EN RAR OG GOD FØLELSE

Hei, kjære lesere! Nå er Ulrik og jeg tilbake i Oslo allerede. Det ble som vi håpet med innsetting på morgenen i dag. Så nå er det godt å være hjemme igjen og spesielt godt at vi “fikk med oss” egget vårt hjem. Hehe! “Jeg drar ikke noe sted uten eggene mine”, sa jeg.. Neida 😉

Her er mine 10 egg. Jeg sa tidligere at vi fikk ut 9 egg og det var fordi de trodde at det var 9 egg, men det viste seg å være hele 10 stykk. Altså enda en positiv nyhet. 6 av disse eggene ble som sagt befruktet og nå er egg nummer 8 (det som er markert med grønt på bildet under) satt inn igjen. Det er en mulighet at vi får et eller to egg på frys, men det får vi ikke vite før om noen dager. Å få egg på frys er visst en bonus, ikke noe man skal regne med. Vi håper jo såklart at minst et egg kan fryses og brukes om dette førsøket ikke går veien, eller når vi ønsker oss et barn til. Egget kan nemlig fryses ned i 5 år etter norsk lov. I utgangspunktet kan det fryses uendelig (som de sa), men i Norge har vi av en eller annen grunn denne grensen..


Ulrik: “Eg har egentlig aldri vært så begeistret for faget “biologi”, men eg har virkelig fått et nytt syn på det nå.” Hehe! Jeg er helt enig. Biologi var ikke akkurat mitt sterkeste fag på videregående heller. Jeg husker at jeg synes det var skikkelig kjedelig, men nå er det jo superspennende! I hver fall befruktning og alt rundt denne vindunderlige prosessen.. For en jobb disse menneskene som jobber med dette har. De skaper jo faktisk mennesker og det er helt fantastisk, spør du meg. Utrolig rørende var det også å se at de satt egget inn igjen på ultralyden. Jeg har lagt ut en video av det på Instagram, for de av dere som er interessert i å se levende bilder.


Ja, så nå sitter jeg her med en kjemperar følelse inni meg og skriver til dere. Følelsen er mest god altså, men også rar. Tenk om dette er starten på et nytt liv, da dere. Jeg får frysninger bare av å skrive disse ordene! Men det er det vi tror og det vi håper i dag og i ukene fremover ♥

51 kommentarer
    1. Jeg og synes at biologi var kjempekjedelig.. Men etter en del runder i denne prøverørskarusellen kunne jeg virkelig tenkt meg og utdanne meg innen dette faget. Ja for som du sier, tenk virkelig for en spennende jobb de har,de som jobber med dette.😊 Skape et nytt liv.❤️ Barna mine fikk til og med komme og besøke klinikken de vart unnfanget på for og se hvordan de ble til. Kjempespennende.😊 Vi holdt til på klinikk Hausken og når de åpnet klinikken i Bergen hadde de åpen dag for både gamle og nye pasienter. Var veldig kjekt og få hilse på de som var med og skapte våre barn.💙❤️

    2. Herregud så spennede! Masse Lykke til!
      Når er det du har fått beskjed om å ta en graviditetstest?

    3. Jeg har en kjempe god følelse ❤️ Masse lykke til!! Krysser alt jeg har for dere. Og de neste to ukene må du prøve å gjøre ting som gleder deg. For meg var det verste å vente på testdato.

    4. Hei!
      Pleier ikke å kommentere, men følte jeg absolutt måtte nå.
      Vil bare si at du har kun stolthet og sjarm i mine øyne. Du er åpen, ærlig og positiv innstilt uansett hva realiteten frembringer, og det skal man ikke ta for gutt. Ulrik er super heldig som har fått æren av å tilbringe sine år sammen med en så herlig jente. Jeg krysser fingrene for dere og ber for at dere kun får gode gleder framover… Ingenting er umulig, og heeey.. du har alle mulighetene åpne. Stå på og smil som du gjør! Så mange som får bedre hverdag av deg

    5. Så spennende!! 😊 Vi hadde to forsøk med egg som var 2 dager gammle med negativt resultat. Så fikk vi plutselig ut 18 egg på ett forsøk hvorav 9 overlevde i 5 dager. Fikk så satt inn ett 5 dagers egg og ble gravid med vår lille jente som kommer ut og hilser på i februar! 😊 De andre eggene er fryst ned og om ett par år satser vi på ett søskenforsøk! Blir i så fall veldig moro med søsken som ble “unnfanget” samtidig men som er ett par år aldersforskjell på likevel! 😂
      Håper virkelig egget graver seg godt ned i din livmor nå! 😊 Asså, seriøst, unnskyld meg, men så sjukt jævlig spennende!! 😊

    6. Hei Julianne! 🙂
      Har selv prøvd å få barn i over 1 år nå, uten å lykkes. Har fått påvist pcos pga manglende mens og eggløsning. Kan jeg spørre hva prisen på en sånn behandling du/dere har vært igjennom nå koster? Jeg og min samboer vurderer det samme, men blir holdt litt tilbake med tanke på at det tar så ufattelig lang tid offentlig..

    7. Hei. Jeg vil bare anbefale deg å ta det med ro i de neste ukene helst til du er 3.mnd på vei. Da er faren mye mindre for å miste
      Masse lykketil

    8. Lykke til med rugeperioden! Krysser fingrene. Jeg fikk gladmeldingen om at egget hadde festet seg i desember i fjor, etter flere negative forsøk. Nå har jeg en herlig gutt på 4,mnd ❤️

    9. Må si jeg beundrer din åpenhet rundt dette temaet.
      Ønsker dere lykke til fremover og håper at dere får et positivt resultat 🙂

    10. Anbefaler deg som personen over til å bare slappe av i tre måneder . Kanskje holde det hemmelig en månede dersom egget er befruktet?

    11. Hvorfor ønsket du innsett idag ? Hadde vært bedre og ventet til torsdag , da hadde de vært blastocyster – da har du mye større sjanse. Men siden det ble innsett idag så har Peter ment at de ikke er gode nok til å overleve til dag 5 , og det er ikke noe jeg ville vært glad for hvis jeg var deg.

    12. Så utrolig spennende <3 Krysser fingrene sammen med dere, og håper og tror at spira sitter på første forsøk.. Om ikke, så var det ikke denne babyen dere skulle ha.. Da blir det nestemann ! Baby har jeg troen på at dere skal få uansett.. Masse Masse lykke til <3

    13. Jeg har virkelig troa på dette 😀 krysser alt jeg har for at du står med positiv test snart!
      Jeg er selv i uke 17 nå, og venter og gleder meg til å kunne kjenne liv❤️ Snart er det du som sitter å kjenner etter spark 😃

    14. Håper personen over med tidenes frekkeste kommentar vet akkurat hva Peter mener, da… jeg tror Peter vet hva han driver med og jeg heier så vanvittig på deg, Julianne! Nå må du bare slappe av og ta vare på deg selv og ikke henge deg opp i dumme kommentarer fra folk som bare vil såre. Jeg har termin i februar så nå krysser jeg bare fingrene for at dere også får en i 2017. Vet om flere som har blitt gravide på første eller andre forsøk på samme klinikk som du har vært på så nå er det forhåpentligvis snart din tur også! Heia og takk for at vi får følge deg!

    15. Til “28.11.2016 kl.20:50” – Virker som om du er et skikkelig drittmenneske som liker å pisse på andres glede. Hvorfor gidder du?
      Synes det er veldig fint at du skriver om denne prosessen, det er ikke noe som blir snakket mye om. Spesielt ikke av yngre kvinner. Du er med på å skape åpenhet rundt dette. Du er tøff! Krysser fingrene for dere! 🙂

    16. Dette går veien! 🙂
      Til deg som påberoper deg å vite hva Peter mener med sittt valg om innsett i dag: hva gjør at du har behov for å si så ondskapsfull ting? Har noen vært slemme mot deg? Tenk å bruke energi på å skrive noe som kun er slemt, da må man virkelig ha ett problem.

    17. Til deg spesielt som kommenterte kl.20.50! Altså, det er mange som kommenterer her som tydeligvis ikkje har peiling på hva de snakker om.. La være og kommenter når dere ikke vet hva det går i!!! Det beste er og få satt inn egget nå når det er 4-delt i denne prosessen! Det er ikke mindre sjanse for at det skal lykkes om hun måtte ha ventet til torsdag. Hun har like stor sjanse med dette egget hun har fått satt inn idag! Og om hun får fryst ned de som utvikler seg fint til torsdag er det stor sjans for og lykkes med de som blir fryst ned da! Hvor har du det ifra at det ikke er positivt da??? Så flott Julianne at du fikk satt inn egget idag:) Håper noen av de andre eggene blir gode nok til frys, det er virkelig en bonus:) Jeg har hatt 9 prøverørsforsøk, men har aldri noen gang fått gode nok egg som har kunne blitt lagt på frys. Og jeg har hatt 9 prøverørsforsøk! Men hva fjør vel det når jeg var så heldig og lykkes med og få 2 barn.💙❤️ En gutt i 2008 og ei jente i 2011! Så fortvil ikke om det ikke blir egg på frys, selv om man skulle ønsket det:) Barn får dere uansett, det er jeg HELT sikker på.❤️ Masse lykke til, til både deg og Ulrik.❤️ Det lyser lang vei hvor sterkt dere ønsker dere barn nå, og jeg ønsker av hele mitt hjerte at dette går i boks for dere.❤️

    18. Jeg krysser fingrene for at dette går bra på første forsøk! Det er supert at noen tar mot til seg og snakker om dette da det fortsatt er tabu å ikke kunne unnfange barn på egenhånd.

    19. Er så spent på deres vegne! krysser alt jeg har for at lille spiren sitter og at de to ukene frem til testen går fort! 😀 <3
      Stor klem til dere begge!

    20. Hei Julianne. Jeg har aldri kommentert her inne før, men nå bare måtte jeg! Jeg krysser alt jeg har for at dette lille frøet skal bli til et nydelig lite barn. Ønsker dere alt vel, klem <3

    21. Det er virkelig kjekt at vi får være med på denne turen, Julianne! Håper virkelig det går deres vei, og drømmen blir oppfylt!

    22. Elsker at du er så åpen og ærlig, det gjør bloggen din så spennende å følge med på! Merker jeg sitter her og er skikkelig spent, nervøs og glad på dine vegne – håper og tror at dette kommer til å gå deres vei😍Dere fortjener det virkelig 😊

    23. Gratulere med innsett ❤️ Gleda meg til å følge deg vidare på ferda mot å bli mamma. Det er kjempe kjekt og spennande at dokke har valgt og ta oss lesarane med på ferda. Godt at nokon tørr og snakke høgt og sette eit ansikt på noko mange strevar med, men som er lite opplyst om 🙂 har du fått noko dato på når du kan begynne og teste? Skal du til kontroll og ta blodprøve test etter ei stund eller testar du berre heime? Kor lenge må dokke vente på nytt forsøk om spira ikkje festar seg? Eg krysser fingrer, armar, føtter og tær og unna dokke og gå inn i det nye året med ein positiv test 🙂

    24. Så spennende! Håper inderlig at spiren gror som den skal 🙂 Sender dere mange gode tanker ❤️

    25. Gratulerer og masse lykke til! Det blir superspennende å høre hvordan dette går. Dagene sneglet seg avsted den gang jeg var der du er nå. Vi har to ICSI-barn.
      Nyt førjulstida og ta vare på deg selv, så skal du se dette går veien.

    26. Fantstisk. Jeg heier på dere. Kom tilfeldigvis over bloggen din sist uke. Vi har testedag akkurat samtidig, bare at vi har kun hatt AIH. Krysser fingrene for en førjulspire på oss begge❤️ Ventetiden føles evig lang!

    27. Så utrolig spennede! Masse lykke til! <3 Håper inderlig at det går deres vei! Vil bare dele en liten solskinnshistorie: mine foreldre fikk meg først naturlig, men slet med å få flere barn. De prøvde det meste og da også prøverør. Nå satt det ikke på første forsøk for de, men etter en liten stund kom min fantastiske lillesøster til verden. Mine foreldre (og jeg!) var over seg av lykke og var egentlig mer enn fornøyde med et andre barn. Siden de hadde vansker med å få barn, tenkte de ikke tanken på flere barn. Men kort tid etter min søster var født viste det seg at min mor ble gravid på nytt, denne gangen naturlig! Tro meg, jeg vet denne prosessen er krevende, men gud så flott det kan bli! Masse lykke til i prosessen, det vil nok gå deres vei også! 🙂 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg