KLARE FOR Å TA FATT PÅ HVERDAGEN IGJEN

Da var vi hjemme i Oslo igjen og klare for å ta fatt på hverdagen 2017. Jeg føler meg heldigvis mye bedre i dag og har ikke hatt noe mer vondt i magen. Bank i bordet! Forhåpentligvis går dette veldig fint frem mot neste innsett, og hvis ikke så tåler jeg litt fysisk smerte. Jeg ble bare så bekymret der jeg lå med kramper etter sprøyten fordi jeg trodde det var noe galt. Den psykiske smerten ved ikke å lykkes og alle bekymringene på veien er mye verre enn de fysiske magesmertene, hodepinen, kvalmen, slappheten og alle de andre fysiske bivirkningene som følger med de fleste medisinene under assistert befruktning. Jeg skal ikke påstå at egguttaket var behagelig, men jeg kunne gjort det 100 ganger til om det ga meg minst ett barn. Helt seriøst. Det var jo ikke i nærheten av vondt når jeg sammenligner det med smerten jeg fikk av den negative graviditetstesten etter vårt første prøverørsforsøk. Det er den tiden mellom hvert forsøk og alle de tunge nedturene underveis som eventuelt knekker oss prøvere. Ikke inngrepene eller medisinene.

Nå skal jeg som sagt bare vente til det kommer en ny blødning. De sa den skulle komme om sirka en uke da jeg tok sprøyten og nå er det 4 dager siden, så den kan vel egentlig komme ganske snart? Noen som har erfaring her? Når blødningen kommer skal jeg uansett ta kontakt med klinikken i Trondheim for å få en resept på “Prognyva tabletter” og hente ut tablettene på apoteket. Prognyva skal jeg starte med på blødningsdag 2. En tablett om morgenen og to tabletter om kvelden. Disse skal jeg fortsette med helt frem til ny ultralyd på syklusdag 10. Ultralyden tar jeg her i Oslo på Volvat, som sist gang.. De neste ukene blir spennende, dere. Spennende og nervepirrende.


Huset vårt er fremdeles preget av julen i nesten alle rom, så jeg har en stor jobb foran meg. Men først må jeg pakke ut av alle bager og kofferter fra Geilo, så blir det opprydding og storrengjøring til slutt. Jeg gleder meg sånn til alt er på stell her at dere aner ikke. Vi venter også på en ny maler, siden den forrige maleren ikke fullførte jobben skikkelig. Vi måtte bare sette tilbake møblene og ignorere feilene i julen fordi vi fikk besøk. Men snart skal alt fikses ordentlig, og etter det skal jeg lage en “house tour video” til dere. Jeg skjønte at det var noe flere ønsket seg fra meg 🙂

Det var forresten meningen at jeg skulle blogge i bilen på veien hjem fra fjellet, men etter at jeg hadde betalt regninger og besvart jobbmailer så sovnet jeg. Å sove i bil er kanskje noe av det beste jeg vet, og siden jeg ikke sov mer enn et par timer natt til i dag så trengte jeg virkelig denne søvnen. Noen netter blir jeg bare liggende å tenke. Tenke på alt som kan gå bra og på alt som kan gå dårlig.

13 kommentarer
    1. Det der skjedde med meg også i et prøverørsforsøk.. Vart sendt til legevakten med ambulanse og måtte inn på ultralyd midt på natta for de var redd for cyster, men det var det ikke.. De fant egentlig ikke ut hva som var grunnen til det.. Det nærmeste de kom var at kroppen reagerte på medisinene på et eller annet vis.. Og da hadde jeg nettopp fått mensen etter noen dager med medisiner! Bra du er bedre nå❤️ Kanskje det var det som skjedde med deg også?

    2. Hei Julianne!!
      Jeg ville ikke kalle meg en fast følger av bloggen din, for de fleste gangene jeg var innom før bare irriterte jeg meg over alt du skrev, alle meningene som var så motsatt av mine— MEN!! Og her kommer et stort men!
      Du har virkelig vokst på meg, etter at du åpnet opp om deres forsøk på å bli foreldre har jeg sittet som klistret til telefon eller pc flere ganger for dagen for å se om du har postet noe 🙂
      Jeg har tatt meg tid til å bli “kjent” med deg og jeg går nå rundt å syntes tiden står stille i påvente av at et forsøk skal gi lykke!!
      Jeg krysser fingrer, tær og hva annet som går ann og heier sånn på dere! Jeg har nesten ikke ord for hvor mye jeg ønsker at dette skal gå for dere! OG jeg elsker å følge med på veien om dere fortsetter å la oss følge så tett på 🙂
      Så ja, kan vel si at jeg er blitt en fast følger på veien nå – og vel, selv om jeg er uenig med deg til tider, så gjør det ikke noe – fordi du leverer gull resten av tiden! Og det er lov til å være uenig om ting 🙂
      LYKKE TIL <3 Krysser alt for dere <3

    3. Hei på dere to 😀 Håper dere hadde en fin nyttårs feiring på Geilo? Ønsker dere alt godt for 2017. Bare en liten anbefaling her. Du skriver sirka. Det er anbefalt å skrive sikra som cirka 😉

    4. Hei. Det finnes masse tips om ufrivillig barneløshet i “alternativ medisinsk leksikon”- boka. Bla kosthold, akkupungtur, ja til og med gjørmebad
      Og der står det at jo mer mat du spiser med foliesyre jo større er sjansene for å bli gravid
      Du burde sjekke den ut.

    5. Hvis bloggen din er jobben din så får du faen meg begynne å svare folk her inne! Arghh er så maks irriterende at du skal tro du er noe hele tiden og at du er så viltig. Folk spørr om masse ting på dine innlegg og da forventer de svar. Snakk om dårlig kundeservice! Alle som leser din blogg er dine kunder.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg