GLEDELIGE NYHETER

God kveld! Ulrik og jeg er vel hjemme etter en spennende dag i Trondheim. Takk for all støtte vi har fått av dere som har fulgt oss gjennom dagen på Instagram. Det blir ikke noe film om hele prosessen i ettertid denne gangen. Vi er rett og slett lei av det maset med flere kameraer på turer og dager som dette. Men vi filmer underveis i prosessen med telefonene våre og legger ut alt på instastory mens det skjer. Klippene vi legger ut blir jo liggende i 24 timer, så det skal være fint mulig å få med seg alt for dere som ønsker å følge med.

Vi fikk ut hele 9 egg i dag, noe som var veldig overraskende etter en nervepirrende uke med ultralyder som viste langt mindre antall eggposer. På den første ultralyden jeg hadde torsdag i forrige uke så gynekologen bare to eggposer på venstre side og ingen aktive på høyre side. Til info: I en eggpose kan det bare være et egg eller ingen. Derfor var det like før forsøket ble avbrutt, noe som hadde vært helt forferdelig etter 9 dager med hormonsprøyter og bivirkningene som følger med. Ikke minst mer venting. Det er jo det som er det verste i denne prosessen. Men HELDIGVIS så vi 5 eggposer på ultralyd tirsdag denne uken og gleden var enda større da vi fant 4 til på egguttaket tidligere i dag.

Nå tar jeg kvelden. Vi snakkes mer i morgen!

27 kommentarer
    1. Hei! Har ikke fulgt så nøye etter, men har du snakket om hvorfor du må gjennom dette? Har det noe med PCOS å gjøre? Unnskyld for at jeg i det hele tatt spør, men prosessen her er interessant og noe jeg kanskje må gjennom selv når den tiden kommer.
      Håper bare på det beste for dere to!

    2. Fantastisk gøy og spennende å kunne følge dere på veien!
      Vi er mange, mange som krysser fingrene for dere. Nå er det deres tur, og jeg ønsker dere masse lykke til på veien <3

    3. Gratulerer med vel blåst hormonbehandling og egguthenting! 🙌 Nå sendes masse positive tanker til eggene i Trondheim. De er iallefall i de beste hender der på Spiren. Dette er en veldig spennende periode. Tusen takk for at dere deler. Dere er fantastiske! Elsker Ulrik sine eggpose-sokker. 💜 Har veldig god troa på dette forsøket. Nå blir det baby! 🙏🤞💖💛💚

    4. Jeg blir egentlig litt kvalm av deg Julianne, sorry, kommer helt sikkert til å få masse negative tilbakemeldinger, men etter å ha lest det forrige innlegget ditt, hvor frekt du svarer osv, så blir jeg bare, whatever… gledelig nyhet eller ei liksom. Du har liksom skrevet så mye om folk som sier ditt og gjør datt, men du er ikke et gram bedre, du er rett og slett værre. Du er en ufyselig falsk jente.

    5. @emma
      Dette er ikke frekt ment, men istedenfor at de skal dele på enda en konto og oppdatere, noe som tar tid og de er midt i en prøverørsprosess – kan ikke heller du lage deg en insta konto om du vil følge de?
      Bare godt ment 😄
      Lykke til med forsøket – heier på dere❤️

    6. Så hyggelig å lese Ulrikke! Håper virkelig det går deres vei denne gangen og krysser fingrene for dere. 🙂
      Måtte rett og slett også spørre, hvor er tskjorten din fra? 🙂

    7. Hva betyr det at dere fikk tatt ut 9 egg? At dere kan prøve 9 ganger før du evt. da må ta ut på nytt? Kan de da bruke ett og fryse ned 8?

    8. Alle som ser dette burde lese innlegget til stylebyfrm. Hun skriver om noe veldig alvorlig som alle kvinner burde lese. Det er relatert til det Julianne går igjennom nå.

    9. Håper inderlig det kommer et innlegg, eller i verste fall at du tar deg tid til å skrive en liten beklagelse til den leseren som du svarte på en så usmakelig måte i går. Som Sophie Elise skrev i går, en person som livnærer seg på blogging burde ha respekt for hvor deres lønn faktisk kommer fra. Hvis du velger å ignorere det, så håper jeg inderlig folk velger å boikotte bloggen din. Man kan velge å svare en frekk kommentar med samme mynt, men den personen’s kommentar var langt i fra frekk, og ditt svar var direkte pinlig frekk. Du burde skjemmes.

    10. Jippi! Så flotte nyheter. 🙂 Nå ble jeg glad her på deres vegne. Tvi tvi!
      Var svaret til Julianne frekt?? Kom igjen, folkens. Et bitte lite ironisk svar på et ironisk spørsmål tåler vi da å høre. Svaret var ikke frekt i det hele tatt. Er det noen som tar leserene sine på alvor her, så er det virkelig Julianne. 🙂
      Stå på videre. Du er et fantastisk menneske. Tusen takk for at du og Ulrik tar oss med på denne reisen. Ønsker alle en strålende dag.
      Klem. 🙂

    11. Jeg vil ta Julianne i forsvar.
      Spørsmålet fra Silje virket lite gjennomtenkt etter min mening.
      Det er veldig lett å såre et menneske når en begynner å “tulle” med navnene til barna (eller fremtidige barn i dette tilfelle).
      Noen ganger kan en prøve å finne et svar på egen hånd (hurra for Google) før en begynner å spørre om det er jente- eller guttenavn.
      Julianne prøvde å spøke hele situasjonen bort, jeg ser ikke sarkasme eller frekkhet i hennes svar, men kun lett ironi.

    12. Juliannes svar var ikke frekt. Det var bare svar med samme mynt. Hvorfor skal en blogger ta imot en haug med kommentarer som er nedlatende, frekk osv uten å få forsvare seg. Dessuten er Julianne i en sårbar periode, selv om jeg ikke tror hun tar seg nær av alt. Til alle nettroll SKJERP Dere, eller ikke bruk tiden å kommentere på bloggen

    13. Så hvis man ikke vet om Severin er et jentenavn eller guttenavn så er man et nettroll? Da tror jeg Julianne, og alle dere som forguder henne uansett hva hun gjør eller skriver, skal ta på dere et par nye briller når dere leser. Alt av spørsmål og kommentarer er IKKE nødvendigvis negativt ment, og Silje kan ha vært oppriktig uvitende da hun spurte. Kanskje er hun veldig ung og slengte på “haha” forsi hun selv syns det var litt flaut å spørre/ikke vite? Men nei.. ALT som kan tolkes negativt mot Ulrik og Julianne MÅ jo være ment som nedlatende, spydig og eller frekt. Jeezes…

    14. Til deg som svarte 12.16. Det var en generell tanke til ALLE nettroll.
      For min del forguder jeg desverre ikke en blogger.
      Og om en lurer på noe kan en google ting istedefor å skrive en dum kommentar på en blogg.

    15. Ja, jeg er enig med deg i at man heller kunne googlet. Men sannsynligheten for at det er mange unge lesere her inne er ganske stor, og hun som spurte behøver ikke være gamle jenta. Ikke sikkert hun tenkte noe mer på det enn at hun lurte, og derfor spurte.

    16. Når en ikke vet om Severin er et gutte- eller jentenavn, kan en søke opp i Google, f.eks.
      Severin er et latinsk navn, ikke skandinavisk.

    17. Heisann. Begynte å få øynene opp for denne bloggen når jeg tilfeldigvis datt innom og leste både den lykkelige eventen og den tragiske som følgte rett etter.
      Jeg har selv gått gjennom IVF, første gang satt de inn to perfekte embryoer, men ingen av dem tok, rett før IVF hadde jeg også to mislykkede inseminasjoner.
      Legen kunne ikke helt forstå hvorfor det ikke gikk, helt til han fant ut at jeg har lupus og revmatisme der kroppen min angriper alt som er nytt, selv en graviditet ble angrepet. Pga dette satt de meg på betennelsesdempende når eggene ble hentet ut. Jeg hadde bare ett egg som kunne settes tilbake, og det ble full suksess. Legen og annet helsepersonell er helt sikre på at embryoet kunne feste seg i fred og ro samt grave seg godt ned pga jeg gikk på betennelsedempende som roet ned immunforsvaret mitt, dermed tok jeg denne kunnskapen videre i forsøk på å naturlig unnfange barn, i 6mnd skjedde ingenting og da UTEN medisinen, men når ny syklus startet, begynte jeg på samme medisin som sist og visst faen satt den som en kule i samme syklus. Jeg skriver dette egentlig bare for å si at hvis du har noen tilstander som gjør at kroppen er litt på høygir og jobber mot seg selv, prøv det ut, gjerne sammen med litt progesteron støtte i form av kapsler som skal “inn dit”.
      Krysser fingrene for dere, all hell og lykke!
      (Beklager evt skrivefeil og rare setninger, mobil lever sitt eget liv)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg