EGGINNSETTET NÆRMER SEG

Det er mange som spør om når innsettet blir. Planen har hele tiden vært å rekke både egguttaket og egginnsette før påske, og det gjør vi heldigvis. Men innsettet blir ikke på dag 3, som sist gang vi hadde ferskforsøk (dag 3 er i dag). Innsettet blir på dag 5, fordi klinikken ønsker å dyrke embryo til blastocyst stadiet. Det for å vite mer om kvaliteten på eggene, noe som kan gi oss en større sjanse for å lykkes.

Dersom det ikke skjer noe uforutsett blir det altså innsett på tirsdag formiddag. Dagen før klinikken tar påskeferie og vi reiser til fjells. Snakk om flaks! Inntill videre går jeg her hjemme og forbereder meg ved å ta det helt med ro. For å bedre muligheten for at egget vi setter inn igjen skal feste seg i livmoren min, begynte jeg med hormontilskuddet progesteron (Cyclogest) torsdag kveld. Cyclogest er en vagitorie jeg tar på morgenen og om kvelden. Selve behandlingen jeg skal fortsette med i 15 dager og yttligere 2-3 uker dersom (les: når) jeg blir gravid. Tvi tvi!


Nå skal jeg tilbake i sofaen og finne frem noen hyggelige filmer på Netflix. Filmtips tas i mot med takk 🙂

45 kommentarer
    1. Håper du har vært innom Stranger Things på Netflix! Ble helt hekta! Synd det bare er en sesong 🙂 Lykke til videre, og kos dere med noen dager fri! Vi skal også til Geilo i påska, blir godt med noen dager på fjellet 🙂

    2. Jeg krysser fingrene for dere. Er så rørt over åpenheten din. Du er så sterk og flink.
      Lykke til med innsett. Og god påske
      -If you can dream it, you can do it ❤

    3. Må bare få sagt at det er veldig spennende å følge dere.Håper og krysse alt for at dette forsøket gjør at det lykkes for dere.Lykke til.Klem fra ei 6barns mor.❤

    4. Lykke til!
      Serietips på Netflix; the oa og the good wife. Man blir hekta
      På begge to😜😜
      God påske!

    5. Lykke til! 🙂
      En sikkelig spennende film er The girl on the train, vet ikke om den ligger på Netflix da :/

    6. Åååååå som jeg håper dere lykkes nå💙💙💙 Og vet du, jeg tror det går nå!!!! Beundrer åpenheten deres rundt dette, det må jeg si! Utrolig spennende å følge dere i denne prosessen 💛💛💛

    7. Om du ikke har sett den enda så måå du se Lion fra 2016! Det er uten tvil den sterkeste filmen jeg har sett! Videre så ønsker jeg deg masse lykke til i tiden fremover – denne gangen så er jeg faktisk helt sikker på at det går deres vei 😉

    8. Masse lykke til! 🙂 Tror denne gangen så lykkes dere 😀 <3
      Jeg har et spørsmål som jeg har stilt tidligere, men ikke fått svar på. Jeg lurer veldig på hvor Pia kjøpte brudekjolen sin? Den var helt nydelig....Du kan kanskje ikke røpe det, men jeg prøver meg like vel 😉
      Flim tips: The hundred foot journey:)

    9. Anbefaler The age of Adaline på Netflix. Den er så utrolig fin og spennende! Litt sånn som ikke kan skje, men jeg synes den er så vakker og ser for meg at den ville du likt:-) Krysser fingrene for denne gangen, det fortjener dere! Dere virker som så fine og genuint gode mennesker begge to<3

    10. Masse, masse lykke til med innsetting! Alle gode ting er tre! Jeg anbefaler Black List og Dexter, sev om det er serier og ikke filmer 😊😊

    11. Jeg anbefaler på Netflix
      How to be single (Dakota Johnson)
      Safe Heaven ❤ (den var så bra jeg gråt ❤)
      What to expect when your’e expecting. (må jo passe bra til deg nå 😍
      Masse lykke til på tirsdag ❤💙

    12. Jeg var på mitt tredje IVF-forsøk i fjor. De to første var mislykkede, men tredje gang dyrket de fram til blastocyst, og da gikk det!! Så masse lykke til! Helt umulig å si om det har noen effekt, men jeg tok det veldig mye mer med ro i rugeperioden siste gang…

    13. Denne gangen skal det gå bra <3 Jeg tror at dere snart får møte lille Lykke eller Severin 🙂 Beundrer at du klarer å være så åpen om situasjonen deres og at du holder motet oppe og er positiv! Det hjelper nok på <3 Masse lykke til og god påske 🙂

    14. Lest bloggen din en stund, men aldri kommentert før..
      Syns det er utrolig spennende og lese bloggen din.. serlig når dere er såpass ærlige som dere er! Og jeg beundrer virkelig tolmldigheten og positiviteten deres! For dere SKAL jo ha barn.. bare ingen som ver helt når😍
      Ble oppriktig glad sist dere ble gravide. Var inne å sjekket instaen deres flere ganger om dagen.. å ropte “YES!” Når dere la ut den fantastiske nyheten❤ Men jeg ble også oppriktig lei meg når dere mistet.. var helt på gråten. Var ikke så lett å forklare sambo hvorfor jeg var så nedfor 😅
      Jeg håper dere fortsetter å være åpne! Krysser virkelig alt jeg har for dere!❤

    15. 13 reasons why anbefaler jeg 🙂 Er en veldig kresen person når det kommer til skuespillertroverdighet og manus. Utrolig bra serie som burde sees av alle!

    16. Så bra dere rekker det før påske! 🙂 Tusen takk for at dere deler med oss <3
      Ha en fin mandag 🙂

    17. Åh, masse masse lykke til! Unner dere dette nå! <3
      Jeg fikk satt inn et perfekt fire-delt på fredag, og er nå inne i den vanskelige venteperioden. Spotter dessverre allerede, så har ikke trua på at dette går veien.. Men vi får se! Må få tida til å gå FORT!

    18. Det er så sårt, og så rart å sette seg inn i livet til en helt fremmed familie. Jeg hadde hørt litt om deg i media, men har aldri helt fattet interresse for kjendiser – helt til vi ble gravide ca samtidig. Det gikk ikke veien for deg og jeg syns det er så sykt urettferdig. Hvorfor skal jeg få noe jeg egentlig hat tatt for gitt når det er det eneste du øsnker deg? Jeg skammer meg innimellom, mest av alt fordi jeg hat tatt livet som en selvfølge.
      Jeg håper av hele mitt hjerte at det går veien denne gangen for jeg har brukt hverdagen de siste ukene på å tenke på en vakker kvinne jeg ikke kjenner, men som jeg støtter, beundrer, ser opp til og heier på. Ønsker deg alt godt, Julianne – takk for åpenheten, ærligheten og ikke minst for kjærligheten.
      Håper dere får en fin påske!

    19. Lykke til med innsettet! Håper dere lykkes denne gangen 🙂 Synes det er kjempeflott at dere er åpne om dette 🙂

    20. Masse lykke til! dere er tøffe som er så åpne om hva dere får i gjennom. Vi har også vært gjennom det samme 3 forsøk i det offentlige. Så prøvde vi privat og da satt d på første! Nå har vi en frøken på 2,5 år og venter en til. Vi forsøkte i 8 år før vi fikk til, så ikke gi opp!

    21. Kjære dere!
      Ønsker dere masse lykke til med tiden fremover. Krysser fingrene for at det er deres tur nå.
      Spennede å følge dere og beundrende at dere er så åpne om noe så personlig.
      God påske!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg