PLANEN VIDERE..

Det er mange som spør meg om planen vår videre for denne prøveperioden, neste forsøk og tidspunkt for når noe mer konkret skjer. Jeg synes det er hyggelig at dere spør og engasjerer dere, og håper jo at så mange som mulig vil bli med oss på reisen videre til å bli foreldre..

Vi har allerede bestemt oss for å sette inn ett av de to fryste eggene som venter på oss i Trondheim, og signert en samtykkeerklæring for at klinikken kan tine opp en av “eskimoene” våre (embryoet) i slutten av januar. Hehe! Det er nemlig da neste innsett blir, om litt over en måned. Derfor har vi som sagt tatt en lang og ikke minst velfortjent juleferie nå. Det er ikke noe annet jeg heller vil enn å være gravid, men når ting gikk som det gikk så skal jeg prøve å nyte julen og se på den som en pause.

Selve forsøk nummer 2 starter på en måte allerede 1. januar 2017. Da skal jeg ta en sprøyte i magen som heter “Gonapeptyl”. Så vil det gå sirka en uke før jeg får en ny blødning (etter den jeg har nå). Når blødningen kommer skal jeg informere klinikken i Trondheim og starte med “Prognyva tabletter”. Det blir 1 tablett om morgenen og 2 tabletter om kvelden..

Progynova gjør livmorsslimhinnen tykkere, slik at embryoet får et fint “jordsmonn” å feste seg i (jeg utvikler ikke egg når jeg bruker Progynova). Videre skal jeg på ny ultralyd på Volvat her i Oslo rundt syklusdag 10 for å følge med tykkelsen på livmorsslimhinnen. Når den er blitt tykk nok så får vi beskjed om hvilken dato jeg skal starte med “Utrogestan” (progesterontilskudd), og hvilken dato vi skal tilbake på Spiren i Trondheim for tilbakesetting. Vi kommer til å få tilbud om å komme inn på laboratoriet igjen for å få se på embryoet som skal settes tilbake. Det er noe både Ulrik og jeg har veldig lyst til. Vi synes jo begge at biologien rundt dette er superspennende. Planen er nemlig å filme dette forsøket også. Det var mye av grunnen til at vi laget en ordentlig avslutning på første forsøk. Dette andre forsøket har jo på en måte ikke noe å gjøre med det første forsøket. Det første forsøket har vi nå lagt bak oss. Snart starter vi med blanke ark og heldigvis to egg på frys.

Meningen med filmingen er å lage en endelig film fra selve unnfangelsen av Lykke eller Severin. Forhåpentlgvis blir det ikke flere triste avslutninger, men om det blir det så skal vi takle det også. Ulrik og jeg blir bare sterkere og sterkere sammen. Så det er aldri så galt at det ikke er godt for noe, som man sier.. Men troen på hvert forsøk må være tilstedet før vi starter. Vi går som sagt ikke inn for et nytt forsøk uten å ha 100 prosent tro på at det skal gå bra. Jeg ser at mange råder meg til å senke forventningene fremover. Det forstår jeg ikke poenget med. Hvorfor skal jeg tenke at det ikke går bra? Er ikke det bare utrolig pessimistisk? Det eneste jeg har og kan motivere meg med i tiden fremover er jo troen min. Det samme gjelder Ulrik. Dersom vi mister troen, så mister vi all motivasjon. Hva er positivt med det? En prøveperiode er veldig tøft psykisk i seg selv og nå som vi skal i gang med prøverørsforsøk nummer 2 så trenger vi all den motivasjon vi klarer å samle. Heldigvis har jeg fortsatt STOR tro på at Ulrik og jeg skal bli foreldre. Jeg har faktisk på følelsen at det skjer i løpet av 2017 eller i starten av 2018. Tvi tvi!

Tilbakesetting av egget er heldigis ikke noe jeg gruer meg til. Dette har jeg jo nylig vært gjennom og erfart at ikke er verken vondt eller skummelt. Egentlig var det bare spennende og faktisk litt koselig. Det var de 14 dagene etter som var verst. Ventingen. Men denne gangen kan vi i hvert fall reise til og fra Trondheim på samme dag, og hele prosessen er mindre omfattende. Så noe “enklere” blir det.

Nå krysser vi alt vi har for neste og andre forsøk. Jeg kommer som dere nå skjønner til å gå like mye inn for dette forsøket som det første, og det vet jeg at Ulrik vil gjøre også. All in eller ingenting. Alle gode ting er 2, håper vi ♥♥

32 kommentarer
    1. Alle gode ting er 2 som blir 3 🙂 Håper dere får en kanonstart på 2017 med en + graviditetstest 🙂 Kos dere i jula og samle krefter hos familien 🙂

    2. Deilig med positive tanker og optimisme. Så fint å følge denne reisen. ❤ lykke til videre. Og ha en fortryllende jul 😊

    3. Hei! Ønsker dere lykke til, sender dere masse gode og positve tanker!! Håper så inderlig dere får oppleve drømmen deres <3 <3 <3

    4. Kos dere masse i jula<3
      Skal krysse alt som krysses kan for at det klaffer denne gangen. Og det er viktig å ha tro.
      Lykke til Julianne og Ulrik.

    5. Hei.
      Første gangen jeg har kommentert her.
      Jeg tar av meg hatt for dere to. Dere er tøffe og sterke. Det er kjempe kos å følge dere.
      Jeg tipper at dere blir mamma og pappa i mnd skifte september/oktober.
      Lykke til
      Juleklem til dere begge to

    6. Einig med dokke. Om en ikkje har tru og håp so er det ikkje vits å prøve. Skal sjøl gjennom ein operasjon i januar, legen min spurte om eg trudde det ville gå bra og bli vellykka, eg svarte at eg ikkje viste. Då fekk eg klar beskjed om å stille hovudet mitt inn på at dette kom til å gå kjempe bra og at eg kom til å få det mykje betre etterpå, for om eg ikkje trudde det kom til å bli bra så var det heilt bortkasta og operere for då kom det iallfall ikkje til å gå.. så eg har litt trua på at ein må være positive. Og kor slitsomt er det ikkje om ein ska gå rundt og tenke at ein ikkje blir gravid, då trur eg heile forsøket vil føle veldig meiningslaust …. greit at en ikkje ska stresse med at det ikkje alltid går med ein gong, for stressa ein er det ikkje alltid kroppen klara å slappe av, men å gå inn i det med negativ haldning ? Nei det hat eg ikkje trua på 😊 Håper det blir eit oktoberbarn. Oktober er ein veldig fin månad. Haust, innekos, Babykos – så får ein bli kjent med babyen før kulda virkelig startar. Masse lykke til ! Gleda meg til å følge dokke på vegen vidare 🙂

    7. Jeg hadde gitt helt opp etter mange mislykka forsøk. Så gjennomførte forsøk nr.5 bare for og bruke opp 3-pakningen vi hadde kjøpt. Gadd ikke ta test den dagen jeg skulle teste engang for jeg kjente at mensen var på vei. Spiste ting jeg ikke hadde spist på de andre forsøkene som snop og brus! Men det var på dette forsøket jeg faktisk ble gravid!! Så når jeg minst ventet det, skjedde det;) Masse lykke til med fryseforsøket.❤️

    8. Kos deg masse i julen med nære og kjære, lad opp batteriene og drøm deg bort med tanken om en liten baby til jul neste år <3
      Du har den rette innstillingen og det er kjempe viktig, hvorfor skal man ellers prøve om man ikke har troeN.
      Vi ventet i 4 år på vår lille Ivf prinsesse. Jeg velger å tenke at det tok så lang tid fordi Gud brukte tiden nøye på å finne akkurat den perfekte prinsessen og sende til oss <3
      Masse lykke til i januar <3

    9. Det er ikke pessimistisk å senke forventningene, det er realistisk.. husk at det faktisk bare er 30% sjanse for å lykkes pr forsøk. Du skal ikke tro at det aldri går, for en gang går det, det er jeg sikker på! Men det er bedre å være forberedt på at det kan ta tid. Da blir man ikke like lei seg for en negativ test, men gjett om man blir glad for en positiv!!!! 🙂 lykke til!

    10. Vet hvordan du har det Julianne. Har hatt mislykkede
      Prøverørforsøk jeg også. Fikk datteren
      Vår på forsøk nr 3. Det blir deres tur en dag.
      Snart er det nytt år med nye muligheter.
      Lykke til:)

    11. Jeg er nygravid med en liten blastocysteskimo så dette har jeg troen på:) lykke til og takk for at du deler❤️

    12. Tror det kommer til å gå deres vei Problemet ligger i AMH verdiene, men dere har jo to fine egg på frys. Du har vært gravid tidligere, og forholdene i livmoren er sikker tipp topp til å ta imot en graviditet.
      Synes det er kjempeflott at dere deler denne prosessen. Det er dessverre veldig tabubelagt å være ufrivillig barneløs. Føler veldig med dere, at det gikk galt i det første forsøket. Kan kjennes på følelsene dere nå føler, da jeg selv har slitt på prøvefronten. Ikke med å bli gravid, men med å beholde spiren, har hatt mange aborter. Jeg har nå fått de barna jeg ønsker.
      Masse lykke til jeg er sikker på at lykken smiler til dere snart.Kos dere i julen, klem.

    13. Du skriver dere har to frosne egg, er det “alt”? Har dere kun to forsøk igjen eller kan de hente ut flere dersom det skulle bli behov for det? Jeg vet ikke så mye om dette, så veldig gøy og spennende å få lese om og “være med på” 🙂 Håper det blir 2017-baby!

    14. Viktig å ha håpet hele tiden, plutselig sitter det! Lykke til fremover <3 Slapp av så godt du kan i julen, og ta ting som det kommer på nyåret 🙂

    15. Jeg er helt enig med deg, Julianne
      Hva i all verden er hensikten med å tenke at det sikkert ikke går. Slik tankegang er bortkastet. Selv om det “fungerer” for noen andre å tenke sånn blir det helt feil å råde deg til det. Tenk om du hadde tenkt negativt fram til neste runde og så hadde alt gått strålende. Da hadde brukt mye unødvendig negativ energi som du kunne spart deg for. Jeg tror ditt positive tankesett vil hjelpe deg mye og jeg synes du har en super tankegang som fokuserer på at det skal gå veien. Stå på! 😊

    16. Behold troen! Spennende å følge med dere, ønsker dere all lykke. Livet er urettferdig, jeg og min samboer ble gravid på første forsøk og for oss skjedde det nesten så fort at vi ikke trodde det helt først. Forventet at det skulle ta litt lengre tid. Håper og tror at dere blir gravid i neste forsøk. Fantastisk stort av dere å dele denne tiden med oss lesere.
      Foresten digger håret ditt etter du klippet deg kort. Det kledde du virkelig.

    17. Tror ikke det er ment som at du skal tro at det går til helvete med forsøkene, men at du kanskje holder deg på et litt mer nøytralt nivå fra innsetting til test? Selvsagt skal du ha tro på at dette vil gå, men du snakket sist som om du allerede var gravid, noe jeg tror kan gjøre at “tapet” blir ennå sterkere. Ha tro på at du blir gravid, det har jeg også tro på, men pass på psyken din og vern litt om den når den er mest utsatt 🙂

    18. Det er forskjell på å være pessimist og realist ja. For sannheten er jo den at når man tukler med naturen så er det ingen garantier for noe. Såklart skal man beholde håpet, men det er ingenting som er rettferdig i denne verden. Jeg har stått på sidenlinjen til min venninne som har vært gjennom det samme som deg, av samme grunn. Og etter 8 forsøk sitter de der fremdeles uten å ha lykkes. Det er hardt, men det er livet. Og det er viktig å ha i bakhodet. Ingenting er mer urettferdig når det eneste som ønsker seg ikke går i oppfyllelse. Men det er ingen menneskerett å få barn. Jeg håper så inderlig at det går deres vei. Men Vær så snill å lov meg at du har hodet med deg og bena på jorden mens dere holder på. For det er ingen spøk det dere går igjennom. Jeg ønsker dere masse lykke til videre

    19. Så klart dere må beholde troen, kan ikke skjønne at andre sier at dere må senke forventingene?! Hva er vitsen med å fortsette med dette om man likevel tenker at det ikke går? Merkelig opplegg.
      Krysser fingrene for dere. Og selv om ting virker urettferdig og håpløst akkurat nå tror jeg at det er en mening bak det meste. Har selv vært i en håpløs, tøff, vanskelig og tilsynelatende meningsløs situasjon i noen år nå, men hadde det ikke skjedd hadde jeg ikke vært her jeg er nå, og tatt de retningene i livet nå, som har ført til at jeg for første gang i livet føler at jeg virkelig er på den veien jeg skal være.
      Lykke til. Og kos dere masse i avkoblingsjuleferien deres nå <3

    20. Masse lykke til-alt er verdt det og vondt “glemt” når lille kommer! (Har selv vært igjennom mye av det samme. Klem til dere fra kollega av Ulrik😊

    21. Kjære Pilotfrue!
      Lykke og Severin til! 🙂
      Jeg harc gått igjennom “litt av det samme”, har Turner Syndrom,, noe som viser seg at jeg egentlig ikke kunne få barn i utgangspunktet. Så viste det slik at jeg hadde noen få egg likevel, tross syndromet, og fødte ei jente for 2 år siden, og venter enda ei jente i april. 🙂 Og det har skjedd på normalt vis.
      Vil bare fortelle min historie. Det KAN gå, så ikke mist motet, dere. 🙂
      Klem. 🙂

    22. Jeg ber for deg <3 Dette kommer til å gå så bra! 🙂 Du er helt rå <3 God jul og GODT NYTT ÅR 😉 <3

    23. Så klart skal man ikke miste håpet og du blir nok gravid en gang. Tror det de fleste mener her er at du ikke skal FORVENTE graviditet første gang. Feks å kalle eggene dine for lykke og severin er vel litt drøyt. Litt creepy og ekkelt rett og slett. Du virker litt sykelig nå og det har nok ikke noe å si for om du blir gravid eller ikke, men virker ikke som livskvaliteten din er noe god for tiden 🙁

    24. Vi prøvde uten prevansjon fra 2008-2014 uten hell..Da dro vi til legen og fant ut at mannen min har trege svømmere. Vi har hatt 3 forsøk på det offentlige. Masse egg,men ingen som lyktes til å kunne fryses…På 3 forsøket ble jeg endelig gravid,men på ultralyd i uke 7 fikk vi se et foster som hadde død i uke 5…Vi valgte i vår å prøve videre selv om vi måtte betale alt selv. Vi tok forhåndsregler som å ikke utsette meg for stråling (å fly) etter tilbakeføring,samt at jeg i forkant tok akupunktur for å få kroppen i balanse. Dette har funket for oss. Jeg er gravid i uke 29,og venter en gutt i mars. Lytt til hva dere selv ønsker. Vi er alle forskjellige,og det som klaffer for en klaffer nødvendigvis ikke for andre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg