2 X HURRA!

Sånn.. Da var jeg akkurat ferdig i telefonen med både mamma og svigermor. Jeg hadde plutselig enda flere gode nyheter på lager denne torsdagen og de gir jeg selvfølgelig til de aller nærmeste først. For bare en time siden fikk jeg nemlig en ny melding fra Peter på laboratoriet i Trondheim om at han har fryst ned ett egg til, alstå TO EGG totalt. Det fortjener 2 x HURRA ♡♡

Han skrev: “Det ble 1 til blactocyst med kvalitet for frys, så den fryser jeg ned nå.” DET er litt av en deilig følelse å legge seg med, skal jeg si dere. Det vil jo si at vi har større sjanse for å få barn i det hele tatt og om denne lykken fortsetter så har vi større sjanse for et søsken eller to? Shit! Dette er så spennende. Det kribler i magen, både på godt og vondt.

Ellers så er formen fin. Jeg er veldig oppblåst i magen og har på en måte den samme følelsen som jeg har når jeg venter mensen, men det er visst helt vanlig når man går på Lutinus. I tillegg så er puppene mine gigantiske og ømme, i forhold til hvordan de pleier å være. Nesten ingen av BH-ene mine passer lenger. Forhåpentligvis må jeg snart ut på undertøy shopping igjen.

Så nå er det ikke noe mer “spennende” som skjer inntil testing. Heldigvis, på en måte. Men det å vente er jo ganske spennende i seg selv. Jeg kjenner jo at jeg går å leter etter graviditetstegn allerede og det er jo helt tullete. Hehe! Men dere vet.. Det er helt umulig å la være.


Sender dere et ekte smil fra telefonsamtalen med svigermor 🙂

33 kommentarer
    1. Så bra å høre!
      Men jeg må bare spørre. Ulrik er jo ikke akkurat ung lenger. Tenker dere noe over det? At om det eventuelt kommer et barn eller søsken som du skriver. At han da er ganske godt oppi årene om man kan si det pent? Med tanke på et eventuelt fremtidig barn. Tenker dere ikke at alder spiller noen rolle?
      Ha en fin kveld videre 🙂

    2. To ganger hurra for dere, så veldig fortjent. Håper lille spire sitter der hun/han skal, og at dere først kan ta opp de to fine snøfnuggene litt senere 🙂

    3. Alder ingen hindring 🙂 Jeg er 43 snart og mannen min er 51,5 år og vi er nettopp blitt foreldre igjen til en skjønn Kornelius 🙂 🙂 🙂

    4. Aldri lagt igjen en kommentar på bloggen din, men nå MÅ jeg! Blir så glad på deres vegne at dette går riktig veien. Så mye positivt fra laboratoriet! Håper det skjer noe positivt i magen din og:) Gleder meg så mye til å følge deg videre! Selvom jeg tross alt kun er 19, så interesserer dette meg SÅ mye, skal jo tross alt få barn en gang jeg også:) Stå på videre!

    5. Ville bare slenge inn en kommentar og si at du er fantastisk herlig! Elsker positiviteten din oppi den ellers litt “vanskelige” perioden. Det blir spennende å følge med på deg fremover og kjekt at du er så åpen med leserne dine. Masse lykke til videre og jeg ønsker deg alt vell!

    6. Åå nå ble jeg oppriktig glad på deres vegne! Jeg håper virkelig at dette fører til både en graviditet nå, og to til senere om dere ønsker det. Håper så inderlig at du tester positivt når du tar testen! Det fortjener dere!

    7. takk for alt du deler! dette gir håp for flere altså.. Etter 2 år med prøving og sa, blir kanskje dette løsningen for oss også!

    8. Regine: ja, det er sikkert genialt å være pensjonister før unga er konfirmanter liksom..er ikke bare snakk om hvorvidt man KAN få barn eller ikke. Men også hvordan det blir å ha gamle foreldre unormalt tidlig. Er kjipt å være 20 år og ha foreldre som er pleietrengende liksom..

    9. Jeg er virkelig så glad på deres vegne.
      Men kjære Erika.. Alderen har da vel ingenting og si. Ulrik er jo ikke 80 år,selv om det høres slik ut på ditt innlegg..
      Ulrik tror jeg blir verdens beste pappa

    10. Blir jo litt nyskjerrig, er det en risiko at du kan få mens før du får testet? Og hvor mange dager igjen er det til du kan teste? 🙂 Lykke lykke til videre på ferden deres 🙂 Håper det blir et nydelig barn av dette.

    11. Åh, så heldige dere er som har fått satt inn er egg, og to på frys 😀 håper dere får positiv test 😀

    12. Gratulerer! Følger spent med på historien deres. Lært mye føler eg, det er godt å vite at man kan få god hjelp. Ønsker dere mye lykke til fremover. Ventetiden er nok krevende.
      Leste en kommentar om alderen til Ulrik. Kjenner jeg må le litt, forstår ikke helt perspektivet. Mistenker at dette er skrevet kun for å provosere. Stråler litt uvitenhhet gjennom dette synet, sikkert noen på 10 år bak tastaturet. Er det bedre å få barn i 16 års alderen?
      God helg!

    13. jeg kjenner en som har fått tre prøverørsbarn, så sjansen din for å få det samme er sikkert stor. krysser fingrene for deg og ulrik at det går deres vei denne gangen. lykke til videre. blir spennende å følge deg videre, og håper at du snart får en kul på magen

    14. Jeg forstår ikke helt..Dumme meg 😀 Er det slik at du har fått innsatt eggene nå så det kan være at du er befruktet og gravid?? er det den testingen du venter på?
      Eller venter du på at de kan befrukte eggene?

    15. Jeg håper dere klarer å la de negative kommentarene prelle av! Fars alder er ikke noe “problem” her. Det er bedre med en mann som er “godt voksen” og i tillegg klar til å ta på seg ansvaret som pappa, enn en ung gutt som ikke har “rast fra seg” ennå. Dere kan fint rekke både ett og to barn til før noen av dere er “for gamle”! 🙂

    16. Gratulerer med graviditet Julianne!! Du er jo faktisk gravid akkurat nå, men ett lite embryo i deg. Nå er det bare å krysse fingrene for at kroppen din klarer å beholde og ikke støter det fra seg. Husk at tro kan flytte fjell!! Tenk og tro at dette skal gå bra, jeg heier på dere!!!!

    17. Hei hei!
      Tusen takk for en ærlig og velment blogg!!!
      Forstår at to uker er lenge å vente!
      Et tips er å ta en slags “null test” en uke etter innsett.
      Denne kan være positiv pga hormonsprøyene,
      men trolig er det meste ute av kroppen etter en uke!
      Når denne da viser negativ, at du “ikke
      er gravid”, er dette helt normalt fordi HCG produksjonene
      ikke helt har satt igang ennå! Da vet du at alle de påførte
      hormonene er ute av kroppen! Og du vet at neste gang du tester,
      og den er positiv, for klart det vil skje 😻, er dette fordi du faktisk er gravid!!! Og slipper og tvile på om det er sprøytene eller ett lite frø som vokser!
      Selv gjorde jeg dette! Og allerede lørdagen, 9 dager etter innsett,
      viste graviditetstest positiv!!!
      Slapp og vente de fem neste dagene…, selv om jeg
      selvfølgelig testet hver dag,
      bare for å forstå hvor heldige vi var!!!!
      Bare et velmenende tips, fra ei som syns rugetiden var helt forferdelig lang!!!!

    18. Men i all verden, som folk skal lire av seg tull. Ulrik er da ikke “for gammel” for å få barn! Verken på den ene eller andre måten. Og når er man “gammel” og når er man ikke? Min far var 46 da jeg ble født, og 49 da min lillesøster ble født. Det har da ingenting å si! Han er akkurat passe sprek for en 75-åring i dag, og hans alder har ingenting og si. Jeg har venner med yngre foreldre som er syke eller pleietrengende av andre grunner enn alder. Mamma er 17 år yngre enn pappa, men likevel er det ho som har opplevd flest fysiske hindre. Man har ingen garantier i livet. Det eneste som betyr noe er at man er gode nok foreldre for sine barn.

    19. Det er så spennende og klikke seg inn her å lese gode nyheter 🙂 Jeg ønsker dere all lykke og hell i denne tiden. Takk for at du deler så mye med oss lesere 🙂 God helg og klem ifra meg <3

    20. SÅ GØY!!! 😀 Jeg sitter her selv gravid etter innsett av fryst blastocyst etter at fersk-forsøket ikke funket denne gangen. Det er generelt fantastiske resultater “med 5 dagers” celler, så dette kommer til å gå veien for dere innen kort tid vil jeg tro! 🙂 Men – sist gang jeg ble gravid, så var det med 3 dagers-fersk forsøk 🙂 Krysser fingrene for dere!!! 😀

    21. Det er mye bedre for et barn å få voksne, modne foreldre med god livserfaring og jobb/ utdannelse.
      Ønsker dere masse lykke til! 🙂

    22. Herregud så dust kommentar om alderen til Ulrik over her. Jeg er selv 22 år og pappaen min var vel 39 eller 40 år da jeg ble født. Han hadde to voksne barn fra før da jeg kom til verden, så derfor var han litt oppi årene da jeg ble født. Mammaen min er yngre. Jeg har allikevel aldri tenkt over at pappaen min er eldre enn fedre flest. Vi har et skikkelig nært forhold og han er faktisk en av mine beste venner 🙂
      Heia dere to, Ulrik og Julianne! Jeg tror forresten du er gravid 🙂 Tenk så mange som sender gode tanker og positiv energi deres vei..i tillegg er jo egg på frys en super indikasjon på at ting funker! Lykke til 🙂
      Klem fra meg

    23. Hurraaaa for dere 🎈 Dette kommer til å gå så bra ✨ lille mini er så heldig som får dere 2 som foreldre 💙😍

    24. Herregud, må kommentere jeg også er ikke Julianne 25-26 år ca og Ulrik 10-11-åring eldre? Han er no absolutt ikke for gammel da? Jeg er 11-åring yngre enn min kjæreste og han er jo 29 nå, men betyr ikke at jeg har tenkt å få barn om noen år heller. Stå på Julianne!! ☺️

    25. Uff.. skikkelig leit å lese så utrolig ignorante, totalt uforstående meldinger folk lirer av seg i dette kommentarfeltet mtp alder, nesten så jeg blir dårlig. Jeg er en godt voksen kjerring på snart 40, møtte kjærligheten sent, er jeg uengnet som mor fordi jeg er omtrent på gamlehjem når ungen min er 20? Da er jeg jo demente 60 år, gud forby at jeg kan tilby barnet mitt noe annet enn et testament?
      Lykke til Julianne, håper dette går veien deres nå 😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg