JEG BEGYNNER Å BLI UTÅLMODIG

Nå merker jeg at jeg begynner å bli skikkelig utålmodig i forhold til denne graviditetstesten. Spesielt siden flere og flere mistenker at jeg allerede har testet meg, noe jeg ikke har. Det er 4 dager igjen til testdato og de dagene må jeg bare holde ut. For NEI, jeg skal ikke teste meg før mandag morgen. Jeg hører at mange har testet positivt mye tidligere enn 14 dager etter innsett, men jeg ble anbefalt av legen min på klinikken om å vente til mandag 12. desember og da gjør jeg det. Jeg ser ingen grunn til ikke å høre på denne anbefalingen. For tidlig testing kan føre til falskt resultat og det er jo veldig unødvendig å utsette meg selv og ikke minst Ulrik for, synes dere ikke? Det er heldigvis ingen som har dødd av utålmodighet før, så jeg prøver å fylle dagene med aktiviteter som får meg til å tenke på andre ting, bortsett fra når jeg skriver til dere da. Da er fokuset mest på denne ventingen. Det har jo vært meningen helt fra starten.

Ellers har Ulrik og jeg vært veldig flinke til å både snakke om og fokusere på andre ting den siste uken. Det er ikke enkelt, men vi prøver så godt vi kan begge to og har også fulgt rådet fra de på Spiren om å gjøre minst en hyggelig ting hver eneste dag. I dag blir den hyggelige tingen en julemiddag på Lorry i Parkveien. Mmm! Jeg gleder meg.

Senest i går kveld tok forresten Ulrik meg på fersken i å bestille den første babytingen til barnerommet. Jeg fortalte han ikke om bestillingen før han catchet meg i sengen, men da var HELDIGVIS bestillingen allerede gjennomført. Fjoh! Godt han ikke rakk å snakke meg til fornuft. Den tingen jeg bestilte var nemlig ikke noe vi kommer til å trenge, kun en pynteting. Hehe! Jeg skal vise dere hva jeg bestilte senere.. Det har noe med babysengen å gjøre og den blir såååå fin til lille prinsen eller prinsessen som kanskje allerede ligger her inni magen min. Tvi tvi ♥

Vi fikk forresten en utrolig hyggelig mail av helsesøster i dag:

Hei Julianne og Ulrik!
Vi tenker på dere her på Spiren og venter spent på testen din neste uke! Hvordan er det med deg? Er det tøft å gå å vente? Regner med du har masse symptomer som det er vanskelig å tolke, siden du står på Lutinus.

Husk at du ikke må slutte med Lutinus selv om det skulle komme noen dråper blod, det er ikke så uvanlig at medisinene irriterer slimhinnene slik at det blir sårt!

Du må ikke være redd for å ta kontakt dersom det blir en tøff helg, vi er her for dere!

Lykke lykke til!!

Herlighet, så god oppføling man får i det private. Jeg er så glad for at vi valgte å gjennomføre dette på Spiren i Trondheim. For noen varme og gode mennesker, for en klinikk og for en kunnskap de sitter med. Vi er heldige!

Ps. Dette er ikke ment som noe kritikk til det offentlige. Jeg vet ingenting om hvordan oppfølgingen fungerer der. Jeg tviler heller ikke på at legene er like gode i det offentlige, som i det private. Jeg vet bare at oppfølgingen er ekstremt god på Spiren Fertilitetsklinikk, som er en privatklinikk.


Jeg har forresten skuffene fulle av graviditetstester her hjemme, så når jeg først skal teste blir det nok ikke bare en test som tas. Uansett resultat så kommer jeg nok til å ta en to-tre tester for å være sikker. For ja, man blir litt sprø av alt dette her.. Det innrømmer jeg. Men jeg skal klare å styre meg frem til mandag.

59 kommentarer
    1. Hei! Jeg har gjort det i det offentlige jeg, og får så god oppfølging! Så spar deg for det private sjaset!!

    2. Jeg skjønner deg godt! Hadde vært minst like utålmodig :p Håper resultatet blir som dere ønsker 🙂 Er spent på deres vegne.
      Masse lykke til!! Ha en fin helg 🙂

    3. Vær glad du gikk privat. Vi er i det offentlige systemer nå- helt pyton – du får ikke slike mailer der for å si det sånn. Vi går over til privat i januar, trist at man må betale for medmenneskelighet.
      Masse lykke til!!!

    4. Kjære deg. Min intensjon er ikke å være ufin nå, men jeg synes det er litt rart at de som er glade i deg lar deg få holde på som dette. Det er så forståelig at du gleder deg, men du må huske på at du kanskje få et annet resultat enn det du ønsker deg. Det er litt skremmende å se at du allerede omtaler “dette” ved navn, at du kjøper babyklær og gjenstander, har satt en tom ramme i familieleiligheten deres og at du “ser gravid ut”. Jeg er redd du kommer til å få en alvorlig smell hvis dette ikke går den rette veien. Ønsker deg alt godt og masse lykke til ❤️

    5. Enig med hun over. Hvorfor i alle dager skryte så av det private når du ikke har forsøkt offentlig engang? Men sånn er det vel når man lever i en så overfladisk verden der merkevesker og image betyr mest.

    6. Følger spent med, og håper dere får resultatet dere ønsker på mandag:)
      Gjennomførte selv første forsøk i oktober og er gravid i uke 9 nå. Så ja, alle ære til de fantastiske menneskene som jobber med dette og kan gi oss det vi ønsker oss aller mest:) Vi var forøvrig i det offentlige, på St.Olav. Og må berømme absolutt alle vi møtte der. Kunnskapsrike, empatiske og dedikerte folk!😊
      All ære til deg som klarer å vente til tross for utålmodigheten også. Jeg hadde ikke sjans, og tok første test 7 dager etter innsett..hehe.. heldigvis var den ikke falsk positiv. Ble noen veldige nervøse dager av å teste så tidlig.
      Så ja, lykke til på mandag igjen!:)

    7. Vil bare minne deg på at alle som jobber på sSpiren har jobbet på St.olav før. Er ikke sånn at man blir mindre dyktig i det offentlige 😉 viser også hvor lite opplyst du er når du tar alle sykehus under samme kam. St. Olav har kortest ventetid i landet, kun få uker 🙂 dette sto nettopp i avisen. Fælt hvordan du får mennesker som velger det offentlige til å føle de har gjort et dårlig valg. Ikke alle får penger kastet etter seg ved å gå hjem å kose seg dag etter dag.

    8. Hva er hensikten med disse svartmalingskommentarene? Det ER, jevnt over bedre service innenfor det private, og det gjelder ikke bare i helsevesenet. Det koster penger, men de private vet at kundene uteblir om de ikke følger opp og da forsvinner inntektsgrunnlaget. Så enkelt er det, sjøl om det er synd at det er så lange køer i det offentlige helsevesenet.
      Når det gjelder å kjøpe inn litt småtteri til babyen : Hva gjør vel det? Det er lov å være optimistisk og litt “tullete”, og så får man ta en evt skuffelse OM den skulle komme! Og gjør den det : Ja, så går det flere tog! Livet komme ikke med garanti for noen av oss og vi kan ikke ta alle mulige forbehold eller male fanden på veggen støtt! Lykke til på mandag!:D

    9. Den blir ikke falsk positiv, men kan bli negativ om du tester deg for tidlig selv om du er gravid 🙂
      Under alle mine forsøk (5) fikk jeg mensen før testdatoen til klinikken, har pratet med flere andre som også får mensen før ikm når de ikke blir gravid under ivf. Så hvis du ikke er gravid så kan du muligens få mensen i helga!
      Krysser fingrene for dere, og håper dere blir verdens lykkeligeste på mandag 🙂

    10. Tydeligvis noen nærtagende sjeler her i kommentarfeltet. Hva er så farlig med at hun skryter av denne privatklinikken? Når man er så fornøyd er det på sin plass p skryte enten det er privat, offentlig, koster penger eller ikke. Hvis dere synes det er så urettferdig at noen har råd til å gå til det private så får dere heller holde det inne i stedet for å måtte lirke det av dere. Det kommer ingen verdens ting godt ut av det.
      Og du som kommenterte at det var så rart at de som er glade i Julianne lar henne holde på sånn som dette.. ikke for å være ufin? Ånei.. men hvorfor måtte du kommentere det da egentlig? Om hun vil kjøpe babyting, og høre at hun ser gravid ut er det helt opp til henne. Hun er nok veldig klar over, som hun også skriver i innlegget, at det kan bli negativ test. Det er viktig å ha håpet oppe også!
      Krysser fingrene for deg Julianne! 🙂

    11. Skjønner veldig godt at du er utålmodig!!! Det er en bragd å ikke teste for tidlig 😉 Selv fikk jeg meg en veldig stor overraskelse i går… var til gynekolog på tirsdag for å sjekke at alt så bra ut, og kommenterte at jeg hadde tatt en test samme morgen fordi jeg skulle ha mensen dagen etter. Men testen hadde en feil, så den ga ikke noe resultat. Han sa ingenting til det, men gjennomførte innvendig ultralyd. Han sa ingenting da heller, så tenkte at da var det ikke skjedd noe denne måneden. Av en eller annen grunn tok jeg en test morgenen etter. Og gjett om jeg ble overrasket når det lyste “GRAVID” mot meg!!! Tok en ny i morges med samme resultat 🙂 Måtte google litt, og ser at det er mange som har opplevd lignende fordi man ikke ser noe så tidlig. Herlighet for en flott overraskelse 😀 Håper sånn på at du også får samme resultat på mandag!! Ikke bry deg om de negative kommentarene, disse menneskene kan ikke ha det godt med seg selv. For øvrig synes jeg ikke du virker noe arrogant eller ovenpå, som enkelte antyder her fordi du snakker varmt om den private klinikken dere går til. Lykke til, krysser fingrene for deg!

    12. Hei Julianne (og Ulrik)!
      Eg blei så rørt av innslaget på God Morgen Norge, og eg har fulgt bloggen din sida prøvingen starta. Eg kryssa alt eg har for at detta skal gå bra, og at dikka endelig kan senke skuldrane i vente på barnet. Veldig tydelig at folk skal finne feil på det som blir skrevet, så drit i det (som du sikkert gjør)!
      Ha ein fin kveld! Klem.

    13. Forstår utolmodigheten din veldig godt. Skal teste neste helg, det virker som en evighet til det.. Tenker det er helt ok å kjøpe ting, må få glede deg på din måte 🙂
      Krysser fingrene for deg!

    14. Skjønner meg ikke på noen av de negative kommentarene lengre oppe. Folk må slutte å ta seg så nær av alt og hakke på alt.
      SÅ klart så du få lov å skryte av den private klinikken du går til, det var jo en kjempe hyggelig melding du fikk fra helsesøster! Håper dere får et positivt svar på mandag <3 Stor klem!

    15. People! Julianne har ikke prøvd det offentlige, følgelig uttaler hun seg ikke om det. Å rose det private betyr ikke å kritisere det offentlige. Jeg blir helt matt..

    16. Selv om vi ble gravid på første forsøk i det offentlige, etter kort venting (St.Olavs), og har møtt bare hyggelige folk..- Så har ingen av de sendt meg melding for å høre om jeg har hatt det bra, eller vanskelig for den saks skyld, underveis i prosessen. Har absolutt ingenting negativt å si om offentlig behandling, men jeg føler meg ikke i samme grad ivaretatt som det du gjør hos Spiren. All cred til Spiren for å være tilstede. Hadde selv utredningen min hos Spiren, og hadde det ikke vært for at vi akkurat bikket 1-årsgrensa for offentlig behandling når vi var ferdig utredet hadde jeg ikke mukka et sekund med å velge samme sted selv. Men for oss ble det en kostnadsvurdering, 3 forsøk i det offentlige med lav kostnad først – så evt privat med høyere kostnad etterpå – flest mulig forsøk innenfor en rimelig økonomisk grense tenkte vi. Men jeg skal definitivt tilbake på Spiren for en 12-ukers UL!

    17. Jo, ved prøverørsforsøk er det faktisk mulig å teste falsk positiv om man tester for tidlig. Det er eggløsningssprøyten som tas før egguttaket som inneholder hormoner som kan gjøre testen positiv.

    18. Herregud, jeg må nesten bare le av de kommentarene. Hvorfor gidde å følge med på bloggen hvis man kun har negative og kritiserende ting å komme med? La nå hun få skrive om det hun vil. Det er hennes blogg! Jeg blir litt oppgitt. Men det er alltid noen bitre og misunnelige sjeler der ute som er nødt til å lage dårlig stemning 🙂 Kan jo for all del ikke unne andre noe mer enn man selv har.. Synes ikke det er noe galt i å skrive at man er fornøyd med den klinikken. Hovedgrunnen var vel at det ikke var ventetid og de hadde muligheten til å behandles der. Som om dere ikke hadde gjort det samme hvis muligheten hadde bydd seg?? Latterlig..

    19. Kan du legge ut innslaget fra God morgen Norge på bloggen?
      Lykke til med testing. Håper det går deres vei! 🙂

    20. Hei:)
      Jeg har vært igjennom d samme som deg, jeg testet negativt på dag 14 på hjemmetest. Men jeg bare visste at jeg var gravid, tok blodprøve hos legen den var også negativ.Tok ny hjemmetest to dager senere og den var positiv. Detttw var da vårt forsøk nr to 🙂 Ei jente kom i februar <3 Så fortvil ikke om den er negativ, ikke alle som får høyt HCG nivå m en gang. Håper d blir full klaff på første forsøk for dere, lykke til <3

    21. Anbefaler deg å ta +- testene til clearblue før den digitale. Jeg hadde positive tester fra +- testene i 2 dager før jeg fikk positiv på clearblue.
      Gleder meg til å lese om hvordan det går <3

    22. Ikke bry deg om alle de negative kommentarene… Du forklarer alt godt i innlegget(mer enn du behøver), men noen MÅ alltid hakke på deg.
      Jeg følger spent med og krysser fingrene for dere! 🙂

    23. De er kjempedyktige på Spiren ja, men det er også de offentlige klinikkene. Er trossalt her de private legene har fått sin utdanning, opplæring og erfaring. Og.. man blir ikke mer gravid av å få en mail om hvordan det går og det er jo det som gjelder til slutt er det ikke ?

    24. Men kjære vene da lesere! Kan dere ikke lese hele innlegget før dere blir fornærmet over at Julianne skryter av en privat klinikk??
      “Ps. Dette er ikke ment som noe kritikk til det offentlige. Jeg vet ingenting om hvordan oppfølgingen fungerer der. Jeg tviler heller ikke på at legene er like gode i det offentlige, som i det private. Jeg vet bare at oppfølgingen er ekstremt god på Spiren Fertilitetsklinikk, som er en privatklinikk.”
      Syns det er kjempefint at hun opplyser andre som kanskje også vurderer privat klinikk. Og til deg Julianne, masse lykke til<3 Syns det er utrolig spennende å følge med på reisen til deg og Ulrik! Stor klem

    25. Veldig fornuftig av deg at du ikke tester før testdato 🙂
      For dere som skriver at man ikke kan få falsk positiv test: Jo, når man går igjennom ivf så kan man få falsk positiv hvis man tester for tidlig. Dette pga eggløsningsprøyta (ovitrelle) som kan gi positiv test selv om man ikke er gravid opptil 10-12 dager etter at man har satt den. Så hvis man tester for tidlig så kan det gi falskt håp.

    26. Er såååå spent på hva testen viser på mandag! Har fulgt med på bloggen din så lenge jeg kan huske og ville bare si at det har vært veldig gøy å følge bloggen din så langt 🙂 krysser fingre og tær for dere❤️

    27. Helt utenom tema; hvordan er afterski og utelivsmulighetene på geilo? Har sett dere har rt endel der, på nettet står det bare at det er familievennlig, men vet du har skrevet noe om afterski 🙂 masse lykke til med testen! Heier!0

    28. Jeg har erfaring både fra det offentlige og det private, ikke bare innenfor hjelp med å bli gravid, men div sykdommer. Privat er helt klart det beste, i det offentlige ble jeg ikke tatt seriøst og fikk ikke hjelpa jeg trengte. Har ikke flust av penger, men det var så verdt å gå privat. Ble gravid på andre forsøk med hormoner (ikke ivf), var mye mer oppdatert på medisin enn det offentlige som pøser på med pergo (som ikke funka) og sjeldent fulgte opp med sprøyter.
      Og når det kommer til lavt stoffskifte og binyresvikt som jeg har, gikk jeg fra å være helt sengeliggende uten å få noe særlig hjelp i det offentlige, i maange år, til å nå jobbe 100% og fungere helt normalt takket være BRA medisiner.
      Jeg tror mange her er DØNN sjalu på de som tar seg råa til å bruke det private markedet. Ikke alle har flust av penger, jeg har ikke det, men jeg måtte prioritere vekk andre ting. Slutt å legg dere opp i hva andre gjør!

    29. Jeg har erfaring både fra det offentlige og det private, ikke bare innenfor hjelp med å bli gravid, men div sykdommer. Privat er helt klart det beste, i det offentlige ble jeg ikke tatt seriøst og fikk ikke hjelpa jeg trengte. Har ikke flust av penger, men det var så verdt å gå privat. Ble gravid på andre forsøk med hormoner (ikke ivf), var mye mer oppdatert på medisin enn det offentlige som pøser på med pergo (som ikke funka) og sjeldent fulgte opp med sprøyter.
      Og når det kommer til lavt stoffskifte og binyresvikt som jeg har, gikk jeg fra å være helt sengeliggende uten å få noe særlig hjelp i det offentlige, i maange år, til å nå jobbe 100% og fungere helt normalt takket være BRA medisiner og oppdaterte private leger.
      Jeg tror mange av de negative i kommentarfeltet er DØNN sjalu på de som tar seg råa til å bruke det private markedet. Ikke alle har flust av penger, jeg har ikke det, men jeg måtte prioritere vekk andre ting. Slutt å legg dere opp i hva andre gjør!

    30. Ble så nysgjerrig så må bare spørre. Hvorfor kan du få falskt resultat? Er det så annerledes når man har hatt ivf at kroppen kan produsere HCG hormonet uten at du er gravid?
      For oss som ikke har hatt ivf så er jo en positiv test en positiv test..
      Forresten masse lykke til!

    31. Du kan faktisk skifte bloggnavn til *vilblimamma.blogg.no* for alt handler om disse prøvene!! Sorry men blir litt lei 😛

    32. Kjære dere som kritiserer skrytet av privat klinikk. 🙂
      Skrytet skal dere være glade for. Jo flere som velger privat, jo kortere kø vil det bli i det offentlige..:) Ikke vær så raske med å være så ekle og kritiske, det er det ingen som kler å være. Som oftest fremstår man da som unyansert, bitter og ond:)
      Til Julianne: Herregud som dere sikkert går og gleder dere nå! Håper virkelig ikke noen ekle kommentarer her inne tar fra dere noe som helst glede.
      Masse lykkeønskninger, dere er noen fininger! 🙂

    33. Dette er så spennende for oss lesere 🙂 Venter i spenning sammen med dere til mandag 🙂 Jeg har troa ! Ha en fin helg <3

    34. Som sagt før, jeg HEIER PÅ DERE!! Krysser alt som krysses kan og tenker på dere ofte. Dere fortjener dette så hinsides mye og du har all rett og grunn til å skryte over Spiren! Teller ned dagene sammen med dere, og håper på det beste. Du engasjerer og inspirerer. Ulrik er heldig som har en så flott dame som deg, så tenk hvor heldig et barn er som får deg som mamma!
      #hilsenivrigleser haha

    35. Skulle bekrefte kommentaren min og ordene jeg fikk var “SPEED” og “FOSTER”. Tar det som et tegn haha! Spot on. Lykke til! 🙂

    36. Krysser fingrene for dere!
      Og du må ikke bry deg om de negative kommentarene folk presterer å slenge ut av seg.
      Har en god følelse for dere og frøet deres:-)

    37. Det er i hvert fall ikke vanskelig å forstå at du føler deg utålmodig når du venter på en sånn nyhet. JEG er skikkelig utålmodig og spent på dine vegne, og det til tross for at svaret “kun” vil prege innholdet på en blogg jeg leser (litt absurd egentlig). Sender i alle fall mange gode tanker din vei, og krysser fingerne for at graviditetstesten er positiv (og er den ikke det, så er jeg i hvert fall veldig glad for at du og Ulrik står sammen i det her – og at du er sterk nok til å komme deg gjennom, og fortsette å prøve). Godt å høre at du får god oppfølging – og alle gode tanker til deg og Ulrik i tiden som kommer! Heia dere! <3

    38. Hei Julianne! Vil bare sende deg noen positive tanker! Holder helt med deg i å vente til mandag. Da vi prøvde å bli gravide i sommer var jeg så utålmodig at jeg testet noen dager for tidlig og fikk negativ test. Gleden var desto større da jeg testet positivt noen dager etterpå, men var ganske nedfor dagene i mellom. Nå er jeg 23 uker på vei med tvillinggutter (naturlig, ikke prøverør). Krysser fingre og tær og alt jeg har for at dere får dere en positiv overraskelse på mandag <3

    39. “Du kan faktisk skifte bloggnavn til *vilblimamma.blogg.no* for alt handler om disse prøvene!! Sorry men blir litt lei :P”
      Så slutt å les bloggen da? Ser ikke poenget med å lese den når du er lei… Julianne er inne i en vanskelig tid og trenger ikke negative kommentarer som denne her…

    40. Håper du hever deg over alt dette negative pratet i kommentarfeltet? Kjempetrist å se at andre kritiserer deg og angriper på den måten du gjør. Når man vil noe veldig sterkt, så er det naturlig å dele det med andre og å snakke mye om det. Er så ufortjent at folk skal rakke ned på deg på grunn av det.
      Ikke tenk på det, du 🙂 Nyt og fortsett å dele spenningen med oss lesere som ikke er innom for å tråkke på andre.

    41. Føler virkelig med deg. Du er kjempeflink som har klart å holde deg unna testingen! Jeg har samme testdag som deg og testet negativ i dag 11 dpo etter et AIH forsøk:( Har ikke så mye håp igjen på at det har klaffet denne gangen heller. Venter i spenning til du skal teste!

    42. Hei Julianne.
      Krysser fingrene for at det blir positivt svar på mandag 😊 det er både tungt og spennende å vente. Synes du er tøff som holder humøret oppe og gjør positive ting. Du må alltid huske på å gjøre det som er rett for deg og dere. Alle vil alltid mene noe om alt og ingenting når du er en offentlig person. Så husk å kjenne på egen magefølelse,og ditt eget morsinnstinkt med alt du gjør. Ingen er lik eller tenker likt. Du er tøff. Håpe spiren sitter. God helg ❤💖

    43. Alle dere som kommenterer med uvitenhet. Mye av grunnen til at klinikkene setter sen testedato er at en også ikke skal “få med seg” en evt kjemisk graviditet. Google det hvis dere ikke vet hva det er.
      Ps Julianne: jeg ligger helt likt med deg (uttak/innsett) og testet positivt i dag! Håper du følger etter:)

    44. Spennende å følge deg i denne sårbare og gledelige prosessen! Håper det går bra med deg og at alt ender godt 🙂

    45. Jeg er også enig med hun som kommenterte kl 17,
      Det er litt “nifst” med tom bilderamme, innljøp til baby ol.
      Ønsker deg selvsagt masse lykke til.

    46. Så latterlig folk er!! Jeg synes det er kjempe spennende å følge bloggen din for tiden! Og jeg heier virkelig på dere! Jeg gleder meg så til mandag når du endelig skal teste! Det er så imponerende at du klarer det, husker når vi prøvde så var jeg den testomanen! Men man utsetter seg for mer stress og pess med disse tolkningene! Så stå på, hold ut når er. Snart mandagen her!!!
      Og tusen takk for at du er så åpen om dette tema! Det trenger virkelig å bli mer kjent! Og folk må snart begynne å tørre snakke om det!
      En ting jeg synes hadde vært spennende og lese (kanskje fordi jeg sliter litt med det selv med ett vennepar som sliter med å kunne få barn) er det hvordan du opplever å høre andre prate om sine barn, høre at andre var gravide når alt du ønsker deg her i verden er en liten i magen din selv. Ville du kuttet ut vennene dine? Og hvordan ønsker du deg at folk oppfører seg mot deg?
      Masse masse lykke til!!

    47. Til Anonym
      09.12.2016 kl.09:05
      Når man går gjennom prøverørsforsøk, tar man en sprøyte før uttaket, og denne sprøyten inneholder HCG, det hormonet graviditetstester slår ut på. Denne sprøyten gjør at tester kan bli/blir positive i opptil 10 dager etter sprøyten er satt.
      Derfor bør man ikke teste før testedatoen man får fra klinikken 🙂

    48. Hei, julianne! Jeg heijer på dere! Og krysser fingrer for at du får positiv test nå! Jeg vet akkurat hvordan det er.. Jeg er selv på rugedag 2 nå! Og er kjempe spent selv! Håper så inderlig at vi begge kan få en gledelig nyhet før jul 😊
      Skjønner at du vil vente med å teste ettersom klinikken har anbefalt 14 dager. Men må bare fortelle deg at i ivf så kan ofte misslykket forsøk gjøre til at man får mensen litt tidligere.. Så jeg kommer til å teste på dag 10 eller 11, for jeg synes det er bedre å bli skuffet over en hvit test enn å gå på do å se en blødning komme.. Altså at jeg er forbredt på hvis det er en dårlig nyhet før mensen ankommer… Så må du å huske på at fra 14 dager fra du tok eggløsningssprøyten så skal jo egentlig mensen komme.. Så testdagen blir jo over forventet mens dagen, ettersom de regner 14 Dager etter innsett, og da er du jo allerede på dag 2 fra du tok eggløsnings sprøyten.. Vet ikke om du har tenkt over det? Lurt å tenke over.. 🙂 ellers masse lykke til i disse dager! ❤️

    49. Får dere behandlingen sponset ??? Må isåfall opplyse om det.. Og husk testen må tas på morgenurin den 12 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg