BARNESENG I HUS

Inneholder annonselenker

Hei, dere! Her er barnesengen jeg har snakket om som Ulrik og jeg har siklet på lenge. Den er bare så fin at vi smiler fra øre til øre her hjemme hver gang vi går forbi gjesterommet. Sengen heter “Ithaca 4in1 convertible crib” og er faktisk ikke bare en barneseng, men den er også ombyggbar til juniorseng, dagseng og voksenseng. Noe som forsvarer kjøpet i mine øyne. Det betyr jo at vi har gjort en god og trygg investering i et kvalitetsmøbel som skal vokse med det barnet vi en gang får, helt til h*n flytter ut. I tillegg kan den brukes som gjesteseng senere i livet om ikke Lykke eller Severin vil ha den med seg videre.. Hehe!

Hele kolleksjonen “Ithaca” er i heltre eik med en børstet finish, som er inspirert av det nakne, snødekte canadiske landskapet. Sengen vi valgte har moderne linjer, med taggelister og antikke knotter. Vi gikk for grått, men serien finnes også i klassisk hvit.

Med rabattkoden “Pilotfrue” får du nå 10% rabatt på alle sengene fra sengaienga.no


Jeg bare elsker gråfargen i treverket som vi valgte og det lyse linstoffet på sengegavlen. Komibasjonen av disse fargene passer like godt til gutt som til jente og det er også en av grunnene til at vi valgte akkurat denne sengen.

Den blide brunetten på bildene heter forresten Margrete og er kvinnen bak sengaienga.no. Grunnen til at hun startet denne nettbutikken er fordi hun selv har barn og er lei av de typiske møblene du finner i alle kjedebutikkene. Grunnen til at jeg kom over disse sengene er fordi jeg var på jakt etter noe helt spesielt, som jeg kun fant hos henne.

Nå står bare sengen i deler på gjesterommet, men vi (les: Ulrik) har planer om å skru den sammen i nærmeste fremtid. Jeg gleder meg til å vise dere bilder. Inntill videre finner dere bilde av sengen her (annonselenke).

23 kommentarer
    1. Kjære deg.
      Nå kan jeg virke som et nett-troll. men det er ikke det som er meningen.
      Livet består desverre av mange skuffelser, og hva om en av dem er at du aldri blir gravid eller får barn? Og at den store babydrømmen aldri går i oppfyllelse? For livet er rett og slett ikke alltid rettferdig. Sånn er det bare
      Selvfølgelig ønsker jeg deg Julianne og Ulrikk det beste…..

    2. Hei Line. Jeg kjenner ikke Julianne, men jeg kjenner Ulrik og vet at han er en fornuftig og oppegående mann. Du skal ikke bekymre deg, jeg er 100% sikker på at de har tatt høyde for dette også.

    3. Line: Det er en mulighet for at hun ikke kan få barn ja. Men det er ikke ensbetydende med at de ikke kommet til å ha barn til slutt. Julianne har sagt at hun vil prøve selv først, og så ta stilling til andre alternativ om det blir aktuelt. Det kommer nok til å ligge en unge i den sengen uansett, så beskymre deg ikke.

    4. Kjære vene! Vet du noe om økonomien deres da? La de få bruke pengene sine på akkurat det de vil😴

    5. Ser ikke problemet, hun har både tante barn som kan sove i senga, å som hun sier kan det brukes som voksen seng.
      Unødvendig å preisisere at det kan være hun ikke kan få barn. Tror nok hun kan det, hun har trossalt vært gravid så mulighetene er jo ganske store for at det blir baby på dem i fremtiden. Folk ass

    6. Selvfølgelig kan de bruke penger akkurat som de vil, og de har sikkert råd til det. Fortsatt ikke fornuftig bruk av penger.

    7. Julianne er ikke spesielt stor, så hun kan sikkert sove i den sengen selv dersom Ulrik snorker for høyt😉

    8. Så nyyydelig seng!!:) håper vi snart får se hvordan dere har det hjemme. Husker du nevnte en housetoure video. 0:)

    9. Dere kommer nok til å ville innrede barnerommet på nytt av og til, og å trenge andre løsninger enn hva sengen kan gi dere. Har mange venner som gikk for dyr Stokke-seng som måtte bytte den ut med seng som kunne dras ut til dobbeltseng, seng med oppbevaringsskuffer under, en kulere seng når barnet blir større osv. Men det er slikt man finner ut av etter hvert, her gikk vi for voksenseng med oppbevaring og mulighet for dobbeltseng (mtp overnattingsbesøk). Men nå ser det ut til at den må ut allerede fire år senere for en Stompa-løsning til skolegutten vår 😁 Men veien blir til mens man går, dere minner om mannen min og meg før vi fikk barn 😊 Veldig god råd, levde luksuslivet og kosa oss masse, angrer ikke på det selv om vi nok burde ha spart litt 😁😁 Håper spiren sitter nå neste gang, alle gode ting er tre! Stor klem

    10. Nå har sikkert Julianne enten fått senga eller fått veldig god rabatt. For det er helt idiotisk å kjøpe en seng til 15 000 kr, samme hvor lenge den varer… Seriøst!! Jeg kjøpte to brukte sprinkelsenger til 300 kr jeg, holder i massevis =)

    11. Til Hanne: de som virkelig har veldig god råd, klarer å spare opp noen midler eller gjøre fornuftige investeringer ( f.eks., i eiendom eller fond) i tillegg til å “leve luksuslivet”. 😉 Når en klarer å leve bra ETTER å ha fått barn , og trenger ikke å kutte ned på barnas aktiviteter og reiser , da snakker vi om å ha veldig god råd.

    12. Flott seng! Jeg kunne godt ha tenkt meg en tilsvarende modell i “voksen” størrelse til meg sjøl. Da jeg leste dette innlegget “visste” jeg at det ville komme kommentarer som : “Kanskje får du ikke barn sjøl!” eller sure oppgulp om at senga er for dyr. Ja, visst er den dyr, men så lenge man bruker sine egen penger, så er det vel greit? Misunnelsen kan ha mange ansikter, og særlig vakre er ingen av dem. 😉

    13. Noen kjører Mercedes, andre nøyer seg med en Peugeot. Noen handler på Ikea, andre på Slettvoll, Noen handler på H&M, andre på Ferner Jacobsen. Godt det har kommet alternativer på barnemøbelfronten også, slik at vi kan fortsette å være forskjellige!
      Tenk så kjedelig alt hadde vært om vi hadde like meninger! 🙂

    14. Enig med Cesilie 🙂 Men derfor må folk tåle at noen kan kommentere litt frekt, andre hyggelige ord osv. Vil alltid være delte meninger. Hurra for det!

    15. Det er så oppbrukt argument at man er misunnelig med en gang man har en mening om andres valg. Jeg må si meg enig med de som syns det er latterlig mye penger å bruke på en seng til et barn, og finnes ikke misunnelig. Min datter sover helt fint i en billig seng og jeg har null behov for dyre møbler til mitt barn. Tror andre ting er mye viktigere i livet hennes enn at vi bruker masse penger på gjenstander, det handler også om hva vi lærer henne etterhvert. Når det er sagt så får Julianne og Ulrik bruke penger som de vil. Kunne ikke brudd meg mindre, men hun/de må tåle å høre andres meninger når man deler slike ting på en blogg. Uten at det betyr at alle er misunnelige.

    16. Gratulere med senga- Den kan kan du få bruk for en vakker dag. Og at folk synes den kostet for mye. Ja,ja….. Julianne, du bruker pengene dine på akkurat hva du vil, om det er 15 000 på ei seng, eller en eller annen ferie: Samme det vel. Det er ikke leserne sine penger du bruker- Amen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg