HVOR SKAL JEG BEGYNNE?

Det føles godt å ha dere ordentlig med inn i hverdagen til Ulrik og meg igjen. En hverdag som har vært full av spenning, oppturer og dessverre nedturer i løpet av det siste året. Vi puster begge lettet ut etter avgjørelsen om å dele prøverørsprosessen videre, og nå som vi er i gang med vårt tredje og forhåpentligvis siste forsøk er stemningen seriøst til å ta og føle på her hjemme. Det er nesten umulig å late som noe annet og derfor er det behagelig for meg å kunne lette på trykket. Jeg har faktisk så mye å fortelle dere at jeg ikke vet helt hvor jeg skal begynne. Det er mye som har skjedd siden sist og veldig mye som skal skje innen kort tid..

Det siste jeg fortalte dere etter forrige og andre runde var at vi ventet på min menstruasjon etter spontanaborten jeg hadde 21. februar. Mensen kom allerede 23. mars og dere kan tro det var jubel i stua. Jeg har aldri vært så glad for å få mensen noen gang og Ulrik delte mildt sagt denne gleden med meg. Hehe!

Nå blør jeg rødt og mye! HURRA 😀“, skrev jeg i første mail til Sykepleieren min den dagen.

Lo litt når jeg så du skrev HURRA, ikke ofte man roper hurra for å få mens, men jeg forstår deg godt :-)”, fikk jeg blant annet i svaret tilbake.

Det tok altså ikke mer enn en måned før mensen kom tilbake etter spontanaborten, og vi kunne begynne å fokusere på neste forsøk. For oss prøvere er det faktisk ingenting som er så godt som å komme seg videre og legge nye planer etter en tøff nedtur. Det tok noen uker å reise seg igjen, men nå er jeg mer enn klar for nytt egguttak, nytt innsett og en ny rugeperiode. Tvi tvi!



 

62 kommentarer
    1. Jeg er ny leser av deg. Eller begynte tidlig i år. Har du ett arkiv så jeg kan lese om hele reisen deres? Syns å huske at du har vært gravid når du var ung? Og nå er det slik at du må ha hjelp? Vet de hvorfor? Hva som har endrer seg? Du er fortsatt ung. Beklager alle spørsmålene men jeg vil gjerne lese historien deres❤️

    2. Hei!
      Så koselig å se at ting går riktig vei!:-) Når skjer neste innsett? Og vil vi få oppdateringer som tidligere igjen? Er så spennende, så vil liksom få med meg det som skjer! Hehe
      Ha en fin dag videre 🙂

    3. du ser ut som ei bikkje med det alltid-fjeset ditt vinkla for kamera. jeg liker deg ikke og håper du slutter å blogge.
      så sånn er det. fuck off

    4. Så godt å lese at ting er i rute igjen. Hvis det ikke stresser dere å dele, så ikke la andre bestemme for dere. Det kan faktisk være mer stressende at du hele tiden må tenke på hva du skriver og ikke skriver på bloggen.
      Dere går gjennom noe helt eget, noe mange må igjennom, men som, uvisst av hvilken grunn, er så tabubelagt (skulle nesten ikke tro at vi er i 2017) at ingen tør snakke om det. Jeg tror at deres åpenhet, deres hudløse sorg, deres jublende gleder kan være til hjelp for andre som er i samme situasjon. Sånn som det er nå må alle gå opp veien selv, alle har nok de samme spørsmålene, den samme tvilen, osv, men ingen å snakke med, ingen som kan svare på alle spørsmålene. Kanskje dere skal skrive bok med tid og stunder? Hvordan et liv blir til😉
      Ønsker der fortsatt masse lykke til og håpet du har vært hos fotsoneterapeut nå. Datteren til ei venninne er akkurat blitt gravid med prøverør, satt på andre forsøk, etter fotsonebehandling, noe legene mente kunne ha sitt å si.

    5. Du kan begynne med å definere deg gjennom dine egne egenskaper istedenfor din manns yrke.
      Ikke bare er det forferdelig uoriginalt, men det er også trist at du bare identifiserer deg som et vedheng til din mann.

    6. Masse lykke til 💕 nå går det veien for dere 💕
      Følger stadig med på bloggen din ,spennende å følge dere i denne prosessen 💕 kommer til å bli 2 helt enestående foreldre 💕 lykke til ..😊😊

    7. Masse lykke til! <3 Men som prøver selv må man alltid hoppe over en syklus etter man har gått på hormoner. Hvorfor har ikke du gjort det? Man kan aldri begynne på første syklus har jeg fått beskjed om. Jeg gjør det også privat.

    8. Jeg har fulgt med på bloggen din siden desember. Jeg håper så inderlig at det vil klaffe for dere denne gangen.
      Jeg tok graviditetstest samme dag som deg 12/12 og fikk vite forrige uke at vi venter en liten gutt. Jeg har siden den datoen heiet på dere og deres baby kommer når det er klart for det ☺️

    9. Faen jeg er så møkka lei det mongo fjeset ditt i avisa at jeg blir nesten ufin. Holy shit. Det er ikke bra det her men du må slutte å blogge. Få deg noe unger og finn på noe annet, du er rett og slett provoserende.

    10. ACAB : Hallo!!!! Det som er provoserande er slike utrulig ufine folk som deg!
      Kva med folkeskikk??? Lurer virkelig korleis trynet ditt ser ut eg??
      Er det mulig for ein dårleg oppførsel!!!
      Korleis følest det heilt seriøst etter du postar slike kommentarar? For eg tenker heilt seriøst at du treng ein eller annan form for hjelp!!
      Lykke til Julianne & Ulrik! <3

    11. Masse lykke til videre! Tusen takk for at du deler og bidrar til at denne problematikken blir mindre tabubelagt 🙂 At du deler hjelper mange 🙂 Håper virkelig at dere lykkes denne gangen, flotte du! 💞

    12. ACAB, du må få hjelp! Du har tydeligvis noe du sliter veldig med. Jeg synes synd på deg, stakkars menneske som har det så ille at du må rakke ned på modige og fine folk!

    13. Kjære ACAB og alle dere andre som er så forbanna ufin og lei bloggingen.. Lærte ikke deres mor dere at hvis dere ikke har noe fint å si så la vær? Eller slutt å lese denne bloggen hvis dere blir så provosert og lei som dere skriver.. Skaff dere ett liv og slutt å rakk ned på andre mennesker som kun gjør sitt beste her i livet. At noen tørr å snakke om vanskeligheten med ufrivillig barnløshet er helt fantastisk! Stå på Julianne og Ulrik ❤

    14. Masse lykke til med det tredje forsøket! Og håper virkelig det går bedre denne gangen! Krysser alt jeg har og håper på det beste😁
      Du er super, og jeg digger deg! Stå på! Ikke bry deg om de fæle kommentarene.. Du er beundringsverdig og jeg elsker å lese bloggen din!
      You go girl!💜

    15. Jeg tror det var veldig viktig for dere å kjenne litt på det å ikke dele også. Man blir ikke helt sikker på et slikt valg uten å prøve seg frem, tror jeg 🙂 Med det sagt vil jeg også si at jeg er veldig glad for at dere har valgt å være så åpne igjen – spesielt når det er det dere føler er riktig. Jeg er så takknemlig og ydmyk over å få lov til å følge dere på denne reisen, og jeg vet også hvor uendelig mye det hadde betydd for meg dersom jeg kunne lese en blogg som denne da jeg selv var prøver – selv om det var en helt annen historie. Klem til dere begge, ta vare på dere selv <3

    16. Det er ikke snakke om å slutte å lese eller lese. Faktum er at det møkkafjeset til denne bloggeren, alltid i vinkel er forbanna jævla irriterende og siden kommentarfeltet er åpent så får du meninger fra fler enn menigheten.
      Det sagt, fuck off.

    17. WOW ACAB, du er virkelig ett støkke menneske. Tenk å sitte å skrive ned om slike flotte mennesker som Julianne og Ulrik.
      Kjenner jeg blir provosert av deg. Finn deg noe annet å gjøre, og ikke minst slenger jeg din egen kommentar tilbake til deg: FUCK OFF!
      Stå på Julianne og Ulrik, heier på dere og håper at det sitter denne gangen <3

    18. ACAB: Om du ikke liker Julianne er det ingen som tvinger deg til å lese bloggen hennes.Du kan spare deg for kommentaren også, den viser bare hvor synd det er på deg. Du skal få et lite tips av meg: Ikke gå inn på blogger du ikke liker, og spar deg for å kommentere. Da gjør du alle en stor tjeneste ! I samme slengen vil jeg råde deg å google nettvett.
      Lykke til Julianne og Ulrik 🙂 jeg heier på dere ! Stor klem !

    19. Altså, denne ACAB… Seriøst? Dette må jo være små barn som sitter å skriver! Vrøvl og oppgulp alt sammen, som ikke kan komme fra annet enn noen “fanter” som har d gøy på andres bekostning! Det blir bare så altfor dumt, barnslig og useriøst!
      Rekner ikke med dere gidder å la dere provosere!
      Masse lykke til med det forestående Julianne og Ulrik😃😃

    20. Er nettopp begynt å lese bloggen din, å synes det er kjempe bra at du skriver om dette 🙂 Selv her i huse er vi i prosessen med å prøve å få barn, så vi sitter og venter på brev fra sykhuset at de har funnet donor. 🙂
      Stå på, å jeg ønsker dere lykke til 😀

    21. ACAB. Du blir nesten ufin ? Du var allerede ufin i den første kommentaren din. Sånne som deg skulle ikke hatt tilgang til internett, troll blir styggere med engang de får tilgang .Få deg et liv så slipper du sitte og spy ut skiten din på nettet, sikkert misunnelig på Julianne som faktisk har det så mye bedre enn deg, oppnådd langt mere og da må du bare prøve å trykke hun ned. Stakkar, syntes oppriktig synd på deg. Og til din informasjon, det er frivillig og klikke seg inn og lese bloggen, du gjør oss alle en tjeneste om du slutter

    22. Er så glad for at dere har valgt å dele ned oss igjen! Gleder meg til å følge dere videre og krysser fingrene for at spiren sitter nå!

    23. Ønsker dere masse lykke til!♡ Har en sterk følelse på at lille spiren sitter denne gang 🙂 Heier på dere begge ♡

    24. Heier på dere! Alle gode ting er 3 ❤ Må bare riste på hodet av alle stygge kommentarer, de har det nok ikke så bra med seg selv stakkars.

    25. Masse lykke til🖤🖤 Krysser det som krysses kan nå🖤 Du er forreste den søteste bikkja jeg har sett😂 Digger stilen til Ulrik.

    26. Lykke til ❤❤ Heier på dere, som alltid! Kommer til å bli en heldig baby som får dere som foreldre. Stå på 🙂

    27. Lettere å bli gravid etter spontanabort! Jeg har selv hatt to spontanaborter etter hverandre, men nå er jeg gravid i uke 23.:) Håper det ordner seg for deg også!

    28. Det er så utrolig bra og dele det du/dere gjør. Vi prøver også å hver gang det ikke har gått for dere har det ikke gått her heller.
      Fortsett med akkurat den bloggingen du gjør!
      Jeg gleder meg hver dag, utrolig spennende!
      Masse lykke til denne gangen til dere begge <3

    29. Takk for at du deler reisen med oss ♥ Den er magisk, selv med nedturene. MASSE lykke til, håper spiren fester seg og sitter godt et helt svangerskap.
      Mia: det er ikke særlig heldig å skrive til folk at man -skal- hoppe over en syklus. Helsemessige avgjørelser bør man ikke uttale seg om dersom man ikke er lege og behandler en pasient, og iallefall ikke på en blogg. Slike saker et helt individuelt! Mange blir gravide på første mens etter en SA, og når man er prøver og helst skulle vært gravid for mange måneder siden, så er hver ventedag en pine. Ingen grunn til å vente om legen har gitt klarsignal.
      Ellers må jeg bare siste på hodet av stygge og umodne kommentarer her inne. Sier litt om folk som sitter og bruker tiden sin på blogger de ikke liker engang. Jeg regner med det bunner i m i s u n n e l s e.

    30. Så fantastisk flott å høre. Takk for at du/dere deler med oss.
      Men jeg har lyst å dele noe med dere etter å lest dette innlegget og kommentarfeltet.
      Jeg har to barn på 9 og 12 år. Jeg gjør mitt beste å oppdra mine barn for å være høflige og dyktige mennesker i samfunnet vårt. Jeg prøver og å være en som snakker med mine barn om så å si alt. Jeg har aldri gått rundt et tema med f.eks å si at storken kommer med babyer eller at de blir lagd av bier og blomster! Jeg har sagt sannheten i den form som passer deres alder.
      Så å kunne lære mine barn, med å vise dem hva dere må gjøre for å prøve få barn, setter jeg stor pris på, tusen takk igjen for at dere deler med oss.
      Men i dag fikk jeg og sjansen for å vise dem nett-trolling på sitt verste. Det ble en lang samtale om hva er greit å skrive på nett og hva ikke og hvorfor man ikke gjør det. De ble skikkelig opprørt på deres vegne og skjønner ikke hvordan et menneske kan skrive sånne stygge ting til en person.
      Så igjen takk for åpenheten, takk for at du/dere er tøffe nok for å kunne ta i mot sånne stygge kommentarer.
      ps. sønnen på 12 synes Ulrik være kjempe kul siden han er en pilot hehe og datteren på 9 år synes du Julianne er kjempesøt.
      Mvh
      Helikopterpilotfrue

    31. ACAB: du e fader meg ikkje heilt god!!
      Burde faktisk skamma deg!!! Sånne folk som deg e da verste eg veit!
      Dåke e sååååå modige Julianne å Ulrik.
      E så glad for at dåke dele detta med oss.
      Å eg heie på dåke! Dinna gongen går da bra ❤❤

    32. Kjære Julianne og Ulrik💛Ønsker dere masse lykke til nå i tredje forsøk. Dere er virker som noen fantastiske mennesker og de barna som dere kommer til å bli foreldre til er heldige.
      Og du ACAB bør ta deg en time til fastlegen din og be om en henvisning til DPS, for de kommentarene du legger igjen her er ikke akseptable og du trenger hjelp.

    33. Så spennende Julianne og Ulrik! Masse masse lykke til. Tusen takk for at dere deler. Dere hjelper mange i samme situasjon med deres åpenhet om et tema det ikke alltid snakkes like høyt om. Dere er fantastiske! Ønsker dere alt godt. Denne gangen sitter den. Krysser fingre og tær og alt som er for dere. 🍀🐣💫💖

    34. ACAB – lytt til dine egne ord, takk. Den vinklingen din fungerer ikke, så f*ck off.
      Julianne og Ulrik – all kjærlighet og håp til dere og et lite rødt hjerte i Spirens bok! Mitt aller beste tips som prøver er noe jeg leste hos blogger og entreprenør Vanja Wikström. Vern om hverdagsgleden! Om det måtte være frokost på kafé, ferske blomster eller TV-titting i stedet for jobb. Dere og deres helse er nummer én, men takk for at dere tar oss med på turen.

    35. All verdens lykke til!❤️
      Litt hjerteskjærende med de ufine kommentarene innimellom her, men minner meg på at de er skrevet av mennesker som må ha det fryktelig vondt inni seg, så det er mer synd på dem enn deg, som tross alt HAR et liv fylt med kjærlighet og forhåpentlig snart en liten spire og!🙏🏻💕

    36. Masse masse lykke til, flotte Julianne og Ulrik ☺️ Alle gode ting er 3! Krysser fingrene mine for dere 👶🏼💕

    37. Masse masse lykke til!! Jeg heier på dere Julianne og Ulrik! Dere fortjener virkelig en positiv nyhet nå <3

    38. Nå krysser jeg fingre og tær og alt jeg har for at dette forsøket blir vellykket for dere. Dere er tøffe som deler i denne perioden, og det er interessant å følge dere i prosessen. God klem til dere begge:D

    39. Ai ai ai ACAB, tydelig mangel på oppdragelse, kjærlighet og omsorg i oppveksten din. Foreldrene dine må være skuffet over deg, eller nei forresten de bryr seg nok ikke og det er nok derfor du har endt opp sånn stakkar .
      Stå på Julianne , det ordner seg nok snart for dere 🙂

    40. Krysser fingrene for dere. Alle gode ting er tre. Elsk på jakka di, kan jeg spørre hvor den er kjøpt ?

    41. Hipp hurra. Håper virkelig det er deres tur nå. Å få barn er helt fantastisk fint og slitsomt på en gang. Jeg unner dere virkelig å få lov til å oppleve det å få barn, finnes jo ingenting som kan måle seg med det. Det at dere har slit dere igjennom denne prosessen kommer til å gjøre at dere er godt forberedt og klare når det skjer ( snart). Jeg unner dere alt godt
      Ikke gi dere

    42. Det klaffet for oss måneden etter spontanabort ☺ håper denne klamrer seg fast. Lykke til for dere to søte, dere fortjener en spire nå ❤️

    43. Så utrolig kjekt at du har valgt å dele mer med oss lesere igjen 🙂 Elsker å lese bloggen din! Håper så inderlig at det ordner seg for dere denne gangen! Stå på videre 🙂

    44. Har lest bloggen din sånn av å til, følger ikke my med. Men like bloggen din, like at det e ærligt å rått.
      Jeg var så heldig å bli mamma for 3 år siden til ei jente 🙂
      Jeg var også heldig og bli gravid ganske fort og det var absolutt ikke planlagt, men det beste som kunne skje meg.
      Jeg håper for all del at dere blir gravide for det e så fantastisk å bli en forelder, man får ubetinget kjærlighet og man skjønner fort hva som betyr noe i hverdagen! 🙂
      Jeg lurer egentlig rett å slett hvordan dere klarer det. Gå igjennom spontan aborter, jeg hadde ikke klart å være så positiv, men det er fantastisk at dere klarer det!
      Heier på dere !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg