JEG KAN VÆRE GRAVID

Hei dere! Jeg skjønner ikke hvor det har blitt av denne dagen her? Jeg stod opp klokken 07:45, tok i mot vaskehjelpen klokken 08:45, besvarte mailer og ringte noen telefoner fra 09:00-10.00, trente fra 11.30-12.30, kjøpte blomster, dusjet og ordnet meg frem til negltimen min klokken 14:00 på Frogner. Etter det dro jeg hjem igjen, handlet mat og ryddet frem til venninnen min, Marthe kom på besøk fra Fredrikstad. Da hun kom satt vi i gang med maten nesten med en gang, så kom resten av jentene i 18-tiden. Vi har nemlig hatt jentekveld hos meg i dag med Chili con carne og hjemmebakte rundstykker. Mmm! Skikkelig digg og ikke minst hyggelig. Brått var klokken 22:00 før jeg fikk tid til å sette meg ned. Jaja. Det har vært en fin dag da ♥

Over til det jeg hadde lyst til å fortelle dere om.. Jeg har fortsatt ikke fått noe blødning og det føles veldig frustrerende. Men det er visst ikke uvanlig at mensen blir litt forskjøvet etter Gonepeptyl-sprøyten, sa helsesøster. Jeg hørte nemlig med henne tildigere i dag for å forsikre meg om at det ikke er noe galt med meg. Hehe! Jeg er egentlig ikke en som vanligvis bekymrer meg over helsen min, men denne prøverørsprosessen har gått helt i hodet på meg. Det må jeg bare innrømme. Mange himler sikker med øynene nå og tenker “kan hun ikke bare slappe av og vente til blødningen kommer”, men det er faktisk ikke så lett når man står i det. Bekymringer og stress er en naturlig del av denne prosessen, som i hvert fall ikke jeg klarer å unngå.

Jeg spurte også om det er noen som helst mulighet for at jeg kan være gravid, siden flere har stilt meg det spørsmålet her i kommentarfeltet. Jeg var helt sikker på at det var fysisk umulig, men der tok jeg feil. Siden jeg har litt av hormonene igjen i kroppen etter forrige runde så er det faktisk mulig at vi har blitt gravide “helt av oss selv”. Derfor ble jeg anbefalt å ta en graviditetstest for sikkerhets skyld. Det var heldigvis ikke farlig at jeg har tatt Gonapeptyl, om det skulle vise seg at det har skjedd et mirakel. Jeg tror vel egentlig ikke at det har det. Eller.. Kanskje? Håpet er der uansett. Alltid.

Jeg skal derfor ta en graviditetstest i morgen tildig for å sjekke. Det hadde selvfølgelig vært verdens beste nyhet om testen blir positiv. Men jeg forventer det ikke, slik jeg gjorde etter første prøverørsforsøk. Da følte jeg meg sikker på at jeg var gravid. Nå føler jeg meg bare rar og usikker på grunn av denne blødningen som ikke har kommet. Dessuten er jeg egentlig veldig klar og innstilt på forsøk nummer to, så det går helt fint om testen i morgen blir negativ. Klart jeg blir skuffet, men ikke på samme måte som sist gang jeg testet meg. Hvis dere skjønner?
 

 
33 kommentarer
    1. Håper det virkelig har skjedd ett mirakel, og at du er gravid!❤️ Er det noen jeg unner å bli gravid, så er det deg!😊 Det hadde no bare vært fantastisk viss det var slik.
      Krysser fingrer og tær🙏

    2. Krysser fingrene for at d får positiv test i dag!
      Det er utrolig spennende å få lov til å være med dere på denne reisen mot å bli foreldre!
      Jeg er selv 13 uker på vei med mitt 3.barn, så da er det ekstra spennende å lese om andre som jeg vet at snart blir gravide 🙂
      Lykke til <3

    3. Jeg synes slett ikke det er rart at du blir småtullete av alt som skjer med kroppen din for tiden. Alle reaksjoner er helt naturlige, og du virker bare veldig fornuftig og ærlig med deg selv. Jeg ønsker dere to alt mulig godt, mest av alt håper jeg dere aldri sklir fra hverandre når dere har prøvelser, men at dere søker trøst hos hverandre. Det er en veldig sårbar og følsom situasjon dere er i, så jeg håper for deres del at alle dere møter er gode mot dere, og ikke gjør såret verre enn det er. Klem.

    4. Hei 🙂
      Må først og fremst si at jeg føler veldig med deg i denne prosessen. Selv haddevi store problemer med å få barn. Etter å nærmest ha gitt opp etter utallige legebesøk lg utredninger satt brått den lille spiren. Verdens lykkeligste dag :)!
      Under prøvingen fikk jeg streng beskjed fra legen(vi brukte Volvat) om at all botox og fillere var strengt forbudt. Det samme gjelder mens man er gravid/under amme perioden.
      Hvordan forholder du deg til dette? Du som allerede har nevnt at dette er noe du bruker gjevnlig.

    5. Krysser fingre og tær for dere ❤️
      Har prøvd å finne klippet fra da dere var på god morgen Norge sist, men finner det ikke 🙁 kan du legge det ut? 😍

    6. krysser armer og ben for dere 😀
      Har fulgt hele reisen deres, vet ikke om du husker meg, men vi har nøyaktig samme syklus 😛
      Testet meg nå på ikm/søndag. Negativ.
      Enda ingen tante rød så jeg tok en test idag tidlig for morro skyld. Kjennes ut som om mensen er på nippet til å komme ut ifra murringene.
      Men den var positiv, og det hadde bare vært så gøy om “syklussen” våres hadde fortsatt og være synkronisert 🙂
      Så spent på deres vegne, og håper morgen dagen din starter like paff som min gjorde idag 😛 HEIDA DERE! 😀

    7. Har du prøvd akupunktur? Hørt om folk som har prøvd i flere år også har dem prøvd akupunktur og blitt gravide med en gang 🙂
      Verdt et forsøk hvertfall! 🙂

    8. Hei – jeg håper virkelig du er gravid denne gangen. Du som ønsker det så sterkt. Jeg har selv 3 små barn, og har aldri ventet mer enn 1-2 mnd før jeg ble gravid, men jeg kjenner likevel igjen den store skuffelsen og sorgen man kjenner når man håper og tror at man er gravid og så er testen negativ. Masse lykke til:) Du skal se at du får en gladmelding i morgen tidlig:)

    9. Hei 🙂 Eg pleier aldri å kommentere blogger, men eg er berre nødt å sei at eg heiar virkelig på deg og Ulrik på veien for å bli foreldre! Eg synst du er ei modig sjel som tørr å fortelle og reflektere så mykje rundt det med prøvingen.
      Eg sjølv er nettopp blitt gravid. Eg er så heldig at spiren satt med engang, men etter å ha lest bloggen din så kjem eg aldri til å ta det å bli gravid forgitt. For det er faktisk ikkje ein selvfølge.
      Masse lykke til vidare <3

    10. min graviditet test var først negativ:) en uke etter var den positiv:) det var med prøverørs forsøk:)

    11. Jeg og min kjære har vært gjennom det samme dere går gjennom nå. Så lenke til bloggen en eller annen plass og har nå lest gjennom alt fra august 2016 til idag. Det er helt utrolig hvordan jeg kjenner meg igjen i det du skriver og hva dere går gjennom. Hos oss så fikk vi ikke ut noen brukbare egg på første uthenting, men på andre uthenting gikk det bra. Vi er nå 13 uker på vei med 3 “søsken” på frys. Vi har vært gjennom prøverør i det offentlige og har kun gode tilbakemeldinger å komme med. Det er kun ventetiden som føles uendelig! Spesielt tiden fra første uthenting til andre. Stå på videre, jeg heier på dere! Husk at positive tanker hjelper på humøret og gjør at ventetiden går bittelitt fortere.

    12. Ja du skal se det samme skjer for dere som med oss etter vi gav opp å koste oss i jula med alkohol etc😬 Du har jo egg så da regner jeg med at du kan bli gravid naturlig❤️ krysser alt jeg har for at det har skjedd et mirkael. Visst ikke håper jeg at mensen snart dukker opp slik at dere får komt i gang med forsøk nr2❤️

    13. Hei- jeg opplevde noe av det samme, kjørte kroppen ned til overgangsalder med medisiner før vi skulle begynne med prøverør, og vips så satt det en liten spire der på egenhånd <3 Flott gutt i dag på 6 år. Heier på deg, mest siden jeg vet hvordan det er og være "hormontroll" men heier på dere begge.....Lykke til <3

    14. Vi prøvde i 2-3 år ble gravid i 2014 men mista. Etter det skjedde det ikke noe mer. Hadde første prøverør i feb 2016 og det ble negativt. Skulle ha forsøk to i oktober 2016. Men helt uventa så fikk jeg positiv test i august! Den perioden jeg følte det ikke kunne gå for vi begge var vekk reist rett før grønn dag!
      Det jeg prøver å si er at når du kanskje ikke forventer at det går å blir litt maktløs. Det er da det pluttselig går 🙂
      Heier på dere! Pluttselig er det to streker i morgen

    15. Hei.
      Ville bare ønske deg lykke til videre i prøveprosessen. Jeg vet hvordan du har det å kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Har selv gått igjennom samme prosess som deg. Å det var utrolig slitsomt og krevende. Jeg var på nippen til å gi opp. Etter 3 uttak og første innsetning så skjedde det et mirakel. En liten gutt kom til verden 😄 2 år er han blitt. Stå på!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg