drar jevnlig til tannlegen. Så kom ikke her og si at jeg ikke er en god mor, for det er jeg.

De fleste har også fått med seg at jeg deler omsorgen for Stella med venninnen min, så når hundene får løpetid er det ikke verre enn at Stella er hos Naomi, som hun heter og minsten hjemme hos Ulrik og meg. Dessuten tror jeg ikke at det er så stor forskjell å gå fra en til to hunder. Og ja, jeg har gått tur med flere hunder i bånd samtidig før. Det går helt fint og er egentlig bare koselig.


Over til noe annet.. Nå er det 5 dager siden egginnsettet allerede. Jeg digger at påskeferien er en del av denne rugeperioden. Da går dagene litt fortere for oss som venter. Formen min er forresten helt fin, men jeg blir fort trøtt om dagen. Jeg har også litt hodepine nå i dag og kjente meg kvalm i går. I tillegg så begynner det ømme i brystene mine å forsvinne. Alle disse tegnene er helt like fra forrige gang jeg ruget og testen ble positiv. Dere kan godt si at det er for tidlig med symptomer, men jeg kjenner kroppen min best og må si at jeg har stor tro på at dette går bra. En evig optimist, kaller Ulrik meg. Hehe!

Nei, nå roper de på meg her. Konsert i skibaren neste. Jeg har kjøpt meg ny fjellskjorte for anledningen og er superfornøyd med fargevalget. Herlighet, nå må jeg snart gi meg med denne handlingen her oppe.. Vi snakkes!
 

31 kommentarer
    1. Jeg rister bare på hodet av alt det disse bedrevitere kan få seg til og si… Kjære Gud, det høres jo ut som du ikke engang vet hva 1+2 er liksom…
      Kos dere med valp, løpetid er null stress vi har hatt to hanner og ei tispe, ho la seg selv i buret med beinet sitt når ho ville ver ifred, litt masing ble det jo såklart, men det er ikke en x i mnd de har løpetid heller. Heldigvis hehe…
      Og det og få baby når man har hunder går og superfint, er ikke akkurat svære hunder heller og gå med i bånd 😂😂
      Nei kos dere så best dere kan sier nå jeg..

    2. Hadde samme symptomer som du har nå:) å testen var positiv:) er nå 21+2 på vei:) ikke hør på noen, ikke stress, kos deg 🙂

    3. Vi kjøpte hund nr 2 for et år siden og har ikke angret noe, synes ikke det er så mye mer arbeid med to hunder enn det var med en, man må jo ut å lufte de uansett og det er bare koselig å lufte de sammen. Også har de utrolig mye glede og selskap i hverandre 🙂 venter også baby, med termin om 4 uker og ser ikke noe problem med å ha to hunder når man får baby 🙂
      Lykke til! Krysser fingrene for at babydrømmen går i oppfyllelse for dere også 🙂

    4. Hvilken leppestift har du på deg? Likte fargen veldig godt (er stadig på jakt etter den ‘perfekte’ fargen…)

    5. Så spennende med valp i hus 😀 Jeg hentet hjem en valp i går, så nå har jeg tre =) To av dem er av ganske store og kraftige raser i tillegg, men det er null stress. To er langt enklere enn en, og tre er perfekt i mine øyne 🙂

    6. Du er skikkelig barnslig. Kom ikke her å si og ditt og datt. Voks opp underveis nå også da og ta i mot andre sine ulike meninger på en saklig måte.

    7. Du ba om tips og råd og skrev ting for å gjøre deg oppmerksom så du er forberedt. Kun i beste hensikt. Betyr ikke at du må forsvare å få deg en ny hund. Det er klart du skal gå for det hvis du vil 🙂

    8. 2 hunder er helt perfekt, da har de selskap med hverandre 🙂 jeg har 2 selv; en kastrert hann og ei tispe. Har hatt 3 også,… Mitt tips er å la de ordne ut selv og at du ikke blander deg så mye. Det er vanlig at tisper tar valpen litt hardt i begynnelsen, men det er bare for å vise hvem som er sjefen.
      Og barnevogn sammen med 2 hunder er ingen problem! Jeg har hatt 3 hunder og barnevogn – ofte 4 hunder også siden jeg tar med meg foreldrene mine sin hund i samme slengen. Ingen problem 😉
      Lykke til med test forresten! Jeg krysser fingrene!!

    9. Ingen som “hisset seg opp” forleden pga bikkja, så ikke hakk på leserne, du. 🙂 Folk påpekte da kun at det ikke er en rase.

    10. 2 hunder går nok kjempefint 😀 har 4 selv og stortrives med hele gjengen ! Håper dere får dere enda en hund, det er så kos!

    11. Altså.. du er som et barn. “Jeg vil og skal ha” mentaliteten er nesten fascinerende til et voksent menneske å være. Man kjøper ikke en hund fordi man så en søt valp hos en negldesigner. Og nei, det største problemet er ikke om det blir vanskelig å gå med 2 hunder i bånd samtidig. Etter en periode hvor du selv har påpekt at du har mye å gjøre, og at det derfor er så fint å dele Stella med ei venninne, så går du hen og bestemmer deg for å skaffe enda en!? På fulltid!?Jeg setter også spørsmålstegn ved vedkommende som har disse valpene, som tydeligvis selger til den “første og beste.” For dette er ikke gjennomtenkt, uansett om dere har pratet sammen om det i etterkant av denne negltimen. Hvorfor hastverket? Skaff hund dersom det fortsatt frister når babyen dere venter på er rundt 1 år. Du tror ikke det er så stor forskjell på 1 og 2 hunder. Kanskje ikke, men baby og valp/unghund skal jeg love deg er mye jobb! Har forsvart deg mot mange ufine kommentarer her inne, men nå er jeg skuffet selv. En hund fortjener så mye mer enn å være et impulskjøp. For hvem tror du det går utover når du/dere er utslitte etter lite nattesøvn og slitsom spedbarnstid? For ja, jeg er også optimist og tror at dere blir gravide snart. Hilsen ei som har drevet med hund og oppdrett i 14 år, og har 2 barn selv.

    12. Og glemte en ting.. noe av det jeg reagerte på nå er måten du svarer på i dette innlegget. Du ba selv om tips og tilbakemeldinger, men så fort noen er uenige med deg svarer du som en trassig tenåring. Det er ikke rart at folk reagerer på dette!

    13. Utrolig bra skrevet June!! Det er bra noen setter ord på det. Oppføre seg sånn er ganske enkelt barnslig og ikke greit. Da spør man ikke om råd hvis man vet alt selv. Det er så dumt at det hører ikke hjemme noe sted. Og det mot egne lesere. Respektløst.

    14. Helen: Å gå tur med barnevogn og hund kan faktisk være veldig tungvint og slitsomt hvis du har en hund som av instinkter vil snuse/spore og går kryss for å finne de beste luktene.Så å si at det er lett å gå tur med barnevogn og hund(er ) er desverre feil.

    15. Vi endte opp med å omplassere en hunden vår ( til bestekompisen til typen) fordi vi var så lure at vi skaffa hund nr to rett før vi fikk baby… få baby først, så får du nyte babytiden Max, uten dårlig samvittighet for hunden… og jo da man kan trille tur med både en , to og tre hunder , om man har hatt god tid til å låte hunden å gå i bånd først , men ingen som sier babyen vil ligge i vogn – og jeg kan garantere at du ikke vil gå fra babyen bare for at hundene ska få tur 😉

    16. Nå mister jeg faktisk den respekten jeg hadde fått for deg den siste tiden. Du fremstår som utfattelig tankeløs når du kjøper en valp, som du har sett hos negledesigneren, på impuls. Det å gå til anskaffelse av en valp bør faktisk planlegges.
      Hvorfor ønsker du å fremme bastarder? Har dere virkelig så dårlig økonomi at dere ikke har råd til å kjøpe en raseren valp? Men velger å finne opp en ny “rase” for at det skal høres dyrt og flott ut? Leke rikfolk med to hunder?
      Som oppdretter så må jeg bare si at det dere gjør er skammelig, hvorfor vil dere ikke være såpass intelligente at dere velger å avstå fra en bastard, oppvokst i en neglesalong? Hva vet dere om valpen? Hvor mange mennesker har den møtt? Hvilke påvirkninger har denne valpen vært utsatt for i de dagene den skal være skånet fra mest mulig, da den er mest påvirkelig og kan lettest bli skremt for livet?
      Les dere litt opp på valper først.
      Hva med den dagen hunden glefser babyen i fjeset og skader den for livet? Ikke kom på bloggen og klag, for du legger opp til det selv.
      Er ikke lenger så sikker på om så impulsive folk egner seg som foreldre heller, for å handle dyr, man ikke vet noe som helst om, på impuls er komplett galskap.
      Håper noen tar kontakt med dyrevernet i Oslo ang denne hunde-negle-eier-designer, da vedkommende tydeligvis selger både negler og hunder fra salongen.

    17. Jeg skjønner godt du reagerte på mange av disse tipsene og rådene du fikk, for mange av dem var ikke akkurat tips og råd, men mer at noen skulle ta det for noe.
      Mange var for eksempel litt i overkant negative til blandingshund, uten å egentlig satt seg inn i det. Hva med meg da, som ønsker meg bengal-katt. Det er jo nå en rasekatt, men opprinnelig menneskeskapt av tamkatt og asiatisk leopardkatt…

    18. Fy søren så mye stygt folk kan få seg til og si, er det så mye ondskap i mennesker virkelig… Hvordan kan dere leve med dere selv egentlig…
      Men godt at man bestemmer over sitt eget liv og ingen andre kan bestemme over det…
      Gode tanker herfra…

    19. Gode råd fra en med to hunder 🙂 :
      – litt masete å gå med to stk til tider . Valpen vår ville bare snuse overalt men eldstemann ville ut og gå, endte opp med to ganger ut hver eneste gang og alltid måtte en være hjemme med valpen og alene trening tar tid , så jo litt masete er d faktisk , og dette kommer fra en dame med fem barn.
      – ikke enkelt å gå med to hunder og en vogn der babyen gråter og kanskje vil noe imens hundene er rååågira på endelig å komme ut !
      – valpetid betyr ut x antall ganger , og tid med hund nr en som til tider blir utrolig lei valpen.
      – hva om du blir dårlig under graviditeten? Ekstrem kvalme , trøtt , bekkenløsning mm , når din kjære er på jobb vil du merke maset godt !
      – mitt aller beste råd er å vente til babyen er 1 år og går selv , da har du armene mer fri og lettere å løpe etter en valp som må ut tvert !
      – jeg syns valpetiden med nr to var slitsom men nå er den heldigvis over , nå er de to bestevenner :-)) men fortsatt går vi en tur hver for seg med de så de får en skikkelig lang tur alene med oss , d anbefales . De sover sammen og har tilpasset seg hverandre .
      – bruk heller tiden din fremover på deg selv ! D vil du ikke angre på ! Finnes utallige historier om folk som tenkte som dere at d går fint og så omplasserer bort hund nr en eller to! Tenk heller på at Stella er en lykkelig hund nå og hun vil merke forandring på deg når du blir gravid , hunder kan bli overbeskyttende og passe på flokken sin ekstra i den tiden. Ny tiden fremover med alt som skjer og lag deg en liste over alt en valp trenger og behøver så ser du kanskje at du klarer ikke alt alene nå i denne tiden. Møter dessverre folk på tur som klager over hundene sine , er sliten av å ha vært ute åtte ganger i løpet av natta pluss at de er gravide . Så kommer unghundperioden der alt den har lært kan bli borte og de blir som små tullinger . Alt til sin tid tenker jeg 🙂 dere har jo masse planer og allerede en flott ordning med Stella , hvorfor forandre på den tiden nå ? Ønsker dere lykke til !

    20. Merethe Myrstad. Det går fint an å leve med seg selv selv om man påpeker en respektløs og barnslig oppførsel etter å spørre egne lesere om råd for deretter å sitte på sin høye hest å kritisere tilbake på denne måten i dette innlegget. Å gi beskjed om å få beina på jorden og slutte å tro man har rett på og kan få alt er på sin plass.

    21. Så utrolig mange stygge kommentarer og bedrevitere det var her inne 😳 Godt at folk bestemmer over sine egne liv ass! Så vil jeg også si at det er så utrolig stygt å dra inn Julianne sine ferdigheter som kommende mamma, ift inpuls kjøp av hund… skam dere…

    22. Av erfaring kan jeg si at det er mye mer styr å gå fra en til to hunder. En hund trenger 100% oppmerksomhet, 2 hunder trenger 200% oppmerksomhet. Vi er heldige da vi begge kan jobbe mye hjemmefra og ha med begge hundene våre (hver vår) men når jeg er alene med dem kreves det ekstra innsats, både med trening og stimuli. Gå tur er jo minste problemet, de kan jo gå fint i bånd, men hva med når du får en liten baby som krever din oppmerksomhet 100% og Ulrik er på jobb? Og så skal du ha 2 hunder? Itillegg til en valp som kommer i trassalderen i det du føder? (Ca 10mnd) jeg vet at alt går om man bestemmer seg for det men du har jo bare en hund 50%… du går fra 50% til 100% og en baby… hvorfor stresse? Få heller en hund når stella og baby er eldre. En sånn blandingshund er super enkel å få tak i….

    23. Det er virkelig stooor forskjell å gå fra en til to hunder… det tar på med bebis i tilegg. Men de hundene deres er ikke så store da. Men forbred deg på mye jobb. Er den rasen krevende? Det første året og tiden er det myye fokus på barnet, man har omtrent ikke tid til annet. Amme, ligge med sovende bebis, bysse, vaske og når man har tid (slappe av). Pass på å tenk nøye igjennom om du har tid til ny valp, gravid og bebis… lykke til!! Det vil du nok trenge 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg