MITT FØRSTE BABYKJØP!

Æææææ! Jeg dåner ♥

I dag klarte jeg rett og slett ikke å holde meg mer, men hva gjør vel det? Noen vil kanskje mene at jeg er litt gal som begynner å handle inn babyting FØR jeg er gravid, og spesielt etter den beskjeden vi fikk under fertilitetsutredningen i forrige uke. Men jeg synes bare det er hyggelig og føler det faktisk litt oppmuntrende nå som jeg bare går og venter på å komme i gang med hormonsprøytene. Når det er sagt så har jeg ikke gått helt bananas altså, dere.. Ennå. Hehe! Jeg skal prøve å la dette være det eneste kjøpet frem til vi forhåpentligvis får en positiv graviditetstest. Men jeg er redd at det blir som med alt annet. Det er vanskelig å stoppe når man først har begynt. Heldigvis har jeg Ulrik som snakker meg til fornuft her hjemme. Han var enig i at jeg skulle kjøpe en liten ting nå i dag, men han sa også at det burde bli med dette ene kjøpet inntil graviditeten er et faktum, ikke bare en drøm..

Mitt første babykjøp er denne herlige kosedressen fra Zara Mini i størrelse 0-1 år. Den passer like godt til jente, som til gutt og er bare såååå skjønn! Jeg har siklet på denne kosedressen i lang stund på nettet, og siden det bare var en igjen på lageret i butikken tildigere i dag så følte jeg at det var meningen at jeg skulle kjøpe den. “Denne dressen skal Lykke eller Severin få”, tenkte jeg høyt. Det er rart hvor virkelig alt blir av å kjøpe noe til en person som ennå ikke eksisterer. Men tenk så ønsket dette barnet er, da dere. Og tenk hvor lite som skal til for at jeg skal holde motet oppe 🙂



Ellers har jeg tilbragt dagen med svigermor som er på besøk fra Måløy. Vi har ruslet rundt i bogstadveien, handlet litt, spist lunsj på Delicatessen og bare kost oss sammen. Nå skal jeg snart på trening. Motivasjonen min er endelig tilbake. Derfor må jeg bare hive meg rundt. Den har nemlig ikke vært tilstedet på flere uker.

Håper dere har hatt en fin start på uken, for DET har jeg! Denne mandagen har vært sirka en million ganger bedre enn mandag for en uke siden. Det skjønner dere sikkert..

34 kommentarer
    1. Så innlegget du var med på på VG-Tv i dag om dette med etternavn. Syns det er trist at du har et så kjønnsrolle-syn på det med navn. Jeg er enig med deg at det å ha samme navn er en fin tilhørlighet, men hva med at begge tar hverandres og hvorfor skal det absolutt være mannens navn som er dominant? Kvinnen er like viktig og jeg hadde håper at du som har en slik fin mulighet til å fremme kvinnen gjennom bloggen din hadde fremmet dette synet om at kvinnen er like viktig rolle som mannen. Kvinnen tilhører ikke mannen noe mer enn han tilhører henne… Det er selvfølgelig lov å være uenige, men jeg hadde håpet vi var kommet lengre i 2016.

    2. Hei, tenkte jeg skulle vise deg en youtube- kanal om et par som slet med det samme som deg og ulrik. De brukte 3 år på å bli gravide og har nå to sønner. Hun har PCOS og tror ” problemet” hennes var at hun ikke fikk/eller ikke klarte å finne ut når hun hadde eggløsning, men når de oppsøkte klinikk, ble de gravide. Tror hun er like gammel som deg. Nå er jo den eldste sønnen 3 år men om du blar heeeelt ned i kanalen deres eller søker på ” Ellie and Jared our infertility jurney” så kommer en video fra når de begynte å prøve på klinikken.
      her er kanalen: https://www.youtube.com/user/stylebyellie/videos
      De har kjempemange videoer så dette kan jo være et tidsfordriv når dersom du blir dårlig av prøvingen og medisinene.
      Lykke til med prøvingen jeg heier på dere 😀 <3
      Ps. Her er video fra da de fikk vite at de var gravide, lover deg at du kommer til å begynne å gråte. https://www.youtube.com/watch?v=ytwu8pwB_2Q

    3. Ååh, så søt du er! Får helt vondt inni meg når jeg ser hvordan du holder opp den dressen 🙁 det barnet som får dere som foreldre blir utrolig heldig <3 for øvrig kjempe herlig dress, da!
      Krysser fingre og tær for dere i tiden fremover 🙂

    4. Her er en blogg om et par som driver med Ivf nå 🙂 Tror hun skriver mer som en dagbok men det er uansett spennende og lese :)heartrateblogg.wordpress.com Lykke til!

    5. Så godt å lese at ting går bedre med dere nå. Har fulgt bloggen din i et års tid, og synes der er spennende å få følge dere på veien mot babydrømmen. Jeg og sambo bestemte oss for å begynne prøvingen i sommer, så da var det ekstra spennende å følge dere som sto i det samme. Husker spesielt godt et innlegg hvor du skrev om at ingen som selv har vært i en prøveperiode, kan forstå helt hvor spennende, frustrerende og rart det kjennes, du satt så fine ord på de samme tankene jeg satt med 🙂 Her i huset fikk vi positiv test forrige mandag, og det har enda ikke gått skikkelig opp for meg at vi til sommere sitter her som en familie på tre, dersom alt går bra så klart. Krysser fingrene for dere, og håper du også snart får kjenne suget i magen når det lyser to streker mot deg!

    6. Ja jeg gråter hver gang jeg ser den, gråter også av videoen der de finner ut at de venter nr 2 <3 Er helt hekta på kanalen deres å har sett nesten alt! Men har følgt de i to år da 🙂 Tenkte det passet til dere nå siden dere går jo gjennom det samme.

    7. Gratulerer med ditt første babykjøp! Det blir garantert ikke det siste 😉 Det barnet som kommer til dere er veldig heldig, tenk så ønsket det er! Vi startet prøving denne måneden, og jeg føler meg allerede “gal”… jeg ønsker så inderlig at det skal skje, så jeg klarte ikke å la være å kjøpe Clearblue sin fertilitetsmonitor! Hahaha 🙂 Den er forøvrig GENIAL! Nå er det ca 12 dager siden eggløsning, og jeg klarer nesten ikke vente lengre… testet lørdag, men den var negativ. Siden jeg har eksamen på fredag er jeg usikker på om jeg skal teste igjen onsdag, eller vente til lørdag… Kjenner masse stikking i området hvor livmoren er, så jeg hååååper at det har gått bra! Tiden vil vise, men har det gått bra etter kun en måned blir jeg overveldet. Så jeg skjønner veldig godt at du er utålmodig, de siste 14 dagene har gått alt for sakte! Masse lykke til med fortsatt prøving! Jeg er sikker på at dere lykkes om ikke så alt for lenge 🙂

    8. Så det var ei som tipset deg om Ellie og Jared! Jeg har også fulgt de ganske lenge og de er en kjempefin familie:)) Kan tipse om at søsknene hennes også vlogger, så de er også verdt å sjekke ut:) Også DailyBumps. De slet også meg å få barn, og nå har de to sønner:) Og se på videoene deres er absolutt et at høydepunktene i løpet av dagen for min del:)

    9. Hei-vil bare ønske deg lykke til med alt forestående. Jeg vet godt hvordan du har det,vi prøvde i 6 år med mange nedturer. I oktober feiret vi 7års dagen til verdens fineste tvillinger unnfanget med hjelp av icsi. Jeg har veldig tro på at akupunktur hjalp meg. Gikk til Klinikk Fjeld på Majorstua. Hun var fantastisk,og har spesialisert seg på barnløshet. Mvh Heidi

    10. Hei!
      Har fulgt med på bloggen din en stund, og vil si at det er kjipt at dere har komplikasjoner med å få barn.
      Men hvorfor vurderer dere ikke adopsjon? Hvorfor skal dere slite dere ut, bruker masse tid og penger på å føde et barn selv, når dere kan adoptere? Adopsjon er noe av det fineste et menneske kan gjøre. Og ja, er fullstendig klar over at adopsjon også er krevende, men igjen det er så verdt det, med tanke på at man gjør noe så humant og fint for et annet menneske som kanskje ikke har det så bra. Synes det blir litt dumt at dere prøver å gjøre alt dere kan for å unngå adopsjon.

    11. Er det ikke litt rart å kalle ett barn for Lykke? Jeg tror mange foreldre skal finne ett søtt navn som de liker uten å egentlig tenke på at ungene skal leve med disse rare navnene hele livet. Ungene bør i hvert fall få ett normalt navn til fornavn, slik at de kan velge selv når de vokser opp om de vil bruke mellomnavnet. Jeg synes også at man bør kalle barn noe som man kan uttale og forstå i utlandet. Skal ungen si at hun heter happiness. :-)Dette er ikke vondt ment, men jeg kjenner unger som blir mobbet for navnet sitt for det er rart.

    12. Elise: Du synes det er dumt at de gjør alt de kan for å unngå adopsjon. Hvilket grunnlag har du for å si det? Det er slitsomt den prosessen de gjennomgår, men det viktigste er at de gjør det som føles riktig for DE. Jeg synes de kommentarene du kommer med er bastante. Adopsjon har mange fordeler, men jeg skjønner ikke hvorfor du har problemer med å skjønne at de vil ha et barn med sine gener.
      Julianne: Lykke til med alt. Bare koselig at du kjøper babyklær, visualisering har jeg tro på 😊

    13. Først må jeg bare si at du gløder om dagene. Kanskje det er sveisen, som du kler utrolig godt 🙂
      Ikke feil å kjøpe babyklær, Så klart du skal ha noe babystæsj så du ser at det er en mål-linje til slutt.
      Jeg har troen og dette kommer til å bli spennende å følge med på.
      Heia dere og babydrømmen. Det skulle vært flere bloggere som deg.

    14. Lykke til:-) Fin kosedress du har kjøpt, men kjøp mere når du evnt. får bekreftet graviditet. Jeg slet med det samme som deg og like ung. Vi står på venteliste på adobsjon , da vi mislykket med prøverørsbehandling. Gleder oss virkelig til det.

    15. Anne: jeg har ei jente som heter Lykke, og det er utrolig mange som synes det er et vakkert navn. Til din info så er dette opprinnelig et dansk navn og der er det veldig vanlig. det blir mer og mer vanlig her i Norge også.

    16. Min datter heter også Lykke et navn jeg aldri har angret på for det har bare vært positive tilbakemeldinger…det var ikke vanlig da hun fikke det for 21 år siden men nå er det mange som heter det…det er riktig at det er dansk og jeg bestemte dette navnet da jeg skulle ha mitt første barn for 44 år siden…da kom det en gutt så jeg måtte vente..det gikk 23 år før jeg fikk en datter og det kunne ikke bli mer riktig…LYKKE…er et nydelig navn…hvorfor hete noe som mange flere heter …danskene har veldig mange fine navn…

    17. Lykke er et kjempefint navn! I stedet for å være redd for at barnet skal bli mobbet, så kan man heller bruke tiden på å oppdra sine egne barn godt nok til at de ikke begynner å mobbe andre 🙂

    18. Kjære Julianne! Dette kjøpet fortjener du veldig, samtidig så håper jeg ikke at det ikke blir en skuffelse om prosessen ikke skulle gått bra. Visualisering er kjempe fint og jeg tror ikke du aner hvor mye jeg tenker på at jeg faktisk ønsker at du kan oppleve den gleden av å bære på et lite barn! Jeg føder i april selv og får litt vondt inni meg hver gang jeg leser bloggen din når jeg faktisk ser hvor mye dere ønsker dere et barn, mens jeg sitter her gravid og kjempe fertil ellers. Synes faktisk det er litt urettferdig at mange par sitter i denne situasjonen dere er i nå.
      Ønsker dere masse lykke til og jeg åpner bloggen din HVER DAG i håp om en positiv test!
      Takk for at du blogger om denne perioden. Du virker som en fantastisk jente!

    19. Så søte navn!!! Kjenner ei som heter Lykke som er voksen, og hun er kjempesøt og bærer navnet stolt! Viste ikke at dere hadde funnet navn, synes det er utrolig kult at dere er SÅ åpne om ALT! 😀

    20. Hej! Hur ser du på tvillingar? Kommer ni vilja stoppa tillbaks ett eller två embryon? 🙂
      En annan fråga: Har ni funderat på att göra PGS screening av era embryon? Jag tror att PGS är olagligt i Sverige, men det kanske det är i Norge? Har i USA är det i alla fall lagligt, och man kan göra det om man är orolig för missfall eller andra kromosomfel.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg