ET SKRITT NÆRMERE

Da var jeg godt i gang med enda en rugetid og et skritt nærmere den store babydrømmen. Det føles veldig bra, for uansett om vi lykkes på dette andre forsøket eller ikke så beveger vi oss heldigvis i riktig retning med tanke på at vi får hjelp og prøver aktivt. Noe det er viktig å tenke på oppi alle disse følelsene og ikke minst etter et mislykket forsøk. Vi må huske å være takknemlige for at vi er i gang med prøverørsprosessen og at vi oppsøkte hjelp på et såpass tidlig tidspunkt i prøveperioden. Tenk om vi fortsatt var uvitende om problemet vårt og uvitende om at assistert befruktning er veien å gå. Da hadde denne babydrømmen vært enda lenger unna og kanskje til og med på vei til å bli uoppnåelig. Jeg blir helt kvalm bare av tanken..

Det er rart å tenke på at det nå i februar måned er et år siden vi begynte prøvingen for alvor. Et år siden Ulrik og jeg ble enige om å ta steget videre til å bli en ordentlig familie og et år siden jeg sluttet på p-piller. Det har vært et langt år med mye frustrasjon rundt syklusen min, eggløsningstester, symptomer og mensen. En tøff start på ekteskapet.

Når det er sagt så tror jeg at det er en mening med dette, selv hvor urettferdig og vondt det føles til tider. Jeg tror ikke det er meningen at Ulrik og jeg aldri skal bli foreldre. Ikke misforstå. Men jeg tror at denne lange og kronglete veien til målet har en eller annen mening, og mistanken er åpenheten vår og all den trøsten mange finner i den. I tillegg så skal jeg ikke legge skjul på at forholdet til Ulrik og meg har blitt sterkere. Vi har vært gjennom vår første sorg og sjokk sammen som mann og kone, noe vi naturligvis vokser på og som knytter oss om mulig enda mer sammen.

Det vakreste Ulrik har sagt til meg i prøveperioden: “Det er ingen andre enn deg eg ville vært i akkurat denne situasjonen med.” 

Jeg har stor tro på at VI blir gravide (som det heter) i løpet av dette året og veldig stor tro på begge eskimoene våre. I beste fall blir det to søsken som er unnfanget på samme tid, men født med noen års mellomrom ♥ ♥


 

30 kommentarer
    1. Hei, kjempe fin og velskrevet blogg☺. Men hvis det er mulig å komme med et tips, så er det å slutte å stresse når det kommer til å få barn. Nervøsitet er nemlig som gift når det kommer til å bli gravid. Isteden hadde jeg prøvd å nyte tiden uten barn; reist, spist god mat. Ikke i det hele tatt ment som kritikk, håper virkelig det ordner seg❤.

    2. Masse lykke til med rugingen 🙂 Håper det sitter en liten spire om ikke lenge 🙂 Ble ikke lett gravid selv, så jeg vet til dels hvor vondt det føles når ikke det største ønsket man har går enkelt via naturens side. Håper det ordner seg for dere <3

    3. Det er ingen menneskerett å få barn og det er aldri garantier verken den ene eller andre veien for noen. Jeg har strevd mye og begynte nesten å gi opp så skjedde det og nå sitter jeg med stor mage. Akkurat da, når jeg så det lille hjertet slå, først da tenkte jeg at det som er meningen skal skje, det skjer.

    4. Ventetiden er forferdelig synes jeg! Mn det er jo bare noe vi må gjennom. Heller ventetid enn å teste for tidlig:)
      Så mange som har sagt at må ikke stresse. Men det er noe av det verste som noen kan si til meg fordi det er så mye lettere sagt enn gjort:)

    5. Hei Julianne! Lykke til med det nye forsøket 🙂 jeg er ny leser av bloggen din da jeg vil følge med på reisen deres etter vansker med å bli gravid selv. Jeg har ikke fulgt med så lenge, og lurer derfor på hvorfor dere bare etter ett år oppsøkte hjelp?

    6. Må Være slitsomt å hele tiden fokusere på dette “første ditt og datt” som kone og mann. Fryktelig stor forskjell på å være samboere og gift når man går gjennom sorg altså.. hva mener du med “mistanken er åpenheten” mistanken til hva??

    7. Spennende dager fremover. Dere er både tøffe og modige som står fram, det er nok en stor belastning, i tillegg til å måtte dele hele prosessen. Tror dere gir mange håp, de som er i samme båt føler seg kanskje ikke så ensom, for dette er ofte en ensom og hemmelig tid mange ikke deler, selv ikke med familien.
      Heier på dere 😊👏🏻
      Men Julianne, dere prøver ikke å bli gravid. Du prøver å bli gravid, dere prøver å starte en familie. Grøsser når noen sier vi er gravid. Begynner automatisk å se for meg mannens gravidmage, hvordan han skal føde og ikke minst, hvordan han skal amme. Mulig jeg bare har god fantasi?

    8. For en fantastisk fin setning av Ulrik der 🙂 Jeg håper virkelig drømmen deres går i oppfyllelse. Men jeg lurer på noe og føler meg nesten litt frekk som spør.. ville dere vurdert og adoptere, skulle det vise seg og være umulig og få egne barn? Med tanke på at det finnes utrolig mange barn i verden som trenger ett godt hjem..

    9. “Vi” skal få barn, men tro meg: Det er du/kvinnen som er gravid. Han slipper lettere unna 😉
      Når det er sagt ønsker jeg dere all mulig hell og lykke!

    10. Jeg VET at dere blir foreldre til slutt, og tenk så verdt det det blir<3 sykt gøy for et barn å vite at man er sååå ønsket.

    11. Herlig uttrykk: ruging😉
      Selv er jeg farmor til 7 og ja det er livets dessert💕💕💕lykke til begge to❤

    12. Du 19.56… Slappe av???? TROR du det er så lett eller? Når det eneste man tenker på er og få barn?? Blir så irritert når folk sier dette. Har vært i dette gamet i 8 år før det klaffet etter mange prøverørsforsøk.. Jeg klarte ikke slappe av og klarte ikke og tenke på andre ting!! Men gravid ble jeg tilslutt allikevel!! Masse lykke til Julianne og Ulrik.💖 Vet så godt hva dere går igjennom nå! Krysser fingrene.🙏

    13. Ønsker dere så mye lykke til! Dere kommer til å blir fantastiske foreldre. Kanskje meningen er også at dere skal bli bedre kjent og knyttet til hverandre FØR dere får barn. Uansett så er det flott at dere er så åpne. Klemmer og tålmodighet sender jeg<3

    14. Jeg håper dagene frem til testdagen går fort for dere, og at testen lyser positiv! Massemasse lykke til.

    15. Hei Juliane❤️ Jeg må bare få takket deg så mye for at du velger å være så åpen som du er. Ja, det er dere som er åpen du og Ulrikk, men det er din blogg og du som står for den største delen av formidlingen.
      For meg har det hjulpet så mye å lese bloggen din i det siste. Jeg går gjennom en periode hvor jeg opplever angst rundt det jeg enhetlig elsker å gjøre. Rådet jeg oftest får er å slappe av og enda flere råd til hva jeg skal gjøre, men det hjelper ingenting. Det jeg har lær av deg er at det som hjelper er å være åpen og snakke om det. TUSEN TAKK❤️❤️

    16. Bare til orientering, det er du som skal bli gravid, menn kan pr dags dato ikke bli gravide. Du blir gravid, dere venter barn og blir foreldre 🙂
      Lykke til 🙂

    17. Kjenner jeg også er råspent på resultatet når du skal ta testen. 🙂 Kan ikke være bare bare og vente disse dagene. Hvis jeg er spent, så kan jeg tenke meg på hvor spent du er! 😉 Ønsker dere så inderlig lykke til 🙂

    18. Siden man nå har lov til å skifte kjønn uten å fjerne kjønnsorganer, kan faktisk menn per dags dato bli gravide. FYI.

    19. Kan du ikke filme dag for dag til neste ultralyd??! <3
      Du er så flink til å videoblogge og det er så spennende å følge med på hva du gjør

    20. Til rettelse til rettelse
      Jeg trodde ikke mannen hennes hadde skiftet kjønn. Om det er tilfelle og de begge blir gravide samtidig, er det jo virkelig ok å skrive at vi er gravide. Trodde det bare var pilotfrue som skulle bli gravid jeg.. Da må jeg ønske dobbelt lykke til da 🙂

    21. Det er nok en mening bak at dere ikke kan bli gravide så lett, ja.. Jeg kan ihvertfall si at det hjelper litt for meg å lese om andre i samme situasjon. Her har vi prøvd i 6mnd uten klaff. Kjenner jeg blir litt trist når jeg leser mammablogger hvor de er blitt gravide på prevansjon og skriver åpenlyst om at de ikke ønsket barnet. Og her sitter vi og klarer ikke å få det til selv om vi prøver 😞 Godt at du er så open om det. Hjelper litt å lese om andre unge i samme situasjon (selv om vi ikke har prøvd så lenge at vi har fått bekreftet/avkreftet at noe er galt) 🙂 Hadde vert kjekt om du kunne skrevet litt om hva dere prøvde før dere gikk ut utredning 🙂

    22. Masse lykke til! 🙂 er i samme situasjon som deg, og jammen er det tøft.Håper deres neste forsøk blir positivt:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg