HVORDAN HAR DU DET OM DAGEN?

God kveld, dere. Jeg og mamma har vært i Asker i dag. Vi har lekt, spist og kost oss sammen med storesøster og lillegutt. Jeg tar det som dere vet litt med ro for tiden, så lørdager som dette passer meg perfekt. Ulrik er fortsatt på Geilo med guttene og kommer ikke hjem før i morgen, så resten av kvelden skal jeg på date med sengen og Netflix. Oss tre ♥

Det er mange som spør meg om hvordan jeg har det om dagen. Tusen takk for at dere bryr dere. Jeg har det fint, men jeg kjenner at jeg trenger mer søvn og hvile enn normalt. Det er mye som skjer og mye som skal skje, derfor er det ekstra viktig at jeg lytter til kroppen og tar det med ro. Det er ikke meningen å være så “hemmelighetsfull”, men sånn må det bare være og dere vet hvorfor. Neste oppdatering om prøverørsprosessen kommer på Ulriks og min Instagram, @mrulriknygaard & @pilotfrue når vi er klare for det. Planen er å dele noen ord hver om hvordan ting går etterhvert, for selv om vi er med på den samme prosessen så opplever vi naturligvis mye forskjellig. Jeg kommer selvfølgelig til å skrive mer om prøvingen her på bloggen snart også, men har som mange merker roet ned fokuset litt for å se om det kan ha en positiv effekt på veien til målet.

Når det er sagt så er barnesengen allerede i hus. De av dere som følger meg på Snapchat så et lite glimt av den tidligere i dag. Videoen ligger fortsatt ute. Jeg fikk sikkert 30 spørsmål om hvor sengen var fra i løpet av 10 minutter. Flere bilder og info om sengen kommer til uken. Den er bare såååå fin!

Nei, nå tar jeg kvelden. Jeg har jo tross alt to nære og kjære som venter på meg i andre etasje. Hehe! Fortsatt god helg. Vi blogges mer i morgen. Da lover jeg mer enn en oppdatering!


20 kommentarer
    1. ganske tidlig med seng i hus allerede før noe som helst. Så tidlig har ikke jeg vært og jeg har mistet flere ganger, nettopp av den grunn. Nå er jeg nær termin. To måneder igjen og har i dag fått seng på plass. Men vi er ulike. Virker litt vel desperat.

    2. Nå er det faktisk helt opp til hver og en hvordan man takler og går igjennom prosessen med barnløshet. Og hva slags valg man tar er også helt opp til en selv og ikke andre.. Slike kommentarer kan man holde for seg selv!
      Og vis jeg skal snakke for meg selv som også er ufrivilligbarnløs så ja, man blir kanskje litt desperat på å få oppfylt sitt største ønske, nemlig å bli mamma .. ❤ Har man ikke noe fint å si, kan man holde det for seg sjæl! 👌🏼

    3. Ønsker deg en fin kveld <3
      (Vil tipse dere om at hvis dere skulle velge å bytte klinikk, så åpner Klinikk Hausken en avdeling i Oslo (på Lysaker i starten av april i år). Det blir en fantastisk flott klinikk med topp moderne utstyr og svært høy ekspertise blant de ansatte. Dere kan lese mer her: klinikkhausken.no
      Klemmer fra Lena

    4. Folk ass. Jeg blir så forbanna av å lese hva folk legger igjen av dritt. Samme søren om hun har kjøpt seng vel! Om hun ønsker det så skal hun vel for pokker meg gjøre det. Venninna mi gjorde det samme.. barnerommet og alt var klart lenge før hun ble gravid. Vi er forskjellige.
      Skjønner godt at du holder kortene litt tettere til brystet, jeg syns det er fint å følge deg uansett. Jeg gleder meg til det blir deres tur. Jeg syns dere fortjener det <3 Drit i teite kommentarer, det er fra bitre folk som ikke har bedre ting å gjøre.

    5. Frekke kommentarer er veldig unødvendig, men vi som lesere må også få kommentere våre meninger når det er et kommentarfelt å kommentere på. Hadde vel ikke vært så gøy om alle var enige i absolutt alt vel?! Selv skaffet vi ikke barnesengen før et stykke ut i graviditeten. Jeg synes det er alt for tidlig å kjøpe barneutstyr før man har blitt gravid, hadde blitt trist å se på alt utstyret og klærne om det skulle gå galt. Men vi alle er jo forskjellige 🙂

    6. Jeg håper du fortsetter å dele selvom mennesker skal si som mening om alt her i livet. Jeg håper du forsetter å dele ting som for eksempel at dere har kjøpt barneseng og at du “børster” vekk de menneskene som ikke klarer å la være å si sin mening. Det er også forståelig at dere nå velger å holde litt tilbake, men jeg må jo innrømme at jeg blir spent og ønsker dere lykke til mot veien til den største lykke her i livet. Ikke bry deg om mennesker som mener ar det de gjør er så mye bedre, det er ikke de som kommer lengst her i livet.

    7. Mange føler seg bedre av litt “nesting”, og det burde egentlig bare folk holde seg for gode til å slenge dritt om. Noen kjøper inn tidlig og andre kjøper inn sent, og bare fordi man selv ikke ville gjort det rettferdiggjør ikke det å være stygge mot de som velger å gjøre det.
      Å miste tidlig eller sent i graviditeten er like vondt, uavhengig om man har kjøpt inn ting eller ei uansett….

    8. Du blir stressa av å dele prosessen på bloggen, men å ha barneseng i hus er ikke et stressmoment? Dette blir liksom for dumt..

    9. Jeg var nesten 12 uker på vei da jeg kjøpte en kjempe fin vugge til min baby. Uheldigvis endte denne graviditeten i en MA (missed abortion), men jeg har likevel beholdt vuggen. Jeg SKAL jo uansett få en baby med tiden!! Jeg forstår Juliannes valg. Det gir en liten boozt til tankegangen om å ikke gi opp håpet:)

    10. Seriøst folkens, KUTT den spydige kommenteringa! Jenta er i en vanskelig tid og det hun kanskje gleder seg over er å nettopp kunne kjøpe den barnesenga… for å se fremover. Så la henne for guds skyld gjøre det uten at dere skal komme med en kommentar? Hva er vitsen? Ver litt mennesklig og omtenksom istedenfor! Hva som stresser henne eller ikke er det vel hun som føler på og ikke dere? Så slutt å ta den konklusjonen over nett og ta å finn på noe annet å bedrive tiden deres på.
      klem til deg Julianne <3

    11. Det er jo opp til deg hvordan du ønsker å “forberede” deg…men du må også tåle at folk har formening når du legger det ut her på bloggen. Spydige kommentarer synes jeg man kan spare seg for. Jeg så deg på rema1000 på Borgen i Asker i går. Lurte på hva du gjorde der;) vet jo nå at søsteren din bor der? Må si jeg er imponert over at du takler å være så åpen om alt…hadde blitt helt paranoid selv tror jeg;)

    12. Ada? Skjerp deg! For det første er Amalie utrolig pen og for oss andre normale mennesker er det dessuten flere ting som spiller inn i et forhold enn kun utseende. En god personlighet f.eks., men kanskje ganske vanskelig for deg å skjønne dette ettersom din er tilsynelatende dårlig! Sjalue mennesker er det værste ass!

    13. Kjøpte nesten ikke en eneste ting før kidsa var kommet, men alle er forskjellige der. Du lovte full åpenhet på bloggen om prøvingen, og jeg var en av de som advarte, og sa at du kanskje burde tone ned feks. i media, sånn som å møte på god morgen Norge etter bare et par uker. Det er sånne ting som er skikkelig stress-press. Et tips er å gjøre prøvingen til en side-kick, og skrive om andre superspennende ting som hovedfokus! For meg er det litt det samma hva som står, noen ganger leser jeg en haug med blogger fordi jeg har tid, andre ganger gidder jeg ikke lese noen på et par uker. De dagene jeg gidder å lese går jeg ofte inn hvis jeg ser det er noe interessant for meg. Feks, mote, mat, interiør, håndarbeid. Ha en god uke! (Siste tips: som storblogger bør du svare på laaaangt flere kommentarer enn du gjør, ellers er det lite poeng å publisere dem)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg