TESTDATOEN

Hei, dere. Formen min er heldigvis fin, men jeg har vært ganske sliten i dag. Det er vel bare naturlig etter lite søvn fra tirsdag til onsdag og en lang dag i går. Nå er det som sagt bare å ta det med ro, vente og smøre seg med tolmodighet. Jeg ser det er mange som spør om testingen og den skal foregå på samme måte som sist her hjemme med vanlig graviditetstest, ikke blodprøve. De hjemmetestene som finnes på markedet i dag er såpass gode at en blodprøve faktisk ikke er nødvendig. Skulle jeg få et negativt svar og uteblitt menstruasjon, hadde jeg selvfølgelig tatt en blodprøve for å være sikker. Men først en vanlig hjemmetest. Testdatoen for dette andre forsøket er onsdag 15. februar. Det blir den beste eller den verste dagen i mitt liv til nå. Det kjenner jeg på hele kroppen.

Jeg kan teste noen dager før og vet at mange gjør det, men jeg har blitt anbefalt å vente disse 14 dagene fordi man noen ganger ser at implantasjonen kan være noe forsinket. Derfor velger jeg å vente tiden ut, som jeg også gjorde ved første forsøk. Det er klart at det er vanskelig å vente alle disse dagene, men det skal jeg klare. Dessuten ser jeg ikke poenget i å utsette både Ulrik, meg selv og alle våre nærmeste for et falskt negativt svar eventuelt. Kjære Gud, la dagene gå fort frem til testing!

Jeg skal forresten fortsette med disse tablettene hver dag:

Morgen: Progynova 2 mg per oralt (svelges) + Utrogestan 100 mg 2 tabletter vaginalt
Middag: Progynova 2 mg per oralt (svelges) + Utrogestan 100 mg 2 tabletter vaginalt
Kveld: Progynova 2 mg per oralt (svelges) + Utrogestan 100 mg 2 tabletter vaginalt
 
Det er som dere ser de samme tablettene og den samme dosen som før innsettet.. Nå er det middag her i huset og etter det tar jeg nok kvelden. Vi blogges mer i morgen!
 
 
34 kommentarer
    1. Tinte de begge blactocystene? Og du får vel uansett ikke mensen, så lenge du går på progynova? Jeg satt inn en blastocyst 24.1, men har en dårlig følelse.. har testdag 7.2. Men tror ikke at det har gått😐 Tredje innsettet nå og det tar på psyken. Lykke til!!❤️ Viktig å tenke det beste😊

    2. Kjære dere, jeg krysser alt jeg har for dere og jeg er sikker på at dette går veien for dere denne gangen. Du husker kanskje at vi er i samme bås. Vi hadde prøvd en god stund for Nr. 2 og nå satt den. og jeg er sikker på at vi får en vinter baby 2017 sammen !Jeg skal iallfall følge deg videre på reisen som soon to be mamma og blogger 😀 Klem

    3. Håper på at det blir den beste dagen i ditt liv. Det er veldig spennende å følge deg, og jeg håper at det ordner seg for dere nå!

    4. Det blir så spennende:) krysser alle fingre og tær for dere. Hvorfor valgte dere foresten Spiren og ikke en klinikk i Oslo? Du har sikkert skrevet det før, men jeg begynte å følge deg litt tidligere i høst:)

    5. Lykke, lykke til, Julianne! Blastocyst-eskimo er kjempebra! Håper sånn det går deres vei nå! Jeg synes du og Ulrik er så tøffe som er åpne om dette <3 Mange sier at det er ingen gruppe som får så mye medfølelse og støtte som ufrivillig barnløse... Men i vårt tilfelle opplevdes det dessverre ikke slik da vi til slutt valgte å fortelle om det til våre nærmeste. Noen reagererte veldig fint, andre trakk seg unna, noen begynte å spekulere "hvem" som hadde skylda ("vi var jo tross alt i 20-årene, hvem trenger ivf da?")... Kanskje ved at andre er åpne, slik som Ulrik og deg, kan det gjøre det lettere for andre å fortelle sine nærmeste. Vi angret i ettertid at vi hadde fortalt enkelte familiemedlemmer om det. De var ikke modne for det. Heldigvis ordnet det seg for oss med prøverør i det offentlige - så nå er vi endelig foreldre <3

    6. Hei! Jeg håper dere lykkes på dette forsøket. Det fortjener dere 🙂 Jeg lurer på et par ting ifht et slikt innsett. Hva kaller man det (IVF, prøverør…)? Hvordan kan det ikke resultere i en graviditet? Egget er sjekket og er i orden, ikkesant? Så evt. er det at det ikke utvikler seg? Når gynekologen setter det inn – fester de det da liksom? Sikkert mange rare og dumme spørsmål, men jeg bare lurer fordi jeg er usikker på hvordan det fungerer.

    7. Heier på dere! Jeg testet meg 2 dager etter uteblitt mens, og testen var negativ. Det var da 16 dager siden antatt befruktning (eggløsningstest). Mensen kom ikke, og jeg testet igjen etter over en uke, og da var testen positiv! Er nå i uke 9:-) Så smør deg med tolmodighet, så skal jeg krysse alle fingre for deg ! Lykke til <3

    8. Jeg beundrer styrken dere har til å være så åpne om denne tøffe fasen i livet. Det hjelper mange!
      Ønsker så at dere lykkes…så masse lykke til.:)

    9. Så spennende! Vi har samme testdato som dere, å allerede nå kjenner jeg at dette blir laaaaaange dager! Krysser alt for at vi begge får positiv test!
      Lykke til som ruger!😊

    10. Timi: For en utrolig unødvendig kommentar. I en vanskelig tid er slike hånlige kommentarer det siste Julianne og Ulrik trenger. Om du ikke har noe godt å si, så hold det for deg selv. I mellomtiden kan du prøve å benytte deg av en fantastisk egenskap som heter empati for å sette deg inn i deres situasjon. Denne egenskapen finnes i alle mennesker, og jeg har troa på at den finnes i deg også 🙂
      Julianne og Ulrik – LYKKE TIL! Jeg krysser fingrene for dere! 🙂

    11. Best of luck til dere <3 Håper dagene går fort, ta vare på deg selv og kroppen din, unn deg ro og hvile 🙂

    12. Jeg har vært igjennom habituell abort men er nå endelig gravid og er i 19 uke 🙂 Kjempeglad. Lykke til videre 🙂

    13. Krysser virkelig fingrene for dere ❤️ Mistet jenta mi tidligere i år, da jeg var i svangerskapsuke 23, og vi har tenkt å prøve igjen om noen måneder. Håper det lyser to streker mot deg 15.02 😀

    14. Krysser fingrene for dere<3 jeg testet negativ to dager før ikm, så negativ på ikm. Men to dager senere var mens enda ikke kommet, og først da testet jeg positiv:) og var bombesikker på den den syklusen gikk rett vest.. har vanligvis masse gravid aktige symptomer før mens, mens denne gangen hadde jeg nada, men masse mens murringer og pms humør svingninger. Så huske og ikke miste motet, for kroppen kan spille deg ett puss 😉

    15. Lykke til!!! Håper sånn på deres vegner at det går bra denne gangen 🙂
      Jeg ble gravid naturlig, men testet ikke positivt før 18 dpo! (18 dager etter den faktiske befruktningen).
      Før det var testene kritthvite! Så du gjør nok lurt i å vente den anbefalte tiden 😀
      Krysser fingrene for dere!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg