NÅ BEGYNNER DET!

Mensen har kommet! Og vet dere hva? For første gang siden februar er jeg faktisk oppriktig glad for at den er her. Det beste hadde såklart vært at den ikke kom i det hele tatt og at jeg var gravid, men siden jeg nå vet at det er veldig liten sannsynlighet for at jeg blir gravid uten hjelp, så har jeg bare fokusert på at mensen kommer og krysset fingrene for at den ikke skulle bli veldig forsinket. I dag er det 31 dager siden sist jeg fikk mensen, som startet 15. oktober. Jeg har endelig funnet ut at syklusen min varierer fra 28-31 dager og det er visst ganske normalt, bare frustrerende for oss prøvere..

Dagen i dag har jeg derfor tilbragt med pledd foran peisen i stua. Først ble jeg jo hoppende glad på badet på morgen i dag, men etter bare en time mistet jeg all energi og fikk skikkelig vondt i magen, noe jeg alltid får første dag med mensen. Jeg måtte derfor legge meg ned i fosterstilling, som man kaller det og slik har jeg lagt hele dagen, minus en liten time hvor vi gikk tur til butikken. Det går litt bedre nå, men det er ikke hyggelig akkurat. Dessuten føler jeg meg litt uggen i kroppen ellers også. Jeg fryser hele tiden og det verker litt i leddene, så det er mulig jeg holder på å bli syk. Men men.. Jeg har heldigvis Ulrik her som steller med meg og vi er veldig motiverte begge to til det som nå begynner.

Det som skjer nå er at jeg starter med “Bemfola” i morgen. Det er hormonsprøyter som jeg skal ta hver dag i 9 dager. I tillegg starter jeg med “Orgalutran” på fredag, så fra fredag av blir det to sprøyter hver dag, frem til 23. november. Ulrik skal som sagt sette de første sprøytene på meg, slik at jeg blir litt vant til selve stikket i magen før jeg må sette de selv når Ulrik skal tilbake på jobb. Jeg håper at jeg slipper unna det meste av bivirkninger, som å bli utrolig emosjonell, få mye hodepine og bli glemsk. Jeg har uansett troen på at det blir verdt alt sammen til slutt.

Neste trinn blir at jeg skal inn til ultralyd onsdag 23. november. Da skal jeg til Trine Tromsdal som er gynekolog og jobber på Volvat i Oslo. Det for å slippe en ekstra tur til Trondheim før jeg er klar for uttak. Det er nettopp det gynekologen skal sjekke med ultralyd denne onsdagen. Altså om ultralyden viser fine eggposer, slik at vi kan planlegge uttaket og hoppe på flyet til Trondheim for uttak tidligst 25. november. Dersom eggposene trenger litt mer “næring” før de er store nok, kan det bli mandag/tirsdag uken etter.
 
Herlighet, nå begynner det! Tenk om det her er siste gang jeg har mensen på 9 måneder, da dere? Nå må dere krysse fingrene litt ekstra med oss de neste ukene! Enten så får Ulrik og jeg verdens beste julegave i år, eller så blir det en psykisk tøff julefeiring for vår del. Men en ting er helt sikkert og det er at vi skal klare dette sammen. Uansett ♥
 

50 kommentarer
    1. Vi er i samme bås med en ukes mellomrom.. Jeg har også lav verdi- kun 5. Tenk ikke så mye på om det går første gang men at det blir nok bra egg så dere har flere muligheter. Vi har en allerede – så det er håp. Lykke til. !

    2. Du er så tøff som snakker om alt dette! Sikker på det er mange som finner hjelp oh støtte i bloggen din:) veldig spennende å følge deg og prosessen din videre! Krysser fingre for verdens beste julegave:)

    3. Hei, jeg regner med du allerede har blitt fortalt dette, men tips når du skal sette sprøytene er å dytte selve innholdet inn litt sakte. Er lurt å stikke kvikt, men om man presser all væsken inn under huden veldig fort, så gjør det mer vondt da du “utvider” innsiden for fort. Om det gir mening. Masse lykke til videre! 🙂

    4. Hyller deg for din fantastiske åpenhet! Håper virkelig det går for dere på første forsøk. Heier virkelig på dere😄💕

    5. Siden dere bare var betalt for ett forsøk så håper jeg virkelig du får mange egg sånn at dere har noen å fryse ned til bonus runder 😊 Også håper jeg klinikken dere har valgt dyrker frem embryoene til blastocyst ! Lykke til 😊

    6. Har du tenkt på akupunktur? Både i forhold til menssmerter og fertilitet? Noe du kunne prøvd sammen med behandlingen du får nå? 🙂 klem

    7. Kan du forklare litt hvorfor det er vanskelig for deg/andre med lav AMH-verdi å bli gravid? Skjønner at du har dårligere tid/færre egg, men skjønner ikke helt hvorfor det ikke burde funke normalt med de eggene du har? 🙂

    8. Heia heia! Nå håper jeg det klaffer for dere altså! Det hadde jo vært verdens fineste julegave 🙂 Ønsker dere masse lykke til <3

    9. Så spennende! Jeg gikk også på Orgalutran (som fertilitetslegen min kalte på spøk for orangutangen, hehe). Husker den svei mer enn de andre, jeg gikk ikke på det du skal gå på men jeg fikk på Menopur. Jeg har vært igjennom et kort regime, det som du skal igjennom nå, og et langt med nedregulering av nesespray. Det lange regimet var værst, da fikk jeg hodepine og var veldig irritabel. Hadde ikke så mange plager på det korte, så tror dette går greit for deg også.
      Snart er du gravid! Masse lykke til!

    10. Du Julianne du er virkelig sterk!
      Hadde jeg vært deg så hadde vært så knust, det er herlig å vite at det fortsatt finnes mennesker som ikke gir opp så lett! Jeg håper virkelig det skjer noe snart, da mener jeg vireklig. Gleder meg til dagen da jeg klikker inn på bloggen og leser om den gode nyheten, da er jeg helt sikker på at noen tårer vil rennende nedover mitt kinn. Jeg må bare si at alt blir så mye letter når det er to som prøver å nå et fellesmål, det viktigste er at ingen av dere gir opp!!!
      Masse gode tanker og lykke til, alt blir bra til slutt!

    11. Selv om jeg ikke har kommentert i det siste, så har jeg lest alt du har skrevet! Har bare ikke visst helt hva jeg skulle si. Håpet inderlig at alt skulle være i orden med dere begge. Men godt at du søkte hjelp før det hadde gått ett år, siden situasjonen viste seg å være noe annet enn man håpet.
      Masse masse lykke til! Krysser fingrene for at du går julen i møte med en liten spire i magen 🙂

    12. Lykke til 🙂
      Jeg bare tenker litt høyt. Har dette kommet helt plutselig? Jeg minns og huske du sa du fint kunne bli gravid, siden du hadde tideligere tatt en abort? Hva sa legen om det?
      Og en annen ting. Hvis du blir gravid nå tar det mer enn 9 mnd før du får mensen tilbake. Lille min er fire mnd, og jeg har fremdeles ikke fått tilbake mensen. Jeg fullammer da.

    13. Åh so spennande ! 😊 Tenk om der blir en fin septemberbaby til neste år då ?! Trilleturar medan blada fell frå trea, jul med ein liten ein. Dette er spennande. Eg har trua på at dokke ska lykkast. Det er din tur no 🙂 ser ei her har kommentert at en ikkje får igjen mensen etter fødsel med en gong, men dette er veldig inviduelt. Nokon får den igjen med ein gong, andre må vente – tenke at etter lengre enn slepp unna etter meir bonus er det 😉 men veit og at en del seier menssmertene blir mindre etter fødsel – så kan jo håpe på det og ! 🙂 iallfall masse lykke til, eg er innom kvar dag og ventar i spenning! Blei nesten litt glad når eg las at mensen var komt for då er du jo i gang – nu kør vi so dei seier i Sverige 😉

    14. Det blir spennende for dere fremover! Du skal se at det ordner seg. Du er ung og frisk, det samme er Ulrik. Om ikke lenge venter dere et lite mirakel <3

    15. Krysser fingrene for dere!
      Forresten, litt ut av det blå. Jeg er gravid og i Januar skal jeg på julebord med jobben, da er jeg sånn ca 6/7 mnd på vei… Kunne du laget et innlegg med hva slags kjole du ville valgt å bruke i julebord sesongen med en stor mage? hehe, jeg vil være sexy, for jeg tror at selvom man er gravid så kan man også være sexy og ikke “en gravid hval” hele tiden…er det teit å spørre om? Jeg finner INGENTING jeg kan bruke, og jeg ser for meg at om du hadde vært like langt på vei nå så hadde du sett smashing ut.
      Stor klem

    16. Lykke til!!
      Vet akkurat hva slags følelse du sitter med!
      Et hav av følelser i alle slags varianter 🙂

    17. Lykke til, begge to ❤️
      Jeg håper spira sitter og jeg krysser fingrene med dere.. Det skal nok gå fint og det vil absolutt være verdt alle tingene du nevner…. Gleder meg på deres vegne !!!
      her er det 2 dager til termin !

    18. Tidligere skrev du at dere visste at både du og Ulrik kunne få barn. Da spurte jeg om Ulrik hadde gjort noen gravid før siden dere var så sikre på det, eller om han hadde gjort deg gravid men at det ikke hadde gått bra. Den gangen ville du ikke svare på det. Men senere når du skrev ned mange stilte spørsmål, så sa du at Ulrik aldri hadde gjort noen gravid før som han visste om. Derfor lurer jeg på hvorfor du skrev at du var sikker på at han var fertil? (Dette var jo før dere sjekket dere) 🙂

    19. Lykke til! Jeg syns det er så fantastisk bra at dere er så åpne om dette! Er nok mange som er i samme båt som skammer seg, og at du som toppblogger er med på å gjøre dette til noe mer “ufarlig” syns jeg er utrolig bra gjort.

    20. Hei! Ønsker dere masse lykke til! Vi har nettopp hatt et misslykket 1. Fryseforsøk, nå venter jeg bare på mensen så skal vi begynne på 2. Fryseforsøket. Håper det blir full klaff på oss begge før Jul. Det hadde vært tidenes beste julegave! Men.. Du må forbrede deg på at det er veldig tøft psykisk! Alle de tankene før du begynner rugetiden og i rugetiden og aller verst hvis det blir et misslykket forsøk.. Det ble mye verre for meg nå npr jeg akkurat hadde et misslykket forsøk enn det jeg hadde trodd.. For jeg hadde FOR mye troa på at dette gikk på 1. Forsøk. Man skal tenke positivt og være optimist, men man ramler enn lang nedoverbakke hvis det blir misslykket også! Jeg krysser fingrene for oss begge! ❤️

    21. Jeg er så spent på deres vegne og klarer nesten ikke å vente 🙈 Håper virkelig dette er siste mensen din på en god stund! Masse lykke til! Jeg krysser fingrene for dere😊

    22. Masse lykke til! Jeg blir så glad av å se dere, som virkelig ønsker dere barn så høyt og som helt sikkert vil bli helt fantastiske foreldre! Jeg krysser alt jeg har og håper dette er starten på en vellykket prosess! Uansett, jeg er sikker på at det kommer til å ordne seg tilslutt!
      😊❤️

    23. Lykke,lykke til Julianne! Håper det funker på første forsøk 🙂 Jeg må si at jeg synest du er veldig modig og tøff som deler så mye av dette på bloggen, selvom mange mener det er “for” personelig. Om du tar en titt på ulike forum, ser man at det er veldig mange som har problem emd å bli gravid uten hjelp, men samtidig er det veldig få som snakker om det.
      Så igjen: Lykke til! Ta vare på deg selv, og stress ned 🙂 (Stresse vil du uansett gjøre nok når du først blir gravid, og alle DE hormonene setter in 😉 )

    24. Jeg heier sånn på dere, for jeg har jo familie som har gått i gjennom det samme uten resultat, eller det ble jo resultat i form av adopsjon, så sånn sett fikk de jo det de ønsket seg, barn, men den prøveperioden var visst ille.. De sa tilogmed at det var bra jeg var liten og slapp å huske det den perioden der, hun ene ble visst aggressiv som følge av en av bivirkningene og hun andre ble faktisk tjukk, så jeg håper sånn at dette fungerer for dere, fordi jeg har hørt hvor vond den perioden kan være, krysser jeg fingrene for at dere får en fin periode og med ikke altfor mye bivirkninger.. <3

    25. Hei! Masse lykke til! Vi har vært igjennom det samme. Vi klarte det på 2. forsøk. det er tøft når det står på, men det er som du sier, verdt det til slutt! Masse lykke til! <3

    26. Ønsker dere masse lykke til!! 🙂 Du er virkelig så tøff som deler så masse!! 🙂 Håper dere lykkes på første forsøk!! 🙂

    27. Masse lykke til, Julianne! Dette kommer til å gå veien vettu:)
      Vil anbefale en blogg som jeg tidligere har anbefalt 😉
      Du burde sjekke ut onskemamma.no :)) Hun er i en nokså lik situasjon som deg:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg