PROSJEKT SOVEROM

Hei, igjen! Jeg nevnte såvidt at vi er i gang med planlegging av nytt soverom tidligere i dag. Her ser dere første utkast som vi har fått fra interiørdesigneren vår med fokus på fargekombinasjoner. Jeg bare elsker disse fargene!


Under ser dere noen bilder av hvordan soverommet er i dag og slik det har vært siden Ulrik og jeg flyttet inn i huset vårt på Vinderen for to og et halvt år siden. Jeg liker det romantiske preget i rommet og er spesielt glad i alt som er gull/kobber, som vi har på nattbordslampene, i hengslene på nattbordene, i hengslene på sjenken og i knaggene til morgenkåpene. Jeg liker også utskjæringene i tremøblene våre, men jeg er veldig lei av alt det røde/gammelrosa og alt det sukkersøte, som lysekronen, ruter og striper. Jeg er også lei av de hvite veggene og at alt i rommer er såpass lyst.

Ulrik og jeg har derfor bestemt oss for å male rommet og kjøpe inn litt nye ting, men samtidig beholde de møblene vi er glad i. Vi skal også fornye noen av møblene for å gjøre oppussingen mer økonomisk. Dessuten er det for trist å kvitte seg med alt, spesielt sjenken som er 100 år gammel i år (arv fra Ulrik sine besteforeldre). Det går jo ikke.

DETTE SKAL GJØRES:
 
Maling: Både vegger og tak skal males. Dette for å gjøre rommet mer spennende og for å skape en rolig og behagelig følelse på soverommet. Fargen skal være dempet, men ikke alt for mørk. Jeg ser for meg en blåfarge, som på rommet helt øverst i dette innlegget.
 
Beholde: Vi skal beholde nattbordene, sjenken, nattbordslampene og gardinene. Gardinene skal kun renses og selve lampeskjermene skal byttes for å få en fresh start på det nye rommet.
 
Fornye: Vi skal fornye benken og stolen som hører til sengegavlen ved å trekke om stoffet. Kom gjerne med tips til noen flinke som driver med omtrekking av møbler 🙂
 
Innkjøp: Vi skal kjøpe ny seng, nytt sengeteppe, nye pynteputer, ny vase med en eller annen plante i og ny taklampe.
 
Stoffer som skal brukes: Fløyel og lin, for å treffe på det harde mot det myke.
 
Farger som skal brukes: Gull/kobber, blåtoner og beige.
 
Åh! Dette blir gøy. Jeg skal blogge om hele prossessen og såklart vise dere det ferdige resultatet til slutt ♥

 

22 kommentarer
    1. Dersom du ikke ønsker å blir saksøkt, burde du kreditere de som har tatt bildene som du angir som “inspirasjon”. Dersom fotografene bak disse velger å gå rettens vei kan du fort bli skyldig en betydelig sum. Du står ikke fritt til å stjele andres verk jf. loven om opphavsrett og åndsverk.

    2. Ååh sånt er så artig! Har akkurat flytta i nytt hus med kjæresten og innredet soverommet. Har gjennomgående farger som grått, beige og blått. Vasket lin og velvet glam gardiner fra mille moi, samt fløyel sengegavl! Elsker luksusfølelsen av at man er på hotell. Soverommet er så undervurdert. Liker slike innlegg, aldri gærnt med inspo 🙂 stå på, jeg gleder meg til å se ferdigstilt resultat. 🙂

    3. Det så veldig fint ut. Ikke noe problem med nye madrass/seng selv om man skal ha små barn. Bruker bare madrassbeskytter. (Beskytter, ikke tisselaken) De fleste som selger senger har dette😘

    4. Hei. Det ser ut som det kommer til å bli kjempefint. Trekke om det lille setet på stolen, er kjempelett å gjøre selv. Alt man trenger er stoff, kanskje nytt skum til pute, og en stiftepistol/maskin. 🙂 Lykke til 🙂

    5. Hei! Angående seng kan jeg tipse om modellen Majestic fra Jensen. Den selges på Skeidar. Den er dyr, men er absolutt det beste kjøpet jeg noen gang har gjort 🙂 Og jeg jobber ikke på Skeidar altså 🙂

    6. Nå er jeg faktisk ganske ufin, med det soverommet trenger virkelig en oppfriskning. Grusom stil på det nå!! Tror det kommer til å bli veldig fint med litt forfriskning:)

    7. Skal bli bra med en oppfriskning ja, ser ut som rommet til et par på 75…hehe… Hadde blitt helt deppa der inne jeg:) Blir nok superfint når det blir ferdig! Et tips er å kjøpe en veldig bred seng, gjerne spesialbestill stor seng, da går det så fint å ha barna der etterhvert. Selv om man kanskje tenker at man ikke skal ha barna i sengen, er det veldig mange (meg inkludert), som endrer mening etterhvert. Heier på dere! Håper det kommer mange barn etterhvert!

    8. Jeg har et spørsmål til alle lesere her inne. Hvorfor gidder dere å skrive og spørre når hun aldri svarer?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg