SPØRSMÅLSRUNDE

Hei, alle sammen. Håper dere har hatt en fin helg! Det har heldigvis jeg. Som dere sikkert har lagt merke til så har jeg vært noe fraværende på bloggen denne uken og helgen. Men i morgen er jeg tilbake for fullt. Jeg trengte visst enda et par dager å fordøye alt sammen, koble ut og bare være Julianne, ikke “pilotfrue”. Dere som følger meg på Snapchat (pilotfrue) har jo likevel fått et innblik av hva jeg har drevet med i helgen. Jeg prøver å oppdatere der hyppig når det blir lite lyd her på bloggen..

Nå som vi har lagt første prøverørsforsøk bak oss, tatt juleferie og informert dere om planen videre så tenker jeg det er på tide med en ny spørsmålsrunde. Dere kan spørre om akkurat det dere vil, komme med ønsker til innlegg eller temaer dere vil jeg skal snakke/skrive om. Jeg skal svare dere så godt jeg kan i løpet av uken som kommer. Planen er å dele opp svarene mine i to innlegg som sist, med en videoblogg og et “vanlig” blogginnlegg. Det for å variere og tilfredsstille alle som følger meg best mulig. Jeg vet jo at det er noen av dere som ønsker seg flere videoblogger, mens andre synes det er best med tekst og bilder. Noen mener også at det har blitt alt for mye prøveperiodesnakk i det siste, mens andre vil ha mer. Nå er det DU som bestemmer hva jeg skal fortelle om. Dere som har lest denne bloggen en stund vet at jeg godtar nesten alle type spørsmål, så her gjelder det å være kreative. Jeg synes jo bare det er gøy å by på meg selv.

Klar, ferdig, GÅ!

Jeg gleder meg til å lese spørsmålene og ønskene deres ♥

65 kommentarer
    1. Flere av topp bloggere skriver om det som skjer i Aleppo, hva tenker du om denne forferdelige situasjonen? Har du andre interesser enn deg selv?

    2. Hva slags foreldrestil tror du dere kommer til å få? Hva synes du feks om ferber og “gråtekurer”?
      På den helt andre siden av skalaen, hva synes du om “attatchment parenting”?
      Spennende å se hva dere tenker.
      Håper dere klarer å finne ro og gode følelser oppi der såre vonde <3

    3. Hei.
      Jeg spørr igjen. Har dere kjøpt eller leaset bmw X5?
      Dere prøver å vise utad at dere er utrolig rike og velstående. Men ligningen din tilsier ikke det. Folk får kanskje feil inntrykk av dere?

    4. Hvor stor er diamanten på forlovelsesringen din? Leter selv etter ring, og synes din er PERFEKT.. 🙂

    5. Hei Juliane! Klarer du/dere å glede dere til jul og få tankene over på andre ting i denne perioden?Hva står på ønskelisten din i år(materielle ting).

    6. Hei julianne! Jeg har fulgt bloggen din hyppig ganske så lenge nå! Må bare si at du er helt rå! Og selfølgelig gleder jeg meg til å følge deg videre.
      Så til spørsmålet, hvis du kunne valgt å ha superkrefter for 1 dag, hvilken type ville du valgt!?

    7. Ønsker meg mer av prøveperioden, har fulgt med fra dag 1! Digger deg:-) Hvordan finner du styrken i denne perioden? Har du det bra? <3

    8. Har dere flere sjangser etter disse to eggene blir brukt? Eller er adopsjon neste eventuelt etter det?

    9. Hei.
      Jeg håper dere har det bra og dere klarer å nyte denne tiden som kommer før dere prøver på nytt. Jeg heier så inderlig på dere! 🙂
      Jeg digger deg og elsker bloggen din.
      Mitt spørsmål er hva om dere ikke klarer å få barn? Hva gjør dere om dere virkelig virkelig ikke klarer å få? Tenker dere å bruke surrogati ?

    10. Hva foretrekker du/dere; sex på morgenen, spontant midt på dagen, eller natta, som i en god avslutning på dagen. Hehe. Og hvorfor? Håper ikke det er for sensitivt;)

    11. Hei, Julianne! Først og fremst vil jeg si at jeg beundrer åpenheten din rundt utfordringene dere går igjennom for å bli foreldre. Du skriver og skildrer på en genuin måte, og det er lett å få både sympati og engasjement rundt deg og ditt liv. Takk for at du gir blogg-Norge et friskt og ekte pust!
      Jeg er like gammel som deg, og jeg kjenner meg veldig igjen i drømmen om familie og barn. Selv om det ikke er noe medisinsk som påviser at jeg skulle ha vansker med å bli gravid, så har det alltid vært en frykt – som sikkert flere kan kjenne seg igjen i. Jeg har aldri vært gravid før, men jeg og kjæresten min snakker om å begynne og prøve til våren. Spørsmålet mitt til deg er om du anbefaler oss å teste fertilitet med en gang, for å være sikker? Eventuelt når ville du anbefalt det?
      Tusen takk for svar,
      Ønsker dere en fin og fredelig jul,
      Marie.

    12. Jeg syns det er så vakkert og fint at dere velger å dele det dere går gjennom offtenlig på bloggen, både fine og de mer sårbare stundene. Syns du som blogger har hatt en skikkelig fin utvikling dette året, og håper det går deres vei ved neste forsøk, har en følelse på at dere vil bli kjempe gode foreldre.
      Krysser fingrene for dere 🙂

    13. Hvordan ser du for deg permisjonstiden med baby?
      Hvordan ser en typisk mandag ut for deg?
      Hva er din største last?
      Hva er din beste egenskap?

    14. Kan du ta bilder inne i huset der dere bor? Vil gjerne se hvordan dere har det 😀 (Kanskje en housetour video?)
      Vil ha mer VIDEOER!
      hvor mye tjener du på bloggen?
      hva er ditt syn på pelsindustrien?
      hva er en sak du virkelig brenner for?
      hva er det du syntes er bra med norsk politikk og hva syntes du er helt latterlig?

    15. Hvilken leppestift brukte du i bryllupet ditt (den som du bruker i headeren din)?
      Hva liker du best med julen?
      Hvilken plass i verden kunne du tenke deg å dra til (enten du ikke har vært der før eller har vært der før), og hvorfor?

    16. Er du en sjalu kjæreste? Eller har du vært? Hvordan lærte du deg til ikke å bli det i så
      Jeg kan bli sjalu av bare at kjæresten min skal ut på byen, når jeg tenker over alle jentene han kommer til å møte og som han kanskje har “hooket” før? Er jeg i forhold med feil person?
      Ps: ser både i prøverørsperioden og sammen med Ulrik at du er en veldig sterk person. Derfor jeg spør akkurat deg:)

    17. Du virker som en veldig selvsikker person. Jeg føler meg ganske usikker på meg selv, spesielt i situasjoner hvor oppmerksomheten ligger på meg og jeg får lett prestasjonsangst. Og nei, dette skjer ikke om jeg skal holde taler for det gjør jeg aldri. det kan skje bare jeg er i familiemiddag og folk spør meg om noe, da kan jeg lett få prestasjonsangst fordi jeg føler alle ser på meg. Har du noen tips til å få en bedre selvtillit og være komfortabel med de fleste situasjoner:) beundrer selvtilliten din! Den har du all grunn til å ha.

    18. Har ingen spørsmål, men syns det hadde vært kjekt hvis du hadde blogget om interiør (ser jo at dere har malt i stua). Ellers liker jeg å lese om prøveperioden, og beundrer deg for at du tør å være så åpen. Men tenker det er kjekt med litt variasjon, og da syns jeg det er gøy med interiør!

    19. 1. Hvor ofte har dere sex i uken? Sånn i gjennomsnittet.
      2. Føler du deg noen gang ensom?
      3. Topp 3 mest sexy yrker på menn?
      4. Kunne du ha blitt tiltrukket av damer?
      Hehe hadde syntes det hadde vært spennende å bli mer kjent med deg, håper ikke det var for privat:-)<3

    20. Hvordan har du det nå om dagen?
      Håper virkelig du klarer å kose deg litt og nyte julen, selv om den i år ikke ble som håpet..

    21. Har dere satt et maksimum for hvor mye dere ønsker å prøve? Jeg mener. Hvor lang tid må gå ubarnløs før dere vurderer andre metoder? Om det skulle bli realiteten… Hvordan var oppveksten din? Har du søsken? Hvordan forhold har du til dine foreldre? Hva slags utdannelse og skolebakgrunn har du, og hva slags jobber har du hatt opp gjennom? Har du hatt noen tidligere forhold? Seriøse, altså. Hva foretrekker du å se på tv og å høre på av musikk? Er du opptatt av politikk? Har du noen allergener? Hvordan blir deres julefeiring?

    22. Vil høre mere om sykdommen du har. Porfyri. Har en annen type enn den du har. Men vil vite litt mere om den du har. Og om du har tenkt å være med på de møtene porfyriforeningen har. Eller om du har vært med på et sånn møte? Lykke til i prøveperioden heier på dere 😄

    23. Hva vil dere gjøre om ingen av eggene på frys gir “napp” hvordan går man videre etter en slik prosess? Blir det nytt uttak av nye egg?

    24. Hei Julianne!:) Jeg er en relativt nylig følger av bloggen din. Jeg synes det er veldig spennende å følge deg! Jeg og mannen min er også prøvere. Jeg har det samme problemet som deg. Men min AMH er helt nede i 4. Jeg følger samme syklus som deg. Vi hadde vårt første Ivf forsøk i november som også ble mislykket. Vi fikk ett egg på frys, som vi skal forhåpentligvis sette inn i januar. Jeg kjenner på de samme følelsene som deg! Når jeg leser alle disse dumme kommentarene, må jeg nesten le.. For hva betyr vesker og sminke og div når man er i en situasjon hvor man ikke vet om man kan noensinne få barn. Det er så altoppslukende at ingenting annet får like stor betydning. Jeg personlig ønsker ikke å dele dette med venner eller kollegaer. For meg et dette ett stort tabu, som jeg ønsker å holde for meg selv. Jeg føler meg mislykket og broken, som ikke får til verdens naturligste ting i verden, som så mange tar for gitt. Jeg vet at det ikke er riktig å tenke slik, men sånn har det blitt!.. Derfor har jeg så utrolig stor respekt for deg som er så åpen! Det er kjempe spennende å følge deg og Ulrik! Jeg er sikker på at dere kommer til å lykkes! Du har alderen på din side! Ønsker oss begge 2 lykke til med nytt innsett i januar! Det er ingenting i verden for oss som er viktigere enn dette her, og det er det bare oss prøvere og slitere som forstår! Ønsker dere en god og fredfull julehøytid!

    25. Hei Julianne 🙂
      Lurer på: Har du noengang vært psykisk syk?
      Lykke til med prøvingen, klem fra fast leser <3

    26. Kan du fortelle litt om hvordan det er å være sammen med en pilot? Er det ikke litt vanskelig å stole på han 100% da han er så mye borte og omringet av masse kvinner(flyvertinner)? Hvordan takler du dette? 🙂
      Ønsker deg og din familie en nydelig jul. Klem

    27. Hei!
      Jeg lurer på ett par ting 🙂
      – Hva er grunnen til at du har få egg? (Hvis jeg ikke har misforstått. Du skrev at du var på linje med kvinner i overgangsalderen) er det genetisk/sykdom eller bare helt tilfeldig?
      – Hvor går veien videre dersom de neste to fryste ikke sitter? Hvor mange behandlinger kan man ta?
      Ønsker dere all lykke til!

    28. Har ingen spørsmå eller råd, kun et oppriktig ønske om at ting løser seg for dere. Ønsker dere en fin jul <3 Legger ved en liten historie som kanskje kan gi litt trøst:
      Far og datter ga hverandre en stor klem på flyplassen. Begge visste at dette kunne være deres siste møte ? han var gammel og hadde ikke så lenge igjen, hun bodde langt unna og kunne ikke komme så ofte på besøk. Til slutt måtte hun gå til utgangen. ?Jeg er glad i deg. Jeg ønsker deg nok!? sa faren til datteren. ?Og jeg er glad i deg pappa. Jeg ønsker deg nok!?
      En passasjer som sto i nærheten, kunne ikke la være å spørre hva de mente, når de ønsket hverandre ?nok?.
      ?Det er en hilsen som er gått fra generasjon til generasjon i vår familie? svarte mannen. Det betyr:
      Jeg ønsker deg nok sol til at livet ditt blir lyst. Jeg ønsker deg nok regn til at du setter pris på solen.
      Jeg ønsker deg nok lykke til at du bevarer livslysten. Jeg ønsker deg nok sorg til at selv de små gledene blir store.
      Jeg ønsker deg nok fortjeneste til at du får råd til alt du trenger. Jeg ønsker deg nok tap til at du er takknemmlig for det du har.
      Jeg ønsker deg nok velkomster til at du holder ut den siste avskjeden.

    29. Vet du om noe spesifikt en bør spise for å øke sjansene for graviditet. Som f.eks. Valnøtter. Hehe, jeg vet ikke, men ønsker svar 😊

    30. Hvordan blir det med søsken til det første barnet deres?
      Jeg har hørt det er “rabatt” på innsetting nr 2, stemmer dette?
      Hvor mye er det kroppen din tåler av forsøk?
      Skal dere fortsette og prøve om ingen av eggene blir befruktet?
      EN GOD JUL TIL DERE!

    31. Hei 🙂
      Hvordan var barndommen din? Og hvilket ord beskriver barndommen din best 🙂
      God jul til deg og dine <3

    32. Altså.. Hva feiler det folk? Greit at hun ber folk stille spørsmål, men er lov å bruke sunn fornuft og..

    33. Hvorfor har du lukket instabruker?
      Dere nevnte at sexlivet blir annerledes (på vgtv) hvordan annerledes da?

    34. Hei, jeg spurte på et tidligere innlegg også, uten svar, så prøver igjen her. Du skrev at dere har to frosne egg igjen, er dette “alt”? Så dere har kun to, eller kan det hentes ut flere dersom dere trenger flere forsøk eller ønsker flere barn?

    35. Hei Julianne!
      Jeg hadde egentlig ikke noen spørsmål eller ønske om ting du skal skrive mer eller mindre om.. men jeg satt nettopp å leste igjennom kommentarene dine og blir litt uvel over noen av de. Så jeg har et spørsmål til deg allikevel.
      Hvordan takler du måten enkelte “snakker” til deg på her inne? Jeg mener… økonomien deres er f.eks et tema blant spørsmålene du får. Sexlivet osv osv..
      Jeg håper at du bruker tid på alle de andre kommentarene som er oppriktige og interesserte. 🙂
      Ønsker deg og Ulrik masse lykke til med det nye forsøket!

    36. Hei. jeg lurer på hvorfor du snakker lite om det som skjer i Aleppo eller andre steder, er dette kun en blogg om baby, klær, sminke og mote?

    37. Hei, jeg har nå bikket 30 og ble plutselig singel igjen, mye fordi jeg ville ha barn og mannen ville ikke. Jeg er livredd for å ikke kunne få barn og vet jo at sjansene ikke blir større med tiden. Kan man ta noen form for fertilitetstest noe sted uten å være der at man er i en prøvefase? Isåfall vet du hvem som kan hjelpe med slikt?

    38. Hva tenker du om eksponering av barn på nettet?
      Hvor lenge prøvde dere å bli gravide før dere oppsøkte hjelp?
      Har dere vurdert adopsjon?
      Kommer dere til å hente ut flere egg om dere trenger det?
      Ønsker dere all lykke til, heier kjempe masse på dere! Kontrastene bli ufattelig store når jeg sitter her med en baby på tre uker som ikke en gang var planlagt. Ved å følge bloggen din har jeg lært å sette mye mer pris på det, og jeg er glad for at du ubevisst har lært meg å gjøre det!
      Vil samtidig fortelle at jeg var på barseltreff i dag og der var minst 2 av 5 babyer prøverørsbabyer. Godt mulig at bloggen din har hjulpet dem å snakke åpent om det. Du skal vite at det du gjør med denne bloggen betyr noe, selv om du ikke har skrevet noe om Aleppo, som noen over kommenterte. Man kan ikke dekke alt, og det er helt greit.

    39. Hvis du skulle valgt ut 3 steder hvor som helst i verden som du vil ta med Ulrik og barna deres til, hvilke steder? 🙂 Ønsker dere en god jul ❤❤

    40. Hei Juliane. Jeg og mannen min har vært igjennom akuratt det samme som
      Deg og Ulrik. Vi klarte det på tredje forsøk men har “desverre” fått vite at babyen våres har downssyndrom. Jeg skal ærlig innrømme at det skremmer meg veldig,men med god støtte fra venner og familie klarer vi dette❤️
      Hva er tankene dine om dette? Hva ville du ha gjort om du kom i samme situasjon som oss? Håper på svar, uansett hva du måtte mene.
      Krysser alt som krysses kan for dere<3 stor klem

    41. – hvilken nars-foundation bruker du? Sheer glow, all Day Luminous Weightless Foundation, sheer matte, eller hva? Det finnes så mange 🙂
      – Hvor ofte trener du styrke og hvor mye tar du baseøvelsene?
      Benkpress, markløft, knebøy etc.
      – Er de fleste i familien din blonde og blåøyde? Tror du barna deres blir blonde?
      – Har du noen gang farget håret mørkt?

    42. Hei! Har søsteren din vært med på 71 grader nord? Er ei i sesong 13 som ligner veldig på deg 🙂

    43. Har dere vurdert andre tiltak for å optimalisere situasjonen i forbindelse med IVF? Følger deg med interesse og ønsker deg lykke til og godt resultat.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg