VI HAR BESTILT OSS BUNADER!

Annonse

For et par uker siden var Ulrik og jeg på Norske Bunader i butikken som ligger på Smestad i Oslo for å ta mål. Vi har nemlig bestilt oss nye bunader begge to og er endelig i gang med den hyggelige prosessen. I denne sammenheng har jeg fått lov til å gi dere lesere et veldig godt tilbud..

Skal du bestille deg bunad eller kjenner du noen som skal bestille seg bunad i nærmeste fremtid? Norske bunader er en av Norges ledende leverandør av bunader. De tilbyr faktisk over 130 ulike bunader fra hele det vakre landet vårt. Med rabattkoden “Pilotfrue2016” får du nå med et par bunadsko på kjøpet ved bestilling av bunad hos Norske Bunader AS. Dette gjelder modellene “Kari bunadsko” fra Klaveness og “Lars bunadsko” fra Klaveness. Rabattkoden må benyttes innen 31. desember 2016 ♥ 

Norske bunader har også butikker i Bergen, i Moss og i Molde. Selve systuen finner du i forbindelse med butikken på Smestad i Oslo, der hvor vi var. Dersom du ikke bor i nærheten av disse byene så kan du melde deg på deres sms-liste. Da får du en melding neste gang de reiser til ditt distrikt for måltaking, prøving og justering av bunader. De reiser nemlig rundt i Norge 4 ganger i året for sine kunder. Her snakker vi god service! Du kan registrere deg som ny kunde her.

Leveringstid på bunader er mellom tre til fem måneder. Alt avhenger av hvilken bunad det er snakk om. Våre to bunader er fra to helt forskjellige steder i landet. Jeg har bestilt meg en bunad fra der hvor jeg opprinnelig er fra og Ulrik har bestilt seg en bunad fra der hvor han opprinnelig er fra. Nå som vi er ferdige med måltakingen er første prøving allerede rett etter jul. I tillegg anbefaler de å ta en siste sjekk før utlevering. Ellers er det jo også mulig å komme inn for justeringer av bunadene i ettertid om man skulle forandre seg i fasongen. Åh, som vi gleder oss til å prøve bunadene på for første gang!

Herlighet, så stas det er med dette festplagget, og enda mer stas blir det å se min kjære ektemann i hans bunad. Menn i bunad er så stilig! Alle menn burde hatt en bunad i sin voksne garderobe og bruke den i alle passende anledninger. Moren min og stefaren min giftet seg faktisk i bunad, da mamma ikke ønsket å være hvit brud gang nummer to. Det var en skikkelig vakker, romantisk og samtidig litt casual måte å gjennomføre den store dagen på.

Mange bruker også bunadene sine på julaften. Jeg tror ikke det er noe vi kommer til å begynne med, men det er jo om å gjøre å bruke bunaden så mye som mulig når man først har investert eller arvet et så flott og unikt antrekk 🙂


Bunadene våre skal være klare i god tid før 17. mai 2017. Vi ser derfor veldig frem til feiring av nasjonaldagen i våre splitter nye bunader. Jeg satser på at min bunad vil passe selv om jeg forhåpentligvis er gravid og noen måneder på vei i graviditeten. Dersom dette første prøverørsforsøket går som det skal, blir kanskje barnedåpen til Lykke eller Severin anledning nummer to med disse bunadene. I wish!

Mønstrene og broderiene er forresten i samsvar med norske bunadstradisjoner. De kjøper alle materialer fra norske leverandører, som har lang erfaring med å levere stabil kvalitet. Det er jo ikke uten grunn at Norske Bunader gir oss kunder livstidsgaranti på broderi og søm. De har høyt kvalifiserte skreddere i Kina som tar seg av tilskjæring og brodering, mens montering og justering foretas av Norske Bunader sine erfarne skreddere her i Norge.



Jeg skal vise dere bilder av bunadene vi har bestilt her på bloggen ved første prøving etter jul. I mellomtiden kan dere følge Norske Bunader på Facebook her for flere gode tilbud

29 kommentarer
    1. Bunad er så fint, det er jeg helt enig i! 😊 Jeg fikk meg en helt ny Nordfjordbunad på nyåret som var. Har Nordfjordbunaden, sydd lokalt i Måløy. Har allerede brukt den 3 ganger. To ganger som fadder også 17. Mai.
      Når 17. Mai kommer ligger jeg kanskje på føden, så neste anledning blir forhåpentligvis i barndåp til vår egen lille. Forutsatt at den passer da 🙈

    2. Er det lov å spørre hvorfor du kjøper ny bunad? Ser på bilder fra 17. mai i år at du hadde på deg en flott bunad, så jeg blir nysgjerrig på hva som får deg til å kjøpe en ny. I et miljøperspektiv er det jo absolutt ikke bra å kjøpe noe nytt hvis man ikke trenger det:) Lykke til med graviditetsprøvingen forresten, krysser fingrene for dere og gleder meg til å følge deg gjennom et eventuelt svangerskap:D

    3. Heisann. Bunad er så flott både på menn og kvinner! Hvor er den blå veska fra, på de øverste bildene?
      Klem

    4. Du er sykt heldig som FÅR bunad.. Det er det nok mange som kunne ønsket seg. De færreste har råd til det. Og, ja, når man først har fått seg bunad bør den brukes så ofte det er anledning. Vi: jeg, mann, tre voksne barn, to jenter og en gutt har alltid bunad alle fem på julaften. Stemningsfullt og flott. Så ender vi den siste timen før leggetid på julaften i joggetøy eller ulltøy med takknemlighet og kjærlighet sammen. Oj, dette ble personlig. 🙂

    5. Anette: Det er lov. Jeg solgte bunaden min for et års tid siden til en søt konfirmant, fordi jeg alltid har ønsket meg den bunaden som jeg nå har bestilt 🙂

      Tusen takk for det!

    6. Synes du går blitt så vakker med tiden. Ålstå så ung og søtt,men samtidig så modig og voksen hvis du skjønner hva jeg mener. Rett og slett vakker! Og den stilen din,elsker jeg😍
      Hmp.s hvor er den skjorta fra du har på deg her?

    7. Hvor er du opprinnelig fra? 🙂
      Jeg hadde ventet med å ta mål til bunad o.l til etter barnet er født. Kroppen blir aldri det samme etter en fødsel. Du kan bli tynnere, bredere over hoftene eller slite med å gå ned i vekt igjen..

    8. Hvilken type bunad er det nå dere skal få dere? Ble nysgjerrig. Bunad er så fint! Og lykke til med prøvingen:-)

    9. Skal dete hjem idag??? Skal dere ikke sette inn egg imorgen? Eller ble det utsatt til torsdag? 9 egg var jo kjempebra.❤️ Håper de blir av god kvalitet..:)

    10. Bunad er så pent både på kvinner og menn og jeg har såå lyst til at samboeren min også skal skaffe seg bunad, men det vil han desverre ikke…☺ Bunaden kommer nok til å passe til 17mai med eller uten spire i magen☺ sy den litt romslig så går det nok bra, de fleste bunader er sydd sånn at man får plass til magen inni☺ jeg er 7 måneder på vei og kommer lett inn i min enda☺ Masse lykke til fremover, jeg heier sånn på dere❤

    11. Hei 🙂 du, nå har jeg fulgt med litt på snappen til Ulrik. Jeg syns du er helt fantastisk skjønn altså! Er det mulig å ha så skjønn personlighet som du. Forstår ikke alt hatet mot deg noen ganger.. du er rett og slett ett herlig menneske. Du og Ulrik er virkelig ett fantastisk par <3 sender dere en stor klem. Og ber for at lille Lykke eller Severin sitter denne gang, eller veldig snart.

    12. De er superflinke, så du vil nok bli fornøyd med bunaden du har bestilt deg 👏🏼 Jeg håååper at bunaden ikke passer til 17 mai da 🙏🏻👪❤️

    13. Og det sier jeg fordi det er altfor mange av de, med altfor mye bånd og dilldall på. Bunad bør man velge ut i fra tilhørighet og ikke fordi man syns den er fin. Nå aner ikke jeg hvor din slekt er fra.
      Men en onkel til tante til tippoldemor er ikke nok til å velge bunad fra et sted. Er min mening.
      Og særlig beltestakk er voldsomt mye brukt i visse kretser som aldri har satt sin fot i Telemark.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg