DET ER TRIST AT VI IKKE BLIR TRODD

Det er et rykte som både Ulrik og jeg begynner å bli ganske lei av å høre. Jeg vet at jeg har fortalt sannheten kort her på bloggen før og i flere intervjuer, men det er tydeligvis ikke nok til at folk tror meg og oss. Nå velger jeg derfor å lage et eget innlegg om saken for at alle skal få med seg det som er sant. Jeg vil få slutt på all spekulasjon og ikke minst disse usannhetene umiddelbart. Når det er sagt så forstår jeg at det blir snakk rundt dette fordi vi har valgt å være så åpne, jeg skjønner at dere mistenker meg fordi jeg er en profilert blogger, men jeg har et problem med at mange ikke tror meg og det føles ikke bra. Spesielt ikke i denne situasjonen hvor det er snakk om noe så viktig som et nytt liv. Derfor gir jeg dere som ikke tror meg og oss en sjanse til.. 

Jeg er ikke sponset av Spiren Fertilitetsklinikk. Ulrik og jeg betaler full pris for behandlingene i Trondheim, som alle andre. Vi betaler for ultralydene mine på Volvat i Oslo og medisinene fra Apotek 1 på Vinderen. Det er altså INGEN økonomisk binding mellom bloggen min og Spiren, noe som dessverre veldig mange tror og snakker om i negativ sammenheng.

Vi har valgt å reise helt til Trondheim etter en anbefaling fra en venninne og tidligere kollega av meg. Vi har valgt å fortsette på samme klinikk til tross for to mislykkede forsøk og lang reisevei fordi vi liker menneskene som jobber på klinikken og føler oss godt ivaretatt, noe som er veldig viktig for oss i en såpass sårbar og tung prosess.

Og ja, nå igjen gir jeg Spiren fantastisk god markedsføring helt uten å ta betalt for det eller å få noen som helst fordeler av klinikken. Jeg bryter likevel ingen lov ved å markedsføre noe gratis selv om jeg er en blogger. Jeg kan mene, skrive om og dele akkurat hva jeg vil om både produkter, tjenester og behandlinger i sosiale medier. Det kan jeg, det kan du og det det kan alle, uansett yrke. Det eneste jeg ikke kan er å skrive om en merkevare jeg har en økonomisk binding til uten å opplyse om det. Det er fordi dere som leser det jeg skriver skal være klar over at dere blir utsatt for reklame og fordi jeg er pliktet til å opplyse om alt jeg “får” og tjener i forhold til skatt.


Bildet er lånt av tv2.no

Til info: Jeg merker blogginnleggene mine med “Annonse” når jeg får betalt for å skrive om et produkt eller en tjeneste, “Sponset behandling/produkt” når jeg får noe gratis og “Annonselenker” når jeg tjener på kjøp gjennom å linke til nettbutikker fra bloggen min under foreksempel antrekk eller annet. Jeg merker bilder og videoer på Instagram med #annonse når jeg får betalt for posten og #sponset når jeg har fått noe gratis. Jeg merker storyene mine på Snapchat akkurat likt som på Instagram.

Ikke bare er jeg nøye med riktig merking i alle mine kanaler. Jeg har også et seriøst team bak meg i Mediehuset Nettavisen/Side 2 som passer på meg, gir meg råd og som jeg ringer til dersom jeg er usikker, noe jeg har gjort ved flere tilfeller for IKKE å gjøre noe galt.

Jeg bryr meg sjelden om negative ting som blir sagt om meg, om Ulrik eller om oss sammen lenger. Men akkurat i den prosessen som vi er i nå er det viktig for meg at sannheten kommer frem. For i denne situasjonen handler det ikke bare om Ulrik og meg. Nå handler det om et barn som en gang skal vokse opp uten å bli tatt for å være et produkt, og det tar vi selvfølgelig alvorlig.

Det er forresten ikke bare Ulrik og jeg som blir mistenkt i denne saken. Journalistene har nemlig vært ivrige på telefonen til Spiren også, noe jeg på en måte synes er frekt og på en annen måte forstår. Men nå som sannheten er ute bør denne spekulasjonen stanse en gang for alle.

27 kommentarer
    1. Jeg KAN forstå (om godviljen legges ordentlig til) hvorfor noen tenker som de gjør. Det jeg derimot ikke skjønner er hvorfor de legger seg opp i det. Dersom dere hadde blitt sponset så ville det i mine øyne vært helt fantastisk! Det er noe alle ufrivillig barnløse burde fått støtte og hjelp med. For ikke nok med det psykiske, så skal det også gå utover det økonomiske.. Uansett så ønsker jeg dere masse lykke til! Stå på. ❤

    2. Det er jo helt grusomt at journalistene ringer til klinikken! Det er faktisk en privat sak uansett om dere hadde vært åpne om det eller ikke! Kjenner jeg blir rasende! Tar som en selvfølge at klinikken deres avviser journalister!

    3. Utrolig at folk orker å bruke tid og energi på å snakke sånn om dere, og noe de faktisk ikke aner noe om! Jeg heier på dere, og håper ting snart går deres vei <3 Stor klem

    4. Wow.. Enkelte mennesker overrasker stadig. Så vilt at folk går rundt å sprer sånne rykter og forer ryktene, rett og slett usmakelig.. Håper de gir seg nå, ikke lett å vere blogger forstår jeg 🙁
      Lykke til videre i prøvingen, begge to! Jeg heier på dere

    5. Forferdelig trasig at folk ikke greier å gjøre noe bedre enn å snakke dritt og lage usanne rykter om andre. Følger med dere, og heier på dere!😊❤️
      Veldig spent på hvordan det går med prøvingen….. og ikke minst hvordan det går med deg!❤️❤️ Klem

    6. Tanken hadde ikke falt meg inn engang. Man bør vel ikke bli overrasket av folk lengre, dessverre.
      Jeg tror hvertfall på dere <3 lykke til videre!

    7. Så fint at dere er åpne omkring prosessen og deler – jeg tenker det må være ganske tøft da en slik prosess kan være en påkjenning. Og jeg kan bare tenke meg til at det må være ekstra belastende når du er så åpen om det.
      Fryktelig trist at det går slike rykter … det burde vel egentlig si seg selv at slike ting ikke sponses av en klinikk. At noen i det hele tatt tror det er ganske utrolig.
      Jeg har ei søster som også har brukt samme klinikk som dere etter anbefalinger fra andre 😊

    8. Så kjedelig at folk skal ha så mye meninger om alt (oftest negative meninger å).
      Jeg å min man valgte at bruke Spiren, og vi bodde også i Oslo når vi gikk igjennom hele prosessen. De som jobber der er noen fantastiske og så hjelpsomme mennesker. Og jeg reklamerer gjerne for dem hvis jeg vet at noen sliter med at få barn..eller hvis jeg bare ønsker at skryte av dem.
      Er jeg sponsret da? (Vet at den er langstrukket)
      Og takk vare dem så sitter vi idag med en liten jente på noen månader. Jeg ønsker dere all lykke til, og håper ni å får oppleve alt desse små gir oss 🙂

    9. Er det virkelig folk som ikke tror på dere? Er det mulig? Folk har for lite å gjøre altså. Så utrolig teit…

    10. Det er da veldig så folk skal bry seg, uansett om du er en profilert person.
      De kan jo bare velge å stole på at du merker riktig og om du ikke gjør det så får det vel konsekvenser fra andre hold enn at mannen i gata skal føle et ansvar for å gå å passe på.. Det blir jo bare teit..
      Masse lykke til ved neste forsøk 🙂 <3

    11. Du,konatil og pappahjerte er de mest åpne og ærlige bloggerne jeg har lest, jeg synes det er fantastisk at du holder kommentarfeltet åpent selv om du får mye dritt. Respekt! Så bare gi blanke i hatere som leter etter feil som ikke er feil! Heier på deg:-)

    12. Lykke til med neste prøveforsøk, dere må bare ikke gi opp. De fleste par klarer det etterhvert selv om det kan være veldig belastende både for en selv og parforholdet. Jeg selv hadde 10 spontanaborter før det til slutt gikk, og nå ligger et par søte tvillinger og sover. Dere må selv føle på hvilken klinikk som dere synes er rett for dere, og ikke la dere styre av andres meninger og fordommer. Lykke til !

    13. Hei Julianne. Veldig trist at uvitende mennesker skal rote oppi sånne ting, og synes det er å gå litt langt der man ringer til klinikken for å spørre de ut. Veldig Frekt.
      Jeg lurte på en ting angående hvordan man må annonsere hva man gjør, om man feks har betalt innlegg eller fått en gave. Jeg har vunnet en del konkurranser, og er alltid usikker når jeg feks legger det ut på IG eller blogg, om jeg må merke dette som spons? Jeg har iherdig prøvd flere ganger å finne ut av dette, men sitter her like uvitende som før. Hadde satt stor pris på et svar fra deg 🙂
      Klem

    14. Er det ikke litt rart at med en gang man har en annen mening enn hva innlegget handler om så blir man stemplet som en “hater”? Og en som ikke burde si noe?
      Jeg referer ikke til spesifikt dette innlegget, men tidligere.
      Jeg personlig har sluttet å lese bloggen din fast. Grunnen er så enkel som dette:
      Det føles som et skikkelig slag i trynet å lese om deres historie.
      Jeg føler at det er litt sånn: se på meg og vi og hva vi får til! Dette går på første forsøk! Litt inntrykket også at du/dere er vant til å det som dere vil og gjerne med en gang..
      Selv om mange andre nevnte at det kanskje ikke er så enkelt..
      Jeg er kanskje en av de som kanskje ikke kjøper at dere ikke blir sponset av hjelpen dere får. Det tok jo ikke lange tiden fra dere fant ut at dere hadde problemer til at valget falt på Spiren. Det er jo lett for dere å selge inn at dere ikke blir sponset, er jo bare å skrive det…
      Tidligere så har jeg lest at du syns det er urettferdig? Hva er urettferdig?
      Det er også mange som har kommentert at det ikke er en menneskerett å få barn. Det er jo sant. Hvorfor blir det så veldig slått ned på?
      Hvorfor skal ikke vi andre lesere få si vår mening når bloggere fremmer sine?

    15. Så trist at det alltid finnes noen bitre mennesker som alltid MÅ kommentere noe negativt. Syntes du er modig 👋🏻

    16. Oi, du ser veeeldig annerledes ut på bilder du ikke har tatt selv… Redigerer du bildene på bloggen din veldig? Både på bildet her fra TV2 og i klipp fra VG ser du helt annerledes ut enn på bloggen. Det ser ut som om du er mye rundere i ansiktet i virkeligheten enn du noen gang har sett ut på bloggen. Kanskje greit å informere leserne dine om at du redigerer bildene dine til det nesten ugjenkjennelige?

    17. Ikke godt når man føler seg mistrodd.. Det er utrolig fint av dere å være så åpne i en prosess som er så vanskelig. Håper inderlig det går veien for dere, og at i løpet av 2017 vokser det ett flott liv i magen din. Prøv å lev i nuet også, stress er aldri bra. Gleder meg til å se om du blir gravid, det fortjener du!!

    18. Selvfølgelig kan det føles urettferdig å ikke kunne bli gravid naturlig! Hvem er du til å stille spørsmål ved disse følelsene? Er du i denne situasjonen selv? Du klager på at andres meninger blir slått ned på, nå gjør du akkurat det samme selv? Kan ikke hun få synes at det er urettferdig? Du har ikke noe med å korrigere andres følelser.
      Og den greia med at det ikke er en menneskerett å få barn, bare la det ligge! Mulig det ikke er en menneskerett, meb det er da for helvete lov å ønske seg barn for det!? Hva er greia, skjønner det ikke? Folk må bare slappe av litt!
      God helg til alle positive, støttende og selvsikre jenter der ute!

    19. Det skulle være helt unødvendig at du føler du mot forklare deg, men dessverre noen mennesker må lage kvalm. Du er en sterk ung kvinne som det står respekt av. Stå på!

    20. Jeg kan forstå hvorfor.
      Nå syntes jeg ikke bloggen din er noe annet enn en stor reklameside for tiden.
      Jeg har fulgt deg en stund og nå er den virkelig kjedelig. Syntes ikke det er annet enn reklame for det ene og det andre. Greit at det er det du tjener penger på. Men ærlig talt. Ikke veldig spennende lenger

    21. Til Sandra: Av de siste 31 innleggene er 3 av de reklame/annonse innlegg, med andre ord langt ifra bare reklame! 🙂
      God helg Julianne, håper den blir strålende!

    22. Du får sikkert mange anbefalinger, men dersom det er aktuelt å forsøke en annen klinikk, vil jeg anbefale Klinikk Hausken på det varmeste. De er kjempeflinke 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg