MIN FREDAG PÅ FJELLET

Dagen i dag startet med en herlig duo massasje her på Dr. Holms Spa. Det føles som om jeg har fått løsnet opp litt i de stive skuldrene og i de anspente musklene ellers i kroppen nå. Heldigvis føler Ulrik det samme. Det er jo et fint utgangspunkt for ukene fremover.. På enkelte steder var det nesten litt vondt å bli knadd, men det er vel bare slik det skal være. Da hadde jeg nok ekstra godt av det, tenker jeg. Hodemassasjen var absolutt best. Herlighet, så deilig! Jeg pleier egentlig å si nei til det, på grunn av extensionet mitt. Men siden jeg snart skal sette i nytt hår, så klarte jeg ikke dy meg. Sorry Maria (frisøren min). Hehe! Man skal jo egentlig ikke smøre inn festene med hårkur da de kan skli ut. Men gudamei, det var sååå digg! Nei, nå er jeg mett på Spa og fornøyd for denne gang. Jeg ser for meg at det blir en tur til Geilo i romjulen igjen. Da har jeg lyst til å prøve massasje med varme steiner eller kanskje kroppsbehandlingen “mother-to-be”? Det hadde vært noe.. ♥

Videre i dag står trening, tur med Stella og tacofredag på planen. Jeg har skikkelig lyst til å ta en runde med bowling her oppe også, men vi skal jo ikke hjem før søndag så vi har noen dager igjen å kose oss på. I morgen skal vi booke middag på hotellet. Det er visst sesongåpning her på Dr. Holms hotell, så da håper jeg på årets første juletallerken!

Ellers så gikk det forresten fint å ta sprøyten med Orgalutran i dag. Det stemmer at den svir litt mer enn sprøyten med Bemfola som noen nevnte i kommentarfeltet, men det gikk helt fint. Nå er jeg jo blitt vant til sprøytestikkene i magen generelt og blir tøffere for hver dag som går. Vi teller derfor ned dagene til ultralyd på onsdag og er veldig spente på å høre hva gynekologen sier. Forhåpentligvis blir det uttak fredag om EN UKE! Shit, altså.. Jeg trodde at disse dagene skulle gå sakte. Det hjalp nok med denne fjellturen, for jeg synes dagene går kjempefort. Det blir sikkert verre de dagene jeg skal “ruge”, som de kaller det, når vi kommer hjem igjen fra Trondheim og må vente på å ta ny graviditetest.

For dere som lurer på hva hensikten med Orgalutran er:

Hos kvinner som gjennomgår assisterte befruktning inkludert (IVF) og andre metoder, kan eggløsning av og til inntreffe for tidlig og forårsake en betydelig redusert mulighet for å bli gravid. Orgalutran brukes for å hindre den for tidlige stigningen i LH som kan føre til at eggceller løsner for tidlig.

Daglig behandling med Orgalutran skal fortsette til den dagen et tilstrekkelig antall follikler av passende størrelse er tilstede. Den endelige modningen av eggcellene i folliklene kan settes i gang ved å tilføre humant choriongonadotropin (hCG).

På norsk: Den stopper/forsinker eggløsning, som vi skal sette i gang igjen med en annen medisin rett før vi resier til Trondheim 😉

Informasjon om Orgalutran hentet fra felleskatalogen.no

1 kommentar
    1. Ville bare ønske dere lykke til videre med prøverørsforsøket. Jeg og mannen min strevde selv i nesten 4 år før vi endelig ble gravid (er i uke 16 nå). Vi var gjennom 3 kurer med pergotime, 3 kurer med letrozol og 2 prøverørsforsøk. På det siste forsøket (ICSI pga min dårlige eggkvalitet) gikk det endelig. Vil råde deg til å ikke ha alt for høye forhåpninger til den første ultralyden (follikkelmålingen). På mitt første forsøk ble det ultralyd på sprøytedag 8, 12 og 17 før eggene hadde vokst nok til å sette eggløsningssprøyten og få uttak. Dessverre var kvaliteten på eggene mine så dårlig at bare 1 av de 10 som ble hentet ut ble befruktet, og det overlevde ikke til innsett. På det andre forsøket ble det ultralyd på sprøytedag 8, 10, 12 og 15 før eggløsningssprøyte og uttak. Da fikk vi ut 15 egg. 9 ble befruktet med ICSI, men kun 1 overlevde til innsett. Heldigvis var det bare det ene som skulle til og vi gleder oss til å møte det lille gullet vårt i mai. Krysser alt jeg har for at dere lykkes på første forsøk! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg