MENS KONA SOVER..

Hei hei bloggen!

Eg har tatt fatt i tastaturet i dag mens kona sover. Ingen av oss er i noke spesielt god form, men Julianne har hatt det verst dei siste dagane. Hon har blant anna slitt med kramper i magen, som ein bivirkning av sprøyta hon tok på søndag. Vi har vært i kontakt med gynekologen vår på Spiren i Trondheim, og det er visst vanlig at det oppstår slike smerter uten at det er lett å peike på ein forklaring. Heldigvis går det mykje beire med Julianne no, men vi blei litt redde der og da etter å ha lest på pakningsvedlegget at man skulle ta kontakt med lege øyeblikkelig dersom kraftige magesmerter oppstår, noke det såg ut til å være. Dessuten hadde Julianne så vondt at eg måtte snakke med Liv Bente (gynekologen), mens hun låg å vrei seg i senga. I tillegg leste eg også noke om at abdominale smerter kunne være et tegn på overstimulering av eggstokkene, og det gjør ein såklart litt bekymra. Eg kan jo ikkje vite kor vondt hon har eller ka eg skal gjere i slike situasjoner. Derfor var eg mildt sagt stressa her i går da smertene var som verst. Spesielt sidan det var dagen ETTER hon tok sprøyta. Eg skjønte liksom ikkje at det kunne være normalt.

Julianne ligg fortsatt her frysende med ein verkende kropp, rennende nese og blanke øyne, stakkar. Men magesmertene har gitt seg. Takk og lov. Eg e litt snufsete og uggen i formen sjølv. Men det har eg jo vært ei stund, så no e eg endelig på bedringens vei. I morga reiser vi derfor heim fra fjellet. Vi bestemte oss for å bli her ein dag til for å forhåpentligvis bli heilt friske. Juleferien e no straks over for meg og tydeligvis helt over for Julianne. Hon har allerede innført sunne matvarer i leiligheten på Dr. Holms, godteriet er satt vekk og måltidene er kjipere. Handlelisten eg fikk i går bestod av: minigulrøtter, sukkererter, kesam, makrell i tomat, grove knekkebrød og egg. Det var då eg skjønte at ferien no e over.

Fra spøk til alvor.. Det er på tide å ta tak i kvardagen og fokusere på alt det positive Julianne og eg skal fremover. Babydrømmen vår kommer selvsagt i første rekke og den ser vi fremdeles lyst på. Men vi har også mykje anna å glede oss over. Julianne har blant annet starta på eit nytt prosjekt som eg er så heldig å få være ein del av. Eg veit ikke når hon skal røpe mer om dette prosjektet, men eg veit at hon starta med det offisielt i går ettermiddag og det hon holder på med er eg enormt stolt av.

2016 har vore eit fantastisk år på både godt og vondt. Fra ekstremt lykke med alt rundt bryllupet vårt, til den andre enden av skalaen da vi fikk eit slag i trynet med beskjeden om at vi har problemer med å bli gravide. Livet snur seg fort og ofte har man dessverre ikkje mulighet til å styre det som skjer. Det bare skjer også må man gjøre det beste ut av situasjonen der og då. Prøverørsforsøk nummer 1 gikk ikkje, men det har vi lagt bak oss. No er det nytt år og det første store som skal skje dette året er vårt første fryseforsøk i slutten av denne måneden. 1. januar begynte vi som dåkke veit på eit nytt prøverørsforsøk. Eg har like stor tru på våre 2 eskimoer som ligg i fryseren som Julianne har, og om minst ett av dei to egga ger oss ein liten baby så blir vi lykkelige. Håper dere vil fortsette å krysse fingrene for at vi to snart blir tre, som Julianne sa det så fint i hennes tale til meg i bryllupet vårt 20. februar 2016. Snart eit år sida no..

Vi snakkast! Kjekt om dokke vil følge meg på snap/insta. Svarer på dei fleste spørsmål og henvendelsa @mrulriknygaard  ✈️

21 kommentarer
    1. Så koselig med gjesteinnlegg! Gleder meg til å følge dere videre i 2017, og til å høre mer om prosjektene dere har på gang. Håper babydrømmen oppfylles dette året, for det fortjener dere virkelig!

    2. Så koselig å høre fra deg, Ulrik. Krysser fingrene, og alt annet som krysses kan, for at dere snart får spiren til å sitte. Håper at dere lykkes med første “eskimoen”
      God bedring til Julianne.

    3. Fint innlegg Ulrik 🙂 Og ikke gøy og høre om smertene til Julianne, men godt å høre det er bedre.
      Heier på dere videre 🙂

    4. Ååå, Julianne er heldig som har deg, Ulrik!! Ønsker dere all hell og lykke i 2017; er det noen som fortjener barn, så er det dere. Tusen takk for at dere velger å dele en så tøff prosess til alle som går gjennom det samme, og til oss uteforstående som kanskje ikke skjønner hvor vanskelig og vondt det er å vente på et barn – jeg vet hvertfall at jeg som kun er 20 alltid har ristet på hodet over folk som så intenst vil ha et barn og tenkt at “herregud, slapp av, det går før eller siden”. Dere har nå hvertfall snudd min mening HELT i motsatt retning, tusen takk for det! <3 Krysser fingre og tær og alt som krysses kan for at det går til slutt, jeg har trua!!
      Stor klem fra Helene

    5. Hei:) Blir begge spirene dere nå har på frys tatt opp og tint nå ved dette forsøket? Om begge overlever kommer de da til og sette inn begge 2? Masse lykke til iallfall.❤️ Eg har troen på dette forsøket.👪

    6. Åh du må skrive oftere på bloggen! Men ikke enig med Lene. Jeg liker deg som tilskudd ikke erstatter 🙂

    7. Så kjekt å høre fra deg også Ulrik!😃👍
      Du og Julianne e ett fantastisk par, og er så kjekt å følge døkke igjennom
      Kvardagen! ☺️ Masse lykke til framover til både dej og Julianne!
      Kryssa fingrane for at døkke blir 3 om ikkje så alt for lenge!👍

    8. Fy fader Julianne – du er jammen heldig som har klart å kapre en av verdens beste menn!! Jeg har nemlig en av de andre =)

    9. Fint gjesteinnlegg. Julianne er så nydelig, ser så ung og uskyldig ut der hun ligger og sover.
      Klart jeg heier på dere, det blir baby(er) i 2017

    10. Du må nok ha verdens beste mann!!
      jeg er en jente på 18 år som har fulgt med på bloggen din en stund. Syntes du er så vanvittig sterk som dele alt med oss. Du er alltid positiv til alt og tar opp et tema som mange ser på som “tabu”. Gleder meg masse til å følge dere videre fremover og ser frem til at dere blir tre stk i hverdagen. Lykke til med alt, krysser virkelig fingrene for dere fremover, dere fortjener alt godt.
      klem fra meg!

    11. Hyggelig med et gjeste innlegg fra Ulrik. Lykke til med året som kommer. Tittier innom av og til for å se hvordan det går med den ønskelige spiringen.

    12. Heier selvfølgelig på dere, men heia ekstra deg som skriver på nesten nynorsk, utfra dialekten din. Stor klem til dere begge fra en bergenser.

    13. Kjempebra innlegg og stilig at du skriver på dialekt Ulrik! Dette var gøy! Håper du får “låne” bloggen oftere, det var veldig gøy å høre dine tanker om alt som skjer. Lykke til i 2017!

    14. Først vil eg skryte av nynorsken din Ulrik! At du etter så mange år i tigerstaden framleis helde på den er imponerande 😉
      Synes du skrive godt, så slike gjesteinnlegg vil eg gjerne lese fleire av.
      Ønsker deg og Julianne masse lykke til med eskimo-forsøka!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg