DETTE FIKK JEG TIL JUL I ÅR

Det ser ut som om jeg har vært snill i år, folkens. Jeg skal virkelig fortsette med det etter så mange fine gaver som jeg fikk under treet i år. Hehe!

Dette fikk jeg til jul i år: Louis Vuitton cover til macen, marmor sticker til macen, selfielys til iPhone, kameralinser til iPhone, blits til kameraet mitt, klatreøredobber fra Cèline Gulset, mermade blanket, hvite Johaug votter, ullundertøy fra Therese Johaug i orange og grått, rosa strikkegenser fra Bik Bok, Kari traa fleece i grå og rosa, Kari traa ullsokker i rosa og grå, Lexington håndkler i fargen “Aegean Blue”, Lexington grytevotter i beige, boken “Ekteskapets fire årstider”, Magnum cava fra Maria Casanovas, penger, kakefat i glass, sausmugge i stål, bordpynt, håndsåpe og håndkrem fra “Molton Brown” og salatbestikk i tre.

Nå sitter jeg i bilen igjen. Denne gang er vi på vei til Vikersund. Ulrik, foreldrene til Ulrik, Stella og meg. Der skal vi kose oss sammen med mamma, stefaren min og søsknene mine på mammas side av familien. Vi sover over til i morgen, så går turen videre til Halden. Ingen jul uten minst 10 timer i bilen. Hehe! Sånn er det når man har familie litt her og der i landet. Jeg klager ikke altså. Det hyggeligste som finnes er jo å være med familie. Derfor føler jeg meg utrolig privilegert som har så stor familie på alle sider.

Nei, nå må jeg følge med på veien her. Jeg blir så bilsyk av å se på telefonen. Følg meg gjerne videre på Snapchat i dag –> pilotfrue og Ulrik da –> mrulriknygaard

Vi snappes med og uten det nye selfielyset mitt 😉

40 kommentarer
    1. Så mye fint! 🙂 Jeg har visst også vært snill i år, har fått utrolig mye fint!
      Ha en fortsatt fin jul! Hilsen fra jule-Tromsø 🙂

    2. Istedenfor å skrive om alle de dyre fine gavene du har fått, kanskje du kan skrive et litt meninglyst innlegg om mennesker som ikke har det så godt akkurat disse dager. Du er en stor blogger, og innflytelsesrik , tror ikke leserne dine hadde hatt vondt av noen sånne innlegg for å få tankene på plass isteden. Ellers, god jul! Håper du og dine har hatt en fin jul.

    3. Så bra at du har hatt en så fin jul 🙂
      Men syns du virkelig det er nødvendig å skrive om alle de fine og dyre gavene du har fått? Husk at julen er en tid der vi som har det bra opplever ekstra mye glede og kjærlighet, mens de som har det vondt og er ensomme bare får forsterket sine følelser. Det er greit å snakke om julen, men personlig syns jeg ikke vi trenger å trykke det oppi ansiktet til alle som ikke er så heldig som oss mer enn nødvendig.
      Jeg har også inntrykk av at du ønsker å fremstå som en jordnær og lite overfladisk person, men syns ikke innleggene din gjenspeiler dette noe særlig.Bare noen tanker fra meg!
      Ellers fortsatt god jul 🙂

    4. Jeg synes det er gøy å se hva andre har fått😀 Jeg orker ikke å lese hele tiden om
      Andre som ikke har det bra for det er overalt og jeg blir deppa av det. Og for meg er bloggen din et “avslappende og frakoblet” blad 😊 Ja takk til flere slike innlegg! God jul!

    5. Du er veldig materialistisk, hvorfor ramser du opp merkene på tingene du har fått? Hvorfor syns du LV er så pent? Det er jo “ut” nå med synlige logoer. Personlig mener jeg skinn uten mønster/ logoer er penest 😊og nei jeg er ikke misunnelig 😁

    6. Så fine gaver 🙂 det er alltid folk som ikke kan være glade på andres vegne, og som bare måååå kommentere “synes du det er nødvendig å skrive om det du fikk” og bla bla bla. Herlighet, hvorfor kan man ikke få en dag i året hvor man skryter litt av hvor godt man har det og at man har fått fine gaver uten at noen skal si at du burde nevne alle som har det vondt istedenfor. Vi vet at mange ikke har det som oss, men la oss ha en dag vi kan kose oss på. Haha jeg ler av disse grinebiterne 🙂 kos deg du, Julianne, med de fine gavene dine og med mannen og familien din 🙂 Det er din blogg, du kan skrive hva pokker du vil, og de som ikke liker det får finne seg noe annet å gjøre 🙂

    7. Hei! Syns du er flink og elsker å følge prøveperioden og bloggen generelt. Men dette var uheldig og kvalmt materialistisk..
      God romjul 🙂

    8. Syns det var noen flotte julegaver, og fint å se andre sine så man kan få litt tips til neste år 🙂
      Uenig med Beate her oppe som syns det er unødvendig at du legger ut dine julegaver, tror folk glemmer at det er DIN blogg dette her, og at det faktisk er du som bestemmer hva som skal skrives og hva som skal legges ut. Det er jul, så hvorfor ikke være glade på hverandre sine vegne? Skjønner ikke hvorfor det skal være et problem for andre at du legger ut dine julegaver som du har fått hos venner og familie, personer du er glade i og stolte av. Selv om sikkert mye sto på din ønskeliste, så er det jo faktisk de som har kjøpt julegavene. Det inntrykket jeg har fått av deg, så er jeg helt sikker på at du hadde blitt glad uansett hva som hadde ligget under treet. Har ikke inntrykk av at du er en “overfladisk” person som flere her sier.
      Fortsatt God Jul til både deg og Ulrik. Håper “nissen” kommer med en sein julegave til dere, og at det klaffer ved neste prøverørsforsøk. Masse lykke til, mange gode og varme klemmer sendes til dere. <3

    9. Håper du får en fin romjul Julianne med familie og venner. Syns det er så koselig å komme inn på bloggen din og lese om ikke alt det forferdelige som skjer rundt om i verden. Et eller annet sted så er det alltid noen som har det verre enn andre, om det så er i Norge eller andre steder. Men noen ganger er det deilig å bare komme inn på din plattform og lese om helt vanlige ting som skjer i ditt liv, som hva du har fått i julegaver 😀 Kos deg masse og gleder meg til 2017 “sammen” med deg.

    10. Så mye flott du fikk!
      Men trodde du fikk mer fra LV. Var 4 poser fra LV under juletreet ditt 🙂
      Fortsatt God Jul og lykke til med prøvingen <3

    11. Hei!
      Skjønner ikke helt poenget med å liste opp alt du har fått til jul, i tillegg til å legge ut bilde av alle tusenlappene og femhundrelappene du har fått?Selvfølgelig hyggelig å høre hva folk har fått til jul, men holder det ikke å nevne et par ting? Dette handler ikke nødvendigvis bare om å “skåne” de som ikke har råd til masse julegaver osv. Selv om jeg tenker mye på de som ikke har det så bra i julen, så kan det jo ikke være slik at man ikke skal kunne fortelle eller dele noe om sin jul fordet. Men å legge ut bilde av den pengebunken syntes jeg ble litt showoff og lite “elegant”.
      Ikke ment som direkte kritikk, men bare for å gi en konstruktiv tilbakemelding:)
      Håper dere har hatt og fortsatt får en fin jul:)

    12. hadde du satt like stor pris på billige gaver?
      i år fikk jeg et par hjemme strikkede sokker, ble såå glad,ønsket meg det lenge:)

    13. Dette var et utrolig unødvendig innlegg! Det er så mange foreldre som knapt har råd til å kjøpe julegaver til barna sine og sliter veldig økonomisk. Hva med å heller lage et innlegg om hva du gjorde for andre vanskligstilte denne julen?

    14. Hei
      Jeg synes ikke det gjør noe om hun viser gavene sine, vi må alle forstå at vi er ulike, vi tjener ulikt, og vi prioriterer ulikt. Verken, eller så er begge like riktig! Det hjelper ikke å bare skylde over alt på bloggere eller de som har “mer”. Ta f.eks. de som sier fjortiser blir så kravstore og bortskjemte av samfunnet nå til dags, de bør da virkelig ta skylden selv for hvordan barna deres har blitt! Det heter oppdragelse innenfor de verdiene som foreldrene mener er viktige 🙂
      Fine gaver Julianne, men hadde håpet på et “flottere” innlegg hvor gavene kom bedre frem enn en handleliste i starten og flere bilder på rams etterpå. Skjønner likevel at du velger familietid foran redigering av tekst 🙂
      Med ønsker om en fin kommende romjul 🙂

    15. Syns det er gøy å se hva andre får til jul jeg! Og du som kommenterer at det er smakløst med logoer på vesker osv, så er louis vuitton tidløst og har og vil alltid være det. Men ja ville selv ikke hatt en veske med logo over hele vesken om det ikke var kjent for det eller kjent merke, men Louis Vuitton er noe for seg selv 😉

    16. Flotte gaver. Mange synes det er artig å se hva bloggere får i julegave. Forstår at mange bloggere ikke viser når det det kommer kommentarer som ikke er så hyggelig. Det er flott at noen er fornøyd med et par strømper, mens andre synes det er litt stas å få noe dyrere gaver. De øredobber synes jeg var lekre og ble inspirert til ønske meg de eller kjøpe de selv. Det er så mye misunnelse ute og går blant enkelte at det bare er trist.

    17. Alice? Hvordan vet du at hun fikk “merkeløse” gaver til jul? Hva om de gavene hun har vist frem,er alle gavene?
      Til dere som syter og klager om dette innlegget.. Kan dere ikke lese en blogg hvor gaver ikke blir nevnt.

    18. Flotte julegaver, og super kjekt at du viser bilder og deler julegavene på bloggen 😀 Vi følger med på nyheter hele dagen, og tar til oss alt vond i verden. Det er derfor et fristed og gå inn på ulike blogger, og lese om positive saker 🙂 Stå på videre og lykke til 🙂 Elsker å lese bloggen din <3

    19. Kjenner at jeg ler litt av enkelte kommentarer her.
      Syns det er utrolig unødvendig å slenge dritt fordi hun har fått fine og dyre gaver.
      De som klager så innmari på økonomi osv må nesten takke seg selv etter min mening. Virker som at jula kommer som julekvelden på kjærringa hvert eneste år for navere og andre som ikke klarer å disponere penger på en ordentlig måte.
      Sparer ikke folk penger lengre? Brenner penga i lomma på folk? Hvordan er det mulig at godt voksne mennesker ikke har en bufferkonto med litt ekstra på?
      Flaut etter min mening!

    20. Hei. Leste dette innlegget igår, og klarte ikke å legge det bort fra tankene. Det hele gjorde meg litt uvel. Jeg har hatt en fin jul sammen med familien. Vi har spist god mat og barna har fått det de ønsket seg. Jeg derimot har ingen ting jeg ønsket meg i år, men fikk allikevel gaver fra de nærmeste.
      Jeg har hørt om så mange som ikke engang har råd til å kjøpe en gave til barnet sitt til jul, og dette er ganske mange. Slik som du fremstiller deg selv med dette innlegget er rett og slett kvalmende. Ditt og datt om janteloven og blablabla, men så materialistisk og overfladisk DETTE innlegget var!

    21. Til lykke med jula Julianne. Så fantastisk mye fint du har fått i gaver til jul. 🙂 Mye jantelov og misunnelse her inne dessverre. Men det er bare å heve seg over det. Du er en flott blogger og jeg elsker bloggen din. Jeg fikk også mye dyre julegaver, men skjemmes ikke av den grunn. Man fortjener å ha det bra. Skulle jo bare mangle at du ikke skulle være stolt av det. Og man kan jo heller ikke grave seg ned selv om det ikke er alle som får så dyre og flotte gaver. Nei vær deg selv du Julianne. Det er jo en grunn til at du ligger høyt på blogglisten. Folk elsker bloggen din og de som ikke tåler å se at du har det bra trenger ikke å klikke seg inn. De kan heller lese om de negative tingene de ønsker å høre om andre steder. ( og med tankens kraft fortsette å holde seg selv i elendighet og fattigdom. ) Du inspirerer Julianne. 🙂

    22. Fine gaver. Mye jamring her. Mange som får gaver som er mye dyrere enn dette. Den vanlige middelklasse har det godt i Norge. Artig å se hva andre får.

    23. Ikke så veldig spesielle gaver, men desto mer spesielt at en voksen person velger å flashe julegavene sine på nett, det trodde jeg faktisk du var for voksen til. Hver sin smak…..

    24. Herlighet, er det ikke lov å komme med en “negativ” kommentar på et innlegg uten at folk skal kommentere tilbake om at det er “misunnelse” “jantelov” og “å slenge dritt”? Bare fordi man kommer med litt kritikk så skal det tolkes i verste mening og alle hopper på deg og anklager deg for å være misunnelig og begynner å anta alt om hva dine baktanker med kommentaren er og om deg som person? Lurer på hvor gamle flertallet av de som skriver slikt er? Da vet dere tydeligvis ikke hva å slenge dritt er kontra å komme med sin mening om en ting. De aller fleste her som har kommentert noe imot innlegget kommenterer ikke av misunnelse eller fordi man ønsker å slenge dritt, man kommenterer for å komme med sitt syn på innlegget, og det kan innebære både positive og mindre positive input. Da er det unødvendig å komme med usaklige tilbakemeldinger bare fordi man ikke roser innlegget opp i skyene..for min del hadde jeg ingen vonde intensjoner eller misunnelse bak min kommentar, jeg har selv fått masse fint til jul og er så heldig at jeg har det veldig godt i julen, men jeg ønsket kun å komme med en tilbakemelding da jeg reagerte litt på akkurat dette innlegget. Jeg ønsker verken å slenge dritt eller være en av de leserne som skal pirke på alt, det er første gang for min del at jeg kommenterte noe mindre positivt og jeg vurderte faktisk å droppe å kommentere noe på det i det hele tatt da jeg egentlig ikke gidder og legge meg for mye oppi slike ting og kommentere på blogginnlegg. Men jeg valgte allikevel å gjøre det, og nå tar jeg med selv i å komme med enda en kommentar, men det er rett og slett fordi jeg ble så provosert over alle de usaklige tilbakemeldingene jeg og de andre som har kommentert noe på innlegget fikk at jeg ikke klarte dy meg. Det må da være lov å komme med mindre positive tilbakemeldinger også uten at kommentaren skal bli overanalysert av alle de som ikke tåler og se annet enn ros og uten at man skal bli anklaget for å være misunnelig eller ufin eller slikt. Det er jo dere som gjør kommentaren mer negativ enn den egentlig er.
      Hilsen fast leser som ikke kommer til å kommentere noe mer negativt etter å ha sett hvor feil folk tolker det.
      Sånn:)

    25. Jeg som voksen kan syns dette er interessant og gøy å lese om,
      men jeg tenker på 12-18 åringer som leser og tenker at det er sånn julen skal være – at du får det dyreste og beste mulig. Hvorfor må du poengtere at du fikk iPad cover fra louis vuitton? Kan du ikke bare skrive iPad cover? Da jeg var i tenårene sendte jeg slikte detaljerte meldinger til venninner for å fortelle hva jeg fikk til jul, men hadde ikke skrevet det i Facebook statusen min.. Ser du synspunktet mitt?
      Du er veldig heldig, men jeg tenker at dette var litt for detaljert, du er en voksen dame som ikke trenger å legge ut (så spesifikt) hva du fikk til jul for å passe inn i “eliten”. Dette er ikke for å gi deg dårlig samvittighet, men prøve å åpne øynene dine for en annen synsvinkel.
      Jeg kan huske at jeg ble veldig påvirket av å lese blogg i tenårene og syns det var umulig å leve opp til, fordi bloggere var en “fasit” på hva man skulle ha. Selvom dere også bare er vanlige mennesker, så ser ikke barn og unge det før de blir litt eldre.
      Håper du fremdeles har en fin og fredfull jul❤

    26. Helt enig med H. Jeg har også merket meg at det skal ikke mange “negative” kommentarer til før det kommer en hel drøss med påstander om jantelov og misunnelse. Det må være lov å komme med andre tilbakemeldinger enn “halleluja”- meldinger uten at man skal bli beskyldt for både det ene og det andre.

    27. Det er jaggu ikkje lett å vera deg, Julianne! Eg likar skikkelig godt bloggen din, og eg trur at i akkurt denne siutasjonen hadde det vore “galt” om du ikkje hadde skrevet om kva du fekk til jul også. Det at folk ikkje kan una andre gåver som er av ein litt dyrare prisklasse er tragisk. Eg synes det er fantastisk at du har så gode venner og familie rundt deg som gir deg flotte ting.
      Men det virker som at fleire som skriver kommentarar er bare ute etter ein ting; og det er å klage på kva du har fått. Og det trur eg du hadde fått om du “bare” hadde fått 50 par sokkar også! Håpe dykk får ei fin romjul!<3

    28. Hold meningene for dere selv tenker jeg. Er det et så stort problem å se/lese hva pilotfrue har fått av julegaver så la være å lese bloggen. Er det strengt tatt så mye verre at en voksen viser glede over sine gaver som blir satt pris på enn at barn får “hundrevis” av pakker. Stå på du Julianne, og fortsatt god jul 🙂

    29. Har man ikke noe pent å si så kan man la det være. Vanlig folkeskikk som få her inne har 😉
      Stikk nesa i deres egne julegaver og ikke bæs og syt over hva andre får og ikke får. Bloggere deler mye av livet sitt, skal Julianne la være å skrive om julegaver fordi “kanskje” og “mest sannsynlig” finnes det individer i dette landet som ikke fikk så mye.
      Vær takknemlig for det dere har!
      God jul, drikk og pul!❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg