FORANDRINGER I PLANENE

Hei og god lørdag. Jeg skulle egentlig vært på julelunsj med fredrikstadjentene, men er fortsatt hjemme. Formen er ikke helt på topp, så jeg måtte bare innse at det ikke ble noe lunsj på meg i dag. Jeg var ganske klar i stad da, men måtte kaste inn håndkleet før jeg ble ferdig med sminken. Det er viktig å lytte til kroppen. Spesielt nå som jeg ruger. Litt komisk ord. Jeg vet. Men det er jo det de kaller det.. Hehe! 

Dette skjørtet er forresten favorittskjørtet for tiden. Jeg kjøpte det på Zara sammen med svigermor sist hun var på besøk i Oslo, i tillegg til denne blusen. Skjørtet er varmt, langt og skikkelig stretchy. Jeg ser for meg at det kommer til å forbli en favoritt når magen begynner å vokse også. Hehe! Åh, som jeg gleder meg til det! Det er ikke noe vakrere en gravide mager som strutter. Jeg kommer til å vise frem magen så mye jeg kan når jeg blir gravid og kun gå i plagg hvor magen virkelig kommer frem, så tidlig det er mulig å se den.

Tusen takk for alle rådene jeg har fått i forhold til hva jeg skal holde meg unna av matvarer. Jeg ser det er litt forskjellige meninger om enkelte matvarer, som sushi blant annet. I den situasjonen jeg er i nå så tar jeg som sagt INGEN sjanser. Derfor kommer jeg nok til å være mer forsiktig enn gjennomsnittet. Jeg ser liksom ikke poenget i å risikere noe.

Nei, nå skal jeg legge med ned i sofaen og finne noe hyggelig å se på. Vi blogges!


21 kommentarer
    1. Du gjør lurt i å være såpass forsiktig mener jeg:) Og må bare få sagt det ,- det du gløder ! Du var virkelig flott idag Julianne, skikkelig vakker ! vel det er du jo alltid!:) Ønsker deg og dine en flott helg:)

    2. Jeg tror det er lurt og være ekstra forsiktig jeg:) idag var det noe ekstra ved deg, får ikke satt fingeren på det, men du er rå vakker og gløder ! Vel det er du alltid 🙂 ha en flott helg dere 🙂

    3. Leser dette innlegget mens jeg ammer tuppa mi som er 2 mnd i dag. Kjenner jeg unner deg en positiv test neste mandag, så sender over masse babystøv!

    4. Skjønner godt at du ikke vil ta noen sjanser 🙂 Er selv gravid i 11+6 og har lest meg opp, ned og i mente på det temaet, og blir stadig overrasket over hvor mye vi må holde oss unna. Men sushi er trygt, bare hold deg unna krabbe og tunfisk 🙂 Norsk laks er helt trygt etter hva jeg har lest av nyere artikler og forskning 🙂 Masse lykke til i tiden fremover, og krysser fingrene for at vi to snart er i samme båt 🙂

    5. Så bra at du lytter til kroppen din, og fullt forståelig at du kommer til å være mer forsiktig enn gjennomsnittet! Ønsker deg masse masse lykke til, og gleder meg til å se deg stråle som gravid.

    6. Riktig og lytte til kroppen din nå 🙂 Ikke bare generelt kroppsformen, men psyken også. Er tøft det dere går igjennom nå med alle forventninger, spenning osv. og det kan være vel så slitsomt fysisk på kroppen som psyken. Så tenk bare på deg selv og Ulrik fremover du og ta annet som det kommer etter dagsform 🙂 Hilsen fra Barcelona for øyeblikket 🙂

    7. Du er nydelig, Julianne ;-)))
      Ønsker deg og alle dine kjære en fin adventstid.
      Tomlene opp for deg og Ulrik! Riktig god helg!
      Aller beste hilsen fra Elisabeth ❤️

    8. Husk folat!
      Den de har på apoteket nycomed er balndkng av folat og omega 3. Den første heter gravid og taes til 12 uker. Deretter mamma som teas fra 12 uker og ut ammeperioden

    9. Ta alle forhåndsregler du Julianne, vi heier og håper sammen med dere! 🙂 unner dere virkelig en positiv test!
      Bare en liten konstruktiv tanke… jeg skjønner jo at dette opptar så og si all tiden din, men jeg tror det hadde vært deilig for flere enn meg med ett og annet innlegg som ikke handler om denne prosessen.. savner å lese om noe annet også! ikke vondt ment, digger at du er så åpen! you go girl!

    10. Du ser helt fantastisk ut! Slapp av og ta vare på deg selv, så går dette forhåpentligvis deres vei allerede nå på første forsøk =) Jeg skal selv teste på tirsdag, kan nesten ikke vente! Krysser fingrene for oss begge =)

    11. Bedre å bli hjemme ja, når formen er litt av og på. Blir nok kanskje litt sånn som gravid også 🙂 Jeg har i allefall hatt det sånn av og på til nå, er 4 mnd. Plutselig etter å ha dusjet osv så forsvinner piffen og man orker ikke å dra. Men kan jo hende du blir helt i toppform også. Får satse på det! Alle er jo ulike 🙂

    12. Du som har vært gjennom det, hva koster Fertilitetsutredning på privatklinikk/gynekolog sånn ca for en kvinne? Tok du blodprøver flere ganger i løpet av syklusen og fikk du sjekket eggene med ultralyd f.eks? Noe mer de sjekket? Håper du kan svare 🙂 Lykke til med rugingen, håper det går veien for dere!

    13. Unner deg en positiv test nå 🙂 Håper alt går fint med testing og alt 🙂
      Lykke til, og så fin du er!

    14. Som Renate skriver, IKKE hør på alle meninger om og av og hva fra ulike forumer på nett og alle andre som vil komme med “gode” råd om livsstil og matvaner under svangerskapet. Du kommer til å bli helt paranoid dersom du skal høre på alle bedrevitere der ute.
      Lytt til råd fra lege, jordmor og matportalen.no
      Jeg ønsker deg masse lykke til i svangerskapet og krysser fingrene for at du nå er gravid. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg