DET ER KROPPEN SOM BESTEMMER

På morgenen i dag hadde jeg utrolig mye energi! Jeg hoppet omtrent ut av sengen og rett inn i treningstøyet før klokken åtte. Det er ikke noe som skjer hver dag her i huset, men det er skikkelig herlig de dagene det faktisk skjer. Frokosten ble inntatt på Rema 1000 sammen med Ulrik fordi det fortsatt er totalt kaos her hjemme med malere som har tatt over kjøkkenet/hele første etasje og kjelleretasjen. Men vi klager ikke.. Vi gjør det beste ut av situasjonen og spiser mest mulig ute. Jeg håper at malerne blir ferdige i morgen, slik at vi kan vaske og sette tilbake alle møbler og ting på lørdag og søndag. Ønsket er å møte den nye uken med ro i hjemmet. Jeg får ikke ro i kroppen nå som det er rotete overalt og fremmede mennesker løper ut og inn. Sånt fungerer ikke for meg. Når det er sagt så er jeg veldig glad for at vi valgte å male stuen, kjøkkenet og gangen på dette tidspunktet. Dere må ikke misforstå. Det positive med at malingen har tatt lang tid er jo at resultatet blir bra til slutt. Forandringene er verdt alt maset, for det blir veldig fint. Jeg hadde bare ikke trodd at det skulle så lang tid. Og nei, det er ingen her i huset som hadde fått  mer ro i kroppen av at jeg tok malekosten i egne hender. Prossessen ville heller ikke gått noe fortere. Ulrik blir stresset bare av å lese kommentarene til dere som ikke skjønner hvorfor jeg ikke maler selv. Hehe! Jeg har aldri malt en vegg i hele mitt liv og Ulrik er perfeksjonist til tusen = dårlig ide. Jeg kan ikke male og ønsker ikke å lære meg det. Ferdig med den saken. House tour videoen kommer som sagt når det er i orden her igjen.

Utover dagen mistet jeg dessverre den gode energien jeg startet dagen med. Hodepinen og kvalmen har meldt sin ankomst. Jeg mistenker at det er bivirkninger av hormonene som jeg går på (Progynova), så det er ingen fare. Men jeg må jo bare ta hensyn til det. Planen var å dra på boklansering av boken “Gleden med skjeden” med en venninne på Aschehoug, men jeg måtte avlyse hele greia og bli i sengen.

Det er selvfølgelig kjedelig at formen min stopper meg i å gjøre ting jeg har lyst til som å dra på denne lanseringen, eller ting jeg føler at jeg må gjøre, som hundre andre ting jeg ikke har fått gjort i dag. Men det er kroppen som bestemmer og i den prosessen jeg er i nå er det ekstra viktig å lytte til de signalene den sender. Hvis jeg er snill mot kroppen er det større sansynlighet for at den er snill tilbake, og er det noe jeg er helt avhengig av fremover så er det en kropp som jobber med meg. Jeg tør ikke ta noen form for smertestillende nå som vi er i gang med en ny runde. Det er mye mulig at jeg overdriver og er unødvendig forsiktig, men jeg ser ikke poenget i å ta noen sjanser. Jeg tror og har alltid trodd at den beste medisinen er å slappe av og sove.

Siste melding fra helsesøster: “Håper du ikke får for mye ubehag av hormonene, det er ikke uvanlig å få litt hodepine og bli litt hormonell.” Jeg føler ikke at jeg har blitt hormonell ennå. Men det får vel kanskje Ulrik svare på.. Jeg skal høre om han vil uttale seg om det senere denne uken. Det kan tenkes at han har en noe annen mening om hvordan jeg reagerer på disse hormonene.

Jeg er forresten ferdig med mensen for denne gang og forhåpentligvis ses vi ikke igjen (mensen og jeg) før Lykke eller Severin kommer til verden ♥♥


Nå skal jeg prøve å jobbe litt videre med en annonse for et produkt som jeg sverger til før jeg tar kvelden. Vi blogges!

54 kommentarer
    1. Du gjør så rett i å lytte til kroppen i denne perioden, å lære seg det først som sist vil du få mye igjen for i månedene som kommer! For ja, jeg har virkelig troen 🙂

    2. Krysser fingre og tær 👍🏻Prøver selv for tiden, har en følelse at det fungerer for deg denne gangen 💙

    3. Hvis jeg er snill mot kroppen er det større sansynlighet for at den er snill tilbake
      Dette er copypasted inn på mobilen min nå. Et gullkorn jeg trengte. Takk 🙂

    4. Virker som du ikke gjør noen ting egentlig? Vaskehjelp har dere og malere ? Jeg er yngre enn deg og både vasker huset selv og har malt. Hadde aldri malt før jeg heller, men det var ikke så veldig vanskelig 😛 høres ut som du er veldig snobbete og ser ned på slikt arbeid? Siden du er jo bare hjemme uansett .
      Tenk folk med 8-16 jobber, de vasker selv og pusser opp selv hjemme…
      du framstiller deg selv veldig overklasse og med nesa i været. Skikkelig frognerfrue

    5. Hei. Forstår jo at du tjener penger på bloggen din, men savner du ikke å gjøre noe samfunnsnyttig? Blogging er jo ikke akkurat noe som behøves, men som de fleste leser for å ha underholdning eller noe å le av. Men samfunnsnyttig og viktig er det jo ikke.

    6. Forstår veldig godt at du vil lytte til kroppen. Det er kjempeviktig ! Lykke til med alt, gleder meg til å følge deg videre og håper spiren sitter 🙂
      Da jeg var gravid forrige gang tok jeg ikke en eneste smertestillende gjennom hele svangerskapet. Under riene fikk jeg beskjed om å ta to paracet og legge meg. FOR EN VIRKNING ! Så jeg har absolutt tro på at de funker bedre om man ikke tar for ofte 🙂 Smertestillende tabletter gjør noe med kroppen vår..

    7. Hei Julianne! Jeg ville bare ‘tipse’ deg om at når jeg trykker meg inn på bloggen din via blogg.no-plattformen, så tar det unormalt lengre tid før bloggen din åpner seg. Spesielt via mobil. Jeg er daglig innom blogg.no og trykker meg inn på de bloggene jeg liker å følge med på, inkl din, og har merket meg at din link er tregere. Av og til så treg at jeg velger å ikke vente. Har tenkt lenge på å skrive om dette til deg, for kanskje det fører til at du mister klikk, hvis andre lesere opplever det samme?
      Lykke til med forsøket! Ønsker dere alt godt.

    8. Jeg begynte å få sansen for deg og å synes at bloggen din var interresant men nå går det helt feil vei igjen. Du gjør jo ingenting for å holde på leserne, blogger ekstremt lite og SÅ kjedelig. De fleste bloggere gjør litt ting, enten det er å pusse opp eller å engasjere seg i noe. Du gjør jo absolutt ingenting! Du prater om at tid er så verdifullt men du gjør jo ingenting. Du fremstår som ekstremt lat og det er ganske utrolig at du kan leve av det her. Hvorfor blogger du ikke på dagtid som alle andre gjør? Du slenger bare liksom inn et innlegget skrevet på 10 min. langt utpå kvelden.

    9. Skriver under på den. Detta har virkelig tapt seg. Helt utrolig at noen kan tjene penger på denne måten.. du hadde ikke hatt vondt av å prøve deg i det virkelige arbeidslivet, der man faktisk må jobbe for penga.

    10. Jeg må si meg enig med Ida, dette er dårlig blitt. Kan du ikke i det minste ta naturlige bilder? Ingen våkner vel med et tykt lag leppestift? Et innlegg kommer sent på kvelden, og ikke gidder du generelt å besvare kommentarer fra leserne dine. Jeg håper virkelig at de leserne dine som sjekker bloggen flere ganger pr dag skjønner at det holder å sjekke den kl 23:00….

    11. Ikke bry deg om de negative kommentarene over her, skjønner meg ikke på folk som absolutt må tråkke på de som allerede ligger nede. Kanskje det gjør deres elendige dag bedre?
      Hold senga, lytt til kroppen og så vil jeg enda en gang innstendig be deg om å gå til en fotsoneterapeut før neste innsett, det kan gjøre underverker det vet jeg. Ei venninne slet i 14-15 år, diverse metoder og til slutt flere prøverørsforsøk uten å lykkes, så gikk hun til fotsoneterapeut, og der satt babyen. Men sjekk på forhånd at det er en som kan noe om ufrivillig barnløshet.
      Ønsker dere masse lykke til.
      PS Det er lov å være hormonell i en sånn tid, akkurat som når man har mensen. Mannen krysset av for de dagene i kalenderen, da visste han at når jeg sa hopp så skulle han svare; hvor langt 😉 Endret seg da jeg fikk fjernet cystene på eggstokkene, da var hormonterroren over.

    12. Jeg skulle ønske du ikke godkjente alle de stygge kommentarene du får. Blir lei meg av å lese hva nettrollene kan få seg til å skrive!!
      Du er utrolig tøff, Julianne! Stå på! Det er verdt det at the end, når Lykke eller Severin kommer inn i livet deres <3

    13. Jeg tenker du skriver provoserende om hvor lite du gjør og alt du kjøper av tjenester for at man skal klikke seg inn her da leserene bare mååå følge med på hvor lat det går an å være😉

    14. Blir venninnene dine oppgitt over at du stadig avlyser fordi du må ta “hensyn” til kroppen din? Virker litt som at du bruker denne prosessen som en unnskyldning for å slippe å gjøre ting..? Jeg er positiv til deg som person og jeg liker bloggen din veldig godt, men nå er den i ferd med å bli en sutreblogg om hvor sliten du er hele tiden.. Du bør kanskje forsøke å være litt sosial, trene, finne på ting som gjør at du slapper av i denne vanskelige tiden. For det er vanskelig -beintøft! Men du kan jo ikke slutte å leve heller…

    15. Emilie: Det er forskjell på å være stygg og på å gi konstruktiv kritikk. Når hun lever av oss må man kunne komme med tilbakemeldinger.

    16. Usj så slemme folk er i kommentarfeltet. Hva hun bruker tiden sin på er vel hennes valg, og det hun går igjennom nå er ikke en lett tid. Lytt til kroppen og masse lykke til! Håper du får en liten solstråle snart 🙂

    17. Fader så stygge folk er altså, skjønner ikke at det går an å ha så lite respekt for andre mennesker! Jeg heier på dere og håper dette går veien!! Ta vare på deg selv <3

    18. Hei. Ser du får mye kritikk. Skjønner egentlig litt grunnen til det, siden du fremstiller deg selv som lat og snobbete. Jeg ønsker at dere lykkes og i tillegg at det gjør at du ser verdien i litt andre ting. Jeg vet at dette er stygt, men håper at det åpner øynene dine. Teor egentlig ikke at du ønsker å fremstå på denne måten, så da må lesere gjøre deg bevist på det. Tror også at det er lurt å finne på noe annet å skrive om enn prøving, for når prøvingen er over så forsvinner jo de av oss som kun følger deg på denne reisen.

    19. Er ikke jobben din å svare på kommentarer også? Det virker som om du setter av ti min på kvelden til å slenge sammen et innlegg. Dette blir for kjedelig.

    20. Folk er vel ikke stygge over her? Det er ærlige tilbakemeldinger på hvordan bloggen faktisk er blitt de siste ukene – det er jo fakta.
      Jeg fikk øynene opp for bloggen din i for 4-5 måneder siden, og ble helt hekta! Syns du var så kul, skrev godt og hadde mange typer forskjellige innlegg og ting du skrev om. Men de to-tre siste ukene har jeg blitt.så.lei. Aldri mer enn ett innlegg om dagen, og da har du gjerne klinket til med to bilder, og er vi heldig har vi sett de to bildene før i et tidligere innlegg. Jeg syns alt rundt prøve-perioden er interessant men i det siste så har alt bare dabbet av.
      Hva gjør du hele dagen frem til du publiserer første innlegg 20.30? Det virker som du har en utrolig kjedelig hverdag.. Nei, jeg takker for meg og kommer tilbake når du er tilbake der du var før.Heia heia!

    21. Kan ikke folk heller prøve å sette seg inn i Julianne og Ulrik sin situasjon? Istedet for å kommentere at bloggen har blitt kjedelig og at hun skriver dårlig, at hun skriver flr det meste om mensen, trøtthet o.l..
      Selvfølgelig gjør hun det når det er en stor del av hverdagen hennes og deres. Det er helt naturlig når man er prøver, da er det det man tenker på og som kverner o hodet

    22. Helt enig med mange over her. Bloggen din har tapt seg utrolig mye.
      Ikke at vi lesere har noe vi skulle sagt, men til syvende og sist er det leserne dine som gjør at du kan leve av bloggen. Håper du tar deg litt i nakken og fokuserer mer på å levere flere og gode innlegg 🙂

    23. Unnskyld meg! Tipper at fåtall av dere som kommenterer shit kan sette dere inn i deres situasjon. Så la det være!!!

    24. Jeg vet meget godt hva dem går gjennom, da jeg selv ganske nylig har vært gjennom et prøverørsforsøk. Nå klaffet det for oss på det forsøket, så skal ikke si at jeg vet hvordan det er å måtte gjennom et nytt forsøk. Men vi hadde en mye lenger prøveperiode før vi fikk hjelp, så tror jeg klarer å sette meg inn i hvor tøft det er for dem om dagen. Og jeg håper virkelig det klaffer for Julianne og Ulrik snart!
      MEN.. denne bloggen er jobben hennes, og det er den lønna som gjør at hun har råd til å kjøpe seg både privat utredning og behandling. Hun burde føle seg priviligert som har den muligheten, som ikke mange andre har. Lønna får hun takket være leserne sine, og da bør hun orke å bruke mer enn 10 min på leserne og jobben sin hver dag. De aller fleste som går gjennom det samme som Julianne og Ulrik må gå på jobb hver dag, og kan ikke ligge hjemme “å lytte til kroppen.” Og tro det eller ei.. de blir også gravide.

    25. Oi, her var det mye dritt i kommentarfeltet.. Tøft av deg å godkjenne de da, du hadde jo ikke trengt det.. Synes bloggen er like bra som før jeg, og at det er helt riktig å lytte til kroppen 🙂 spesielt midt oppe i det dere står i. Hvil når du trenger, også hører vi fra deg når du er i form til det 🙂 Heier masse på lille spire denne måneden også, ber om at dere skal lykkes nå❤️🙏🏻 Ha en fin helg! 🙂

    26. Hei, fine Julianne <3
      Så på snap at du satt med kommentarer du skulle godkjenne. Fikk vondt på dine vegne av hvor lite mange tydeligvis forstår av situasjonen din! Så mange som kjefter og maser tull! Synes det er trist at folk får seg til å være sånn mot deg. Beste ønsker om at du skal ha det bra 🙂

    27. Sagt det før også, og sier det igjen… En blogger som lever av å blogge, må også møte leserne sine med respekt tross negartive og positive tilbakemeldinger, så lenge de er konstruktive. De fleste kommentarene folk legger igjen opplever jeg spm konstruktive. De gangene du orker å svare, er du ofte veldig kvass tilbake og du fremstiller deg selv som litt lat.
      All respekt over hva du går igjennom, holder på selv, er i vår 11 runde nå, uten positivt resultat. Skal sette inn fryst egg som deg over helgen, og kjenner til progynova, chrinone/lutinus, spøytene og sprayen, sistnevnte som ikke du enda har måttet da, og håper du slipper det også;) Det er lov å gråte, klage, og følelsene går i spinn, men som noen har nevnt her, andre må intillegg jobbe 100 prosent oppi alt dette, så prøv kanskje å foluser litt på hvor heldig du er som faktisk kan ta så mye hensyn til din egen kropp.
      Ønsker dere lykke til;)

    28. Hva er det dere ikke forstår? Dette er ikke stygt, det er konstruktiv kritikk! Dette er jobben hennes og da må hun tåle å få tilbakemeldinger. Ja, hun har det tøft men det er vi søren meg flere som har! Vi andre må gå på jobb hver dag likevel. Hun er heller ikke den eneste som har slitt med å få barn. Baksiden av det glamorøse blogglivet er å holde bloggen gående selv om man ikke er på topp, og det bør man klare med den lønnen. Når man bare er hjemme klarer man å skrive et par innlegg i løpet av en dag, selv om formen ikke er på topp. Jeg tror de fleste forstår situasjonen veldig godt men hun har jo selv valgt å leve av det.

    29. Synes du skal ta dette som et kompliment jeg, Julianne:-) Folk liker bloggen din så godt at de dør av å få tilbake den du var før du begynte med prøvingen. Jeg liker bloggen din, og det beste synes jeg, er at du er nettopp deg.
      Og jenter, Julianne bestemmer selv hva hun skal skrive om og hvor mye hun skal skrive. Og si at hun skal være takknemlig og tenke på alle andre som må jobbe i tillegg er bare bullshit. Har man det tungt er det for det samme hvordan andre mennesker har det. Det vil ALLTID være noen som har det verre.
      Konstruktiv kritikk er en bra ting, men som min farmor alltid sa: man kan si en fin ting på en stygg måte og en stygg ting på en fin måte.
      Ikke la andre mennesker bestemme hva du skal gjøre i ditt liv. Det er selvfølgelig fint å møte leseren på veien, men skriv om det som opptar deg. Det er jo deg vi vil følge.

    30. Blir satt ut av folk klarer å lire ut av seg i dette kommentarfeltet!
      Dere må huske på at de som jobber 8-16 mandag til fredag også har 5 uker ferie hvert år + 3 egenmeldinger + som regel fri hver lørdag og søndag. Noe som da utgjør omtrent 120 dager fri i året. Ja, Julianne har en blogg, ja hun tjener godt på den, MEN det betyr ikke at hun som alle andre ikke skal få lov til å ta seg en dag fri.
      Oser misunnelse og jantelov lang vei.
      Stå på videre, Julianne. Krysser fingrene for at det blir full klaff ved neste forsøk! Ønsker deg en fin helg!

    31. Til Ida og andre nett troll her inne. Om dere
      mener de kommentarene deres er konstruktive så tror jeg kanskje du bør gå i deg selv, lese deg opp på hva ordet konstruktiv tilbake melding betyr og i samme slengen så se hvordan dere formulerer dere. Dette er krasst og ufint, og regner vel med at flere av kommentarene er av samme person med anonym og forskjellige “navn”. Og finner dere bloggen og hva Julianne skriver om så kjedelig og uinteressanst så finn dere noe annet å bruk energien deres på. Slutt å sitte anonymt bak en skjerm og sleng skit, skam dere sier jeg. Og stadig kommentarer på dette med at blogg ikke er hverken samfunns nyttig eller en skikkellig jobb, så lenge hun skatter av jobben sin så er det for andre å holde kjeft. Hun bidrar sikkert mer til fellesskapet enn mange av dere andre som sitter her og slenger ufine kommentarer på løpende bånd. Stå på Julianne, håper du ikke lar disse trollene komme under huden på deg. Du fremstår som en meget klok og flott dame. Lykke til på mandag

    32. Fytti for noen stygge kommentarer mange av dere lirer av dere. En ting er å komme med konstruktivt men her er det bare negativitet. Hun går igjennom en kjempe tøff prosess,vis litt mennskelighet og ikke vær så ufin.
      Stå på Julianne og masse lykke til med nytt forsøk..

    33. Jeg er overhode ikke et troll. Dette er min ærlige mening. Hadde jeg vært et troll hadde jeg da fyrt oppunder myye mer. Og det er da ikke snakk om å ta én dag fri! Det er snakk om generelt. Selvfølgelig kan hun ta seg en dag fri.

    34. Fytte rakkeren så mye misunnelse det er her! Folk kan være så stygge!
      Jeg har fulgt denne bloggen i over et år, og synes du gjør en fantastisk jobb! Elsker ærligheten din. Jeg er også en “prøver”, kun naturlig foreløpig.. ønsker deg masse lykke til, og husk at folk bare er missunnelig på livet ditt. Hvem ville ikke hatt vaskehjelp ? Skulle gjerne ha hatt det, hadde det bare ikke blitt for alt “snakk” rundt det (bor på et lite sted og her blir man raskt dømt for å være “lat”)
      Stå på Julianne! Du er en tøffing!!!

    35. Opp med hodet og smil til verden. Ikke la noen frekke kommentarer ødelegge dagen din. Har digget bloggen din siden dag en, og det er sikkert mange som er misunnelig på det livet dere lever. Fint hus, fin bil etc. Stå på, du er en flink blogger 😀

    36. Til RLV: misunnelse???? På hva da? At ho sliter med å bli gravid og ligger hjemme og lytter til kroppen???

    37. Altså, det er snakk om noen VEGGER. Jeg hadde skjønt det om dere skulle male taket. Jeg hadde heller aldri malt før da vi kjøpte vårt forrige hus. Men jeg tapet godt og vet du hva jeg gjorde etterpå? Jeg MALTE. Stue, kjøkken og tre soverom tok jeg og samboeren min på under en uke. Mens malerne hos dere har jo holdt på i månedsvis? Skjønner ikke at du vil gjøre deg selv så uselvstendig.

    38. Det overraker meg ikke hva enkelte klarer å spy ut på nett. Lenge leve misunnelsen og det er valgfri hva man velger å følle me på/lese om. Tror de fleste skulle ønske de hadde vaskehjelp og selv om jeg/vi klarer det meste selv så er maling en drittjobb som jeg lett hadde betalt for om jeg hadde mye penger. Nå har vi det veldig bra og velger ikke priotere vaskehjelp ol, men det er kun en prioteringsak. Det er ikke sikkert enkelte har et bedre liv med å jobbe 8 timers dag hver enste dag. Jeg er selv arbeidsledig om dagen og nyter hver eneste dag selv om jeg kun jobber litt inntil jeg får en ny jobb. Jeg er nygravid og drømmer om å være husmor i noen år, men vet jo det ikke går om vi ikke vinner i Lotto. Jeg har barn fra før også og kjeder meg aldri selv om jeg er hjemme om dagen. Håper virkelig du ikke tar deg nær av de stygge kommentarene og du har lov å være sliten/hormonell og dårlig noe som jeg er sikker på de fleste har full forståelse for i en slik prosess! Håper dere lykkes denne gangen, visst ikke er det ikke meningen at det skal skje helt enda<3 Jeg er 36 år og er så heldig å få være gravid med min drømmemann noe vi var redd for at vi ikke skulle få lov til å oppleve, men spiren satt når vi minst ventet det etter en tøff og "lang" prøveperiode. Jeg heier på dere:) Ps: dersom vi får en gutt skal han hete Ulrik:)

    39. Hanni: kjøp av håndtverkertjenester er med på å opprettholde arbeidsplasser. Takket være folk som ikke vil male selv, kan mange leve av å male for andre. De har en jobb å gå til, bidrar til samfunnet og slipper å gå på Nav.
      La nå folk få benytte seg av slike tjenester om de ønsker.

    40. Skulle ønske jeg kunne gi en ørefik til alle dere som slenger ut så stygge kommentarer om et annet menneske.
      Jeg heier på deg! Hilsen en jordmor som har vært medpå flere fantastiske fødsler etter prøverør!
      Du kommer til å bli en fantastisk mamma!

    41. Nå ja vet ikke heller hva som jeg skal være misunnelig her på da, men antar at det er unge jenter som henviser alltid til misunnelse. Man kan da komme med kritikk ifht bloggen uten å være misunnelig? Ikke vet jeg men jeg har da mer en denne fruen her har så jeg trur ikke jeg er akkurat misunnelig… Jeg har heller ikke sett noen forferdelig kommentarer at man kan kalle folk for nett troller…At noen tom blir så provosert at de skulle ønske å kunne gi en ørefik hmmm… da tar det helt av. Ser at noen skriver at det er normalt å sykemelde seg – nå er det ikke lenge siden denne fruen her har uttalt seg om hva hun selv synes om folk som går på NAV..og er man langtidssykemeldt så kommer folkens penger faktisk fra NAV- men dette er vel en helt ny emne for en debatt her?Så slapp litt av folkens – det er mange som kommer med kritikk men det betyr ikke at de er nett troller eller misunnelige eller noe annet enn at de faktisk har lyst å komme med uttalelsen. Nå har jo jeg da skrevet at jeg synes bloggen har blitt kjedelig i det siste- har man ikke lov å si det? Mange som kommenterer diverse blogger er fort å å rope i så fall ” slutt da å følge dette- finn på noe annet” noe som og blir for dumt.

    42. Altså hva enkelte mennesker får seg til å skrive på nett, blir helt satt ut, må være noen som tydeligvis ikke har det så greit med seg selv! Forstår veldig godt at prøvingen er en stor del av bloggen nå, det burde folk forstå, personelig liker jeg å lese om det. Du blir en super mamma, ikke mist håpet!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg