EN SNARVEI TIL DYP AVSPENNING

Annonse

Jeg vil starte med å takke for alle de fine ordene vi fikk på innlegget fra i går. Dere er fantastiske! Ulrik og jeg er heldige som får så mye støtte nå som ting er litt vanskeligere enn vi hadde trodd. Etter gårsdagens dårlige nyheter følte jeg meg som dere kanskje skjønner helt utmattet og tom for energi. Ulrik følte seg også ganske sliten, stakkar. Derfor var det godt å koble helt ut sammen med floating på Bare Flyt på starten av dagen i dag. Timen var bestilt i forrige uke, altså før vi visste noe om hva vi skulle få vite denne uken. Jeg var nære på å avbestille timen på morgenen i dag og bare bli hjemme, men er utrolig glad for at jeg ikke gjorde det. Det var nemlig akkurat dette vi trengte nå. En snarvei til dyp avspenning ♥

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dere som følger meg fast vet at jeg har slitt med stive skuldre og vond nakke i en periode. Dette på grunn av stress rundt alt som har med prøvingen å gjøre. En følelsesladet karusell. Smertene ble ikke akkurat bedre etter å få enda flere bekymringer rundt denne prøveperioden. Jeg vet ikke om dere har hørt om floating før? Det er veldig stort i USA blant annet, men fortsatt ganske nytt i Norge. Der meditasjon og yoga krever at du lærer deg visse teknikker, er det her bare legge deg ned og flyte inn i total avslapning. Jeg ble faktisk så avslappet at jeg nesten sovnet. Det var utrolig deilig å føle at hele verden bare gikk videre, mens jeg enkelt stengte det ute. Noen ganger er det jo bare det man ønsker. Nemlig å stenge alt annet ute og leve seg inn i sin egen lille verden.

Prinsippet er enkelt. Du legger deg i høykonsentrert saltvann som gjør at du flyter. Vannet holder kroppstemperatur og etter kort tid kjennes det som om du svever! Når du i tillegg ligger i et lydtett rom hvor det er mulig å få det helt mørkt og stille får både hjerne og muskler optimal hvile. En helt unik opplevelse som jeg virkelig anbefaler andre prøvere eller andre som trenger total avslapping og avkobling fra en ellers stressende hverdag. Jeg leste forresten også at dette kunne være et behagelig avbrekk for gravide. Ellers kan det hjelpe for mye annet. Les mer om hva floating kan hjelpe deg med her.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA Det var satt av tid til dusjing både før og etter floatingen. På rommet til Ulrik og meg var det en stor dobbeldusj i samme rom som dobbeltkaret. “Parfloat”, kalte de det. Perfekt for romantiske par som oss. Ps. Det var stjernehimmel i taket. Jeg filmet det på Snapchat. Videoen ligger ute ennå 🙂 🙂

Vi har allerede bestilt ny time på Bare Flyt onsdag om en uke. Ja, for dette er noe vi skal fortsette med. Jeg tror og håper at floatingen kan hjelpe meg å slappe av mer fremover med tanke på alt vi skal gjennom. Etter bare denne første timen føler jeg meg allerede mye bedre. Jeg har ikke vondt i verken nakken eller skuldrene as we speak og jeg kjenner meg faktisk avslappet ennå til tross for omstendighetene, som jeg snart skal fortelle dere mer om..

Les mer om floating på Bare Flyt her!

19 kommentarer
    1. Jeg mediterer og gjør yoga hjemme, det har jeg gjort siden niende klasse. Det fungerer så utrolig godt og jeg lever mer og stresser nesten aldri. Hodet mitt er i øyeblikket og følelsene er lettere å kontrollere. Min mening er at man kan gjøre det veldig koselig med hjemme yoga og meditasjon, siden man kan spare en del. Det går ant å tenne lys, sette på varmen og bare høre på yoga musikk. Det går ant å stikke bort på slik som dere gjorde og det er nok verdt det og. Det er nok lurt å huske på å prøve det hjemme og, lage litt stemning selv <3 <3 Lære å slappe av litt på privat og man finne bøker og guide på nett osv. Jeg tenkte etter utdanningen min skal jeg bli yogameditasjons intstruktør som hobby etter jobb. Jeg brenner virkelig for yoga og meditasjon.

    2. Men er det total avslapping når du ikke greier å bare nyte tiden med Ulrik, uten å ta bilder, snappe og skrive blogginnlegg om det?

    3. Anita; det er jobben hennes. Hun legger nok vekk tlf nnår bilder er tatt 🙂
      Heier på deg, Julianne! Klem fra Fredrikstad

    4. Det hørtes helt fantastisk ut! Godt for deg å koble litt ut å slappe skikkelig av nå<3 heier på dere videre med prøvingen!:-))

    5. Prøvde floating i Lisboa i fjor og det var fantastisk, fikk en følelse av at jeg svevde rundt i verdensrommet;) Ellers vil jeg også si at det var trasig at nyhetene ikke bare ble positive i går, men så bra at dere får hjelp! Du har nok mange som både støtter opp, krysser fingrene og heier på dere, det gjør iallefall jeg. 🙂

    6. Når skal du dele den dårlig nyheten dere fikk? du skrev på gårsdagens innlegg at du skulle dele det i dag :-/

    7. Det besøket og avslapningen fortjente dere etter gårsdagen. Krysser fingre og tær for dere videre i prøvetiden. ❤️

    8. Folkens!! La nå Julianne få fortelle hva de fant ut av når hun er klar for dette!
      Hun sier selv at det var tøft, så la hun få fordøye det før hun deler det med hele verden.

    9. Åååå det så herlig ut! Så heldig 🙂
      Utrolig trist å lese innlegget igår.. samtidig veldig kjekt å se at dere får hjelp! Håper virkelig at det går deres vei nå 🙂
      Men jeg bare lurer på når du skal fortelle mer om det dere fikk vite igår?? Siden du skrev igår at vi skulle få vite det idag??
      Masse lykke til med prøvingen! Heier på deg Julianne!

    10. Kan du skrive et innlegg om hvorfor dere valgte akkurat den klinikken dere valgte ang. prøverørsbehandling? Har dere tenkt på klinikk Hausken siden de åpner i Oslo nå? Eller kommer dere til og holde dere til Trondheim?

    11. Såg utrulig deilig ut ! 🙂 og så bra du kasta deg ut i det sjølv om du nok mest hadde lyst å bure deg inne i dag. Vel fortjent med en slik dag 🙂 ofte hjelp det og komme seg ut av huset og gjere noko heilt anna enn å sitte heime å gruble og tenke, ein liten pause frå kaoset i topplokket. Har vært mykje plaga med smerter det siste året og en blir sliten og lei av utredning, legetimer og operasjonsdatoer som aldri kjem fordi dei berre må undersøke litt og litt meir først. Så eg og har hatt en periode der eg ikkje har orka tanken på å gå ut av huset, men for ei stund sidan troppa ei venninne opp og krevde at eg stilte til lunsj dagen etterpå. Og no er eg takknemlig for ja eg var heilt utslitt etterpå, men utslitt på en god måte og det var så himla godt 🙂 Spent på og høyre meir om korleis det gjekk i Trondheim og kva som blir vegen vidare. Men ikkje stress med at du føler at du må fortelle alt – ta det i ditt tempo.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg