JEG TRODDE ALDRI AT DENNE DAGEN SKULLE KOMME

Hei, dere! Det blir litt sen blogging på meg for tiden. Men dere vet jo at jeg hører fra meg. Jeg har nemlig ikke kommet helt inn i bloggrutinene mine igjen. Men det meste andre hverdagslige jeg driver med har jeg endelig kontroll over. Det er spesielt godt å være gang med treningen igjen. Jeg trodde aldri at denne dagen skulle komme i desember da jeg var støttemedlem og latet meg på sofaen store deler av måneden, drakk mange liter med julebrus, spiste et spann med juleskum og hadde pepperkaker til frokost. Det gikk så langt at jeg ble deprimert av det. Helt seriøst. Det hadde selvfølgelig mye å gjøre med alt det andre som skjedde også (les: ikke skjedde), men det var ikke lurt å kutte ut treningen. Spesielt ikke for humøret. Er det noe jeg aldri skal gjøre igjen så er det å kutte ut treningen over lengre tid. Uansett hvor trist og lei jeg er. Det gjør bare ting verre.

I dag hadde jeg årets tredje økt og er veldig fornøyd med innsatsen så langt. Jeg tror ikke det finnes en muskel i kroppen min som jeg ikke er støl i akkurat nå. Hehe! Derfor blir det litt roligere kondisjonstrening i morgen som ukens siste og årets fjerde økt. Jeg har godt av å bevege meg noe hver dag. Det er er bare sunt, så lenge jeg ikke overdriver. Overdrivelse er generelt dumt uansett hva det er snakk om. Alt handler om balanse i livet.

Jeg har fått flere spørsmål på Snapchat de siste dagene av andre prøvere som lurer på om det er farlig å trene når man er i en prøverørsprosess. NEI, det er ikke farlig å trene. Forsett som vanlig før uttak. Men dette er ikke tiden for å presse nye grenser, leve på diett eller melde seg på maraton. Bruk hodet og lev normalt sunt. I rugetiden derimot (etter innsett) så skal du være litt mer forsiktig, men det er bare positivt med mosjon. Jeg fikk beskjed om å trene sirka halvparten av den intensiteten som jeg vanligvis har på trening i rugetiden. Snakk med legen din. Hun eller han kommer garantert med de beste rådene for akkurat deg. Vi er jo forskjellige og du må selvfølgelig ta utgangspunkt i den helsen du har, ikke den jeg har. Men jeg er helt sikker på at ingen leger sier at du skal ligge i sofaen de 14 dagene du ruger og heller ikke i dagene før uttak.

Hvorfor trener jeg? Jo, det skal jeg fortelle dere. Jeg trener først og fremst for humøret, for å forberede kroppen på svangerskapet og for å kunne tilby lille Lykke eller lille Severin en sunn og sprek mor som kan være med på alt det sprellet de ønsker. Jeg har ikke lenger konkrete treningsmål i forhold til den “perfekte kroppen”. Jeg liker å ta meg godt ut, så det er mulig at målene mine blir noe mer overfladiske og konkrete etter fødsel, men det største plusset nå i voksen alder vil alltid være å ha en godt fungerende kropp.

Fremover nå blir det ingen alkohol. Jeg drakk mitt siste glass med champagne på nyttårsaften og håper at jeg ikke kan ta det neste glasset med bobler før om godt over et år. P.s. Jeg vet ikke hvor lenge man venter etter at man har født. Et halvt år? Det spørs vel helt om man ammer eller ikke kanskje..

Tidligere i dag var jeg forresten på apoteket for å hente ut Progynova og for å bestille Utrogestan. For dere som lurer var det ikke bestilling på Progynova, men Utrogestan må jeg vente på frem til tirsdag. Heldigvis koster ikke disse medisinene meg mer enn en hyggelig liten egenandel. Det må være det eneste positive med andre forsøk hittil. Det er jo likt for alle enten man tar behandlingen offentlig eller privat, så vidt jeg har skjønt.

Det er nå 7 dager siden jeg tok sprøyten “Gonapeptyl”, som skulle gi meg en blødning innen en ukes tid. Dermed bør blødningen være like rundt hjørnet. Jeg føler at den er på vei, siden jeg kjenner meg litt øm nederst i magen. Eller kanskje jeg bare er støl? Den kroppen min altså. Jeg blir ikke klok.

Nå skal jeg hoppe i dusjen og så skal jeg lage *trommevirvel*… TACO! Ulrik er på vei hjem fra jobb og vi skal bare kose oss hjemme. Ulrik, Stella og meg. Den perfekte lørdagskvelden her i huset ♥

15 kommentarer
    1. Hvorfor tar du sprøyte som skal gi deg blødning?? Kommer ikke mensen sv seg selv nå som du itilegg har hatt pause i en mnd?? Og er du SIKKER på at du ikke er blitt gravid på maturligvis i denne pause mnd? 🙂 er det lurt å ha tatt denne sprøyten da? 😮 håper du er sikker! 🙂 masse lykke til i ny runde på prøverørs! Så håper jeg det klaffer for dere snart! Tipper det er rett rundt hjørnet! 😊👍🏻

    2. Lykke til med den spennende reisen dere er på….
      Håper virkelig at det ordner seg.
      Jeg har bare vært i den andre enden, som jeg har blogget om i dag…
      Jeg synes dere er svært tøffe som lar oss få et lite innblikk i dette spennende prosjektet, om jeg kan kalle det det.

    3. Jeg ser du skriver at du drakk mye brus og spiste mye godteri i desember måned.. Nå vet ikke jeg om du mente at du gjorde dette før eller etter at forsøket var mislykket. Men hvertfall når jeg hadde prøverørsforsøk ble jeg anbefalt og ikke drikke mye brus og spise mye søtt både før forsøket, under forsøket og i første tiden etter at forsøket var vellykket! Bare et tips på veien til deg.❤️ Før jeg visste dette hadde jeg mange mislykka forsøk, men ble gravid når jeg holdt meg unna alt sukkeret. Nå var det nok sikkert ikke bare det som gjorde at jeg ble gravid da, men det kan jo ha vært med på og styrket prosessen:) Masse lykke til hvertfall, heier på dere som bare det.❤️

    4. Man kan drikke når man ammer også, MEN ikke når babyen skal ha mat. Jeg mener, om du har barnevakt en kveld og du feks har pumpet på forhånd til babyen så den har mat, så går jo alkoholen ut av melken din samtidig som det går ut av blodet. Antar at du ikke skal være sammen med barnet ditt med promille uansett (sier ikke at et glass til maten ikke er lov bare man ikke ammer da, men…) så innen du (i dette tenkte scenarioet) kommer hjem promillefri fra kvelden din etter et par glass vin, så kan du altså amme igjen. Om det var forklart okei. :p
      Så når man drikker igjen har vel kanskje mer å gjøre med når man vil ha barnevakt/ ikke trenger å amme.
      Lykke til 🙂 Håper måneden blir fin, enten ting går som dere håper eller ei.

    5. Strengt tatt trenger man bare vekte 6uker etter termin (uavhengig av når baby blir født). Og så tre timer per alkoholenhet. Siden min baby er sulten velsig uforutsigbart og ikke vil ha flaske såååå er det velsig lenge sidne jeh smakte alkohol :p

    6. Jeg fikk beskjed på riksen at trening under sprøyte perioden ikke var så lurt siden egg stokkene overproduserer og kan vri seg. Rolig gå turer og harmoni var nøkkel ord. Men vi gjør alle ting på våres måte, men kosthold er jo viktig uansett om en prøver å bli gravid eller ikke;-)
      Masse lykke til på veien;-)
      Ha troen så går det til slutt;-)

    7. Syns du var så fin på bilde her nederst at jeg rett og slett måtte inn og kommentere 🙂
      Syns det er flott at du er så åpen og ærlig om denne tiden i livet ditt!
      Heier sånn på dere! Masse lykke til <3

    8. Hei 🙂 kan du ikke vise frem hvordan stuen deres ble etter dere malte den før jul? 🙂 jeg trenger sårt noe inspirasjon på malingsfronten😇 Veldig spent på deres resultat👍🏼

    9. Du er så fantastisk som blogger, jeg kan med hånd på hjerte si at endelig gleder jeg meg til å lese en blogg. Du er unik, å jeg ønsker deg alt godt på reisen, jeg tror på at dere snart blir en familie på 3 om ikke 4 med tiden, stå på!
      <3

    10. Hvorfor begynner du ikke bare på pergo-kur? Halvparten så tidskrevende og flere jeg kjenner har fått full klaff på første forsøk:) for ikke snakke om den fæle hormon-tuklinga..

    11. Du er seriøst Norges peneste dame =) må innom bloggen og se på bilder av deg av og til- Håper du får en fin helg videre. Klem

    12. Sikker på at du ikke har blitt gravid naturlig den siste måneden? En av de første symptomene hos meg var nettopp at jeg følte meg støl/øm nederst i magen 🙂 lykke til videre!

    13. Hei! Vil bare gi et lite tips angående amming. Ernæringsfysiologen min sier dette: Hvis du skal ut og drikke mens du ammer så pump på forhånd, man kan ikke “pumpe og dumpe” ettersom promillen følger blodet så du må altså vente til all alkoholen har forlatt kroppen før du bruken den “ferske” melken hvis du vil unngå at barnet ditt skal få i seg alkohol
      Masse lykke til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg