EN ANNERLEDES ULTRALYD

Jeg merker at jeg tok denne dagen litt tyngre enn jeg hadde trodd. Det ble jo en helt annerledes ultralyd enn hva som var tenkt da jeg bestilte timen til Ulrik og meg for tre uker siden. “Ultralyd” med hjerte bak, stod det fortsatt i kalenderen min klokken 11.00 denne mandagen. Det var i dag vi skulle få se hjertet slå for aller første gang. Det var i dag vi skulle få den bekreftelsen vi gledet oss til. Det var i dag vi skulle senke skuldrene og bli litt tryggere. Men sånn ble det ikke.

Timen i dag ble stående i kalenderen for å sjekke det motsatte, nemlig om alt var borte. Heldigvis er ting som det skal der nede. Kroppen min har klart å kvitte seg med fosteret som ikke var levedyktig helt på egenhånd, så jeg slipper utskrapning og eventuelt enda lenger ventetid til vi kan sette i gang med neste forsøk. Jeg føler meg derfor heldig i det hele, selv om det var veldig vemodig på morgen i dag.

Nå som denne spontanaborten først har skjedd og alt det vonde i denne runden nesten er over, så ville jeg faktisk ikke vært foruten. Jeg er fortsatt glad for at forsøket først ble vellykket og at jeg faktisk ble gravid. Det gjorde utrolig vondt å miste, men jeg følte meg enda mer streset og nervøs etter første forsøk som aldri ga meg en positiv graviditetstest. Nå vet jeg i det miste at jeg kan bli gravid og at sansynligheten er stor for at jeg snart blir det igjen. Fra og med i dag skal jeg og vi kun se fremover..


31 kommentarer
    1. Spurte jordmor når jeg ble gravid på nytt etter spontanabort og det viser seg at en spontanabort “renser systemet” og at det blir lettere å bli gravid i etterkant. Hun sa også at tidligere så var det flere kvinner som slet med å bli gravid som tok utskraping for nettopp å gjøre prosessen lettere. Rar info, jeg vet. Men krysser fingrene på at spira sitter neste gang for dere! Lykke til 🙂

    2. Er så søkk imponert over hvordan du takler hele situasjoen!! <3 Du og Ulrik er virkelig fanastiske forbilder! Lykke til. Hele norge krysser fingrer og tær for dere <3

    3. Etter 2 misfall, så sitter jeg her med 2 gutter på 2 og 6 år. Lykke til!! Kommer helt sikkert å gå bra for deg. Vet det er vanskelig å se framover,men pröv å väre litt okkupert med ulike saker.

    4. Jeg ble gravid rett etter en spontanabort. Man blir lettere gravid rett etter en SA. Så neste gang krysser jeg fingrene for at spiren sitter og holder seg inni magen din 🙂

    5. Så bra kroppen selv ordnet opp❤️ Når vi skulle prøve å få vårt første barn så mistet vi også første gang jeg ble gravid, det er en vond følelse, men jeg ble heldigvis fort gravid igjen og den gangen gikk det bra❤️❤️ Håper ting skjer fort for dere også! Alt skjer for en grunn selv om det er tungt akkurat nå så er du “glad” dette skjedde den dagen det går bra og du sitter med det barnet du har fått. Hadde ikke dette skjedd så hadde du aldri fått akkurat DET barnet😉❤️ (Det er sånn jeg ofte tenker selv iallfall)

    6. Du har helt riktig holdning, dere skal kun se fremover! Men så ufattelig vanskelig det kan være til tider.. riktig holdning er det uansett, og det er så flott av deg! Hvem er det som egentlig orker å være så åpen om noe så sårt som dette? Nei, du er min favoittblogger, heier på dere og er sikker på at dere vil lykkes til slutt.
      Mvh fra et medmenneske.

    7. Jeg mistet i uke 7 første gang jeg ble gravid selv etter flere års prøving, men historien har en lykkelig slutt, for etterpå kom det først ett prøverørsbarn, før vi uventet ble gravid på egenhånd med barn nummer to. Nå har vi to fine barn på 2 og 4 år. Se fremover – det kommer til å ordne seg til slutt <3

    8. Uff,så trist for dere😢 Vet hvordan du har det, var i det gamet selv i 11 år tilsammen. Men jeg ga ALDRI opp og sitter idag med 2 flotte barn.💙❤️ Gi dere aldri, for dette kommer til og ordne seg.💕

    9. Hei😊 Vet det er forferdelig trist å miste og ikke uvanelig heller dessverre…..
      Jeg gikk litt rundt å var litt bekymret da jeg var gravid,følte det var noe som ikke stemte….. da var det en dame som sa til meg : Du vil få det barnet du skal ha!!
      En mnd senere spontanaborterte jeg…..
      4 år senere fikk jeg verdens herligste prinsesse💖
      Lykke lykke til,kommer til å gå fint, du vil få barnet ditt💖

    10. Brått fikk jeg følelsen av at dette kommer til å gå deres veg! Ikke forhast deg. Velykket graviditet står for tur! 🙂

    11. Så fine tanker. Dette har du helt rett i, nå er du helt sikker på at kroppen din kan bli gravid, å det vil skje igjen, det er jeg sikker på 👍🏻😊

    12. Leit å høre om aborten. Er du vaksinert? Vet du at f.eks. Gardasil-vaksinen kan gå utover fertiliteten? Trøsten er, i så fall, at det finnes måter å avgifte vaksiner på …

    13. Mistet selv første svangerskape i uke 9, veldig tungt 🙁 måtte utføre et medisinsk abort da kroppen min ville ikke kvitte seg med fosteret. Blei gravid igjen 5mnd etterpå, sitter nå med ei jente på 2mnd ❤ håper spiren sitter fast neste gang og at dere lykkes med å bli foreldre 😀❤

    14. Hei du kjære deg 🙂
      Jeg håper det går bra med deg pga det som skjedde. Jeg vet ikke om det er menneskelig riktig av meg å skrive dette…
      Jeg er ikke en stor bloggleser, men jeg følger med på noen bloggerer av og til. Jeg har lest om noen av dine “graviditets forsøk” innleggene og jeg har venta spent som deg på posetiv resultat. Det gjorde virkelig sikkelig vondt når det gikk dårlig første gangen også venta jeg spent andre gangen og ble virkelig glad andre gangen.
      Jeg hadde ikke vært på bloggen din på en stund etter posetiv resultatet, men gikk innom den dagen du la ut innlegget med bilde av masse tabletter.
      Da skjønte jeg at noe gikk galt, jeg skrolla meg ned fort med hjerte i halsen på hva som hadde skjedd. Da jeg leste denne innlegget fikk jeg sinnsykt vondt inni meg, jeg var på gråten.
      Hvorfor skulle det skjer. Jeg syns så synd at dette skjedde, og hvorfor måtte det skjer. Jeg fikk like vondt som om det var meg faktisk.
      Jeg er kjempe glad i barn selv, jeg elsker barn.
      Jeg har alltid hatt “ubeskyttet samleie” fordi jeg tenker at gud vil gi deg den gaven om du ønsker eller ikke. Hvorfor stoppe det, jeg elsker barn og jeg kunne vært en bra mamma og jeg er klar for ågi alt til en gave fra gud. Men det har hendt slik at jeg aldri har blitt gravid selv “samleie uten beskyttelse”
      Jeg er faktisk livredd for å undersøke hva problemet kan skyldes. Jeg er livredd for å være steril, jeg er livredd for å ikke være i stand til å få barn.
      Jeg er livredd å oppsøke lege om dette.
      Jeg er kun 21 år, men alder trenger nødvendigvis ikke ha noe med om man er klar eller ikke, heller ikke om man kan være en god mamma eller ikke.
      Faktisk så ble den skuuffelsen du opplevde som du skrev om i dette innlegget like ille som jeg hadde opplevd det. Det er noen ganger feil å si at “man vet ikke hvordan det er før man har gått gjennom det sjøl”
      Jeg kan føle med deg. Jeg håper du klarer å kjempe for drømmen, og du bør være superglad at din mann støtter deg i slike vanskelige ting, og det tror jeg du vet.
      Stå på. jeg venter på at du en dag poster bilde av babyen din ! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg