SVAR PÅ SPØRSMÅLSRUNDEN

Hei, dere! Her kommer første del av svarene på spørsmålsrunden. Jeg har delt opp alle spørsmålene og svarene i to innegg. Neste og siste del kommer i en videoblogg i morgen eller på søndag ♥

1. Hvorfor begynte du å blogge?

– Jeg begynte å blogge etter 2 år på journalistikk fordi jeg hadde en drøm om å leve av skrivingen. Drømmen var først å jobbe innen et helse- eller skjønnhetsmagasin med min bakgrunn som både personlig trener og makeupartist, men etter en periode som jobbsøker og frilansjournalist ble jeg lei av alt sammen. Det var mye vanskeligere å få fast jobb i mediebransjen enn jeg hadde forestilt meg og jeg var lei av å måtte takke ja til oppdrag som egentlig ikke var interessante for å betale regningene mine.

Jeg har alltid vært glad i å skrive og på mine snart 3 år i bransjen har jeg også blitt glad i å dele. I dag er jeg veldig stolt og fornøyd med å ha skapt meg min egen arbeidplass som jeg interesserer meg for, lever av og trives godt med.

P.s. Du finner mitt aller føste blogginnlegg her.

2. Hva er din favoritt foundation?

– Pudderfoundationet fra Sensai har vært en stor favoritt i mange år, men nå bruker jeg faktisk mineralpudder fra Bare Minerals i farge “fairly light” og “fair”. Begge pudderene har solfaktor 15, noe jeg setter som et kriterie for foundation.

3. Hvilken hudpleieserie og sminke bruker du? Bruker du noe sminke fra H&M, Cubus eller lignende billigkjeder?

– Jeg bruker Dermalogica rens, dagkrem og nattkrem. Av sminke bruker jeg primer fra Glo Minerals, foundation fra Bare Minerals, solpudder fra The Balm, rouge fra Makeup Revolution, highligter fra Glo Minerals, eye primer fra Nars, øyenskygger fra Beuty UK, concealer fra Frøya, lipliner fra Nars, leppestift fra Frøya og fuktighetsspray fra Jane Iredale.

Nei, jeg bruker ikke smike fra H&M eller Cubus, og heller ikke fra andre billigkjeder som er kjent for andre ting enn sminke.

4. Hvilke hårprodukter bruker du?

– Jeg bruker By Noor shampoo som tilfører masse fuktighet i det stakkars håret mitt som jeg styrer så mye med, og en lillabalsam fra Kevin Murphy for at fargen skal holde seg kald. I tillegg så kurer jeg håret en gang i uken med en hårkur fra Redken.

5. Har du slutta med tannbleking?

–  Sluttet med tannbleking? Det er vel ikke noe man bruker fast akkurat. Men jeg tar hintet.

6. Hvilke butikker på nett handler du klær, sminke og div?

– Jeg handler mest klær på Boozt og Nelly. Sminke handler jeg som regel på Blivakker og Coverbrands.

7. Hvordan fridde Ulrik?

– Han fridde til meg på en strand i Puerto Banus på bursdagen min i 2015. Du kan lese mer om frieriet her, hvis du vil.

8. Hva er dine fremtidsdrømmer (bortsett fra å få barn)?

– Jeg drømmer om et bosted nær vannet eller en større båt som vi kan overnatte og feriere i om sommeren.

9. Skal dere fortsatt bruke navnene “Lykke” og “Severin”?

– Ja, navnene er bestemt. Men om vi er så heldige at vi får flere barn enn et og det blir to av samme kjønn, så vet vi ikke hva vi vil kalle gutt nummer to eller jente nummer to ennå.

Jakke: Kouture/ Bukse: Kouture/ Sko: Michael Kors/ Veske: Chanel

10. Hvor lenge har dere tenkt til å prøve å få barn med prøverør? Og hvor langt i det tredje forsøket har dere kommet?

– Planen er å prøve helt til vi kommer i mål med minst et barn. Det siste spørsmålet kommer Ulrik og jeg tilbake til når tiden er inne. Først på Instagram @mrulriknygaard og @pilotfrue, og så her på bloggen.

11. Hvor åpne kommer dere til å være videre rundt prosessen? Får vi vite når du er i gang? Om eggutak? Innsett? Eller om du er ruger?

– Dere får vite ALT, men åpenheten vil ikke foregå like direkte som ved de to første forsøkene.

12. Hva tenker du om at du kan få masse strekkmerker hvis du blir gravid?

– Det tenker jeg er verdens minste problem. Jeg sliter med å bli gravid. Det er et stort problem.

13. Om alt klaffer, og du kan velge; hvor mange barn ser du for deg?

– 3 barn er drømmen og tvillinger hadde vært helt topp!

14. Kommer du til å amme offentlig eller er det også for vulgært?

– Selvfølgelig skal jeg amme offentlig. Jeg regner med at vedkommende som skrev denne kommentaren sikter til blogginnlegget hvor jeg skrev at jeg ikke er tilhenger av de jentene som soler seg toppløse på offentlige strender i Norge for å vise seg frem. Det er noe jeg fortsatt er mot fordi jeg synes ikke det er passende. Amming derimot er noe helt annet. Det er nødvendig og naturlig. Når det er sagt så kommer jeg til å kjøpe meg et ammeteppe den gang jeg blir mamma for å gjøre opplevelsen mer diskret og behagelig for både barnet og meg.

15. Kommer du til å utlevere barnas liv på sosiale medier? Har du fått med deg at ungdom faktisk har anmeldt foreldrene sine pga utlevering av dem som små? Hva tenker du om det?

– I og med at jeg blogger om hva som skjer i livet til Ulrik og meg, så kommer selvfølgelig barna våre til å være en del av bloggen når de vokser opp. Det å få barn er jo det største som forhåpentligvis skjer i livet. Men vi kommer til å være bevisste både på at det er en grense og hvor den grensa går. Mye mer enn det vil jeg ikke uttale meg om før barn er en realitet.

Nei, det har jeg ikke fått med meg. I slike tilfeller har sanynligvis foreldrene tatt lite hensyn i forhold til hva som har blitt lagt ut på internett av barnet, noe heldigvis flere foreldre begynner å bli flinkere med å ta hensyn til i dag.

16. Leser du mammablogger? Isåfall hvilke?

– Jeg leser ikke mange blogger fast, men jeg klikker meg inn på de fleste av kollegaene mine i Side 2 som ligger på topplisten i løpet av en uke. Av de er Anne Brith, Konatil, Tine Monsen, Casa Kaos, Speiltvillingene, Villapaprika og selvfølgelig Mammatilmichelle mammabloggere jeg liker 🙂

17. Hvor gammel Ulrik var da han begynte på pilotutdanningen, og hva jobbet han med han før det?

– Ulrik begynte på pilotutdanningen i 2005. I dag er han 37 år. Før pilotutdanningen gikk han elektriker og teknisk bygg. Det er mildt sagt praktisk for meg som sliter med å bytte lyspærer her hjemme. Hehe! Neida, men han er den handymannen jeg trenger og alltid har ønsket meg.

18. Hvordan ser du på det at Ulrik er så mye borte når dere skal bli foreldre? 

– Jeg tror ikke det blir noe problem, for når han først er hjemme fra jobb og har fri så er han jo hjemme i flere dager. Men vi får se. Mamma har sagt seg villig til å stille opp litt i perioder hvor Ulrik er mer borte enn andre. En annen fordel med Ulrik sin jobb er at han ikke tar med seg jobben hjem. I veldig mange jobber er det mail som må besvares, telefoner som må tas, møter som må forberedes og så videre etter arbeidstid.

Til info: Ulrik jobber turnus med 5 dager på jobb og 4 dager fri.

19. Er du noen gang urolig når ulrik skal på jobb? Spesielt hvis det er dårlig vær og slikt.

– Nei, jeg har ikke vært urolig for han i jobben på grunn av vær. Jeg vet at han er en dyktig og erfaren pilot som aldri ville tatt noen sjanser.

20. Kunne du tenke deg å gå på skole i fremtiden? Isåfall hvilken retning?

– Nei, takk. Jeg lærer masse i det livet som jeg lever og mener selv at jeg får store nok utfordringer gjennom denne bloggen. Men ulike kurs innen ting som er relevant for meg er jeg åpen for.

Det var ikke uten grunn at jeg valgte bort bachelor i journalistikk. Jeg var skolelei.

21. Hvorfor har du ikke vært med på Bloggerne?

– Jeg har ikke blitt spurt om å være med i dette programmet. Når det er sagt så hadde jeg ikke vært med i et TV-program for enhver pris. Jeg vet det er mye jobb og jeg vet at det som deles i forskjellige programmer ikke alltid står i stil med det profilene får tilbake.

22. Har dere vurdert å hyre en interiørkonsulent (spesielt for stuen)? Hvis ikke, hvorfor?

– Nei, det har vi ikke. Både Ulrik og jeg liker stuen vår slik den ser ut nå. Spesielt etter at vi malte den mørk. Stuen vår er kanskje det rommet i huset som vi i dag er mest fornøyde med. Du kan se bilder av stuen vår her.

23. Den kofferten du ga Ulrik i jule- eller bursdagsgave (svart LV koffert), stemmer det at den koster hundre tusen kroner eller mer?

– 100 000 kroner? Jeg tror du er sprø. Hehe! Hele samlingen vår er verdt over den summen ja, men da snakker vi fire kofferter, to bager og en dresspose.

24. Hvor mye tjener du på blogging?

– Det varierer hvor mye jeg fakturerer for i firmaet mitt fra måned til måned. Men jeg tar “bare” ut 40 000 kroner fast etter skatt.

25. Si fra hvis dette er for privat, men hvor ofte mener du man bør ha sex i et forhold?

– Det er kanskje litt rart å si det, men sex er ikke så veldig privat for meg lenger etter et år med prøving. Vi har hatt perioder med sex hver dag fordi vi prøvde å bli gravide på den naturlige måten og perioder med lite sex fordi stresset fra prøverørsprosessen tok overhånd. Det viktigste i et forhold er at lysten på den andre partneren er tilstedet og den mener jeg at bør være tilstedet minst en gang i uken.

26. Kan du fortelle litt mer om Stella? Alderen hennes, hvordan det gikk seg til at valget falt på akkurat den type blandingshund, om det er noen plan på fremtidig kull på henne?

– Stella fyller 7 år 16. august. Du kan se bilder fra hennes forrige bursdag her. Det var litt tilfeldig at vi gikk for en blandingshund egentlig. Jeg ønsket meg en Chihuahua eller en Yorkshire Terrier og hun jeg bodde sammen med den gang var veldig glad i dyr, så det var ikke vanskelig å få henne med på laget første gangen vi fikk møte lille Stella som er en blanding mellom begge disse rasene.

I dag har vi Stella sirka annenhver uke, som et skilsmissebarn. Og nei, vi har ikke planlagt noe kull på henne. Det hadde vært utrolig gøy, men ingen av oss mødrene har tiden til det.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tusen takk til alle dere som bidro med spørsmål denne gangen!

12 kommentarer
    1. Hei! Du har en utrolig kjekk blogg, som virkelig inspirerer! Er inne og leser i allefall hver dag, selv om jeg ikke kommenterer så ofte. Du er et forbilde 🙂
      Lurte på om det var mulig at Ulrik kunne fortelle litt om utdanningen sin, hvordan han gikk fram og veien til å bli pilot. Det er en stor drøm hos meg, men er litt usikker 😊
      Andrea

    2. “…Men da snakker vi fire kofferter, to bager og en dresspose”. Neida, så det var jo mye mer normalt!!!?!!

    3. Hei! Jeg ville bare si at det var et fantastisk antrekk du hadde på bildene! 🙂 Jeg falt skikkelig for den jakken og skoene, skikkelig chic og kult men samtidig elegant. Tommel opp!
      – Og fine svar på spørsmålene selvsagt!

    4. Ser d er mange som har spurt om innlegg om flyskrekk.Har lest et slikt her før så finnes nok i arkivet over.
      Tips til svarfunksjpnen din i kommentarfeltet :har du vurdert å endre slik at du slislioper å skrive navnet til den du svarer hver gang.Vet at “kona til “hadde likt som du har nå da hun begynte å endret det etter litt.må være mye lettere for deg da😊😊

    5. Hei. Jeg er i prøverørprosess selv, går på hormoner nå og dette er vårt første forsøk. Vi har jo da som andre fått mye informasjon og etter fylte 39 år får man ikke hjelp lenger. Ulrik er 37 år så det vil jo da si at dere har veldig dårlig tid? Eller går det bare på alderen til kvinnen? I så fall, er du mye yngre enn han? Tenker på siden du skriver du ønsker deg 3 barn så ser det ikke ut som du har nok tid på deg til det?

    6. Ammeteppe for å gjøre det mer behagelig for deg og barnet? :/ liker du å spise med ett teppe dekket foran ansiktet ditt? :p

    7. Veldig kjekt å lese bloggen din, norges beste etter min mening <3 Er vel ikke helt enig med deg om at når en har fri i Norwegian har man helt fri. Mannen min er kollega med Ulrik, men mannen min tar virkelig med seg jobben hjem.. Synes det er fryktelig mye mail og mye lesing for å holde seg oppdatert. I tillegg synes jeg både opc pc og pc innbefatter friperioder der dagene må brukes på lesing..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg