ET NYTT KAPITTEL

Hei, fra fjellet. Ulrik og jeg dro rett på Geilo etter at vi var på God Morgen Norge i går. Her skal vi være og kose oss helt til mandag. Vi har også besøk av et vennepar her oppe, så det blir som en liten vinterferie på oss alle. Skikkelig hyggelig! Jeg elsker jo å være på fjellet.

Formen min har vært ganske fin i dag, men jeg ble likevel hjemme i leiligheten da de andre stod på ski. Jeg er livredd for å gjøre noe galt eller utsette meg for noe som kan skade den lille eskimoen vår. Det er naturlig etter alt vi har vært gjennom, men det kan nok gå litt langt. Forhåpentligvis blir jeg mindre redd om noen uker når nyheten har sunket mer inn. Hilsen hun som tok sin sjette graviditetstest på formiddagen i dag. Hehe! Alt dette skal jeg fortelle mer om i morgen. Da kommer som sagt min første gravidoppdatering. Jeg skal også vise dere mer av denne boken, som jeg fikk i gave av to gode venninner. Boken som skal få følge meg hele veien i dette nye kapittelet i livet.

Vi kom akkurat hjem fra afterski. Der fikk jeg smake min aller første virgin mojito (alkoholfri drink) og den var faktisk veldig godt. Jeg har forresten laget en ny kategori på bloggen som heter “gravid”. Under denne kategorien kommer alt som har med graviditeten å gjøre fremover. Nå skal jeg gjøre meg klar til middag på hotellet. Jeg er supersulten, så det gleder jeg meg veldig til. Ha en fortsatt fin lørdag, så snakkes vi mer i morgen!

En ting til.. Hvilke apper bør jeg laste ned og bruke i svangerskapet?


 

40 kommentarer
    1. Hei og god helg til dåke 😀 Eg har brukt appen “preglife” den er heilt super! Forteller om barnets utvikling den veka du er i, litt om mor og om partner 😃👍🏽 Gleda meg til å følge dåke i dette kapittelet og😍

    2. Dette er stas Julianne☺️ Gratulerer! Unner virkelig alle å oppleve dette. Jeg brukte gravid og barn, sandviks. Det er de som også står for mye av informasjonsbøkene du får på helsestasjon og sykehuset.

    3. Gratulerer så mye Julianne 🙂 Jeg er skal snart selv til 1. konsultasjon for å påstarte prosessen med prøverør. Er veldig flott å se gleden dere opplever, samtidig som dette er litt sårt for meg som venter og venter, håper og håper. Dette vet du nok alt om. Gleder meg til å følge deg i svangerskapet. Jeg finner mye inspirasjon fra deg, og skal selv aldri miste håpet om å bli mor.

    4. Preglife (som det nå heter). Var favoritten min da jeg var gravid, der står det om barnet, litt til mor og litt til far. Holder oversikt over ukene og antall dager igjen osv. Når termin nærmer seg får man opp en knapp du skal trykke på når barnet er født og da holder den oversikt over hvor mange dager/måneder/år barnet er, utviklingsperiode osv 🙂

    5. Hei jeg følger deg stadig 😉 er så glad på deres vegne. Jeg er gravid også og bruker tre forskjellighet apper. Preglife , gravid og barn, pregnancy+ 😉 lykke til videre! 💗

    6. Har fulgt deg helt fra oppstarten av bloggen, og må bare si at det er sååå stas å lese nå om dagen! 🙂 elsker at du bobler over av lykke! Nyt, nyt, nyyyt i fulle drag 😀 Gleder meg til masse baby-skriverier her fremover 😀

    7. Hei! Først vil jeg bare si gratulerer! Herregud det er en utrolig følelse. Jeg og samboeren har selv prøvd i nesten ett år uten hell. Fikk svar på sykehuset at det kom til å bli vanskelig for oss ettersom jeg hadde noen komplikasjoner med eggstokken. Men fikk vite at det absolutt ikke var umulig. Helt ærlig var jeg så vandt med den ene streken på graviditetstesren at jeg fikk helt sjokk da den andre poppet opp for en uke siden.
      Synes det blir ekstra gøy å følge deg fremover siden vi er i samme båt og jeg vet at dere kjenner på de samme følelsene.
      Er forresten 8 uker på vei til mandag og superhormonell, så den fine videoen du postet ga meg tårer i øynene🤗
      Den beste appen er Preglife!
      Klem

    8. Pregnancy+ var den beste appen jeg brukte! 😃 Og anbefaler veldig sterkt å laste ned en app som heter the Wonder weeks, den er utrolig bra når babyen din er født for å forstå alle de ulike utviklingstrinnene h*n går igjennom, den hjalp meg veldig mye i perioder hvor min lille var litt mer urolig enn andre mtp å forstå hvorfor hun var slik og få ulike råd og diverse😊 Lykke til!👶🏻💕

    9. Gratulerer så mye, dette blir veldig koselig å følge med på fremover 😀 Selv kjente jeg en liten lettelsesfølelse da nyheten kom og jeg er så glad på deres vegne 🙂

    10. MEGA flott blogg må jeg si, innleggene dine er fengende<3 Du har virkelig forstått det med å fenge mennesker 😀 Meget flott jobbet, jeg skal formidle denne bloggen videre om du ønsker det, forsett slik!

    11. Slalomski bør du ikke kjære, men langrenn er helt greit. Jeg var på skitur I dag, er I uke 17 med tvillinger.

    12. Gratulerer så mye til dere begge:) Graviditeten synker nok mer inn om en uke eller to, da pleier symptomene å vise seg og man er liksom ikke lenger i tvil, hehe! Lykke til:)

    13. Hei!
      Har 2 tette svangerskap og brukte “Preglife”, en super bra app!!!! Anbefales på det sterkeste!

    14. Gratulerer så mye!! Dette blir spennende:) Ønsker dere alt godt!
      Jeg har brukt/bruker disse appene (mitt barn er nå 8 mnd):
      Gravid og barn(!!)
      Preglife
      Uke for uke
      Babyverden
      Gravidreisen
      Rieteller (som jeg aldri rakk å bruke😜)
      Min amming e.l.
      The Wonder weeks

    15. PregLife er den appen jeg likte best, i tillegg til de koslige mailene du kan velde å få om du lasterned Gravid og Barn / Sandviks AS sin app.
      Og etter hvert… Ikke betal for en rieteller. Skriv ned klokkelsettene på et notat på telefonen. Gjør like susen det. For greia er at du skal forstå hvordan den brukes og. Og det er bare frustrerende når den ikke gjør som du vil og du har det ubehaglig

    16. Gratulere så mye! Ettersom du har vært og er så åpen håper jeg også du er det når den lille kommer til verden. Det tristeste er jo når foreldre skjermer barna sine sånn.

    17. Kjære deg du er gravid ikke alvorlig syk. Jeg har 5 prøveforsøk bak før jeg ble gravid. Du oppfører deg som om du er alene om å være gravid i verden, og d u er 4 uker+ takker for meg på denne bloggen.

    18. Å herregud, jeg er så sippete at jeg får tårer i øya hver gang du forteller om dette. er det mulig da. det eneste jeg tenker på er den gangen jeg selv kan stå å si “jeg er gravid!!!!” og bære frme et barn selv. og jeg tenker ikke bare på det, men det at dere er gravid og ikke minst på denne måten som dere gjør. ved å gå gjennom alt dette først. fy søren så tøft gjort!

    19. Jeg likte babyverden sin app! Hver morning har de dagens info om den lille i magen så man kan følge med alle småting som skjer hele tiden. Koselig start på dagen 😊😊

    20. Gratulerer så mye med baby i magen! Kjempekoselig! Og så fint at dere slapp å stri mer. At dere “bare” trengte to runder er jo flott, selv om det kan være påkjenning stor nok med de to rundene altså.
      Lykke til videre! Nyt dagene fremover:)

    21. Gratulerer så, så mye, er så glad på deres vegne ❤ Kjenner meg igjen i det du skriver, jeg slet veldig med å nyte særlig de første 12 ukene da bekymringer tok over. Ville bare gå i dvale og våkne når lille var trygt ute 🙂 hihi. Er vel bare å bli vant til et liv med bekymringer for barnet, som aldri vil slutte ❤ Heldigvis er sjansene store for at dette går veldig bra, så håper du klarer senke skuldrene og være glad ❤ Skulle ønske jeg klarte det:) (og dette var uten alle som konstant skulle minne meg på at det kan gå dårlig, fy så fæle enkelte får seg til å være..) Lykke til videre i graviditeten, gleder meg til oppdateringene:) Stor klem ❤

    22. Du har en herlig tid i møte 😊 Jeg brukte ingen applikasjoner i graviditeten, men jeg brukte å lese i boka jeg fikk på jordmorsenteret , der stod det om fosteret uke for uke og så var det plass til å skrive. Boka har jeg tatt vare på og tenker å ta den fram en dag og mimre, barnet blir 3 år til høsten så tida går unna. Nyt tiden fremover 😊

    23. Har både Gravid og barn og Preglife, veldig fornøyd med begge. Veldig ålreite på hver sin måte😊 Etter tips fra Mie lenger opp her lastet jeg ned Pregnancy + nå også, og ja!! For noen bilder, anbefales virkelig!! 💜

    24. Gravid og barn brukte jeg da jeg var gravid og i etterkant nå som barna er 1 og 2 år så har jeg appen enda hvor det står hva de går gjennom måned for måned. Den er veldig grei å ha når du planlegger graviditet og 😊

    25. Hei Julianne,
      Gratulerer så mye!
      Anbefaler deg å kjøpe barneforsikring hos Storebrand mens du går gravid( en kan gjøre det før barnet er født).
      Koster ikke veldig mye, og du kommer sikkert til å dra nytte av den når barnet er født (gratis konsultasjon hos spesialister, behandling hos naprapat og kiropraktor ol.). Moderne barn er ganske aktive, og en vet aldri hva de eller deres venner kan finne på. Dette er ingen reklame, kun tips fra en erfaren mamma😉

    26. Gratulerer så mye til dere begge!
      For å holde oversikt over dager og lignende anbefaler jeg PregLife (denne er praktisk både for samboer og blivende mormor).
      Ellers bruker jeg Ovia (gøy) , Pregnancy+, What to excpect og gravid og barn Sandvik.
      Ellers anbefaler jeg deg deg et kosttilskudd (etter de tre første månedene med folsyre) som heter Food grown Pregnancy fra wild nutrition kombinert med omega 3 fra Eskimo-3, ikke Google deg ihjel, og feks holde deg til kun helsedirektoratet sine retningslinjer og matportalen for kostholdsråd.
      Masse lykke til videre!

    27. Gratulerer igjen! <3 Jeg anbefaler appen "What to Expect" i tillegg til PregLife som jeg ser mange har nevnt 🙂 Masse lykke til fremover! Prøv å nyt graviditeten og husk at fysisk aktivitet er bra for både mor og barn på dette stadiet i graviditeten. Det blir verre når det blir tungt 😉 Selv er jeg sengeliggende for tiden for å prøve å unngå for tidlig fødsel. Bærer på tvillinger som truer med å komme allerede nå i uke 33. Satser på at de blir der inne noen uker til 🙂

    28. Jeg bruker PregLife og babyverden sin. De er veldig gode og føler at de har truffet ganske greit med hvordan jeg har hatt det i mitt svangerskap. 41+2 i dag 🙂
      Masse gratulerer til dere og nyt tiden. Husk å ta bilder, skriv hvordan du har det hver uke, skriv ned spesielle datoer for ” i dag kjente jeg første spark”, i dag hørte vi hjertelyden for første gang”, i dag kjente BF spark” ☺ alltid koselig å se tilbake på 😊

    29. Hipp hurra! Gratulerer til alle tre 😉
      Sjekk ut pregnancy plus / pregnancy + (?). Jeg brukte den og the bump!
      Elsket begge to! De er veldig detaljerte og de har en del kul grafikk så man får se barnet ordentlig 😃
      Lykke til!! Nyt de neste 200+ dagene, jeg elsket å være gravid!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg