PÅ TIDE Å VÆRE SOSIAL

Hei, dere! Nå er vi på vei til søskenbarnet til Ulrik for bursdagsfeiring. Det er første gang i løpet av denne helgen at jeg faktisk fikser meg og går i noe annet enn kosetøy, derfor var det godt å komme seg litt ut. Når det er sagt har Stella og jeg vært i skogen i dag og jeg har fått gjort unna en del gjøremål før den nye uken, så det skal ikke stå på samvittigheten. Jeg kjenner bare at jeg stenger meg for mye inne for tiden og det er litt deprimerende egentlig. Jeg har som alle andre godt av å være sosial og siden jeg ikke har en spesielt sosial hverdag så bør jeg ta det igjen noe i helgene når alle faktisk har fri.

Jeg har som dere ser blitt kort på håret igjen og er veldig fornøyd med det, men jeg skal innrømme at det var gøy å ha det litt lengre for en periode også. Ulrik sier at han liker meg best med kort hår og det spiller såklart en stor rolle. Men jeg er likevel usikker. Det spørs om ikke det blir litt forandringer før sommeren igjen. Takk og lov for at det finnes extensions for sånne ubesluttsomme jenter som meg. Hehe!

I morgen skal vi som sagt på ultralyd. Jeg krysser virkelig fingrene for at kroppen min har kvittet seg med alt gjennom denne spontanaborten på egenhånd, slik at jeg slipper utskraping. Sannsynligheten er vel ganske stor for at jeg slipper det siden jeg var så få uker på vei..

Tvi tvi! Ønsker dere en fortsatt fin søndag <3

30 kommentarer
    1. Synes du er utrolig tøff og på mange måter et forbilde for meg til og bli like positiv som det du er🙂Jeg spontanaborterte i uke 9 og ble ikke kvitt alt selv så var inne 2 ganger hvor jeg fikk tablett for og få ut restene. Som heller ikke fungerte så måtte ta utskrapning. Og kjenner at hele den prosessen har tatt skikkelig på. Og lese bloggen din hver dag, om hvordan du klarer og komme deg videre og fortsatt være positiv er en motivasjon for meg. Jeg ønsker deg/dere alt godt fremover, det er snart deres tur❤

    2. Syntes du kler både kort & langt hår, men som du sier; er veldig greit å kunne variere med extensions! Vil sende deg en god varm klem og jeg håper alt står bra til med deg. Du er forrykende bra ut og jeg ønsker deg alt godt! 🙂

    3. Hva med å ha håret bare litt lenger i front? Jeg har en type bob jeg og, men må ha litt lengder mot ansiktet for å få følelsen av at det ikke blir for kort 🙂 synes også nsiktet kommer godt frem da!

    4. Så utrolig godt du kledde kort hår!! WOW <3
      Ønsker dere masse lykke til i morgen, krysser fingrene.

    5. Du har så utrolig fint hår her!
      Kanskje du kunne laget en videoblogg en dag om hvordan du styler ditt korte hår?
      Håper dere har det bra, og ønsker dere masse lykke til med neste IVF 🙂
      Mvh fast leser 🙂

    6. Du er nydelig med kort hår! Jeg klippet med kort som deg for ca 6 mnd siden, etter å ha hatt hår ned til baken i flere år. Kjempedeilig!!
      Tenker masse på dere❤

    7. Du skal på ultralyd for å sjekke det, jeg skal på ultralyd for å sjekke om eggene er store nok til å tas ut for så å gå igjennom prøverør. Den dagen du fortalte du skulle til Spiren for innsett var dagen, jeg fikk vite at mitt forsøk ble avbrutt. Nå tenkte jeg at du ble gravid først av oss, også leste jeg dager senere at du hadde mistet. 🙁 Får håpe vi begge blir gravide i år. 🙂

    8. Hvis du sparer til lengre hår kan jeg anbefale deg HairCare. En venninne anbefalte disse hårtablettene til meg og jeg fikk skikkelig fart på hårveksten, sterkere og mer glansfullt det som vokser ut og mister mindre hår, så får bedre og fyldigere hårvekst 🙂

    9. Pleier aldri å kommentere på blogger – men nå må jeg bare gjøre det! Må si at det står stor respekt for at du og dere velger å dele fra den tøffe tiden dere går gjennom. Du bidrar til å bryte ned et stort tabu i samfunnet vårt. Trøbbel med å bli gravide er VANLIG og spontanabort er VANLIG – men folk vet ikke det, fordi ingen snakker om det! Jeg er lege og treffer mange i din situasjon. Hver gang blir folk overrasket når jeg forteller hvor vanlig det er å oppleve en spontanabort. TAKK for at du deler din historie med hele Norge – det trengs! <3 Ønsker deg og Ulrik alt godt! Håper og ber om at neste forsøk lykkes for dere!

    10. Lykke til på ultralyd i morgen!
      Og du kler sveisen du har nå så utrolig bra! Behold den 😉
      Og hadde så lyst til og kommentere innleggene her tidligere, men ble så oppgitt over alle de kommentarene i forhold til adopsjon fra andre her. Jeg leste og forsto innlegget akkurat som det var ment fra din side (tror jeg da). Og at folk da kommer med atbduner egoist, fortjener ikke få barn etc.. herregud.. Virker som folk VILLE oppfatte det negativt. Finnes da virkelig INGEN ting egoistisk ved å ønske seg et biologisk barn,
      Nå håper jeg det går veien for dere neste gang. Nesten så jeg skulle ønske man kunne gitt bort sin egen mulighet til andre, men naturlig nok går jo ikke det 😉
      Som sagt, lykke til i morgen og håper dere begge får en fin uke ☺ ❤

    11. Lykke til på ultralyd, krysser fingrene for deg! Beundrer virkelig åpenheten og optimismen din i denne situasjonen. Forresten enig med Ulrik, du er utrolig flott med kort hår 🙂

    12. PS ville bare berolige deg med, jeg har og hatt en Sa i 2012 og det fikset kroppen selv på 1 uke, dengang ble jeg gravid med p-plaster (ett sjokk dengang da…da eg tok testen, Så kom virkningen av p-plaster 2 dager etterpå allikevel var 5 uker på vei… Men og i 2014 ble jeg (en vond historie jeg prøve fortrenge) ufrivillig gravid (drittsekk som forgrep seg) men jeg måtte desverre ta det tunge valget med selvbestemt abort… Vært alenemor i 12 år dengang, vet hvor tøft det er…. Og det hadde vært synd på barnet, verden gikk helt i svart dengang da….Men det var verre, gikk med store blødninger i 3 mnd!! Ringte to tre X til sykehuset, de bare “det er helt normalt”!! Var forferdelig, engang styrtblødning på jobb… Tilslutt fikk jeg henvisning fra legen min, da var det noen dager igjen til 3 mnd etterpå, hadde blodprosent på 7!! Da så de på UL at det var rester igjen…og fikk bare en svak beklagelse!!
      Fikk narkose og utskrapning, kjente ingenting, jeg sov jo godt 😄 så det skal du hvertfall ikke bekymre deg for… Det er nok ordnet seg selv… ❤❤
      Og lykke til videre… Alle gode ting er nok 3

    13. Gode Julianne. Jeg har lest bloggen din i et år nå, og krysser sånn fingrene for at det skal gå for dere neste gang! Virkelig <3 Jeg fikk positiv test to uker før deg, og fikk beskjed for fem dager siden om at jeg har hatt en MA (missed abortion). Fosteret døde da det bare var 5 uker gammelt. I den anledning må jeg si tusen takk for din åpenhet rundt alt med prøving og det å miste - det har virkelig gjort meg mer avslappet fordi jeg vet hvor normalt alt dette er, og det gir meg håp om at det vil lykkes for oss også en gang. Alt godt til deg og Ulrik!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg