JULESTEMNING PÅ GEILO

I dag har både Ulrik og jeg kommet i skikkelig julestemning her på Geilo. Det er kanskje ikke så rart etter å ha vært på julemarked og handlet julegaver i hele dag. Hehe! En utrolig hyggelig lørdagsaktivitet altså. Dessuten var det veldig koselig at det var såpass mange mennesker i gatene og ikke minst rundt på hotellet. Mennesker og liv skaper også en helt spesiell stemning, synes jeg. Jeg blir i hvert fall i skikkelig godt humør av det! I tillegg har de pyntet så fint med juletre, lys og juleting overalt her på hotellet. Det hjelper på julestemningen det og..

Det har egentlig vært litt stille her oppe hele uken. Ulrik og jeg kom jo hit kun for å slappe av så det har ikke gjort oss noe. Men siden det nå er helg og sesongåpning på Dr. Holms hotell, så er det bare gøy å se at folk har kommet seg på fjellet. Vi skulle egentlig ta en runde med bowling etter handleturen, men det var dessverre fullbooket i hele dag. Enda et tegn på at det er mye mennesker på fjellet denne helgen. Hehe! Vi får se om det blir en liten runde i morgen før vi reiser hjem til oslo igjen. Men nå er det skifting og litt oppfriskning av sminken før middag. Vi skal nemlig på “julebord” her på hotellet. Jeg ser for meg at det blir en liten tur i skibaren også for å sjekke ut stemningen der. Det blir uansett en alkoholfri kveld på meg. Helsesøster sa at det ikke var noe å ta hensyn til nå mens jeg tar disse sprøytene og at jeg kan leve som vanlig, men det er bare noe ved følelsen inni meg og fokuset mitt akkurat nå. Alkohol føles helt feil. Hodet mitt og kroppen min er innstilt på barn, ikke fyll og fest. Skulle vi være så uheldige å mislykkes ved dette første forsøket, så kan det nok hende at jeg tar meg en fest igjen, men nå skal jeg fortsette å satse alt på første og forhåpentligvis det eneste forsøket vi trenger til å nå babydrømmen vår så fort som mulig.

Åh, SOM jeg gleder meg til julemat i kveld! Ha en fortsatt fin helg, dere. Vi snappes ♥







 

42 kommentarer
    1. Så gøy å se at dere koser dere på Geilo,for oss som bor her er jo dette “hverdag”. Du er ei vakker jente ,må bare si at jeg blir overrasket hver gang jeg ser “kjendiser” fra Byen som er på Geilo i ull-knestrømper og nikkers.😁 Det er jo ikke slik vi går kledd vi som bor her. Dette er blitt en “snakkis på bygda”- hvorfor er det slik at mennesker fra byen er optatt av dette ? Er spesielt gjester som trekker mot Geilo som går for denne stilen og litt også i Hemsedal. Syns tankene rundt dette er litt spennende -hva er årsaken til at det er blitt slik ? Mange går i skitøy o.l når naturligvis en stor del av livene våre her dreier seg om frilutsliv og ski. Gøy å høre dine tanker rundt dette,som sikkert ser det på en annen måte enn oss innfødde.
      Lykke til med prøverør, krysser alt for dere 😙

    2. Heisann! Jeg og min samboer får en hund rett etter nyttår og jeg lurer på om det er tillatt for dere å ha hund på hotellrom siden hun er med? Vet du om andre hoteller i Norge som tillater dette osv? På forhånd takk 🙂
      Alltid spennende å lese bloggen din og håper det går veien for dere snart, det fortjener dere virkelig! 🙂

    3. Må bare først å fremst si lykke til med prøvingen!
      Og må slenge på at du så nydelig ut, du var helt rå på håret, digger den nye stilen din 😉

    4. Heisann:) Kunne du ha lagt ut bilder frå hotellet eller der dere bor? det virker veldig stort er det et av rommene som Dr Holms har eller bor dere i hytte? Hadde vert veldig fint å fått en omvisning, det såg så koslig ut

    5. Fra Geilo: Enig! Det er urkomisk 🙂 Jeg er mye i Trysil og der er det IKKE sånn. Ler meg i hjel av nikkers-gjengen på Geilo. Mangler liksom bare en engelsk setter i bånd…

    6. Hei, bor dere på hotellrom eller har dere egen leilighet der? Kjøpte dere den sammen eller er det eventuelt familien din eller Ulrik sin?

    7. Håper så sterkt for dere at dere får ønsket deres oppfylt.Sjekker bloggen din jevling og krysser fingrene hver gang. Du og Ulrik virker som så utrolig snille personer og kommer til å bli fantastiske foreldre.

    8. Det er ekstra gøy å se bilder fra sin egen hjem plass 😀 Svar på dette med nikkers. Dette er hva by folkene med mye penger har som hytte antrekk. Ser aldri Bergens folk i nikkers. Men fint er det 😉 Til dere som lurer på rommet til Julianne og Ulrik. De leier leilighet på Dr. Holms Hotell. Lykke til med ferden mot babydrømmen 😀

    9. May-Britt også fra Geilo: Hei, May-Britt! Jeg har møtt masse bergensere i nikkers, så tror du var litt kjapp der. Hehe! Det handler vel mest om hva folk synes er fint, komfortabelt og varmt nok til å gå med på fjellet 🙂

      Vi leier forresten ikke leiligheten. Den er moren min og stefaren min sin, som hele familien er så heldige å få bruke 🙂

      Ha en fin søndag videre!

    10. Hvorfor er du så utrolig dårlig til å ta imot kritikk? Du går så fort til angrep og i forsvarsposisjon.. Dette er jobben din, og da må du også tåle at andre stiller spørsmål til blant annet nikkers bruken deres!!! Det er jo ikke rart lesere opplever dette som litt wannabe. Sett det andre ganger også, at du lar deg provosere av kommentarer, og det er helt forståelig. Men når du har dette som jobb, må du også oppføre deg profesjonelt og svare høflig og saklig!!!

    11. Til de som skriver negative kommenterer om antrekk her, og at J “må tåle dette siden hun er blogger”.. Jeg er faktisk helt uenig! Og jeg synes det er veldig uhøflig å komme med nedsettende kommentarer om andres antrekk og utseende. Man MÅ faktisk heller ikke ytre alt man mener, men heller tenke det for seg selv. Når det er sagt.. Så synes jeg du ser fantastisk ut på disse bildene jeg, Julianne.. Og den fargen på jakken kler du veldig godt!

    12. Du trenger ikke ha mye penger for å gå i nikkers 😊ligger igjen fra gamle dager hvor man trodde det viste at man hadde penger 😂er forøvrig litt enig med Linn, du er elendig på å ta i mot kritikk.

    13. Hei igjen Julianne. Var nok litt for rask med trykke send knappen der ja 😀 Vet dere eier leiligheten ,da jeg har jobbet på hotell.Syns det samme ang forsvar og angrep posisjon din. Nikkers er hytte antrekk . Noe du selv har skrevet 😉Folk er ulike og kle seg ulikt når man er på fjellet.

    14. Hei igjen, Julianne! Spurte om dette i et innlegg litt lengre ned også, men forstår det kan bli litt mye i balnt 🙂
      Kan du forklare litt hvorfor det er vanskelig for deg/andre med lav AMH-verdi å bli gravid? Skjønner at du har dårligere tid/færre egg, men skjønner ikke helt hvorfor det ikke burde funke normalt med de eggene du har? 🙂 Har prøvd å google litt, og der ser det ut som AMH-verdien ikke sier noe om kvaliteten?

    15. Anonym: Nå har jeg aldri sagt at dette dreier seg om penger. Den diskusjonen får dere ta uten meg. Jeg har kun sagt at jeg synes nikkers er fint, komfortabelt og et varmt plagg son jeg liker å bruke på fjellet 🙂

    16. Anonym: Nå er ikke vi så veldig opptatte av hvordan dere som bor på Geilo kler dere eller ikke kler dere. Vi forbinner Geilo med ferie, snø og “hyttekos”. På slike type ferier så kler vi oss ofte i nikkers. Det blir rett og slett et fritidsantrekk for “sånne som oss”, som liker å feriere på fjellet om vinteren i noe fint og samtidig komfortabelt.

      Ps. Vi kjøpte oss flere nikkers i ulike farger på Geilo på fredag. Hyggelig at vi støtter de lokale butikkene vel? 🙂

    17. Veldig fine bilder! Du lyser opp på dem, og vakker som alltid 🙂 Og jeg synes nikkers er kult. Synes faktisk nesten flere burde hatt dem. Og skjønner ikke folks kommentarer om penger og nikkers. Jeg forbinder heller super dyre skidresser av merker til penger enn nikkers.
      Så forresten ut som det var nok av mat å velge mellom på julebordet! 🙂

    18. Måten du svarer folk på i kommentarfeltet ditt, kritikk eller erting, får deg til å virke ganske frekk. Som sagt over her du er ikke så flink til heve deg over sånt og biter liksom alltid på men ender opp med å se hårsår og prippen ut. Det blir litt morsomt for folk å erte deg for det er åpenbart at du biter på å tar deg nær av det. Litt sånn Stepford Wife der du en gang blir så frustrert over ubetydelig småerting fra internettroll at hodet ditt bare eksploderer.

    19. Ser at du har jakke fra Fjellreven, kan du gi meg en link til jakka? Har så sykt lyst på en slik jakke!

    20. Du svarte meg: “Du ler deg i hjel av at folk går i nikkers på Geilo? Ok. Hva med å bare la folk gå i det de vil?”
      Ut fra svaret ditt går jeg ut fra at du heretter heller ikke kommer til å bry deg med om andre kvinner går toppløse eller ei på stranda. Eller gjelder holdningen kun vinterbekledning?!

    21. Silje: Hei, Silje. Det stemmer at AMH-verdien ikke sier noe om kvaliteten. Men jeg kan ikke forklare deg så mye mer, da jeg ikke er skråsikker på alt dette selv og er redd for å si noe feil.

      Det gynekologen reagerte på ved meg var at jeg hadde såpass lav verdi i så ung alder og ved at vi har prøvd en stund uten å lykkes.

    22. Julianne.. Dette blir for dumt. Hvis du rakker ned på noen som soler seg toppløse på stranden, er det akkurat det samme som at noen rakker ned på nikkersene deres. Veldig selvmotsigende spør du meg. Du trenger heller ikke være så kvass når du svarer på kritikk.
      Hilsen ei som soler seg toppløs på stranden og typen syntes det er rå sexy, hvertfall når jeg slipper to hvite pupper som ser ut som to frontlykter.

    23. Liker at folk reagerer på at hun bør svare proft da hun er på jobb. Skulle likt å se disse folkene si slik til en ansatt i virkeligheten.

    24. Seriøst? Diskuterer dere nikkers? Si høyt til dere selv “jeg sitter her å hisser meg opp fordi en jente jeg ikke kjenner bruker nikkers”. Jeg må le ass… og alvorlig talt, håper de som henger seg opp i dette og skriver disse kommentarene er klar over at det er mobbing. “Er det mobbing å spørre hvorfor hun bruker nikkers?” Nei, men se hva dere skriver. Og Julianne er ikke frekk. Men hun er nok like oppgitt som meg over at dere diskuterer nikkers. Jeg håper dere som kommenterer nikkersen ALDRI får ansvar for oppdragelse, for dere skjønner ikke hvor alvorlig nettmobbing er.
      Julianne, svar så frekt du vil. De går inn på DIN blogg og sprer dritt, da får de tåle at du svarer.

    25. Hahaha. Når noen sier at da bør vel du la folk sole seg i hva de vil også, så klarer du ikke å svare noe annet enn “Finn noe bedre å gjøre”! Huff..du altså.
      Du virker forøvrig ganske creepy når du snakker om Lykke og severin når du ikke engang er gravid..drøy litt liksom

    26. Selv hadde jeg aldri valgt nikkers, men jeg synes dere er kjempefine begge to. Og så er det så greit at man kan gå i hva man vil, og hva man føler seg komfortabel i.
      Lykke til videre!

    27. Det kommenteres her om toppløs etc i forhold til kommentaren “folk kan kle seg som de vil”. Her var det vel snakk om påkledning og det kan vel ikke sammenlignes som toppløs da det ikke er “påkledning ” Nikkers og toppløs kan vel ikke sammenlignes? Virker som noen er ute etter “å ta Julianne” der man kan. Selvfølgelig kunne hun ordlagt seg annerledes i forhold til noen av tilbakemeldingene. Men generelt her , er det ikke Julianne som er problemet, men “nåtidens om hva som er sånn og sånn/dem og dem osv..

    28. Første gang jeg kommenterer her, men greide bare ikke la være… Selvfølgelig skal folk få lov til å gå med hva man vil. Greit nok om du synes nikkers er litt rart, men man trenger vel ikke si alt man tenker høyt?
      Ikke la det gå inn på deg, Julianne. Jeg skjønner godt at å forsvare nikkersvalget ditt opp og i mente ikke er det du har mest lyst til å bruke tiden din på.

    29. Syns nikkers e kjempefint eg ! 🙂 hugsa eg hadde ein nikkers for nokon år sia so eg va kjempestolt av. Behagelig antrekk og for meg som ikkje er så høg – veldig praktisk. Når eg ska gå med boblebukse/vinterbukse og vinterjakker føle eg meg heilt avstiva i armar og bein, nesten som en robot 😛 veit liksom ikkje om eg får meg opp på føtene igjen om eg tryna fordi eg føle meg så stiv.. 😉 i-lands problem altså <3 når det gjelde ansatte som har jobba på dr.Holms og utlevere opplysninga om leigeforhold/eige - er det heilt lov? Har en liksom ingen taushetsplikt eller iallfall en følelse av at det e etisk feil å utlevere kundar? 😛 berre lurer for då veit eg iallfall at der blir en utlevert.. over til forsøket: masse lykke til ! 🙂 eg håper dette går veien 🙂

    30. Hahah, det litt komiske utseendet tio disse antrekkene overdøves jo totalt av hvor seriøst folk tar det! Kos dere med nikkers på Geilo dere, selv om ikke lokalbefolkningen er så veldig begeistret 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg