BILDEDRYSS FRA EGGE GÅRD

Det var en stor utfordring å finne på en “aktivitet” for en jente som trives best med hvilepuls, men hater spa og misliker alle de typiske tingene som de fleste jenter liker å gjøre i et utdrikningslag. I tillegg hadde ikke bruden lyst til å reise bort, noe vi gjorde i mitt utdrikningslag da hun var forlover. Men hun ville likevel at vi skulle finne på noe gøy som ALLE de over 20 jentene hun ville ha med skulle like. Skjønner dere eller? Ingen lett oppgave..

Vi jentene visste at helikopterturen og russebussen kom til å bli en suksess, men Tina (hun andre forloveren) og jeg følte at vi var nødt til å fylle dagen med noe mer meningsfullt som inkluderte alle jentene. Helikopterturen var som sagt bare for oss forlovere og bruden, og selv om vi hadde det hysterisk morsomt i russebussen så ønsket vi også en hyggelig opplevelse som ikke bare handlet om fest og alkohol for denne minnerike dagen.

Det begynte med at vi letet etter et sted å spise lunsj. I og med at middagen allerede var bestilt i Oslo, så ville vi reise litt ut av hovedstaden for en gangs skyld, for å oppleve noe mer. Etter mye frem og tilbake kom vi fram til Egge Gård i Lier, som er en idyllisk gård bare 20 minutter i bil fra Oslo. Egge Gård er kanskje mest kjent for sin fantastiske eplemost, som vi fikk prøvesmake rett fra kranen. Men i tillegg til dette driver de med mye mer på denne gården. De produserer ca 250 tonn jordbær og 1,5 million jordbærplanter i året. I tillegg har de ca 30 000 epletrær som normalt gir 100 tonn epler hver høst. Hilsen hun som fulgte over middels nøye med på omvisningen vi jentene var så heldige å få rundt på gården 🙂








Godeste Peder M.R. Egge (sønn av Marius Egge) fikk oss i kontakt med Bård William Austrheim Johnson. Bård er kokk/kjøkkenansvarlig i Utsikten barnehage. Grunnen til at vi fikk kontaktinformasjon hans var fordi Egge Gård hadde samarbeidet med Bård ved tidligere eventer på gården. Men i og med at Bård selv ikke kunne stille denne dagen, så anbefalte han oss Matfikseren, som er et nytt cateringselskap i Drammen. For noen joviale folk altså! Her var det service i alle ender!

Matfikseren leverte både mat til smakingen av de forskjellige drikkene som vi fikk smake på, og til selve lunsjen som ble holdt i kjelleren i hovedhuset på gården. Jeg har lagt ved et bilde av den nydelige menyen lenger ned i innlegget. For en smaksopplevelse! ALT vi ble servert av både mat og drikke på Egge Gård var helt amazing. De litt over 4 timene vi var gjester på denne gården kommer jeg aldri til å glemme..




Fotograf: Marian Jade

Ps. Cideren fra Egge gård kan ikke sammenlignes med den “cideren” som jeg og sikkert mage av dere som leser er vant til å drikke på bokser fra Sverige eller fra matvarebutikker. Jeg anbefaler å besøke gårsutsalget på Egge Gård om du er i nærheten av Lier eller kjøpe med deg produktene deres fra vinmonopolet. Eplemosten finnes blant annet på Rema 1000 (hvor jeg ofte handler) og i flere andre matvareforretninger. Eplemosten kommer i hvert fall jeg til å hamstre inn fremover!

Det er rart å tenke på at vi hadde dette fantastiske været for bare en uke siden. Jentene følte at vi var på en gård i Italia et lite øyeblikk. Hehe! Jeg er ikke lei meg for verken vinter eller snø nå, men det hadde ikke blitt det samme forrige helg altså..

Jeg håper virkelig at dere som skal arrangere utdrikningslag, julebord eller et annet event får inspirasjon av all denne mimringen. Det kommer et siste innlegg fra utdrikningslaget senere i dag eller i morgen. Jeg har jo sååå mange hyggelige bilder igjen. I tillegg kan dere sjekke ut mine 10 tips til det perfekte utdrikningslaget for henne her

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg