EN LETTELSE

Hei, dere! Da var egguttaket endelig overstått og det gikk heldigvis fint. Vi fikk ut hele 9 egg, altså flere enn de 6-7 eggene vi hadde ventet. Det er en lettelse at det “verste” nå er over, og ikke minst at det ble såpass mange egg. Nå ligger eggene til overvåking i et varmeskap på klinikken for befruktning. I løpet av morgendagen får vi beskjed om hvor mange av eggene som er befruktet og et av disse skal da settes inn igjen enten på mandag eller på torsdag til uken. Det kommer ann på hva Peter (laboratoriesjefen) finner ut av. Han tar en vurdering av hvordan eggene har utviklet seg frem til mandag. Herlighet, denne spenningen tar aldri slutt. Vi må fortsette å krysse fingrene i noen dager til og selvfølgelig i ukene frem til jeg skal ta graviditetstesten.

Jeg er fortsatt gaske sliten etter selve inngrepet og den medisinen som jeg har fått i dag. Derfor blir det ikke rare oppdateringen, men jeg har lagt ved litt bilder fra dagen i dag og for de av dere som har lyst til å se flere bilder og videosnutter kan gå inn på Ulrik sin Snapchat og Instagram –> @mrulriknygaard. Han har nemlig vært ganske så aktiv i dag og ikke minst gjort en god jobb med å være ved min side HELE dagen. Nå ligger han ved siden av meg i sengen og snorker, stakkar.. Hehe! Det er helt klart at en dag som dette er krevende for oss begge..


Jeg har forresten filmet en del av prosessen. Planen er å lage en fin/sterk film fra unnfangelsen av Lykke eller Severin. Men jeg kan ikke videoredigering. Send meg gjerne en mail på [email protected] dersom du kan redigere film og har lyst til å hjelpe meg med å sette sammen alle klippene vi har tatt. Jobben er såklart mot betaling 🙂  





Nå må jeg legge meg og slappe av litt, kjenner jeg. Det er mye mulig jeg stikker innom litt senere også. Ha en fin lørdag videre, du som leser ♥

34 kommentarer
    1. Hei!
      Pleier ikke å kommentere, men følte jeg absolutt måtte nå.
      Vil bare si at du har kun stolthet og sjarm i mine øyne. Du er åpen, ærlig og positiv innstilt uansett hva realiteten frembringer, og det skal man ikke ta for gutt. Ulrik er super heldig som har fått æren av å tilbringe sine år sammen med en så herlig jente. Jeg krysser fingrene for dere og ber for at dere kun får gode gleder framover… Ingenting er umulig, og heeey.. du har alle mulighetene åpne. Stå på og smil som du gjør! Så mange som får bedre hverdag av deg

    2. Som jeg har tenkt på deg i dag.
      Jeg nikrysser det som krysses kan. Ha en rolig og avslappende lørdag.

    3. Synes det er fantastisk når folk er åpne om vanskelige ting i livet, jeg ønsker dere masse lykke til! Har troa på at dette går veien snart 🙂

    4. Huff, jeg blir pinlig berørt..finnes liksom ikke grenser for hva du legger ut.. :p legge ut bilder hvor du sprer bena i gyn-stolen er liksom innafor. Men å sole seg toppløs er krise og bare et rop om oppmerksomhet..jaja. Blir sikkert kult for ungene å ha dere som foreldre når vennene deres ser det her :p

    5. Så deilig at det er overstått ! Og så god innsats dere har gjort i dag. Ps: nydelig genser og bukse du har på deg på bildene ! Hvor er det fra ?

    6. Åååh så bra å høre 🙂 jeg er overbevist om at det blir en Lykke/Severin til dere nå og ønsker dere masse lykke til 🙂 dere fortjener at ting går smurt gæfremover nå synes jeg 🙂 kan jeg spørre hvorfor de anbefaler dere å kunne sette inn et egg denne gangen og ikke 2? 🙂 vakker tanke ang filmen foresten 🙂 klem

    7. Hei!
      Takk for at du deler forløpet med oss:) Jeg skal gjennom det samme selv, om ikke så lenge, så det er kjekt å se hvordan dere gjør det. Krysser fingrene for mange gode egg og en positiv test for dere om et par uker;)
      PS. Hvor er den fine genseren fra?

    8. Krysser fingrene for dere! Så dere forresten utenfor Rema igår, dere stoppet for meg da jeg skulle over veien 😀 Kan jeg spørre hvor den oransje buksa er fra?

    9. Jeg må si at du er en utrolig sterk og flott dame Julianne. Tenk at du evner å dele dette og tenk alle du hjelper, inspirerer og ufarliggjør denne prosessen.
      Jeg heier på deg og Ulrik og unner dere å få oppfylt drømmen om barn av hele mitt hjerte.
      Hvil ut og plei hverandre med kjærlighet, det tror jeg dere er gode til ❤️
      God helg til et nydelig par! Unner dere det aller beste. Klem fra Elisabeth

    10. Synes det er så flott at du deler dette. Du er kjempetøff, det er dere begge, og jeg krysser fingrene for at alt går som planlagt!
      <3 Ha en kveld

    11. 9 egg er jo kjempe bra!!
      Veldig glad for at uttaket gikk så bra – håper ikke min forrige kommentar gjorde deg sint (ref forrige innlegg ang at du ikke vil høre hvor vondt det gjør), jeg husker at å høre andres erfaringer hjalp meg, så fortalte om det i beste mening.
      Da jeg ble gravid med storebror, fikk vi ut “bare” 6 egg, men, legen sa at det var et bra resultat! Med lillesøster fikk vi ut, akkurat som deg/dere, 9 egg!
      Jeg krysser fingre og tær for at dere trenger dette ene uttaket, og at Lykke/Severin kommer til dere i løpet av 9 måneder 🍀

    12. Tipper uttaket gikk bra. Tror du er veldig tøff, spesielt med den motivasjonen i andre enden! Nå fprtjener du å slappe av, og videre fortjener du mange gode nyheter!

    13. Må nesten le litt av den ene kommentaren over her.
      Synes det er helt fantastisk at dere deler, jeg!
      Fint for andre som er i samme situasjon. Innlegg som dette både normaliserer og ufarliggjør.
      Krysser alt jeg har for at dette blir bra! <3

    14. Krysser fingre og tær for dere, og håper virkelig du får en positiv test og ikke mensen <3
      Du er kjempe tøff og jeg beundrer din åpenhet om dette, rørende og lese alt <3

    15. Da jeg tok ut egg fikk de ut 15, de kalte meg for verpehøna på kvinneklinikken på Riksen, masse lykke til i morgen. Jeg satt inn to, fikk tvillinger, hvorfor setter dere bare inn ett? Er ikke sjansen større om dere setter inn to? Hilsen en fornøyd tvillingmor.

    16. Jeg ville bare si: Takk for at du deler! Det er veldig interessant å lese, selv om jeg ikke er i samme situasjon selv. Masse lykke til <3

    17. Masse lykke til, Julianne:) dere er sterke! Håper drømmen om barn blir virkelig for dere. Masse lykke til!

    18. Hei! Nå er det mange som har skremt deg på forhånd, kan du skrive litt mer om din opplevelse i forhold til smerter?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg