ENDA FLERE GODE NYHETER!

Alle har bablet om hva de fikk i kalenderen i dag. Både de jeg har snakket med på telefonen, de jeg har møtt, menneskene på radioen og ja.. Dere skjønner poenget. Vet dere hva Ulrik og jeg fikk? Vi fikk egg på frys! Det er den nest beste gaven vi kunne få nå i desember måned! Den beste er jo definitivt en positiv graviditetstest om noen uker, men egg på frys er virkelig en god nummer to. Tenk så heldige vi er! Vi tar det rett og slett som EN STOR bonus.

Meldingen fra Peter (laboratoriesjefen på Spiren):

Det er i dag frosset en kjempefin blatocyst. Det er bra, da har vi et embryo på frys til 1 tilbakesetting til, og vi vet nå at befruktet egg fra dere kan utvikle seg fint. Det er fortsatt 1 embryo i embryoskopet som kan bli en blastocyst i løpet av kvelden.”

Det betyr jo at vi har minst et søsken på frys, eller et nytt forsøk dersom ikke dette første fosøket går helt til mål. Så HURRA igjen for enda flere gode nyheter! Jeg ble så glad da jeg fikk denne meldingen at jeg sikkert så veldig rar ut der jeg hoppet opp og ned på t-banen på vei til Majorstuen tidligere i dag. Hehe! Samma det. Jeg fikk bare smil av menneskene rundt meg. Det er jo ikke noe galt i å vise følelser offentlig? Jeg blir bare glad av folk som viser glede og ikke minst rørt av mennesker som tør å vise følelser generelt.

Spenningen tar som sagt aldri slutt. Her er det bare å fortsette dagen med kryssede fingre. Det hadde jo vært helt fantastisk om vi fikk enda et egg på frys i løpet av kvelden. Når det er sagt så er vi kjempefornøyde med at vi i det hele tatt fikk ett egg på frys. Det er jo dessverre mange som ikke får det, slik jeg har forstått. Lykken er heldigvis med oss inntill videre. Jeg er derfor veldig spent på hva Peter sier i morgen. Under ser dere bildet jeg fikk tilsendt fra klinikken i stad..

Nå får jeg snart middagsgjester igjen. I dag er det storesøster og tanteungen min som kommer på besøk, så vi blogges mer senere ♥

16 kommentarer
    1. Såå gøy å lese at ting virkelig går riktig vei nå! 🙂 Nå heier vi på positiv graviditetstest om to små uker! <3

    2. Gratulerer :)en helt perfekt blactocyst, lykke til, jeg beundrer deres åpenhet ! hilsen ei som har 16 forsøk bak seg inkl fryseforsøk, forhåpentlig snart i mål med termin 7 juni 🙂

    3. Ååååå!! Såååå bra Julianne!! Nå ble jeg kjempe glad! Det er så kjekt å lese om alt dette som du skriver om, nå som alt går riktig vei !!
      Håper virkelig at testen viser to røde streker <3
      Du er så sterk og tøff som vil dele alt dette! Elsker å lese bloggen din!!

    4. Dette er gode nyheter og lese Julianne og jeg blir både glad og rørt på deres vegne nå. For vet så godt selv hva alt dette dreier seg om da jeg selv har vært igjennom dette. Og etter flere operasjoner av eggeledere så måtte jeg ty til IVF og det klaffet da på 4.forsøk. Men den gangen var det ikke mulig og fryse ned egg så jeg er sjeleglad for den flotte piken vi selv fikk som nå er noe eldre en det du er Julianne:-)Så bedre førjulsgave kan dere nesten ikke få…og jeg ønsker av hele mitt hjerte at det klaffer med det ene forsøket du nå har satt inn…:-)) Er så koselig og følge med deg her og du er så absolutt den beste bloggeren her også av alle..-)))Stå på skjønne deg:-))

    5. Det er utrolig fint at du deler dine erfaringer og opplevelser rundet dette. Du har allerede hjulpet meg mye i denne prosessen. Starten av januar starter vi egguthenting, å jeg gruer meg sånn at jeg vet ikke om jeg klarer det. Men det har hjulpet meg å lese alt du deler! Takk <3

    6. Gratulerer så mye med gode egg-nyheter <3 måtte fnise litt av ordet blastocyst, så herlig teknisk og litt komisk ord 😀

    7. Så bra for dere!
      Jeg har selv 3 egg på frys nå, og gutten min ble til av et frysegg.
      Selv om jeg har 3 egg på frys er det ingen garantier for at de tåler opptiningen, så det er jo litt dumt. Men lite en får gjort med det.
      Masse lykke til i dagene fremover ❤️✨

    8. Så bra 🙂 Gratulerer! Jeg fikk 3 på frys, men dessverre så har jeg “brukt” opp alle nå… En blastocyst overlevde ikke oppfrysing (unormalt) og de 2 andre endte i negativ test.. Så da er det på ny runde med uttak og alt som hører med 🙁 Håper jeg er minst like heldig nå med tanke på antall egg ut og frys, men at jeg denne gangen også kan lykkes med det som virkelig er målet 🙁 Det er en veldig slitsom tid dette… Håper du får det enklere 🙂

    9. Forstår fortsatt ikke hvorfor enkelte mener og tror at det er hjelpsomt å dele egne negative erfaringer. Dette er en tid hvor dere trenger håp og positivitet, og jeg er helt sikker på at Lykke og Severin kommer til å være verdens heldigste barn med foreldre som ønsker dem så sterkt! <3 Og så må jeg bare få si at du er en av de få bloggerne som er ordentlig flink til å skrive! Klem

    10. hei! Jeg lurer på en ting. Kan du ta ut egg flere ganger eller har du “brukt” opp de du har? Også må jeg legge til at jeg har blitt skikkelig glad i den Julianne du viser oss nå. Hadde jeg møtt deg på gata hadde jeg gitt deg en klem ❤ ønsker deg alt godt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg