JEG HAR LYST TIL Å FORTELLE DERE ALT

Jeg trodde ikke det skulle være så vanskelig å holde munn om alt ting. Men det er det. Det eneste jeg har lyst til er å sette ord på det jeg føler akkurat nå og dele alt som skjer med dere som leser. Jeg er heldig som har Ulrik, familien min og venner rundt meg som både lytter og forstår. Men jeg savner likevel den støtten jeg fikk gjennom å dele dag for dag i prøveperioden her på bloggen. Jeg savner å kunne spørre dere om det jeg lurer på og jeg savner at andre prøvere utvekslet sine erfaringer her i kommentarfeltet. Det var som et lite forum med mennesker som ville hverandre godt. Helt unikt egentlig.

De siste to dagene har vært tunge. Jeg gjør alt jeg kan for å holde humøret oppe, men det er vanskelig. Nå håper jeg virkelig at lykken snur for Ulrik og meg snart. Vi trenger som dere skjønner at dere fortsatt krysser fingrene for oss. Foreløpig holder vi detaljene til brystet, men jeg vurderer sterkt å åpne meg mer igjen. Jeg har lyst til å fortelle dere alt.

Ikke vært bekymret for meg eller for oss, for det går bra altså. Eller, det går helt greit. Jeg er bare lei av alle nedturene vi møter og begynner helt ærlig å bli mentalt sliten av denne prøverørsprosessen..


 

52 kommentarer
    1. Vet du hva, nå syns jeg faktisk du begynner å bli mer menneskelig og har fått beina ned på jorda ! I begynnelsen av ivf karusellen var du så himla positiv, så positiv at du var irriterende for oss andre ivf’ere som vet Åssen det Virkelig er! Jeg mener ikke at jeg er glad for at dere har nedturer, abort osv , jeg mener bare det er godt å se at til og med frøken positiv har skjønt at dette ikke bare er en lek! Jeg heier på dere og håper dere lykkes!! Jeg syns forresten d er veldig dumt at du ikke deler lengre … du er en av Norges største bloggere, og du hjalp godt med å skinne et lys på dette som så altfor mange går igjennom. Du hjalp mange med åpenheten din ❤️

    2. Kjære, fine du! Ønsker dere alt godt! Hadde jeg møtt deg skulle du fått en god og varm klem.
      Hilsen ei jordmor 🙂

    3. Jeg føler sterkt med deg i den prosessen dere går gjennom. Er selv godt under 30 år og i sluttfasen av vårt siste prøverørsforsøk. Jeg hadde ikke hørt om bloggen din før du åpnet deg om deres triste livssituasjon. Nå er jeg innom flere ganger daglig for å se om det har kommet nye oppdateringer. Håper alt order seg for dere snart, lykke til med alt!<3

    4. Skriver som jeg har gjort før.
      If you can dream it, you can do it.
      Jeg vet at det ordner seg tilslutt. En god klem til deg.

    5. Hei! Jeg leser i utgangspunktet ikke blogg, men din er jeg helt “avhengig” av å lese. Du skriver så fint og så ekte❤️ Jeg har ikke vært gravid og forsøker heller ikke å bli det med det første, men har ei venninde som sleit veldig lenge på lik linje som dere. Hun fikk anbefalt akupunktur, og var også igjennom flere prøverørsforsøk. Etter 4 behandlinger med akupunktur og 3 mnder senere var hun gravid å alt gikk kjempebra! Nå sier jeg ikke at dette funker for alle, men det kan jo være verdt et forsøk😊👏🏽 Jeg heier på dere, kjærligheten å det heldige barnet dere en gang kommer til å få! Stor klem😘

    6. Har bare lyst til å gi dere begge en god klem. Det er vondt å lese at dere sliter så mye for å få deres store babydrøm oppfylt. Stå på, ikke gi opp!

    7. Jeg tror der var godt for mange med åpenheten din. Det blir mindre tabu og man kan utveksle erfaringer. Men dette er jo opp til deg. Tror jeg hadde fortsatt med å dele, men ikke stilt opp på TV igjen straks du får to blå. For det får du snart, det er jeg sikker på!!

    8. Det er en tøff ting man går igjennom ang ivf, har selv 5 forsøk bak meg uten og lykkes og skal igjennom forsøk nr 6 etter påske. Stå på og hold motet oppe 🙂

    9. Du må bare ha trua, for dere vil lykkes til slutt. Det er helt sikkert vanskelig å tro det innimellom, men husk at når du sitter på nederste trappetrinnet så har du to valg. Enten legger du deg ned på kjellergulvet, eller så begynner du å gå opp trappen igjen, og det er lov å ta pauser på noen av trinnene, til og med gå ned et trinn, men en dag er du på toppen igjen. Dette har vært min læresetning gjennom noen år med sykdom.
      Hvis du føler for å dele, spørre og snakke med oss, hvorfor ikke bare gjøre det? Det er vel ditt (og Ulriks) valg. Kanskje stresser det deg mer at du ikke kan gjøre det, enn at du gjør det?
      Jeg heiet fortsatt på dere, krysser fingrene for dere.

    10. Jeg håper du åpner opp og deler litt mer igjen, om du er komfortabel med det selvfølgelig. Jeg savner å lese hvordan det går og jeg fant mye støtte i bloggen din når jeg selv var prøver.

    11. Heier på dere! Skjønner at det er vanskelig å ikke skulle skrive om det som skjer. Om du liksom ønsker det, får du jo ta en samtale med Ulrik om hva han ønsker. Det viktigste er vel at du ikke føler det presset til å oppdatere leserne hvis du egentlig ikke har lyst. Det som gjør deg mest avslappet er vel det beste tenker jeg 🙂 Masse lykke til, håper det snart er et superegg som klorer seg fast!

    12. Tror dette er min første kommentar noen sinne på en blogg, men nå måtte jeg bare skrive at jeg sender deg en stor klem! Dere er sterke og jeg er sikker på at dere kommer til å lykkes! Lykke til! Dere er gode 😊

    13. Håper dere lykkes snart! Jeg lærte mye om prosessen da du var åpen- en “verden” vi som ikke har vært gjennom det ikke kan særlig mye om. Er så heldig at jeg har blitt mamma til tre. På sistemann, som nå er ti måneder, brukte vi en stund på å bli gravide. Selv om vi hadde to fra før ble ønske om en til så stort at det overskygget det meste mens vi prøvde. Mener absolutt ikke å klage, og tenker at jeg absolutt lærte litt i den perioden. Og skjønte at det er nesten umulig for folk utenfor å skjønne hvor sterkt ønsket om barn kan være. Gode tanker til dere.

    14. Vet akkurat hvordan det er.. Kroppen min har akkurat begynt å bli seg selv igjen etter aborten i desember. Nytt forsøk med egguttak snart. Og jeg gruer meg til sprøytene, og er redd for ny abort. Masse lykke til videre i prosessen til deg og Ulrik ❤ Det blir baby til slutt for oss begge tror jeg 😉

    15. Tenker på dere <3 håper at dere får komme raskt i gang med neste forsøk. Denne prosessen er tøff og slitsom, men når barnet kommer er det endelig verdt det 🙂 Jeg har selv mistet to ganger og vært gjennom prøverør. Ruger nå igjen på et egg. Jeg har fått masse støtte inne på assistert befruktning-forumet på babyverden. Du er hjertelig velkommen inn der.

    16. Det er ikke alltid lett å holde motet oppe når det kommer til et ønske om noe man ikke kan kontrollere. Håper dere lykkes denne gangen, virkelig. Heier på dere. Masse lykke til!

    17. Stå på videre! Tøft nå, men verdt det den dagen dere sitter der med deres lille klump <3 Krysser fingrene for dere! Masse lykke til!
      Lytt til magefølelsen din, og del når du har lyst til å dele, uten å føle press på at du MÅ. Kan bli like slitsomt i lengden å holde det hemmelig når du egentlig vil dele, som det er å føle på presset på å oppdatere. Derfor - lytt til magefølelsen og del når du føler for det 🙂

    18. Veldig forståelig at det er tungt! Men jeg har stor tro på at det går bra tilslutt. Selv om noen må gjennom veldig mange forsøk, trenger det ikke å bli slik for dere! Hvem vet, kanskje du er gravid om kort tid. Selv om du sikkert føler at tiden går altfor sakte nå.. Om du klarer det, så prøv å senk skuldrene, bruk tiden på ting som gjør deg glad, nyt tiden du har alene med kjæresten (med barn i bildet blir alenetid med kjæresten plutselig en mangelvare du kanskje kommer til å savne litt..). Det kommer til å ordne seg, det er jeg sikker på! Klem fra en som måtte vente en god stund på å bli gravid (1.5 år, som føltes som en evighet for meg), men som nå er mamma til to 🙂

    19. Jeg heier på dere,og tror det vil gå bra til sist.
      Må si jeg har funnet MYE støtte i åpenheten din, og å se hvordan prosessen er dersom det skulle bli sånn at vi måtte gå gjennom det samme selv. Jeg har og kjent mye på bekymringene rundt det å ikke kunne få barn, vi har brukt ett år, hadde bestilt time til utredning,men så fant jeg plutselig ut at jeg var gravid! To uker etterpå hadde jeg en stor blødning. Jeg var sikker på at jeg hadde mistet. Dagene jeg måtte vente på svar på blodprøver fant jeg litt styrke i det at du (iallefall tilsynelatende) klarte å reise deg igjen så fort etter det du opplevde. Og at dersom dette ikke skulle gå,så er det en måte å komme seg videre på et vis,og at man kan be om hjelp til å få det til på nytt i verste fall. Spiren min sitter tilsynelatende enda,skal tilbake på ultralydkontroll om noen dager for å få vite sikkert.
      Ble en lang kommentar,men poenget i det hele er: forstår godt om du trenger å skjerme deg selv og ikke dele like mye. Men det du har delt så langt har hjulpet meg både når jeg selv har slitt med å bli gravid, men og da jeg var sikker på at alt gikk galt.
      Jeg håper og tror at vi begge får oppfylt mammadrømmen innen ikke så lang tid.

    20. For meg og andre som leser bloggen din så har det vært supert av du deler, mening jeg var din mor/søster/venninne så ville jeg rådet deg til å la være. Det legger opp til et enormt press slik du har gjort det til nå og er det virkelig verd det?

    21. Hei 🙂 jeg leser bloggen din. Å det har hjulpet meg veldig etter du var åpen 🙂 vi skal i gang med vårt andre forsøk med Ivf. Men det er så lang ventetid nå på riksen med donor ;( så vi venter å venter på ringebrev i postkassa. Ønsker så inderlig at flere blir donor sånn at vi kan få en sjanse. Du får ha masse lykke til også håper jeg å tror at vi begge vil lykkes om drømmen en dag.

    22. Den som kommenterte klokken 1940.Det er sånne folk som er mobbere i virkeligheten!!La pilotfrue være så positiv hun vil.

    23. Har fulgt bloggen din siden i høst.
      Synes det er helt greit å ikke dele alt sånn med en gang, for å skjerme deg selv i perioder.Som leser av bloggen din trenger jeg heller ikke å vite alt sånn med en gang heller. Du deler det du føler for. Som du selv skriver er du heldig som har venner, familie og ikke minst Ulrikk rundt deg. Ha en riktig god kveld

    24. Vær så snill å del hverdagen med oss igjenn rundt prøve prosessen!❤️ Du, og Ulrik er noen fantastiske mennesker og det er en ære å få følge dere på veien til å bli foreldre! Har så stor tro på at dette kommer til å ordne seg til slutt!🙏❤️❤️
      Klem til dere begge❤️❤️

    25. Jeg føler så med dere.❤ Jeg så en kommentar over, og kjente meg så godt igjen – jeg er også innom bloggen flere ganger daglig for å se om det har kommet et nytt innlegg. Jeg har troen på at det tredje forsøket går bra. Alle gode ting er tre 😊 stå på videre, og ikke gi opp håpet – for det ordner seg til slutt ❤

    26. Jeg er også en av de som har funnet mot og trøst i innleggene dine, og som savner de, men respekterer beslutningen din 🙂
      Du skriver at du vil dele alt som før, men samtidig ikke. Hva med å dele at som før, bare med noen ukers mellomrom. Nå har du forhåpentligvis komt tilbake i syklusen din og er klar for nytt uttak. Hva med å skrive om det er par-tre-fire uker (alt etter som) etter det har skjedd. Så blir vi på en måte med på heile reisen, men vi henger bare litt på etterskudd 🙂 Vet ikke om du forstod eller om det er noe du har vurdert, men hadde vært kjekt med oppdateringer om prøvingen litt oftere 😊

    27. Man deler kanskje ikke alt. Men det har fått med til å innse en del ting. Og jeg trur det hjelper mange med at du er åpen å ærlig om det. At du viser til de som tar det som en selvfølge det med å få barn. At det å få barn er en gave i seg selv.
      Ha en fin lørdag videre.
      http://www.josefine.blogg.no

    28. Hei! Vet ikke om du kommer til å lese denne komme taren! Men jeg ønsker dere masse lykke til! Jeg ville bare si du har vært veldig åpen fra begynnelsen av og tror det hjalp andre som var i samme situasjon som dere. Men at dere holder det litt hemmelig denne gangen gjør det ikke noe. Jeg ser at noen vil at dere skal være åpne. Der er oppril dere. Ikke ta til dere dårlige kommentarer. Bruk hjerne og følg hjertet! Ikke gi opp følg drømmen din. Ønskene blir oppfylt, det får du se. Håper vi kan se igjen en test med to streker her på bloggen og gleder meg til å lese gjennom graviditets oppfateringer! Vi krysser fingrene!!! Lykke til igjen!!! ❤

    29. Ønsker dere masse lykke til! Sitter selv i samme båt med sprøyter og det hele. Men din åpenhet har gjort at jeg viste hva som kom da vi skulle på utredning. Tusen takk for det ♡ Håper virkelig det går deres vei snart!

    30. Du kan jo åpne deg en gang hver 3 uke feks, i “etterkant” av hva som har skjedd. Så er det du sombhar kontrollen og er foran oss og rekker å fordøyeting (positive som evt negative) før vi får vite noe. Savner å følge med ja. Lykke til uansett 🙂

    31. Vil bare sende en god varm klem, og si jeg synes det er leit at dere strever! Følger med og krysser alt jeg har for at det går. Del det DERE vil når DERE vil. Del litt, del mye eller del ingenting. I mens er vi mange som heier på dere ❤

    32. Jeg ønsker dere masse lykke til og krysser fingrene for at babydrømmen går i oppfylelse. Du virker som en utrolig sterk dame med bein i nesa, det liker jeg!

    33. Har du prøvd såkalt ‘babylister’ fructus femina? Jeg har gått igjennom pgd/ ivf behandling og de to gangene jeg brukte det så resulterte d i to barn. Om d er tilfeldig vet jeg ikke men jeg har stor tro. Bestilte fra Danmark da mange har fått feil når de bestilte i Norge. Lykke til <3

    34. Hei. Dette er min første kommentar på en blogg noen sinne. Jeg og mannen har vært gjennom 4 prøverørsforsøk og en medisinsk abort i uke 19 før vi ble gravide. Jeg har lavt eggreserve og kjenner meg så godt igjen i alt du skriver. Jeg var også super positiv i starten men av og til er det vanskelig å holde positiviteten oppe og alt føles litt tungt og vanskelig. Med meg var det opp og ned og det er vel ganske naturlig med så mye hormoner og så mye venting og spenning. Håper du snart får oppturen! Jeg heier på dere og følger min aller første blogg!

    35. Hei
      Hvis du ønsker å dele med noen og ha noen å spørre som har vært igjennom det samme så anbefaler jeg forumet til ønskebarn.no . Der kan du dele i vei og spørre så mye du vil, og være annonym. 😊

    36. Jeg er en av de som fant bloggen din da jeg var prøver over en lengre periode selv. Jeg testet negativt samme dag som deg etter et mislykket AIH forsøk da dere hadde første runde med prøverør. For min del mistet jeg interessen av å gå inn å lese på bloggen din når du sluttet å dele, men jeg er fortsatt innom en gang i blandt. Jeg ble glad for å lese at dere ønsker bli mer åpen igjen. Jeg heier på dere og er spent på hva fremtiden bringer for dere. Jeg følger dere begge på insta og Snap og føler jeg “kjenner” dere litt☺ Husk det er lov å være trist og synst den prossesen du går gjennom med hormoner/sprøyter etc nå er beintøfft. Stå på Julianne, så kommer jeg innom i håp om at du har delt noe ang prosessen❤ Jeg ble gravid til slutt etter 9 mnd når vi egentlig hadde gitt litt opp. Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg