MER OM PLANEN VIDERE..

Mange av dere har ventet på den konkrete planen videre og den avhenger som vanlig av kroppen min. Vi kan nemlig ikke vite eller bestemme når jeg blir klar for å sette i gang med behandlingen i forkant av egguttaket. Først må jeg få mensen og etter en spontanabort kan det ta mange uker før den kommer. Er det noen som har egne erfaringer her? Jeg setter stor pris på om dere vil dele de med meg her jeg sitter rastløs og venter. Google gjør meg bare forvirret.

Forhåpentligvis rekker vi et nytt innsett før påske, men det kan vi ikke vite før blødningen setter i gang. Det er først da jeg begynner å blø at vi kan regne oss frem og se hva vi rekker før de som jobber på klinikken tar påskeferie. Medisinene og doseringen jeg skal begynne på er den samme som sist. Sprøyter med Bemfola og Orgalutran. Jeg starter med Bemfola på syklusdag 2. Den skal jeg ta alene frem til syklusdag 6, da skal jeg starte med orgalutran i tillegg. Deretter blir det ultralyd her i Oslo igjen for å måle om eggposene er store og fine nok eller om de treger mer næring.

Sansynligheten er dessverre stor for at vi ikke får satt i gang på første syklus eller at syklusen min klaffer dårlig med påskeferien, som betyr at vi må vente på andre menstruasjon. Dette er ingenting vi kan styre. Vi må bare smøre oss med tålmodighet nok en gang og vente. Fordelen denne runden er at jeg vet hva jeg går til.

Nå er det hjemmelaget grønnsaksuppe på gang. Som dere ser står Ulrik bak meg og kokkelerer på kjøkkenet. Det lukter skikkelig herlig i hele huset! Jeg er heldig som har en så snill mann som lager sunn og god mat til meg i hverdagen. Det trenger jeg for å få masse energi og overskudd i ukene fremover ♥

79 kommentarer
    1. Jeg er virkelig imponert over hvor sterke og tålmodige dere to er. Fortsett å ta godt vare på hverandre <3 Ønsker dere all lykke med neste forsøk! Dere kommer til å bli supre foreldre 😀

    2. Første gangen jeg mista hadde jeg blødninger i 2 mnd, et opphold på 2 uker så kom mensen. Mista for over en uke siden og venter spent selv, da blødningene stoppa etter denne uka. lykke til<3

    3. Jeg spontanaborterte i november 2015. Var ca 8 uker på vei. Husker ikke helt når jeg fikk mensen igjen etter aborten, men jeg ble gravid igjen i slutten av februar året etter og hadde da termin i november igjen. Og den gangen gikk det heldigvis bra og vi har nå en frisk og velskapt sønn <3 Min erfaring er da at man blir fort gravid igjen etter en spontanabort. Det kan ha vært bare flaks, men vi prøvde nesten et år før vi klarte å bli gravide første gangen, og gang nr to gikk det lettere. Lykke til videre med det tredje forsøket! Håper dere lykkes denne gangen 🙂

    4. Tålmodighet er utfordrende,men så går tiden fort likevel,iallfall når man ser tilbake.Fortsatt masse lykke til.
      Hva har du på leppene,veldig fin!

    5. Hadde en MA med påfølgende utskrapning i mars 2014. Tok vel ca 2 mnd før mensen kom igjen og da ble jeg gravid på 2.forsøk. Kjedelig å vente, men den som venter på noe godt.. 😀 Vet mange som har fått mensen før og da.

    6. Det tok 41 dager etter første blødningsdag ved min SA i oktober. Vi er fortsatt prøvere (ikke med prøverør) og krysser alt for at det sitter denne pp. Har ikm lørdag 18/03. Vi har vært aktive prøvere siden juni 2016, ble gravid i oktober (mistet i uke 6). Er nå i 3.pp etter SA og er veldig utålmodig..

    7. Hadde en spontanabort i uke 10 i høst. Da tok det 6 uker før jeg fikk eggløsning. Heldigvis ble jeg gravid igjen på denne eggløsningen, men antar at det ville gått ca 8 uker fra SA til menstruasjon. Har forresten aldri hatt så tydelig eggløsning som den etter SA. Kanskje får du det også, krysser fingrene for dere !:-)

    8. Jeg gikk fem uker før jeg fikk mensen igjen etter min ma i uke 8. Det var noe dritt å gå å vente. Men jeg blødde lenge og mye da.. Både mellom mesen og etter mensen.. Den første mensen var verst. Det var fortsatt rester/klumper i den 🙁
      Nå har jeg ikke fulgt dere så lenge at jeg vet grunnen til at dere ikke kan få barn selv, men mange sier jo sjangsen er mye større å bli gravid etter en abort. Kan det gå for dere? Det stemte ikke på meg. Mistet i april og mensen kom i juni, gravid på nytt i januar.

    9. Jeg hadde utskrapning den gangen fdet skjedde med meg 10.des og var gravid igjen 27.januar 🙂 Så hos meg satt kroppen i gang veldig raskt igjen! Håper virkelig det gjør det for deg og!! Det er ventinga som er slitsom.

    10. Heia dere!! Jeg fikk eggløsning 4 uker etter spontanaborten min i uke 6, så menstruasjon da etter 6 uker. Jeg fikk beskjed om at dette kommer an på hvor fort HCG nivået synker- må gå helt ned til normalt igjen og hvor når kroppen føler seg klar. Altså dessverre ingenting man kan styre over, men ettersom du mistet tidlig vil det sannsynligvis gå ganske så fort. Krysser fingrene for dere!!!

    11. Jeg hadde en spontanabort i jula. Var veldig stressa på at det skulle ta lang tid før jeg fikk mensen igjen. Fikk heldigvis mensen akkurat en måned etter aborten. Så da kunne vi sette i gang med nytt forsøk. Holder på med Ivf vi også så er veldig glad for at jeg kom over bloggen din 🙂 masse lykke til med nytt forsøk 💕 Krysser fingrene for at du rekker nytt forsøk før påske 🙏🏻

    12. Da jeg var 18 år tok jeg abort (det var ikke spontanabort) og jeg fikk mensen igjen ganske fort, mensen holdt min vanlige syklus. Nå vet ikke jeg om det er det samme med spontanabort da, og det er sikkert forskjellig fra person til person.
      Masse lykke til videre, jeg heier på deg 🙂

    13. Heisann 🙂
      Ville bare komme med et godt råd. Vi prøvde 5 ganger på prøverør og alle gangene ble jeg gravid men mistet, det var helt forferdelig og jeg følte meg helt tom på slutten.. Så bestemte jeg meg for at forsøk nr 6, så skulle jeg ikke Google og heller ikke høre på NOEN andre enn legene og de som kunne dette 🙂 Jeg tok test som igjen var positiv, men turte ikke håpe på noe og bare lot dagene gå videre.. Men forskjellen fra denne gangen var at jeg ikke googlet noe og ikke tenkte for mye, jeg stresset kroppen min ned og var ikke urolig! Nå sitter jeg her med 2 nydelige barn 🙂 et på 5 år og et på 2, så det er mulig 🙂
      Stress ned og ikke bruk google! Lykke til og ikke overtenk

    14. Jeg har mistet så tidlig som deg før og de gangene så har menstruasjonen max vært en uke forsinket. Stress kan jo selvfølgelig gjøre at den kommer enda senere så desto viktigere er det å ha det godt med selv og gjøre hyggelige ting 😊 det kommer mest sannsynlig til å gå bra neste gang du blir gravid. De sier så 😆 Lykke til ❤

    15. Heier så på dere og krysser fingre og tær for at dere snart får oppleve å bli foreldre!! <3
      Synes du er så sterk som er så åpen, mange som er i samme situasjon finner nok mye trøst i bloggen din.

    16. Jeg har hatt to spontanaborter, begge i uke 4, og fikk mensen igjen bare 2-3 uker etterpå. Tiden går nok fortere enn du tror og håper og plutselig sitter du der med en liten en (eller to:)).

    17. Jeg hadde en spontanabort i uke 8, i desember 2016. Var ikke klar over at jeg var gravid selv, så jeg merket det ikke før jeg var midt i spontanaborten, da smertene og blødningene kom. Slapp heldigvis utskrapning.. Jeg blodde i ca 3-4 dager, før det ga seg. Hadde litt småblødninger underveis, men så kom mens som vanlig i januar 2017. Så den kom på vanlig vis, bare noen dager i forskjell. Hadde som regel mens rundt den 15. hver måned, men nå er den endret til den 8., etter SA. Som sagt, så var vi ikke klar over at jeg var gravid, men synes det var veldig hyggelig da vi fikk vite det på legevakten. Dessverre var gleden kortvarig, da jeg dagen etter ble henvist til kvinnepoliklinikken for undersøkelse og HCG måling. Nå ser vi bare hva som skjer. Har lest at flere har lettere for å bli gravide etter SA, så vi får se om mensen dukker opp imorgen eller ikke 🙂

    18. Det tok tre uker før jeg fikk mensen tilbake etter SA,men ca tre sykluser før den var regelmessig igjen 🙂 håper og tror det går like raskt for deg!

    19. Hei, først må jeg bare si så trist at dere mistet. Jeg vet hvor vondt det føles. Jeg har hatt 3 SA. 2 med utskrapning. Hos meg kom mensen tilbake etter få uker alle tilfellene. Krysser fingrer for at det går denne gang. Hold motet oppe. Jeg sitter med verdens fineste sønn den dag i dag<3

    20. Hei 🙂
      Jeg mistet da jeg var 7 uker på vei.
      Fra blødning ved spontanabort startet til
      mensen startet var på 5 uker.
      Krysser alt jeg har for dere.
      Vi selv, har snart prøvd i 1 år.
      Lykke til videre ❤

    21. Hei😊Har vært gjennom prøverør selv. Mistet selv på andre forsøk, 4 mnd på vei. Ventet da i 9 mnd for at kroppen var klar fysisk og psykisk. Viktig å høre på de sakkyndige. Kroppen må komme i gang igjen. Ønsker dere alt godt og håper virkelig du får ønsket om barn oppfylt. Ta vare på hele kroppen og hverandre. Du er så modig som deler alt med alle. Til hjelp for mange , ang et tross alt et tabubelagt og ensom opplevelse for mange. Så flott at du setter ord på denne opplevelsen!!!😘

    22. Jeg hadde MA og fikk utskrapning på den tiden i mnd jeg vanligvis pleide å få mensen. Etter utskrapningen fikk jeg mensen igjen til ca normal tid neste mnd. Vet ikke om det hadde noe å si at utskrapningen jeg fikk passet i forhold til min vanlige syklus.. Eller om jeg bare hadde flaks. Uansett så håper jeg du slipper å vente lenge. Og at dere rekker en runde før påske 🙂

    23. Jeg hadde to spontanaborter i løpet av 2016, begge gangene tok det ca 5 uker før mensen var tilbake.
      Krysser fingrene for dere og håper dere får ønsket deres oppfylt neste gang <3 Lykke til.

    24. Heier virkelig på dere, prøv og nyt ferien om den skulle komme uten og komme i gang. Prøvingen er vanskelig, selv skal jeg ta test i morgen tidlig. Spent.. 🙂

    25. Mine erfaringer:
      Spontanabort (SA) uke 5: Blødningene varte et par dager lengre enn normalt, og jeg gikk rett tilbake igjen i normal syklus. Ble gravid på første eggløsning og fikk dermed ingen menstruasjon.
      Missed abortion (MA) uke 13, foster dødt fra uke 10: Blødde av og på i tre uker, fikk menstruasjon tilbake fem uker etter jeg gikk gjennom cytoteckur. Trengte ingen utskrapning. Syklus var ustabil i et halvt år etterpå.
      Jeg tror du får menstruasjonen tilbake ganske fort siden du var så kort på vei, og siden kroppen din ordnet opp selv. Skulle ikke forundre meg om dere klarer å ordne dette på naturlig vis før påske 🙂

    26. Vi mistet i september 2016, og jeg blødde i 9 uker (!!!). To uker opphold, å så fikk jeg mensen igjen. Vi prøvde og prøvde etterpå, ingen mensen kom, å testene var negative. Så dagen da jeg skulle gå til gynekolog i slutten av februar for å sjekke tilstanden der inne, så var testen positiv, 2-3 uker på vei. Så jeg har hatt eggløsning 5 uker forsent. Å nå er jeg 10 uker på vei.
      Slik jeg forstår det, er kroppen veldig hormonell etter en ma, og litt på tur. Mange sier man kan bli fortere gravid pga dette. Håper du får mensen slik at påska ikke kolliderer med planene, og at eggene er fine og mange 🙂

    27. Kan jeg spørre..? Hvordan går det med forholdet deres nå? Klarer dere å være kjærester oppi alt dette? Klarer dere å være intime på samme måte son før, eller er det mer “sårt” følelsesmessig? Håper det går bra med dere 🙂

    28. Jeg har hatt tre spontanaborter (ingen av gangene visste jeg at jeg var gravid, eller ønsket å være gravid. Det var allikevel utrolig vondt å oppleve. Særlig siste gang). Etter to av de fikk jeg mensen som normalt, og etter en av de tok det noe lenger tid. Det skal sies at jeg gikk på prevensjon da jeg hadde de, og at det kan ha påvirket menstrasjonen.

    29. Det tar gjerne 4-6 uker før du får mens etter en SA. Du skal først få follikler som vokser, så få eggløsning og så få mens ca 2 uker etter det. Så du får nok tidligst første mens 20.3. noe som gir deg 2. mens ca 20.4 (med 28 dagers syklus). Da er du allerede godt over påske. Så du rekker nok ikke innsett før påske og mest sannsynelig kræsjer det ikke med påske heller.
      Ventingen er tøff, det vet jeg alt om❤

    30. Mistet da jeg var nesten 6 uker på vei. Husker ikke når jeg fikk mensen, men husker at jeg bevisst hoppet over å prøve ved første eggløsning etter første mens. Allikevel ble jeg gravid med termin 3 mnd etter termin for spontanaborten.

    31. Ah, jeg så nå at du kan starte på første mens, er så vant til at man må vente til 2. mens jeg, derfor jeg skrev det jeg skrev over. DA skjønner jeg tankegangen;)

    32. Vi brukte 6 mnd på å bli gravid. Jeg mistet, men ble gravid med en gang igjen. Min siste mens var egentlig SA blødning. Så pga to svangerskap som overlappet hverandre var jeg gravid i ett helt år i strekk. Jeg hadde aldri trodd at vi skulle få det til så tidlig etter en SA❤️ Ønsker dere lykke til.

    33. Jeg vet ikke helt hvordan det er med spontanabort, men da jeg tok medisinsk 11. Oktober, husker jeg at jeg hadde blødninger til ca 5 november. Mensen fikk jeg da igjen 5 uker senere etter blødningene sluttet.
      Heier på dere! Håper Lykke eller Severin kommer snart ❤

    34. Jeg hadde en MA i slutten av oktober 2015, var da 8uker på vei.
      Rakk ikke engang få mensen igjen, før jeg ble gravid igjen i starten av desember 2015 😀 Og har nå en vakker datter på 6mnd!<3
      Har troen på at alle gode ting er tre for dere!<3

    35. Hei, Julianne!
      Har vært fast leser siden August 2016 og dette blir første gang jeg kommenterer her på bloggen!
      Er imponert over hvor bra dere takler hele prosessen, det skal dere ha all ære for.
      Er selv prøver, og etter 8 måneder med prøving testet jeg positiv i begynnelsen av November 2016, men den lykken varte bare i 5 uker da jeg i Desember spontanaborterte på jobb. Vi prøver fortsatt, og jeg vil bare at du skal vite at alt du deler hjelper så mye.
      Det hjelper meg med å holde motet oppe og gir meg mye håp.
      Krysser fingrene for at det klaffer for begge to denne gangen <3

    36. Det tok 42 dager fra jeg spontanaborte i uke 6, til mensen kom. Det er ikke så langt unna min vanlige syklus på 37 dager. Etter 4 mnd. Til ble jeg gravid ❤

    37. Hadde SA i uke 8, fikk mensen ca 4 uker etter at blødningen hadde gitt seg.
      Vi ligger helt likt i løypen. Jeg venter også på mensen for å kunne få fryseforsøk før påske, så den må komme snart… men detser dårlig ut, så blir nok etter påske for min del. Har troen på at spiren sitter på neste forsøk, du ble jo gravid med den første eskimoen. Neste skal sitte helt i mål 🙂

    38. Jeg hadde MA i uke 11, husker ikke nøyaktig hvor lenge jeg blødde, men var gravid igjen 6 uker etterpå 🙂 jeg tror det ligger en sannhet i at man er mer mottakelig for en graviditet etter en abort. Håper det blir tilfelle for dere også.

    39. Jeg har så lyst til å gi deg en god klem hver eneste dag <3 Dere er så sterke og tålmodige, jeg beunderer dere begge <3

    40. På privatklinikken vi var, var det alltid noen på jobb så vi slapp og tenke på ferier og røde dager i hele tatt:) Det synes jeg var flott, så var det hvertfall ein bekymring mindre:) Jeg skulle egentlig ha eggutak en 17.mai, men siden jeg måtte gå en ekstra dag på medisinene etter ultralyden ble det ikke før 18.mai:) En gang hadde jeg et forsøk som jeg måtte ha innsett på en søndag og det og fikset de også;) De sa jeg ikke måtte bekymre meg for slike ting for viss egguthenting eller egginnsett var i ferier eller andre røde dager eller lørdager eller søndager, så stilte de opp uansett:) Veldig betryggende:) Hugser jeg kunne ringe de når som helst på døgnet om det var noe også:) Jeg fikk alltid menstruasjonen igjen på riktig syklusdag som jeg skulle hatt mensen de gangene det gjekk galt:) Og ja, jeg ble mamma tilslutt;) En gutt i 2008 og ei jente i 2011 etter maaaange års slit! Men så verdt alt strevet alle de årene det pågikk, og det var helt glemt når babyen/babyene lå i armene mine:) Så gi aldri opp! Det kommer til og ordne seg for dere også! Helt sikkert.❤️

    41. Ikke hør på de som sier at du ikke skal Google, ikke stresse, bare tenke positivt for da blir du gravid.
      Er ikke sånn det fungerer. Det er ikke din feil at du mistet fordi du googlet for mye eller stresset for mye.
      Lykke til, håper det ordner seg

    42. Spontanaborterte i uke 5 i slutten av mars 2015.
      Fikk mensen igjen 2 uker etterpå.
      Ble gravid med vårt fjerde barn 1 mnd etter spontanaborten:)

    43. Kjære Julianne! Har aldri hatt hverken SA eller MA men har virkelig troen på at det går rett vei for dere neste gang❤
      Har du sett bloggen til lavkarbotips? Hun ble gravid med ivf etter å ha prøvd i mange år (ivf dette også) og sitter i dag med en liten prins som hun fødte for få dager siden 💙 (Hun har pcos, så vil tippe det går mye kjappere med deg, men poenget mitt er at det finnes håp for alle 😊

    44. Vi må også få hjelp til å få barn – tøffe tak! Har hatt tre ferske forsøk og ett frys. Vært gravid tre ganger og mistet alle tre – MA uke 10, SA uke 4 og 5. Min kropp har kommet seg forholdsvis raskt, noe mer blødning etter MA, naturlig nok, siden vi var lengre på vei. Fått mensen ca 5 uker etter første blødning. Satser nå på nytt fryseforsøk i naturlig syklus om et par uker.
      Krysser fingrene for dere! Takk for at du deler 💞

    45. Hei Julianne ♡ Synes det er fantastisk av deg at du deler!
      Jeg var til legen i går og der fikk jeg beskjed om at vi også trenger hjelp til å få barn. Jeg krysser fingrene for oss begge to! Klem

    46. Hei Julianne! Jeg jobbet med eggkvaliteten før siste egguttaket mitt og fant research som viste at masse avocado øker eggkvaliteten. Begynn å spise minst en hver dag allerede idag. Dropp kaffe allerede nå, det er indikasjoner på at det gir lavere eggkvalitet. Jeg tok også maca pulver kjøpt i sverige frem til jeg begynte på sprøytene, det fikk virkelig hormonene mine til å stabilisere seg utrolig kjapt!
      Kaffe må du holde deg unna hele veien, og hard trening bør du droppe fra egginnsetting til du er trygg på at egget sitter godt, dette er visstnok de to største synderne for tidlig spontanabort du selv kan påvirke. Jeg har lest en million artikler og fant ut at dette var noe som gikk ingen i flere rapporter/studier.
      Etter siste egguttaket mitt hadde jeg utrolig god kvalitet på de 6 eggene de fikk tatt ut. Ett er jeg gravid med idag, alle de andre ligger på frys! Kunne ikke vært mer lykkelig!
      Lykke til, ønsker deg alt det beste på veien <3

    47. Jeg mistet i uke 5, og fikk mensen 2-3 uker senere. Ble deretter gravid med en gang når jeg fikk eggløsning.

    48. Hei Julianne.
      Jeg mistet i uke 7 i september. Fikk mensen nøyaktig 28 dager etter SAen. Normalt er syklusene mine ustabile, da jeg har PCOS, men etter graviditeten ser det ut som de har normalisert seg mer.
      Håper det stemmer for deg også!
      Takk for du setter så flotte ord på noe mange går igjennom, uten å vite hvordan man skal snakke om det.
      Lykke til videre ❤

    49. Hei, Julianne
      Da vi skulle bli gravid for første gang slet vi en god stund. Så da jeg endelig ble gravid så kan du tro at lykken var stor, men gleden snudde raskt da jeg også hadde en spontan abort i uke 7. Selv om jeg synes at dette var veldig tøft så klarte jeg å snu det til noe positivt, nettopp det at jeg faktisk kunne bli gravid, og hvor fantastisk kroppen er som faktisk klarer å ordne opp selv. Er jo dessverre ikke alle som er like “heldige” med at kroppen fikser selv så tidlig. Etter min SA hadde jeg vel en mens før jeg igjenn ble gravid (det var faktisk rett før påske). SÅ jeg har all tro på at dere også kommer til å lykkes med en liten en <3

    50. Hadde en MA i uke 9, måtte ta medisinsk abort. Fikk mensen igjen nøyaktig 4 uker etter aborten, var heldig å ble gravid igjen på første eggløsning etter dette og venter nå på min lille skatt! Heier på dere, håper det klaffer for dere på neste forsøk <3

    51. Hei! Etter mine spontanaborter (uke 14 og uke 6) kom mensen/eggløsning som vanlig etterpå, som om det var en vanlig mens. Lykke til! Jeg skjønner at det er lenge å vente nå, men husk at når du sitter der med lille Lykke eller Severin i armene dine vil dette helvete kjennes som en fjern drøm. Denne perioden av livet deres er så kort sammenlignet med all tiden du har foran deg som mamma. Klem.

    52. Har hatt SA to ganger med veldig forskjellig forløp. Første gang hadde jeg blødning en liten uke, og menstruasjon kom “som bestilt” måneden etterpå. Andre gangen blødde jeg som en kraftig mens noen dager. Så stoppet det og jeg trodde jeg var ferdig. Men nei. Blødninger kom og gikk de neste månedene, kroppen brukte lang tid på å komme i gjenge igjen. Ergo, svarene her kan bli potensielt like forvirrende som google:/ Håper du er raskt igang igjen. Den prøverør karusellen er tung.

    53. Jeg har ingen erfaring å dele, men jeg vil rose pågangsmotet dere har! Det kommer til å klaffe en dag, og heldig er den babyen som for dere til foreldre 💖 Lykke til videre 👏👏

    54. Hadde SA februar 2016 og fikk mensen tilbake etter 6 uker 😉 så mnd etter blei vi gravid igjen å da satt den <3 Lykke til å håper det beste

    55. Jeg hadde en spontanabort i januar 2015, og blødde i 5-6 uker etterpå (var 11+3 uker på vei). Jeg begynte ganske fort på p-piller igjen, og så vidt jeg husker startet syklusen normalt igjen så fort blødningen etter SA’en var over.

    56. Hei! Vil først bare si at dere er super tøffe som står frem med dette! Synes jeg bare kjenner fler og fler og hører om par som har vanskeligheter med å få barn. Temaet er så viktig! Vet det er håpløst å si prøv å ikke tenk på det da jeg vet det opptar all tid. Men jeg tror absolutt på at stress er en faktor for at mange sliter. Kanskje dere bare skal forsøke å få til en ferie, bare dere to, logge av sosiale medier noen uker og bare slappe av? Kjenner flere det har vært til hjelp for.
      Jeg måtte ta abort i uke 9 da det ikke hadde utviklet seg foster.. fikk mens etter 5 uker. Fikk beskjed om at det bare var å prøve igjen så fort blødning var stoppet. Skjedde ingenting på første forsøk og skal ta test på andre forsøk kommende helg.
      Tvi, tvi og jeg heier på dere!

    57. Det er veldig individuelt hvor lang tid det tar før mensen kommer tilbake. Jeg syns det var kjempevanskelig å lese om alle som fikk mensen igjen etter 2-8 uker, og kommentarene om at dersom man ikke hadde fått mensen etter det så var det “nesten alltid” pga. nytt svangerskap.
      Den 30. september 2016 ble det klart for oss at vårt lille mirakel ikke kom til å vokse noe mer. Det var fremdeles hjerteslag, men ingen utvikling. Jeg var 9,5 uker på vei. Tre dager senere var det over, det var det ingen tvil om. Deretter blødde jeg i 3-4 dager til, før jeg 13 uker senere endelig fikk mensen. Det aller verste i den perioden var å søke etter informasjon på nett, og nesten utelukkende finne kommentarer på at jeg var unormal. “Alle” andre fikk jo mensen etter senest 8 uker, eller så var de blitt gravid igjen.
      Jeg er nå 41 år, og har forsøkt i tre år å få barn sammen med min fantastiske mann som jeg traff «sent i livet». Etter 3 mislykkede prøverørsforsøk ble vi overrasket av en positiv graviditetstest, etter vi hadde gitt opp å forsøke… Vi velger nå å dra til utlandet i et siste forsøk med eggdonasjon, for nå vet jeg i hvert fall at kroppen min kan takle svangerskap, bare at eggene mine ikke er av de beste. Håper at vi kan få et sårt etterlengtet barn, og at han endelig kan få bli pappa.

    58. Jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Hadde en spintanabort selv nå i slutten av januar. Det var helt jævligt. Mye smerter i en hel uke, men jeg var kommet til uke 13. Fikk mensen 4 uker etter aborten. Men den var ikke så kraftig som de snakka om på sykehuset. Men 2 uker etter kom det en kraftig blødning som varte i 4-5 dager. Nå har vibstartet med prøvingen igjen å er ganske utålmodig, men vi kan ikke gjøre noe annet enn å vente. Lykke til med egguttak å videre prøving ❤

    59. Fine, sterke Julianne❤ Krysser alt som krysses kan for at neste forsøk blir vellykket og dere får en velskapt Lykke eller Severin😍 Har stor tro på at det er deres tur nå!
      Masse lykke til!
      Må bare spørre: hvilke briller er det du bruker? Veldig fine!

    60. Jeg mista 12 dager etter positiv test (fryseforsøk), utskraping dagen etterpå, og fikk mens 24 dager etter utskraping.

    61. Jeg har dessverre opplevd to spontanaborter (uke 6), men hell i uhell… jeg ble gravid på nytt på første eggløsning etter aborten, begge ganger!! Jeg spør fordi jeg er uviten, men kan du ikke ha egguttak før nesten mensen kommer? Du vil jo ha en eggløsning mellom aborten og neste mens… Vi fikk litt hjelp av Medicus, og gynekologer der anbefalte aldri at det -måtte- være en mens imellom. Når man er prøver er tid dyrebart…

    62. Babyen min døde når jeg var nesten 7 mnd på vei, og det eneste jeg kunne tenke på var å bli gravid igjen så fort som mulig.. Gikk til klinikk Hausken fra før av og der fikk jeg tabletter for å få mensen fortere igjen da jeg ikke ville gå og vente på den. Tror det er de samme tablettene som man tar for å utsette mensen. Lykke til

    63. Jeg kan på ingen måte sette meg inn i deres situasjon, men jeg føler på smerten deres. Jeg håper så inderlig det ordner seg for dere. Motet dere viser er helt utrolig. Krysser fingre for at 2017 er deres år.. <3

    64. Jeg spontanabotrete i 2015, men det tok 3 mnd før jeg fikk tilbake mensen igjen. Legene sa at det kunne ta så lang tid før mensen kom tilbake.
      Men etter en spontanabort er man også mer fruktbar:)

    65. Jeg mistet første gang i 2014 og har blitt gravid to ganger til etter det men gått galt alle gangene. Jeg hadde siste sa i november 16 men alt kom ikke ut, så fikk en sto blødning samtidig som mensen kom tre uker etter. i starten av januar fant jeg ut at jeg var gravid igjen og er nå nesten 12 uker på vei- krysser alt for at det skal gå bra denne gang selvom det er veldig skummelt.
      Dere er så sterke og gode som dele alt dette, tror det hjelper veldig manger her ute.
      heier på dere- snart er nok baby drømmen virkelig <3

    66. Hei. Mista selv i OKT 2016 . Blødde i 2,5 uke. Og ventet ca 40 dager på mensen igjen. Den var noe spesiell. Så følte ikke kroppen var klar. Neste syklus følges alt normalt igjen og jeg ble gravid igjen.

    67. Mistet selv etter IVF i uke 7. Jeg hadde MA og måtte vente en god stund før blødningen satte i gang. Det tok litt over 6 uker før jeg fikk mensen igjen. Forferdelig kjipt med all denne ventingen. Har akkurat satt inn egg nå (forsøk 3) – Vi må bare stå på og prøve alt vi kan å være positive

    68. Jeg fikk mensen ganske nøyaktig ca 4 uker etter at blødningene fra spontanaborten opphørte. Så kroppen kommer overraskende raskt tilbake til normalen igjen! Masse lykke til videre <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg