SETT ET PERSONLIG PREG PÅ UTDRIKNINGSLAGET

Her kommer siste blogginnlegg fra utdrikningslaget som jeg og jentene arrangerte til vakreste Pia forrige lørdag. Datoen “29. oktober” er ikke bare datoen for dette utdrikningslaget, men også den datoen som Kristian (forloveden) fridde til Pia for 1 år siden. Søtt, eller hva? Men nok om det.. Etter at vi hadde vært på Egge Gård festet vi i bussen tilbake til Oslo, nærmere bestemt Frogner House Apartments i Colbjørnsensgate 3. Her hadde vi nemlig leid en ganske romslig og ikke minst FRESH leilighet som var “basen” for alle jentene denne dagen og dagen etter. Det var her jentene møttes før de overrasket Pia og møtte Tina og meg på Kjeller Flyplass. Det var også her vi skiftet/fikset oss før middag og utgang på kvelden. Utrolig praktisk!

Leiligheten hadde 3 soverom som ble brukt av oss forlovere og nærmeste familie. De fleste jentene som var i utdrikningslaget bor jo i Oslo fra før, så det var ikke behov for flere soveplasser (litt økonomiske måtte vi jo være). Tanken bak å leie denne leiligheten var først og fremst for å ha et oppholdssted for hele gjengen mellom slagene. Jeg tror det var det lureste valget vi tok i forkant av denne dagen, i tillegg til å få i oss nok mat da. Hehe!





Videre dro vi på Publiko, som er en nyåpnet restaurant på Majorstuen. Restauranten fikk faktisk terningkast 6 i VG nå nylig, så jeg trenger vel ikke overtale dere om hvor fantastisk mat vi fikk? Hehe! Her hadde vi et eget rom for selskapet, noe som gjorde middagen omtrent like personlig og hyggelig som i leiligehten “vår” på Frogner House Apartments. Er det noe som er viktig på en dag som dette så er det å holde gjengen samlet fra morgen til kveld og legge opp dagen mest mulig intim og personlig for bruden selv. Det er de stundene som alle var samlet hun kommer til å huske best. I promise ♥

Fotograf: Marian Jade

Etter middagen dro vi ut på Sirkus, som ligger i Bygdøy Alle (gamle Baroque). Kvelden endte med nattmat i leiligheten og mange av jentene som ikke sov over i leiligheten kom på frokost dagen derpå. Skikkelig hyggelig! Dessuten var det jo et STORT pluss at leiligheten lå i Colbjørnsensgate 3, som jo er gangavstand fra Sirkus utested. Vi hadde godt av den lille lufteturen der, for å si det sånn.

Kjøkkenet i leiligheten var som dere ser godt utstyrt med alt vi trengte for å lage denne digge søndagsfrokosten med egg og bacon. I tillegg var det et stort kjøleskap som vi fylte opp i forkant med varer fra Sverige. Dere husker vel at jeg var på harryhandel i starten av forrige uke? Det var egentlig ikke for å handle inn mat til Ulrik og meg, men for å fylle opp kjøleskapet og fryseren i leiligheten. Hehe!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

På søndagen må jeg innrømme at det var herlig å bare pakke sammen eiendelene mine og dra hjem etter en lang frokost, uten å måtte vaske og styre som vi ellers måtte gjort dersom vi hadde vært hjemme hos meg eller en av jentene. Tommel opp for å være litt turist i egen by altså. Dette ga mersmak. Jeg har i hvert fall skikkelig lyst til å leie en tilsvarende leilighet ved en senere anledning for å sette et personlig preg på helgen eller kvelden. Helt genialt!

Ps. Det var ingen av jentene (inkludert meg selv) som ønsket å bli tatt bilde av verken på nachspilet eller til frokosten dagen derpå. Rart det der 😉

8 kommentarer
    1. Synes det er helt sykt av deg å påberope deg retten til å legge deg borti hva andre par velger å hete når de gifter seg. Du vet at ikke alle kvinner er som deg og først og fremst er sin manns kone? Noen kvinner vil heller være pilot enn pilotfrue. Det er helt greit at du er slik du er og velger slik du gjør, men å stå frem i medier og kritisere par som er annerledes og kvinner som ikke er som deg fremstår du som motstander av likestilling. Hvorfor kan ikke en mann tilhøre sin kone? Er det bare konen som er mannens eiendom. Min kjæreste liker mitt etternavn og har sagt han vil ha det og da får vi jo samme navn og er den enheten folk snakker om. Hva er galt med det?

    2. Ser på VG at du mener man skal ta mannens navn uansett. Der må jeg si meg sterkt uenig. For meg er etternavnet mitt like mye en del av identiteten min som fornavnet mitt. Jeg vil gjerne ta samboeren min sitt navn når vi gifter oss, slik at vi har et familienavn og barna slipper å ha to etternavn. Han har et mer spesielt og sjeldent navn enn meg, derfor ønsker vi det som familienavn. Men jeg kommer aldri til å fjerne mitt etternavn helt, det skal jeg beholde som mellomnavn. Det må da være opp til hver familie og bestemme hvordan det skal løses! Og ikke mannen sitt uansett.

    3. Måtte dere betale fullpris på både restaurant og Frogner apartments? Hvis ikke er vel dette #sponset, men hei – måtte dere betale like mye som oss andre er det helt fair.

    4. Maria Zähler: Intervjuet mitt ble kortet ned og klippet veldig rart, synes jeg. Jeg skjønner godt at det virket som om jeg legger meg bort i hva alle andre gjør når de gifter seg, noe jeg overhodet ikke gjør i virkeligheten 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg