JEG LEVER SOM OM DET SKAL SKJE

Hei, dere! Først vil jeg bare takke for alle de hyggelige tilbakemeldingene jeg fikk på gårsdagens videoblogg. Dere skal vite at dere motiverer meg stort til å fortsette med filmingen slik som dere roser meg opp i skyene. Jeg er fortsatt ikke helt trygg foran videokameraet og jeg vet at kvaliteten på det jeg leverer kan bli bedre, men litt av poenget med disse snuttene er jo at de skal se litt hjemmelaget ut. Jeg tror ikke resultatet ville blitt like ekte om jeg brukte en masse tid på redigering av slike spontane innlegg. Men det er min mening. Hva tenker dere?

God mandag, forresten! Nå sitter jeg i bilen sammen med Ulrik. Lunsjen ble akkurat inntatt på en bensinstasjon. Skikkelig glamorøst. Jeg har heldigvis trent i dag. Det får jevne ut et tonn majones på den "grove" baguetten jeg slukte. Haha!

Vi er på vei til Fredrikstad for å se på barnesenger og for å spise middag hos mamma. Ja, jeg vet det kanskje er litt crazy av oss å se på møbler til barnerommet alt nå. Vi aner jo ikke når babydrømmen blir virkelig, men vi skal bli foreldre en dag. Det føler jeg i hjertet mitt. Derfor lever jeg og vi som om det skal skje. Jeg gjør jo det med alt annet i forhold til ulike hensyn jeg tar med mat og alkohol, så hvorfor skal jeg ikke glede meg over de få tingene jeg faktisk finner glede i denne perioden?

24 kommentarer
    1. Jeg hadde veldig lyst på leander vugge med himmel, eller Stokke Sleepi. Sistnevnte “vokser” med babyen, dersom du kjøper tilbehør 😀 Og det er jo genialt 🙂

    2. Kommenterer ikke så ofte men jeg leser bloggen din daglig og følger både deg og Ulrik på snapchat. Og jeg vet at dere kommer til å bli flinke og omsorgsfulle foreldre mtp hvordan dere tar vare på Stella 🙂
      Håper og krysser fingrene for at dere skal lykkes med babydrømmen <3

    3. Hvor har du kjøpt jakken/ponchoen din? Den var lekker😀Lykke til på onsdag! Hilsen mamma til en liten eskimogutt😀

    4. Hvorfor i alle dager sparer du ikke disse gledene til du er gravid? Synes du er så sinnsykt desperat at det hele begynner å bli for dumt.. Unner dere selvsagt ALT det beste- men ærlig talt..

    5. Kan anbefale indisk babyvugge og samsoving. Det er lite som slår det å sove med babyen sin når det kommer til kos og trygghet 🙂
      Lykke til 🙂

    6. Ved å kjøpe inn barnemøbler, og leve som om du allerede er gravid – kan det hjelpe på å manifestere graviditeten fortere!! Og det er noe jeg virkelig unner dere. Har selv termin idag (!!!)men ingen tegn til lillegutt enda, så krysser alt som krysses kan for at du en dag skal få oppleve spenningen av å være frem et nytt liv som er skapt av deg og den du elsker. Ha en fin dag og masse lykke til videre – heier på dere<3

    7. Så klart det er lov å kikke rundt på barneting selv om du ikke er gravid ennå. Synes kommentaren til anonym 17.59 var unødvendig.. Når man gleder seg så over noe, så klart man skal glede seg over å kikke litt på forhånd. Blir egentlig som at vi så på møbler før vi kjøpte større leilighet. Ingen garanti for at vi fikk noe leilighet, men hvorfor ikke titte? Noen synes sikkert denne sammenligningen var teit. Men poenget er jo at man får lyst, og har lov til å la seg friste med å titte 🙂 Du skrev jo ikke at dere skulle kjøpe ennå 🙂 Ønsker dere så masse lykke til <3

    8. Latterlig med folk som skal fortelle andre hvordan de skal føle og leve livet sitt! Bare fordi DU synes det er dumt å desperat så skal ho leve etter dine premisser liksom! Ta deg en jævla bolle og gå og legg deg og tenk litt over hva du gjør og sier til et annet medmenneske! At vi må snakke til deg som et jævla barn! Håper virkelig ikke du har barn selv og bare sprer den ekle negative energien din og holdningen din til dine (fremtidige) barn!

    9. Synes ikke det er noe galt i og kjøpe ting nå jeg. Vi har ikke planer om og få barn før jeg har fått meg fast jobb og slikt. Men vi har alt kjøpt noe små ting. For vi vet jo med oss selv at vi skal og vil bli foreldre en gang vi også. Så når vi kommer over ting som bil pose til en billig penge så har vi kjøpt det. Tenker vis man kan spare seg for alt av utgifter når den tid kommer når det er så planlagt…. Så hvorfor ikke.
      Lykke til videre.

    10. Isabelle: Du sier “At vi må snakke til deg som et jævla barn!” Håper virkelig ikke dette er et eksempel på hvordan du snakker til barn!
      Og samtidig som du kritiserer noen for å snakke stygt til andre, så snakker du stygt til vedkommende selv. Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør?
      Du setter ikke akkurat et godt eksempel her…

    11. Ønsker dere virkelig lykke til, og håper dere lykkes denne gangen.
      Jeg har selv en sykdom som gjør det vanskelig å bli gravid men jeg har blitt det og har fått to fantastiske barn.
      Så det jeg virkelig vil anbefale deg, selv om jeg vet det er vanskelig er å tenke minst mulig på det å bli gravid,det er veldig ofte Når man ikke tror man blir det man faktisk blir det. Jeg har erfart det 2 ganger selv. Men jeg vet også att det ikke er så lett når man står i det.
      Heier på dere denne her tiden!

    12. Ut fra egen erfaring satt spiren på det fryseforsøket vi hadde gitt opp og ikke tenkte så mye på det..

    13. Dere bestemmer jo selvsagt hva dere vil bruke tid og energi på, men selv skjønner jeg ikke at dere vil gjøre dette nå fremfor å vente til dere blir gravide!? Det er jo myye mer givende og morsomt å reise rundt på titting og shopping når man VET at man får brul for det. Har selv vært gjennom en lang(!) prøveperiode og prøverør, og så selvfølgelig på ulike ting jeg hadde lyst på før vi ble gravide.. men som sagt, herregud så mye morsommere det er nå når jeg vet at det er en liten baby i magen. Ville hvertfall ikke handlet ting som seng, vogn o.l på nåværende tidspunkt. Håper alt jeg har for at det klaffer for dere snart, men det finnes faktisk ingen garanti.. og hvordan vil det da føles å ha kjøpt slike ting? Masse lykke til på onsdag og i ukene fremover:)

    14. Hei Julianne! Det er så hyggelig å følge med dere nå i prøveperioden, og syntes bare det er koselig at dere ser på barnesenger. Ting kan skje, og så fort som det går nå er det nok ikke lenge til deres familie blir utvidet med en liten til.
      Lurte på om sengen dere har på gjesterommet fremdeles er til salgs? Husker at du nevnte at du ville selge møblene der. Jeg er i allefall kjempe interessert i den sengen, og kan hente den fortløpende!

    15. Jeg synes det er rimelig sprøtt å kjøpe utstyr før man blir gravid. Du vet jo ikke hvor lang tid det tar før du blir gravid, om du i det hele tatt blir det. Hva om det tar fire år? Skal du ha et lager med babystuff på vent?
      Jeg har også vært gjennom en lang prøveperiode, men det falt meg aldri inn å gå til innkjøp av noe før jeg faktisk var gravid, og da flere måneder inn i graviditeten.

    16. Hei!
      Ville bare komme med en liten tanke basert på egen erfaring. Jeg er gravid nå med nr 2 og har et veldig tøft svangerskap. Av den grunn har jeg slitt med tilknytning til den i magen osv, og det å gjøre innkjøp har egentlig vært det eneste positive som har hjulpet meg litt. Jeg antar det blir litt på samme måte som for deg/dere: terapi i en tøff tid. Vil derfor bare si at det sikkert er lurt å ha i bakhodet at selv om dere
      blir uendelig glade og lykkelige den dagen spiren sitter (som forhåpentligvis skjer snart), så er det ikke sikkert alt blir rosenrødt i tiden som kommer likevel. Vil egentlig bare frem til at jeg tror det kan vær lurt å spare litt av det
      positive (med andre ord: ikke gjør alt av redebygging osv klart på forhånd) til tiden som gravid også 🙂 Og forsøke å forberede deg litt på at alt ikke trenger å
      bli fantastisk som gravid – bare så du ikke går på en skikkelig smell der.
      Masse lykke til, krysser fingr og tær for at den sitter denne gangen!

    17. Hei kjære deg.
      Jeg synes det er helt fantastisk at du/dere forbereder dere til foreldrerollen ved se på utstyr til deres fremtidige barn – som jeg er helt sikker på kommer veldig snart 🙂
      Jeg tror det er en veldig fin ting å gjøre i denne prøveperioden, og er sikker på at jeg ville gjort det selv også, for jeg shoppa som baaare det den dagen jeg fant ut jeg var gravid 😀
      Jeg har to barn selv, og som mamma selv kjenner jeg blir så glad og varm inni meg når du er så genuin om dette å bli mor selv. Det viser at du/dere kommer til å bli helt fantastiske foreldre 🙂
      Lykke-lykke til <3

    18. Haha til du som spør om hun har en tannsykdom.. er det mulig? Jeg ler! Hun har vel hva man kaller fine naturlige tenner. Merkelig kommentar.
      Nordmenn er veldig firkantet. Gjør man noe utenom det ” vanlige” er man automatisk så rar, dum, blåst, desperat..Osv osv… Hvis hun vil se på babyutstyr pga det gjør henne glad, hva er det galt med det? Altså foruten at det ikke er en vanlig ting å gjøre, hva er galt med at hun gjør det? Ta en selvrefleksjon på det folkens. Skader hun noen? Plager hun noen? Er det frivillig å lese om det på bloggen? Trenger du bry deg? Før du hugger løs på folk, bare tenk deg om to ganger =)

    19. Du har et fantastisk flott smil med kjempe fine hvite tenner. Ikke bry deg om nedvergende kommentarer som ikke gir mening! 😉
      Hilsen ei som jobber på tannlegesenter.

    20. En stund siden jeg var innom kommentarfeltet ditt søte Julianne. Mye rare kommentarer her i forhold til tidligere? Kommer vell med flere lesere 😉 Ønsker dere hell og lykke i morgen❤️ Frati er en god plass å spise om dere har tid 🙂 #fingerscrossed 🤗

    21. Herregud. Jeg blir helt målløs over hva folk skal henge seg opp i. Har nylig begynt å lese bloggen din Julianne, men syns du er knalltøff som deler alt om prøving og graviditet og også nå den dype sorgen med en spontanabort. Syntes fryktelig synd i deg og sender deg en stor klem <3
      Men jeg er helt i sjokk over hvor ekstremt mange stygge og fæle kommentarer du får? Det slår alt jeg har sett på andre blogger, og ikke skjonner jeg hva du skriver som er så provoserende heller.. Har i dag lest innleggene dine om fortiden, samt om at du gikk opp kirkegulvet alene. HELT RÅ er du, som tør å stå for egne valg.
      Stor klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg